Cutie CVT in P
Subaru club Romania

Cutie CVT in P

Cutie CVT in P
« on: December 09, 2025, 10:07:13 AM »
Salutare,
Am o rugaminte catre toti cititorii. Am fost la Twin Motors Cluj ptr o revizie cu schimbare ulei si in cutie iar un mecanic de acolo a bagat o eroare umana in sensul in care a uitat sa-mi puna toate piesele inapoi(umor negru dar real)si cutia CVT nu mai functioneaza in modul P.
Pe scurt, cand pun schimbatorul in P este egal cu N.
Inteleg ca exista un pin care intra intre dintii unei roti dintate fixand transmisia si astfel masina nu se misca in P.
Nu am mai putut ajunge in Cluj(sunt din Bucuresti)iar pe aici nu se baga nimeni sa desfaca si sa puna pinul acela la loc, nu inteleg de ce?!
Ajutati-ma va rog cu un service care face acest lucru(inteleg ca mai mult de 1-1.5h nu dureaza)si raman pe veci recunoscator.
Va multumesc :)

Muttley

  • 5415
Re: Cutie CVT in P
« Reply #1 on: December 09, 2025, 10:23:15 AM »
Mecanic vorbind, sistemul park lock e relativ complex, cu tije si arculete. Daca acel actuator apasa, si in loc sa pivoteze un levier in jurul unui pin, ala face alte miscari, si de exemplu sar arculete, poate iesi rau. Macar evita pozitia P pana rezolvi. Sau scoate mufa din actuator daca exista acces.
« Last Edit: December 09, 2025, 10:24:47 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Re: Cutie CVT in P
« Reply #2 on: December 09, 2025, 10:59:36 AM »
Mecanic vorbind, sistemul park lock e relativ complex, cu tije si arculete. Daca acel actuator apasa, si in loc sa pivoteze un levier in jurul unui pin, ala face alte miscari, si de exemplu sar arculete, poate iesi rau. Macar evita pozitia P pana rezolvi. Sau scoate mufa din actuator daca exista acces.
Multumesc ptr feedback. In alta ordine de idei, nu stiu ce mufa sa scot si nici nu am posibilitatea sa o urc pe o rampa prea curand. Am mers cu ea pana acum si am folosit frana de mana automata permanent, ceea ce in trecut nu faceam(daca opream la un magazin ptr 2 minute nu trageam si frana de mana, lasam in P).
Imi poti spune mai amanuntit ce mufa sa scot si daca afecteaza cu ceva functionarea masinii?
Multumesc :)

Muttley

  • 5415
Re: Cutie CVT in P
« Reply #3 on: December 09, 2025, 11:07:50 AM »
Habar n-am unde e mufa si daca nu face rau debransarea ei. Deci imi retrag ideea.
Evita in continuare P-ul pana rezolvi. Desi e posibil sa se mute singura in P in anumite imprejurari...



Pinul, daca despre el e vorba, e in spatele busonului cu cap imbus.
Poza de pe wiki, la Subaru o fi diferit mecanismul, ca-s multe versiuni.
WRX SW 2002

Re: Cutie CVT in P
« Reply #4 on: December 10, 2025, 11:40:45 AM »
Habar n-am unde e mufa si daca nu face rau debransarea ei. Deci imi retrag ideea.
Evita in continuare P-ul pana rezolvi. Desi e posibil sa se mute singura in P in anumite imprejurari...



Pinul, daca despre el e vorba, e in spatele busonului cu cap imbus.
Poza de pe wiki, la Subaru o fi diferit mecanismul, ca-s multe versiuni.
Multumesc!

Re: Cutie CVT in P
« Reply #5 on: Today at 15:18:39 »
Quote
Am o rugaminte catre toti cititorii. Am fost la Twin Motors Cluj ptr o revizie cu schimbare ulei si in cutie iar un mecanic de acolo a bagat o eroare umana in sensul in care a uitat sa-mi puna toate piesele inapoi(umor negru dar real)si cutia CVT nu mai functioneaza in modul P

Acum ar fi important de stiut daca ti-au facut doar o golire normala (gravitațională), sau au facut un "flush" cu un aparat special care si spala cutia. La o golire normala, mizeria rămāne pe acolo...
Ai mai facut o constatare la un service din Buc. sau doar ai facut presupuneri si te-ai certat cu ei la telefon?
Intradevar, partea de parking din CVT are si o componenta manuala, dar nu ar fi avut de ce sa umble la ea.
https://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Forester/2022/2022%20Service%20Manual%20HTML/contents/index.html?id=s585214a11

Stiu ca costa timp si bani in plus pe drum, dar ar fi trebuit sa te intorci la ei sa o rezolve. Daca ar fi din vina lor, atunci se rezolva pe garanția manoperei.
Mai poti incerca la Brasov, daca nu vrei la SMT din Buc.