Foreste - MY 2011
Subaru club Romania

Foreste - MY 2011

Răspuns: Foreste - Diesel, MY 2011, echipare TT
« Reply #460 on: March 30, 2017, 20:18:59 PM »
Salutare, cum as putea afla si eu mai multe detalii despre acest AKI?

In ultima perioada tot mi se aprinde eroare DPF si mi se pare ca merge in suturi intre 1500 si 2000 de ture.

Iar cand intra turbina se aude ca si cum s-ar face o presiune pe undeva dar masina nu are putere.

Multumesc.

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Foreste - Diesel, MY 2011, echipare TT
« Reply #461 on: March 31, 2017, 15:34:57 PM »
AKI = AUTO KINO (Subaru Brasov) = Sese aici pe Forum

Legat de simptomele masinii verifica atent furtunul de la intercooler. Este un furtun cu un cot de 45 grade, gros, in dreapta motorului, dedesubt, cum deschizi capota. Ala crapa si se incadreaza la categoria "asa face toate". Eu l-am pus din silicon si merge ever since.

DPF ul trebuie verificat la un service care are experienta in regenerarea acestuia, si daca e incarcat, mai mult ca sigur ca soferul actual sau cel de dinainte il conduce(a) ca pe Dieselul de la VAG, adica subturat.
Boxer Diesel vrea peste 3000 ture (3-4mii), altminteri ... tuseste. :)
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Răspuns: Răspuns: Foreste - Diesel, MY 2011, echipare TT
« Reply #462 on: March 31, 2017, 23:32:32 PM »
AKI = AUTO KINO (Subaru Brasov) = Sese aici pe Forum

Legat de simptomele masinii verifica atent furtunul de la intercooler. Este un furtun cu un cot de 45 grade, gros, in dreapta motorului, dedesubt, cum deschizi capota. Ala crapa si se incadreaza la categoria "asa face toate". Eu l-am pus din silicon si merge ever since.

DPF ul trebuie verificat la un service care are experienta in regenerarea acestuia, si daca e incarcat, mai mult ca sigur ca soferul actual sau cel de dinainte il conduce(a) ca pe Dieselul de la VAG, adica subturat.
Boxer Diesel vrea peste 3000 ture (3-4mii), altminteri ... tuseste. :)
Buuun. Am fost astazi la coasta de eat  si baietii s-au prins ca e crapat furtunul de la intercooler chiar daca eu tot ii dadeam cu turbina si cu egr-ul:)
Aveti idee cat cost acest furtun pe original sau cu ce varianta AM ar merge inlocuit?

Trimis de pe al meu LG-H815 folosind Tapatalk


Răspuns: Foreste - Diesel, MY 2011, echipare TT
« Reply #463 on: April 01, 2017, 00:20:46 AM »
Din spusele unui coleg de forum, la Radacini, pe original - 650 ron

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Răspuns: Foreste - Diesel, MY 2011, echipare TT
« Reply #464 on: April 01, 2017, 09:22:44 AM »
[...]
Buuun. Am fost astazi la coasta de eat  si baietii s-au prins ca e crapat furtunul de la intercooler chiar daca eu tot ii dadeam cu turbina si cu egr-ul:)
Aveti idee cat cost acest furtun pe original sau cu ce varianta AM ar merge inlocuit?

Ai MP! Simplu si ieftin.

edit: vezi ca p/n ala e pentru Forester SH.
« Last Edit: April 01, 2017, 09:47:21 AM by Foreste »
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

marr

  • 2203
Răspuns: Răspuns: Foreste - Diesel, MY 2011, echipare TT
« Reply #465 on: April 01, 2017, 11:48:24 AM »
....
Aveti idee cat cost acest furtun pe original sau cu ce varianta AM ar merge inlocuit?


Pe original, este ~ 350 lei.
Atat am platit in urma cu cca 1 an  - la Autokino il aveau pe stoc !
Intre timp mai comandasem unul si la Trakia si tot la ~ acelasi pret mi l-au adus ( +/1 10-20 lei).
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Răspuns:
« Reply #466 on: April 01, 2017, 13:49:21 PM »
Multumesc pentru raspunsuri! E posibil sa aibe cei de la CDE un furtun d-asta siliconic. Sa vedem daca se pricep si sa il aduca la dimensiunea potrivita.

Trimis de pe al meu LG-H815 folosind Tapatalk


Răspuns: Răspuns: Răspuns: Foreste - Diesel, MY 2011, echipare TT
« Reply #467 on: April 03, 2017, 21:15:01 PM »
[...]
Buuun. Am fost astazi la coasta de eat  si baietii s-au prins ca e crapat furtunul de la intercooler chiar daca eu tot ii dadeam cu turbina si cu egr-ul:)
Aveti idee cat cost acest furtun pe original sau cu ce varianta AM ar merge inlocuit?

Ai MP! Simplu si ieftin.

edit: vezi ca p/n ala e pentru Forester SH.
Dilema zilei este daca acest furtun despre care ai mentionat este pentru varianta pe partea stanga sau dreapta din perspectiva soferului. Eu il am pe stanga iar cei de la service au primit in specificatiile produsului ca e pentru partea dreapta.

Trimis de pe al meu LG-H815 folosind Tapatalk


Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Răspuns: Foreste - Diesel, MY 2011, echipare TT
« Reply #468 on: April 03, 2017, 21:49:00 PM »
WHATTA WHAT?!? de stanga .... de dreapta ...
Ala o fi probabil cofetar.

asta e duda si totodata piesa originala:



...

Iar asta e piesa care se poate folosi dupa ce in prealabil o ajustezi:



Ce exact e de stanga si ce de dreapta aici?!?
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Refuz RCA Allianz
« Reply #469 on: April 07, 2017, 00:04:24 AM »
Incepem procesul cu Allianz.
Pana acum a fost calculat un total penalitati de intarziere de cca 1000 RON (evident acesta va creste cu perioada pana la solutionare) la suma datorata, la care se aduna cheltuielile de judecata si expertiza care urmeaza. Impreuna cu costurile de executare silita, datoria are toate sansele sa depaseasca dublul reparatiei.

Oricat de calculat sa fie refuzul, in sensul ca paternul pare sa fie in favoarea lor pentru refuzurile pe sume mici si moderate, avem speranta sa castigam si sa ii punem sa plateasca.

Reiterez:
Totul va fi public si publicat.
NU ma bat cu ei in instanta doar pentru bani. Cel mai mult m-a deranjat ca m-au facut pe nedrept mincinos, mai ales dupa 2 contracte de leasing de cate 5 ani fiecare, cu CASCO si RCA exclusiv de la ei. M-au tratat ca pe un infractor si asta nu le-o iert.

Ii multumesc inca o data lui Wrangel pentru ajutor si .... cu vant in panze pan'la decizia finala!
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

marr

  • 2203
Răspuns: Foreste - Diesel, MY 2011, echipare TT
« Reply #470 on: April 07, 2017, 08:14:04 AM »
Baftă !

"Rupe-le fâșu' !”
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Răspuns: Foreste - Diesel, MY 2011, echipare TT
« Reply #471 on: April 07, 2017, 09:15:08 AM »
Bafta!

Răspuns:
« Reply #472 on: April 07, 2017, 21:23:44 PM »
"Succesuri"

Trimis de pe al meu LG-H815 folosind Tapatalk


Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Re: Foreste - Diesel, MY 2011, echipare TT
« Reply #473 on: July 07, 2017, 23:40:34 PM »
Revizie 76 luni sau +8.1k km. (90k km)
Prestator: SMT – Bucuresti (Nelu)

REVIZIE 90k incluzand schimb ulei motor, filtre (ulei, combustibil, admisie aer, habitaclu), verificare baterie, frane (inlocuire placute spate), recalibrare injectoare, curatare scurgere laterala si eliminarea a peste 400g de praf / pamant / alte mizerii.

Am renuntat pentru moment la Motul si am folosit ulei AMSOIL Series 3000 5W-30 Synthetic Heavy Duty Diesel.

Asadar avem urmatoarele costuri:

- Ulei motor AMSOIL Series 3000 5W-30 (6 litri) = cadou la intalnirea de 7 ani Subaru Fan Club
- Filtru ulei Subaru OEM 15208AA110 + Garnitura 11126AA000 = 88 RON
- Filtru aer Mahle Original (Knecht) LX2672 = 48 RON
- Filtru Combustibil Mahle Original  (Knecht) KC83D = 61 RON
- Filtru habitaclu Mahle Original (Knecht) LA461 = 93 RON

Subtotal consumabile = 290 RON

La constatarile si recomandarea lui Nelu de la SMT, am schimbat placutele de frana spate.
Pentru ca ATE se pare ca nu are p/n pentru placute de frana spate Forester SH si nu mai vreau EBC, am luat un set de TRW.

Pe fata au trebuit schimbate bucsile de bara stabilizatoare si bucsile mari de bascula.

- Set 2 bucati placute de frana spate TRW GDB3373 = 145 RON
- Lichid de frana Motul RBF 660 = cadou la intalnirea de 7 ani Subaru Fan Club
- Set bucsi de bara stabilizatoare fata Subaru OEM 20414AG070 = 71 RON
- Set bucsi inferioare mari bascula fata Subaru OEM 20204AG01B = 440 RON

Subtotal piese = 656 RON

Manopera revizie SMT = 474 RON (!!!)

Total revizie = 1422 RON

La care se adauga valoarea uleiului si a lichidului de frana primite cadou, cca. 400 RON.


Test suspensii care s-au prezentat dupa cum urmeaza:

Puntea fata – uzura raportata = 76% stanga – 73% dreapta
Puntea spate – uzura raportata = 63% stanga – 65% dreapta

Voi reveni cu pareri / impresii despre modificarile facute (ulei, lichid de frana, placute spate)
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Re: Foreste - Diesel, MY 2011, echipare TT
« Reply #474 on: July 08, 2017, 14:18:45 PM »
Foarte ok costurile!
Ce intelegi prin "calibrare injectoare"?
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Re: Foreste - Diesel, MY 2011, echipare TT
« Reply #475 on: July 09, 2017, 14:01:39 PM »
Nu am cunostintele necesare si nici terminologia ca sa explic detaliat ce se intampla tehnic la aceasta procedura. La SMT cel putin ceea ce am vazut este ca se conecteaza laptopul cu softul specific si dupa cateva comenzi motorul este lasat sa functioneze pentru a i se citi valorile raportate electronic, Dupa asta se seteaza tot din soft parametrii "optimizati".

NU are nici o legatura cu recalibrarea hardware, procedura prin care se genereaza, cu injectoarele scoase de pe motor, noile coduri hexa care sunt introduse mai apoi in ECU.

Cert este ca motorul imi pare ca merge mai "rotund", chiar si zgomotul specific de oil-burner scade simtitor.

Poate Dani sau Sese sa ne ajute aici cu explicatii tehnice mai precise.
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Aldos

  • 276
Re: Foreste - Diesel, MY 2011, echipare TT
« Reply #476 on: July 18, 2017, 14:41:04 PM »
Salut.
Zici ca ai renuntat la Motul?
Sa inteleg ca ai avut si tu Motul din asta nou FE?
Ai avut ceva probleme cu el?
Ma bate gandul sa incerc si eu AMSOIL.

puiu

  • 787
Re: Foreste - Diesel, MY 2011, echipare TT
« Reply #477 on: July 18, 2017, 22:11:11 PM »
Ce proces? PM

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Re: Foreste - Diesel, MY 2011, echipare TT
« Reply #478 on: July 21, 2017, 11:53:53 AM »
Salut.
Zici ca ai renuntat la Motul?
Sa inteleg ca ai avut si tu Motul din asta nou FE?
Ai avut ceva probleme cu el?
Ma bate gandul sa incerc si eu AMSOIL.

Am folosit Motul ul asta nou (FE) o singura data, la penultima revizie.
M-am inteles bine cu Motul, iar decizia de a-l schimba a fost subiectiva. Printre altele si niste pareri din mai multe surse ca sunt sanse mari ca Motul sa vina facut ca pentru tarile din lumea a 3-a, ca multe alte produse de pe piata Ro.

Tot subiectiv si poate si umpic de "placebo": tind sa cred ca e mai bun AMSOIL. Motorul se aude si pare ca se comporta mai bine. Repet, e subiectiv si nu pot proba tehnic treaba asta. Plus ca, la finalul zilei (ca sa-l citez pe Tom), cel mai bun ulei este ala schimbat des.

Ce proces? PM

Intrebi de procesul cu Allianz ?
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Re: Foreste - Diesel, MY 2011, echipare TT
« Reply #479 on: August 16, 2017, 18:07:01 PM »
Geam stanga-fata (sofer) dupa cateva zile lasat deschis cca 3 cm (dealtfel toate 4 geamurile de portiere) sa se faca putin curent pe caldurile astea, la inchidere, face cursa pana la capat si se redeschide pana la jumatate. Fix jumatate.

Scos borna de la baterie, "Ctrl+Alt+Del" CB-ul si se inchide corect.
Ciudata anomalie, chestiune pe care nu am mai intalnit-o pana acum.
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste