Intrebare GPL - martor aprins pe bord
Subaru club Romania

Intrebare GPL - martor aprins pe bord

Intrebare GPL - martor aprins pe bord
« on: March 17, 2011, 15:14:03 PM »
Am un subaru forester de 125 CP ( 92 kw) din 2004 si fiindca n-am reusit sa ajung la un consum mediu sub 8,8-9 l i-am pus instalatie de gaz Thomasetto cu ceva parte electronica poloneza . Am urmatoarea problema pe care am inteles ca o mai au si altii dar nu m-am lamurit cum au rezolvat-o. Imi apare la bord semnul de malfunction in galben. Am fost la cei care au montat instalatia GPL ( ce provine de la autogaz Romania) au fost foarte draguti au schimbat , verificat , reglat , resetat. dar si dupa aceasta , dupa vreo 300 km mi-a aparut din nou.
M-am sfatuit cu mecanicul meu si a spus ca daca resetez dispare dar dupa cateva sute de kilometri apare din nou ca e din cauza ca gpl-ul nu da parametri normali si computerul masinii detecteaza rea functiune dar ca pana semnul de malfunction nu e rosu se poate merge fara probleme . Am fost la un service mi-au pus testerul si arata " combustibil sarac " , cel de la service mi-a spus aceasi chestie ca mecanicul meu .Acum dupa resetare deocamdata nu a aparut din nou malfunction dar am mers f. putin . As dori sa stiu daca cineva STIE VREO SOLUTIE CA ACEASTA SA NU APARA, fiindca ma deranjeaza sa nu stiu daca intradevar exista vreo problema reala ( ca de aceasta exista aceasta functie a computerului masinii ) ce necesita sa merg cu masina la mecanic. Merci anticipat


Te rog sa pui un titlu sugestiv pe viitor! Am modificat eu de data asta. Mihai Florescu
« Last Edit: March 17, 2011, 15:22:33 PM by MihaiFlorescu »

alias

  • 152
Răspuns: Intrebare GPL - martor aprins pe bord
« Reply #1 on: March 17, 2011, 16:00:34 PM »
. As dori sa stiu daca cineva STIE VREO SOLUTIE CA ACEASTA SA NU APARA, fiindca ma deranjeaza sa nu stiu daca intradevar exista vreo problema reala ( ca de aceasta exista aceasta functie a computerului masinii ) ce necesita sa merg cu masina la mecanic. Merci anticipat




sa nu mai apara nu se poate, este chiar neindicat.
 iti poti lua insa asa ceva:




si iti poti monitoriza singur masina.
Per total te va costa mai putin decat teama si plata la service.
Subaru Forester 2.0 MY-->08
ex Subaru Impreza 1.5 MY 08-->
ex Subaru Outback 2.5 2005

Răspuns: Intrebare GPL - martor aprins pe bord
« Reply #2 on: March 17, 2011, 17:21:57 PM »
Gasiti aici raspunsul.


Fara linkuri catre alte forumuri, va rog! Daca doriti sa ajutati, postati informatia aici sau pe privat.
« Last Edit: March 17, 2011, 19:57:13 PM by MihaiFlorescu »
Nu poti alege ce esti, dar poti alege ce visezi... Stephen Gately

Răspuns: Intrebare GPL - martor aprins pe bord
« Reply #3 on: March 18, 2011, 15:32:20 PM »
posibil sa ai duzele de la GPL prea mici.minim de 2 pt motorul tau.
« Last Edit: March 18, 2011, 15:38:22 PM by caldea »

Rspuns: Intrebare GPL - martor aprins pe bord
« Reply #4 on: March 20, 2011, 00:18:24 AM »
OK, dar puteai sa lasi macar textul:
"In primul rand, martorul de la bord care se aprinde se numeste " CHECK ENGINE" si are rolul de a anunta ca a aparut o problema la motor. In general, la masinile care au montate instalatii gpl, se poate aprinde "CHECK"-ul datorita unui amestec prea bogat sau prea sarac . Un amestec sarac, face ca gazele de evacuare sa aiba o temperatura ridicata, distrugand astfel sonda lambda sau catalizatorul. Un amestec bogat, face ca gazele de evacuare sa aiba o temperatura scazuta, ceea ce face ca in evacuare sa apara gaze nearse ce pot provoca infundarea catalizatorului.
     Instalatiile gpl pot determina aprinderea "CHECK"-ului in urmatoarele cazuri:
  1- reglare incorecta a instalatiei gpl in anumite regimuri de turatie si sarcina;
  2- functionare incorecta a emulatorului din centrala electronica a instalatiei gpl;
  3- injector( sau injectoare) de gpl defect.
  4- montaj incorect
      Legatura la sonda lambda a masinii se face pe firul de semnal ( culoarea poate sa difere de la masina la masina, de aceea se afla cu aparatul de masura), dar nu influenteaza deloc functionarea instalatiei gpl, ci doar transmite informatii operatorului care face reglajul masinii.
    Cei care fac reglajul (calibrarea), trebuie sa urmareasca aceste aspecte pe care vi le-am descris si sa incerce sa le elimine, altfel se limiteaza la a sterge eroarea( efectul) de fiecare data , neinlaturand si cauza."
Nu poti alege ce esti, dar poti alege ce visezi... Stephen Gately

Răspuns: Intrebare GPL - martor aprins pe bord
« Reply #5 on: March 23, 2011, 11:33:19 AM »
Multumesc tuturor pt. informatii , in special dl.Balanel. Versiunea dv. pare plauzibila mai ales ca un cunoscut spunea ca acel ceck i se aprindea si lui la Opel ( fara a fi pe gaz ) si problema era la sonda lambda . Am luat legatura cu firma ce a montat instalatia GPL si se pare ca s-au mai dotat cu program computer mai performant care poate depisteaza exact unde si ce au de facut. Cand am vreme ma duc la ei mai ales ca ma sperie ideea defectarii catalizatorului sau sondei caci inseamna cheltuiala suplimentara. Oricum inca o data multumesc mult.

Răspuns: Intrebare GPL - martor aprins pe bord
« Reply #6 on: June 12, 2011, 10:59:34 AM »
Salut. am si eu aceeasi problema la o nubira 1. mi-a facut reglajul in functie de sonda lambda dar mi se aprinde iar, numai ca nu ramane aprins. Se aprinde, se stinge, iar actiunea se repeta. Un sfat va rog.

Răspuns: Intrebare GPL - martor aprins pe bord
« Reply #7 on: April 16, 2012, 17:07:34 PM »
pe la ce pret si de unde gasesc un OBD reader din acela?:) si mie imi apare check engine-ul de vreo 4 luni....masina merge impecabil...nici o schimbare..cateodata la rece relantiul oscileaza dar nesemnificativ.....a aparut martorul in mers dupa un drum de vreo 100km.....(primul drum mai lung dupa ce am achizitionat masina)....
mentionez si faptul ca masina a stat 1 an si ceva fara sa mai fie pornita inainte sa o cumpar!
Impreza 2011ex 1.5r actual ej207:)
Forester SH 2011 ex diesel actual ej20:))
XV 2012 (Project car ex diesel actual 3.0)
Impreza wrx ști gc8-2001
Impreza 2010 (încă nu i-a ajuns rândul ca proiect)

Răspuns: Intrebare GPL - martor aprins pe bord
« Reply #8 on: May 09, 2012, 14:10:15 PM »
Revin desi tarziu.  Instalatia de gaz functioneaza perfect , nu se simte prea tare diferenta de putere . Nu se mai aprinde martorul la bord dar mi-au refacut reglajul ( cu un alt soft mai performant ) cei de la Autogaz Deva unde am montat instalatia . Am deja vreo 8000 km asa , o singura data s-a aprins si cred ca a fost din cauza calitatii gazului si a durat doar vreo saptamana timp in care s-a consumat gazul si am alimentat din nou.Am mai auzit problema calitatii gazului si de la altii care au instalatie pe gaz chiar daca la alt tip de masina. Recent a fost si ceva scandal la Cluj ( au dat la TV ) cu taximetristi la care li s-a defectat masina din cauza combustibilului ( gaz ) de proasta calitate. Eu cumpar de regula dintr-un singur loc ca sa ma feresc de surprize , dar uneori n-m ce face si trebuie sa alimentez pe drum. Oricum consider ca se merita cu gaz mai ales pt. cei care circula mult . Diferenta de pret este cam de 10-15 lei / 100 km deci la vreo 25-30.000 km se amortizeaza instalatia dar ea mai merge in continuare mult si bine. NOTA sunt la a doua masina pe gaz ,am mai avut o Nubira 1 , am circulat 4 ani pe gaz si
 n-am avut absolut nici o problema din cauza aceasta. Am inteles ca la masinile cu turbo e ceva mai dificil dar se poate si acolo trece pe gaz.

Răspuns: Intrebare GPL - martor aprins pe bord
« Reply #9 on: July 29, 2016, 23:04:07 PM »
pe la ce pret si de unde gasesc un OBD reader din acela?:) si mie imi apare check engine-ul de vreo 4 luni....masina merge impecabil...nici o schimbare..cateodata la rece relantiul oscileaza dar nesemnificativ.....a aparut martorul in mers dupa un drum de vreo 100km.....(primul drum mai lung dupa ce am achizitionat masina)....
mentionez si faptul ca masina a stat 1 an si ceva fara sa mai fie pornita inainte sa o cumpar!

Cum ai rezolvat! Eu am exact aceeași problem la un forester

Răspuns: Intrebare GPL - martor aprins pe bord
« Reply #10 on: August 16, 2016, 13:50:18 PM »
Salut! Stiu eu o posibila rezolvare dar nu am testat decat pe masina mea. Forester SG 2.0x

Mie nu imi da nici o eroare si in plus in ultimele 2-3 saptamani am studiat cam din scoarta in scoarta manualul de service dar si documentatia GPL-ului. Eu am STAG3 Plus pe masina si ma pot lauda ca nu am nici o eroare in fix 33K si 3 ani de utilziare si bagat gaz unde apuc. :)

Daca vrei putem testa, nu trebuie umblat la soft sau alte alea...