Subaru SOLTERRA - full electric
Subaru club Romania

Subaru SOLTERRA - full electric

Sese

  • 489
Re: Subaru SOLTERRA - full electric
« Reply #60 on: October 23, 2025, 11:36:02 AM »
Motorul electric are garantie ?

Si la Subaru, si la Kia, bateriile si motoarele electrice au garantiile fix cat restul masinii, adica 8 ani fara limita de km si respectiv 7 ani sau 150.000.
Si, pentru ca am vazut ca nu s-a comentat nimic la ce am scris, desi cred ca nu-mi impartaseste nimeni sau aproape nimeni parerile, am zis sa va completez cu ceva ce-am citit aseara.


Ich kenne keine bessere Technik als das Elektroauto“ – sagt Audi-Chef Gernot Döllner.

Der Audi-Chef bekräftigt, dass die Zukunft für ihn klar elektrisch ist.
Er sieht im Elektroantrieb die effizienteste, sauberste und technisch ausgereifteste Lösung – sowohl für Alltag als auch Performance.

Döllner betont, Audi werde sich voll auf den Ausbau seiner E-Modelle konzentrieren. Der Fokus liege auf Effizienz, Ladegeschwindigkeit und Nachhaltigkeit – nicht auf einem Zurück zum Verbrenner.

💬 „Das Elektroauto ist der beste Antrieb, den wir je hatten – und wir machen ihn jeden Tag besser.“

Audi will damit ein klares Zeichen setzen: Die Zukunft fährt elektrisch.

Stati deschisi la nou, mergeti cu o masina electrica, vedeti despre ce este vorba, acceptati faptul ca progresele sunt evidente in industria asta, mai ales in ultimii doi-trei ani si nu mai stati pe forum la hatereala.


Muttley

  • 5406
Re: Subaru SOLTERRA - full electric
« Reply #61 on: October 23, 2025, 12:45:30 PM »
"He sees the electric drive as the most efficient, cleanest and most technically sophisticated solution – for both everyday use and performance."

Eu stiu, ca le proiectez. Si am si condus. Cine contesta asa ceva bate campii, e matematica.
Doar ca autonomie. Incarcare, infrastructura, frig, cald, d-astea.
Da, viitorul va fi electric, dar nu in urmatoarele decenii, sa nu zic secol.

Apoi, nenea CEO ala a pus la punct o strategie mareata, care se cam duce pe plua din ce am inteles. Probabil ca-i doar corporate talk.

PS: la ce naiba-ti trebuie masina mea, daca nu mai vrei benzina ever? O faci suport de flori?  >:(
« Last Edit: October 23, 2025, 12:46:18 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Forester

  • 3184
  • The other right!
Re: Subaru SOLTERRA - full electric
« Reply #62 on: October 23, 2025, 12:56:48 PM »
Ce, nu-i sta bine langa SVX? Sau XT? ca nu mai stiu ce era.  ;D
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Muttley

  • 5406
Re: Subaru SOLTERRA - full electric
« Reply #63 on: October 23, 2025, 13:26:25 PM »
SVX 🥰🥰🥰
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 14197
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru SOLTERRA - full electric
« Reply #64 on: October 23, 2025, 13:44:13 PM »
Eu as putea sa imi incarc gratuit masina la birou si ma duc de cel putin doua ori pe saptamana. Deci, as putea merge gratis. Economia din combustibil ar fi de aproximativ 2.000 euro pe an la cum merg eu. Am facut calcule si oricum o dau tot cu minus imi da.

In momentul de fata am doua probleme mari si un moft.
Problemele sunt la costul de achizie si revanzare in principal. Practic iti iei un iphone si dupa niste ani nu mai valoreaza nimic si nu il mai vrea nimeni. Asa ca e o achizie la care inghiti tot costul din start si trebuie sa iti asumi. Maxim vinzi pe 10-20% din costul de achizitie. Si acest cost este mult peste cel mediu de pana acum. Dar poate asta se si doreste, sa fie mai putine masini.
Si o alta problema este ca daca ne uitam la masini de volum, costul se incearca a fi redus prin materiale foarte proaste. Mie Tesla de exemplu mi se pare la nivel de Forester SG ca si calitate a plasticelor si a suspensiei, chiar si pe rotile cele mai mici de 18.

Moftul este ca masinile astea sunt mult mai grele si chiar daca au putere suficienta sa plece si sa opreasca mai tare ca un competitor direct cu ICE, greutatea aia o simti din plin pe viraje.

Si altceva ce se va rezolva in timp, presupun, este modul in care livreaza puterea. E, cum se spune, "a blessing and a curse". Aici e munca de programator. Dar daca mergi ceva mai sportiv, sau smucit, ti se face rau. Acceleratia la multe este on/off. Mai multa progresivitate gasesti la unele becuri led decat la acele motoare. Probabil e treaba si de obisnuinta, dar inclin spre munca de programator platit la ora. Porsche livreaza liniar, dar vorbim de pret de apartament de 3 camere in centru.

Nu am experienta prea multa cu electricele dar am condus Taycan de top cu tractiune pe toate 4 rotile, Taycan cu tractiune spate, Macanul nou, VW ID3 si echivalentul de la Cupra/Seat. Plus ceva experienta ca si pasager in Tesla si Dacia Spring.


Ah, si mai e o treaba cu utilizatorii care nu stiu sa mearga cu ele. Azi am fost nevoit sa traversez orasul. Doua electrice din fata mea m-au scos din minti. Se opreau in mijlocul drumului sau incetineau foarte tare fara frana din cauza regenerarii prea agresive. Am mers numai in acceleratie si frana pana am reusit sa scap de ei.
« Last Edit: October 23, 2025, 14:58:24 PM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 14197
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru SOLTERRA - full electric
« Reply #65 on: October 23, 2025, 15:30:19 PM »
Sese, ce stii despre spalarea motorului sau a compartimentului cu diverse accesorii la electrice? Eu trec prin zone cu mult praf si sunt nevoit sa spal motorul macar o data pe an ca sa pot vedea nivelul din rezervoare si sa mai faca ceva si radiatoatele alea.

Se pot spala sau e strict interzis?

Sese

  • 489
Re: Subaru SOLTERRA - full electric
« Reply #66 on: October 23, 2025, 20:59:43 PM »
Si mie-mi plac masinile vechi, am crescut cu ele si chiar am mai multe decat SVX-ul de care cred ca stiti. Mai am un Mustang din 1970, o MAzda 626, Capella, nu stiu daca sunteti familiarizati cu modelul, dar si un Peugeot 205, Sacre Numero, de 1,1, fix ca prima mea masina straina. Rosu.

Dar masina electrica e altceva prin prisma lucrurilor pe care le vad importante la varsta la care am ajuns.
O incarc la panouri si nu poluez si faptul ca ajung cu ea la servici dimineata cu zero CO2, exact ca atunci cand vin cu bicicleta, pentru mine e nepretuit. Amprenta mea de carbon vreau sa fie cat mai redusa cu putinta si aici reusesc cel mai bine.

Am citit ce-ai scris, Mihai, dar n-am vazut nimic din partea ta despre asta, cum, la fel, nu vad din partea nimanui care compara ICE cu electric.
Si gresesti cu materialele folosite, nu fac reclama la ale mele, dar du-te la orice producator si compara si vei vedea ca sunt identice cu variantele similare conventionale. Mergi la Renault 5 si vezi cum arata la interior.
Sigur ca masinile sunt mai scumpe, dar asta din cauza faptului ca volumele de productie sunt deocamdata mai mici.
Si gresesti si la tema cu dozajul pedalei, cam toate au moduri diferite de condus, cu raspunsuri diferite la pedala. Si nici nu vorbesc aici de I-Pedal, ceea ce o termica n-are si nu va avea. Incercati sa o folositi intr-un stau sau la coada unui semafor si vedeti daca e bun sau nu.

N-am spalat niciodata motorul electric sau componente ale lui. De ce as face-o? nu musteste nimic, nu pierde ulei sau din astea.
Dar n-as face-o, apa cu curentul, nu stiu ce sa zic.
Sufla cu aer comprimat, sau da-i o solutie la spray si sufla dupa aia.

Sunt convins ca vor aparea si pe la Sonax ceva produse dedicate.

Muttley

  • 5406
Re: Subaru SOLTERRA - full electric
« Reply #67 on: October 23, 2025, 21:12:46 PM »
N-as recomanda spalare la astea.
Hai, prin absurd, speli un termic, intra apa pe la simeringuri sau naiba stie p-unde. Prin absurd, repet. Dar se duce, se evapora, oricum inghit apa cand sunt reci.
Aici sunt extrem de multe mufe care intra inauntru direct, ceea ce la termic nu exista, mici exceptii la VW diesel vechi.
Alea premium sunt imbracate intr-o husa NVH, aia merge stearsa umed probabil.
« Last Edit: October 24, 2025, 06:23:23 AM by Muttley »
WRX SW 2002

NicNic

  • 278
Re: Subaru SOLTERRA - full electric
« Reply #68 on: October 24, 2025, 01:32:13 AM »
Electricele par a fi viitorul deplasarii auto.
In primul rand, pot o feri o flexibilitate mult mai mare a stilului de conducere.
Atat timp cat ai cuplu maxim instant, poti din soft sau alte chestii mecanice, sa dozezi acel cuplu in orice mod vei voi.
Un ICE nu va avea niciodata cuplu asa, deodata. Poate, poate, unele hibride PEHV sa se apropie de electrice din acest punct de vedere.
In al doilea rand, avem o simplitate constructiva evident in favoarea electricelor, daca stam sa le comparam cu ICE moderne (hibride, mai ales).

Ramane totusi problema refacerii rezervei de energie (alimentarea unui rezervor sau a unei baterii). Asa ca devine mai  atragatoare varianta cu ICE.

Deci scorul, dupa mine ar fi 2-1 pentru electrice.

In realitate, conteaza foarte mult la ce folosesti masina.
Daca ai nevoie de deplasari la job, magazin, distante relativ scurte, atunci electrica este de preferat. Cateodata, iti permiti sa te chinui si la o deplasare mai lunga, cu alimentari mai lungi ca timp, si poate mai dese, pentru electrice.

Dar cum eu folosesc masinile, cu deplasari frecvente si neanuntate, de 500-600 km, iarna sau vara, deocamdata nu m-as putea baza pe o electrica. Chestie de timp necesar, evident..
Mai mult, imi place tare mult overlandingul. Dar din ala de stau 3-4 zile prin munti, dormind in masina. Nici nu cred ca ar fi posibil cu o electrica actuala sa faca asa ceva.

In schimb, sotia mea conduce masina doar la job. Face cate 1500-2000 km/an, mergand zi de zi cu masina la birou. I-ar fi mult mai potrivita o electrica. Singurul motiv pentru care inca nu am luat, a fost costul. Dar cu timpul sunt convins ca nu va mai fi o piedica, acest cost. Pentru ca si mie imi place sa am aer curat in sat la mine. Si sunt dispus sa platesc pentru asta ...

 
« Last Edit: October 25, 2025, 11:02:53 AM by NicNic »
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!

  Visi - un SH 2009 diesel

Xander

  • 1357
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Subaru SOLTERRA - full electric
« Reply #69 on: October 24, 2025, 11:30:44 AM »
Nu denigrează nimeni mașinile electrice.
Eu unul apreciez o imagine mai echilibrată despre mașini electrice.
Există limitări constructive pe care le descoperi imediat :
- faptul ca nu toate au pompa de caldura sau functie de răcire activa a bateriilor. Bateriile funcționează optim intre 20-50 de grade celsius. În afara acestui intervalul puterea primită sau oferită de baterii scade vizibil la pedala sau la stația de încărcare.
- pompa e buna iarna ca sa faci preincalzire, răcirea activa e buna vara ca sa preconditionezi bateria inainte de încărcarea ei. Mai ales la mers sportiv.
- cum încălzești bateriile ? Prin încărcări repetate la intervale scurte de timp. Prin mers sportiv ca să te bucuri de cuplu ăla instant.
- cele care au pompă de căldură costă semnificativ mai mult deși ar trebui să fie standard având în vedere prețul deja ridicat.
- cuplul ăla bun tocește ușor seturi cauciuri la mers sportiv zilnic.
Soltera abia după 2024 a devenit mai civilizata privind încărcarea bateriei pentru ca nu avea de niciunele. Nici pompa de căldură și nici răcire activa. Iar tehnologia folosită e din era hibridă, alături de cel mai prost soft de management al bateriei. La 3 încărcări în aceeași zi îți limita drastic puterea chiar dacă bateria avea o temperatura optima, numai ca să protejeze durata de viață a bateriei.

Este buna de bibelou și mers prin oraș cu atenție atâta timp cât o încarci acasă. Dar acest mod de utilizare nu îi justifică prețul.
În US s-au oferit promoții cu 0 avans la leasing și astfel a câștigat piața, altfel nu dădea nimeni acei 35-37000$ pe ea.

Înțeleg reclama dar e bine să fim obiectivi.
« Last Edit: October 24, 2025, 19:46:28 PM by Xander »
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Forester

  • 3184
  • The other right!
Re: Subaru SOLTERRA - full electric
« Reply #70 on: October 24, 2025, 13:28:08 PM »
Ideea e ca unii sunteam prea saraki pentru a face pasul la electrica. Si aici nu ma refer la agreagatul in sine, ca poate cu banii de i-am dat pe o hibrida puteam luat si o electrica.
Insa n-am resurse sa iau si o casa careia sa-i pun panouri si sa incarc o electrica. Zic "si" pentru ca, cel putin in Bucuresti, nu mi se pare fezabil sa traiesti in porumbi dar sa ai job/activitati/interese in Bucuresti si sa faci naveta. Prefer sa pastrez apartamentul. Si deci trebuie ceva pe langa.
Iar la bloc nu mi se pare fezabil sa stau sa incarc la cele publice, plus ca parca nici nu e sanatos sa o incarci numai la capacitate mare.

Din punct de vedere "eco", fortat cumva si de oferta de pe piata, am luat o full hibrida si sunt destul de multumit de "impact", care este semnificativ mai bun decat ma asteptam. De la un Forester SG 2.5XT  am scazut consumurile destul de dramatic. De la un 10% afara la ~5%, de la 12-13 pe autostrada la un 7-8, de la 16-20 in oras la 5-9.
Ford Kuga FHEV AWD ST-Line X 2024
Ex Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Sese

  • 489
Re: Subaru SOLTERRA - full electric
« Reply #71 on: October 24, 2025, 15:04:03 PM »
Nu denigrează nimeni mașinile electrice.
Eu unul apreciez o imagine mai echilibrată despre mașini electrice.
Există limitări constructive pe care le descoperi imediat :
- faptul ca nu toate au pompa de caldura sau functie de răcire activa a bateriilor. Bateriile funcționează optim intre 20-50 de grade celsius. În afara acestui intervalul putere primită sau oferită de baterii scade vizibil la pedala sau la stația de încărcare.
- pompa e buna iarna ca sa faci preincalzire, răcirea activa e buna vara ca sa preconditionezi bateria inainte de încărcarea ei. Mai ales la mers sportiv.
- cum încălzești bateriile ? Prin încărcări repetate la intervale scurte de timp. Prin mers sportiv ca să te bucuri de cuplu ăla instant.
- cele care au pompă de căldură costă semnificativ mai mult deși ar trebui să fie standard având în vedere prețul deja ridicat.
- cuplul ăla bun tocește ușor seturi cauciuri la mers sportiv zilnic.
Soltera abia după 2024 a devenit mai civilizata privind încărcarea bateriei pentru ca nu avea de niciunele. Nici pompa de căldură și nici răcire activa. Iar tehnologia folosită e din era hibridă, alături de cel mai prost soft de management al bateriei. La 3 încărcări în aceeași zi îți limita drastic puterea chiar dacă bateria avea o temperatura optima, numai ca să protejeze durata de viață a bateriei.

Este buna de bibelou și mers prin oraș cu atenție atâta timp cât o încarci acasă. Dar acest mod de utilizare nu îi justifică prețul.
În US s-au oferit promoții cu 0 avans la leasing și astfel a câștigat piața, altfel nu dădea nimeni acei 35-37000$ pe ea.

Înțeleg reclama dar e bine să fim si obiectivi.

Deci eu chiar nu faceam reclama la Soterra. E un flop total, n-am vandut niciuna.
Merg eu cu masina de drive, ca n-am putut s-o vand nici pe aia.
Incarca 7,5 kw la Type2, ceea ce inseamna ca e de folosit doar prin tara, nu de oras, ca poti merge cu ea cam peste tot cu 400 km autonomie. Eu, spre exemplu fac Brasov-Bucuresti si retur cu ea. Iarna o incarc pe la benzinaria OZN de la Comarnic, unde stau 30--40 minute sa mananc.

Pe de alta parte, EV3-ul e masina anului 2025 in lume, dar nu vreau sa-i fac reclama. Doar aratam progresul in domeniu in decurs de cinci ani. Viteza de incarcare, autonomie, optimizare de consumuri si baterie, totul e la superlativ.

Si cu asta inchid subiectul, nu vreaui sa conving pe nimeni de nimic aici pe forum.
Dar veti renunta la benzine in aceeasi masura in care ati cam renuntat la diesel.

Si o sa va placa.

kay

  • 63
  • Rabdarea e cheia care deschide poarta fericirii!!
Re: Subaru SOLTERRA - full electric
« Reply #72 on: October 24, 2025, 15:44:38 PM »
Ce frumos suna ,pentru cei care vad doar varful iceberg-ului,partea cu emisiile si amprenta de carbon produse de un vehicul electric...
Adica poluarea unui VE este 0 .Functioneaza ca o parapanta,beneficiind de curenti de aer ,ascendenti sau descendenti creati de natura .
Nici producerea curentului electric necesar pentru incarcarea bateriilor nu polueaza,, pentru ca ni-l baga soarele direct in acestea(tehnologia de fabricare a panourilor este ecologica 100%,acestea avand o durata de viata nelmitata si se pot recicla 100%),iar de curentul produs de hidro sau termocentrale nici nu mai vorbim.
Despre tehnologiile de exploatare a minereurilor din care se obtin elementele necesare fabricarii bateriilor stim deasemenea ca sunt tehnologii verzi ,iar bateriile dupa perioada extrem de lunga de exploatare (cam cate cicluri este exploatse pot recicla fara urma de poluare.
Totul se ambaleaza extrem de frumos colorat si prezentat din cele mai bune unghiuri,insa varful iceberg-ului nu devaluie nimic din ceea ceea se ascunde cu adevarat sub apa...
Daca vehiculele echipate cu sisteme din ce in ce mai complexe de depoluare si cu cosumuri cu pipeta constituie cu adevarat principalul factor de poluare de pe planeta, atunci despre aeronavele care ard sute de tone de kerosen la o cursa de 2-3 ore ptr transportul catorva zeci de persoane sau navele maritime de  transport  containere de marfa(inclusiv transportul vehiculellor electrice complet nepoluante)care consuma mii de tone de pacura la un transport ce-am putea spune? Aceeasi utopie,in viitorul apropiat vor deveni electrice,cu 0% amprenta de carbon(apropos, in acvariu introduc CO2 suplimentar pentru cresterea si dezvolarea plantelor dar cred ca o sa-l inlocuiesc cu Li, ma gandesc ca este mai 0 poluant).
Nu ai de unde sa stii ce poti deveni,daca nu ai dorinta sa te schimbi!RF

Sese

  • 489
Re: Subaru SOLTERRA - full electric
« Reply #73 on: October 24, 2025, 22:10:47 PM »
Ce frumos suna ,pentru cei care vad doar varful iceberg-ului,partea cu emisiile si amprenta de carbon produse de un vehicul electric...
Adica poluarea unui VE este 0 .Functioneaza ca o parapanta,beneficiind de curenti de aer ,ascendenti sau descendenti creati de natura .
Nici producerea curentului electric necesar pentru incarcarea bateriilor nu polueaza,, pentru ca ni-l baga soarele direct in acestea(tehnologia de fabricare a panourilor este ecologica 100%,acestea avand o durata de viata nelmitata si se pot recicla 100%),iar de curentul produs de hidro sau termocentrale nici nu mai vorbim.
Despre tehnologiile de exploatare a minereurilor din care se obtin elementele necesare fabricarii bateriilor stim deasemenea ca sunt tehnologii verzi ,iar bateriile dupa perioada extrem de lunga de exploatare (cam cate cicluri este exploatse pot recicla fara urma de poluare.
Totul se ambaleaza extrem de frumos colorat si prezentat din cele mai bune unghiuri,insa varful iceberg-ului nu devaluie nimic din ceea ceea se ascunde cu adevarat sub apa...
Daca vehiculele echipate cu sisteme din ce in ce mai complexe de depoluare si cu cosumuri cu pipeta constituie cu adevarat principalul factor de poluare de pe planeta, atunci despre aeronavele care ard sute de tone de kerosen la o cursa de 2-3 ore ptr transportul catorva zeci de persoane sau navele maritime de  transport  containere de marfa(inclusiv transportul vehiculellor electrice complet nepoluante)care consuma mii de tone de pacura la un transport ce-am putea spune? Aceeasi utopie,in viitorul apropiat vor deveni electrice,cu 0% amprenta de carbon(apropos, in acvariu introduc CO2 suplimentar pentru cresterea si dezvolarea plantelor dar cred ca o sa-l inlocuiesc cu Li, ma gandesc ca este mai 0 poluant).

Nici nu poti fi mai neinformat si mai departe de adevar.
Bateriile masinilor electrice se recicleaza astazi intr-un procent de 96%. Cauta compania Brunp Recycling si citeste.
Panourile solare se recicleaza de ani buni. Un start-up din Franta a inceput acum vreo 10 ani, cred ca mai gasesti toata istoria pe Euronews.

Sigur ca poti sa mi-o dai pe aia cu copiii din Africa care sapa litiu cu toporul, ca nu stiu de unde a aparut si prostia asta la toti fanii de termice, dar in acelasi timp si eu pot sa zic ca extragerea petrolului in Arabia Saudita, transportul lui jumatate de lume in vase specializate pana la Schwechat si apoi rafinarea lui consumand o gramada de curent electric, nu e tocmai ecologic sau sustenabil.

Putem zice orice, dar ce nu poti tu nega este ca luni dimineata cand o sa merg eu la servici cu electrica mea, eu voi fi generat zero emisii si tu cu termica nu. Asta e real si masurabil, in rest putem zice orice.

Sigur ca sunt multe alte industrii care polueaza, unele mai tare, altele mai putin. Unele se indreapta, altele nu. Razboiul este un mare poluator si nu avem ce face cu el.

Putem sa facem fiecare cate ceva la nivel individual, sau putem sa nu facem nimic, ca si asa, in Polonia se extrage carbune care se arde in termocentrale.

Pe principiul asta, Returo in Romania n-are nici un sens, ca iata, in nu-stiu-ce alta tara nu se recicleaza PET-urile.
Tu reciclezi sau arunci de-a valma?
Iti place ca nu mai gasesti tot felul de bidoane peste tot pe marginea drumului?
Si daca ai gasit de cuviinta sa reciclezi pet-uri, hai, recicleaza si carton, arunca uleiul de gatit in locuri specializate. Spala borcanul de gem si arunca-l la sticla, nu la nereciclabile.

Apoi foloseste aceeasi plasa la cumparaturi, schimba becurile cu unele led, arunca plasma si ia-ti un televizor cu consum redus.
De acolo pana la electrica nu-i decat un pas.

DAr nu mi-o da pe aia ca n-are sens ecologia si reciclarea pentru ca altii n-o fac.

Fa-o tu si fii un exemplu, macar pentru familia ta.

MihaiFlorescu

  • *
  • 14197
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Subaru SOLTERRA - full electric
« Reply #74 on: October 25, 2025, 00:18:41 AM »
Deci eu chiar nu faceam reclama la Soterra. E un flop total, n-am vandut niciuna.

Pe de alta parte, EV3-ul e masina anului 2025 in lume, dar nu vreau sa-i fac reclama. Doar aratam progresul in domeniu in decurs de cinci ani.

Si o sa va placa.

Pai asta ziceam si eu in prima postare. Daca au evoluat atat de mult in 5 ani. In 2-3 de acum inainte cat am zis eu, e timp sa rezolve si micile neajunsuri. Deja noile modele anuntate pentru anul viitor au motoare mai usoare si mai compacte.

Si pana atunci se hotarasc si marile economii ale lumii ce fac cu pamanturile rare.