Subaru club Romania

Sfat cumparare Forester second hand

Re: Sfat cumparare Forester second hand
« Reply #840 on: April 24, 2018, 12:22:18 PM »
Exista cumva posibilitatea ca, in functie de codul de motor, sa se cunoasca anul fabricatiei?
Unde as putea gasi aceste informatii?

Re: Sfat cumparare Forester second hand
« Reply #841 on: April 25, 2018, 10:04:05 AM »
Pentru  JF1SHNLZ3CG281637
Nume   FORESTER
Model   SHNDLUZ
Data fabricaţiei   12.12.2011
An model   12.2007
Regiunea de destinaţie   LH
Motor   20Z
Culoare şasiu   E6A (RACING GREEN PEARL)
Cod BlocK motor- 11010AB252   
Subaru Forester 2.0D  2010

Re: Sfat cumparare Forester second hand
« Reply #842 on: April 25, 2018, 10:58:57 AM »
Multumesc,
exista cumva si ceva info referitor la km, intretinere sau evenimente majore?
Multumesc inca o data
Ex. : Mazda 6, 2004 - 121 CP, 2.0 diesel
Actual: Mazda 6, 2008 - 147 CP, 2.0 benzina
Looking for Subaru Outback or Forester - 2012, 2013

Re: Sfat cumparare Forester second hand
« Reply #843 on: April 25, 2018, 11:04:30 AM »
Pentru acesta serie VIN, sunt disponibile informatiile de mai sus.
Propietarul spune ca a schimbat motorul cu unul nou, insa nu reuseste sa gaseasca factura de achizitie a noului motor- ;) ;)

JF1SH9LT59G002818

Multumesc frumos!

Re: Sfat cumparare Forester second hand
« Reply #844 on: April 25, 2018, 12:23:11 PM »
Pentru a vedea in ce data a fost fabricat motorul verifica link-ul

http://www.subaruforester.org/vbulletin/f160/broken-crankshaft-08-boxer-diesel-120394/index2.html

POSTAREA #27

Chiar sub compresorul de AC
YY M DD (an/luna/zi)
Subaru Forester 2.0D  2010

Re: Sfat cumparare Forester second hand
« Reply #845 on: April 25, 2018, 20:12:03 PM »
Multumesc de tips!

Re: Sfat cumparare Forester second hand
« Reply #846 on: May 17, 2018, 21:41:45 PM »
Dupa 4 luni de cautari, strans de informatii, asteptari si o gramada de necunoscute, am luat o hotarare: noua masina a familiei este un Forester de 2.0 AT din 2009, cu 180000 km, achizitionat din Germania. Pretul de achizitie este de 7500 euro ( transport si inmatriculare) la care se vor adauga probabil 700-1000 euro in distributie, schimburi uleiuri si bucsaraie.

Ca o prima impresie dupa 200 km de oras: daca nu-ti fug ochii pe consum( sub 14% nu reusesc sa-l cobor), pare a fi o masina de familist ideala, care are putin sau mai mult din toate: suspensii comode, spatiu interior arhisuficient pentru 2 adulti si 2 adolescenti, manevrabilitate buna, o cutie AT care isi face treaba, un pic de zvac, o transmisie 4x4 de top.

Va multumesc tuturor pentru suport si informatii. Ma pregatesc acum sa inscriu la alte topicuri  ;) ;)

Re: Sfat cumparare Forester second hand
« Reply #847 on: June 26, 2018, 08:04:02 AM »
Daca esti setat pe Subaru benizna iti recomand cu caldura Outback-ul lui Mihai.
Vei avea nevoie de extra kick-ul motorului 2.5 vs 2.0 la rulota.
Spui ca ai 1.95 si vrei sa mai stea cineva in spatele tau, la SG nu e posibil e foarte stramt in spate, Outbac-ul e mai generos si in spate si in portbagaj.

Inca un motiv pentru care recomand Outback-ul lui Mihai e ca e ingrijita bine masina, cu piese bune, schimbate la timp in ateliere in care oamenii stiu ce fac sub supravegherea lui atenta si o vei putea folosi fara batai de cap timp indelungat.
La Subaru e un mare atu sa cunosti masina si istoricul cat de cat inainte de achizitie, altfel poti investi inca pe atat in reparatii intr-un timp relativ scurt, sunt masini foarte fiabile dar doar daca sunt intretinute bine.
Ma simt obligat sa-ti multumesc pentru postul asta! Mi se parea atat de greu si a devenit atat de simplu...
Membru cu subaru

Re: Sfat cumparare Forester second hand
« Reply #848 on: July 06, 2018, 18:55:59 PM »
Salut,

Se poate verifica ceva istoric pentru o mașina cumpărată din afara?
JF1SJ5LC5EG158937.

Re: Sfat cumparare Forester second hand
« Reply #849 on: July 10, 2018, 16:00:03 PM »
Salutare, stie cineva ceva despre acest Forester?
https://www.autovit.ro/anunt/subaru-forester-ID7GuLve.html#b84c352f9a
Multumesc!

Re: Sfat cumparare Forester second hand
« Reply #850 on: July 10, 2018, 19:23:46 PM »
E doar X, nu XT :P
Probabil din cele aduse de la arabi, cu 2.5'ul ala aspirat, desi mai rar negre p'acolo

Re: Sfat cumparare Forester second hand
« Reply #851 on: July 11, 2018, 14:26:52 PM »
E doar X, nu XT :P
Probabil din cele aduse de la arabi, cu 2.5'ul ala aspirat, desi mai rar negre p'acolo

Am cautat ceva jurnal de bord pentru asa ceva, dar nu am gasit. Incerc sa gasesc si eu un Forester, oscilez intre un 2.5 XT sau aspirat, din ce inteleg fiecare e cu plusuri si minusuri. In offroad exista diferente de comportament, tinand cont ca doar aspiratele au reductor?

Re: Sfat cumparare Forester second hand
« Reply #852 on: July 11, 2018, 15:21:49 PM »
Daca faci offroad des sau trasee mai grele, as lua cu reductor, ptr cate o iesire ocazionala, XT'ul se descurca si el

Re: Sfat cumparare Forester second hand
« Reply #853 on: July 12, 2018, 14:42:59 PM »
Salutare, cochetez si eu cu achizitionarea unui Forester si ma documentez. Am citit destul de mult de pe acest forum. In principiu exclud varianta diesel, oscilez intre SG (variantele 2.0XT sau 2.5XT) si SH (2.0 i sau 2.5 XT).
Dupa cum spun, am tot citit despre una despre alta...sincer m-a ingrozit ca pe anumite masini vad operatiuni de refacere (segmentare, garnituri) facute sub 150 kkm. La fel, multe anunturi cu "engine rebuilt". Este ceva frecvent? Ma gandesc ca si Subaru trebuie sa confirme cumva fiabilitatea japoneza.
Eu am 3 japoneze "in ograda" (Yaris, Jimny, Civic) si in afara de consumabile (ulei, placute frana, cate o bucsa stabilizatoare, etc) nu am avut nicio problema majora. De aceea as alege cu inima deschisa un Forester, dar ceea ce citesc ma pune putin pe ganduri.

MihaiFlorescu

  • *
  • 10647
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Sfat cumparare Forester second hand
« Reply #854 on: July 12, 2018, 15:24:16 PM »
De cate ori te duci la doctor sanatos?

Cam asa si cu postarile pe forum. Multi vin doar cand au probleme. Sunt foarte multi care nu au probleme si nu au ce sa scrie.

Pentru ca este un fier, eu zic sa cumperi aspirat. Iti raman bani de suspensii si altele. Iei XT doar daca stii modelul bine si iti place in mod special.
« Last Edit: July 12, 2018, 15:25:26 PM by MihaiFlorescu »
A redline each day keeps the mechanic away.

Bicicleta
Fostele: 05 Impreza, 08 Outback, 01 WRX

Heliotropus

  • *
  • 2611
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: Sfat cumparare Forester second hand
« Reply #855 on: July 12, 2018, 22:49:39 PM »
... Iei XT doar daca stii modelul bine si iti place in mod special.

Sau daca nu ai avut niciodata si vrei sa afli ce inseamna o turbina pe un motor de 2 sau 2,5 litri  :D

Eu cunosc pe cineva care a achzitionat un XT da' inca mai face eforturi pentru a intelege de ce turbo si nu aspirat. Poate va gasi timpul necesar si dispozitia psihica pentru a ne spune intr-un final  ;D

PS: daca vrei mai multe detalii "pe viu" de la un SH XS 2.0 sau SJ XT 2.0 suna-ma sau da o fuga in Corbeanca.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

BOXER

  • *
  • 1598
  • +
Re: Sfat cumparare Forester second hand
« Reply #856 on: July 13, 2018, 00:15:23 AM »
Salutare, cochetez si eu cu achizitionarea unui Forester si ma documentez. Am citit destul de mult de pe acest forum. In principiu exclud varianta diesel, oscilez intre SG (variantele 2.0XT sau 2.5XT) si SH (2.0 i sau 2.5 XT).
Dupa cum spun, am tot citit despre una despre alta...sincer m-a ingrozit ca pe anumite masini vad operatiuni de refacere (segmentare, garnituri) facute sub 150 kkm. La fel, multe anunturi cu "engine rebuilt". Este ceva frecvent? Ma gandesc ca si Subaru trebuie sa confirme cumva fiabilitatea japoneza.
Eu am 3 japoneze "in ograda" (Yaris, Jimny, Civic) si in afara de consumabile (ulei, placute frana, cate o bucsa stabilizatoare, etc) nu am avut nicio problema majora. De aceea as alege cu inima deschisa un Forester, dar ceea ce citesc ma pune putin pe ganduri.


De ce excluzi varianta diesel ? Sunt foarte multe diesel-uri boxer din prima generatie care au trecut de 200.000km fara probleme.
Generatiile urmatoare au fost revizuite si merg foarte bine.

Intre SG si SH sunt diferente foarte mari, sunt platforme diferite si abordari diferite ale masinilor.
Diferente mari sunt si intre motoarele aspirate 2.0 si cele turbo 2.5.
Motorul 2.0 este mai ieftin la intretinere si are consum putin mai mic.

Te ingrozesti citind pe internet despre probleme pentru ca multi se joaca cu masinile si confunda realitatea cu jocurile de tip NFS.
Unii dintre ei isi permit aceste experiente dar cei mai multi realizeaza prea tarziu costurile distractiei.

Masinile sunt fiabile si rezistente atat timp cat sunt intretinute exemplar, adica fara economii si shortcut-uri.
Nu poti compara cele trei japoneze de clasa mica si tractiune pe o axa cu un SUV/cross cu AWD.
Masele sunt mai mari, masinile sunt mai complexe, bugetele necesare sunt mai mari.
Schimburi de consumabile se fac doar la masinile menajate si putin rulate.
Daca folosesti la potential maxim un SUV vei schimba bucse, articulatii, seturi de anvelope, suspensii, scuturi, proiectoare, radiatoare, senzori, etc.


Singurul lucru important la achizionarea unei astfel de masini este bugetul. Nu trebuie sa cauti chilipiruri pe piata si nici sa speri ca vei fi scutit de cheltuieli anuale.
« Last Edit: September 03, 2018, 21:42:21 PM by BOXER »
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Re: Sfat cumparare Forester second hand
« Reply #857 on: July 13, 2018, 09:24:07 AM »
Multumesc pentru precizari.
@Heliotropus: multumesc pentru amabilitate, dar e putin cam departe Corbeanca.
@Wrangler: Diesel-ul il exclud in primul rand deoarece la sh e loterie. In al doilea rand nu sunt un fan diesel. Si eu sunt de parere ca mai bine aloc un buget mai mare pentru o masina buna, decat un chilipir care poate fi sac fara fund.
Acum inteleg ca exploatarea presupune costuri, dar nu inteleg faza cu motoarele care necesita RK la putin peste 100 kkm (un exemplu concret e XT-ul lui andrei 0241). Stiu ca in general posesorii de japoneze sunt oameni pasionati, care au grija de masinile lor, tocmai de aceea imi pun intrebari.
De asemenea, e corecta comparatia cu masini din clasa mai mica si costurile aferente, dar am avut acum cativa ani un LandCruiser si in afara de motorina nu a necesitat nici macar o bucsa. Asta in conditiile in care s-a facut si ceva offroad cu el.

Pana la urma, cred ca am sa rog un concetatean de pe forum sa stam mai indelete de vorba la o cafea. De altfel, mi-a transmis un mesaj ca ma ajuta cu ceva sfaturi :)...

marr

  • *
  • 1039
Re: Sfat cumparare Forester second hand
« Reply #858 on: July 13, 2018, 10:12:10 AM »
....

Pana la urma, cred ca am sa rog un concetatean de pe forum sa stam mai indelete de vorba la o cafea. ...

Pardon - consatean !
Da un semn cand ai chef de o cafeluta (saptamana viitoare, in principiu, nu am deplasari programate si sunt prin Sibiu).
Hint: Am biroul la (fostul) Centru de Calcul. Daca vezi XV-ul in parcare inseamna ca sunt prin zona !
Iar la Thurta au si cafea buna si prajituri excelente !
Forester Boxer Diesel - MY2008
XV Boxer Diesel - MY2016
Impreza 2.0i CVT - MY2016

Re: Sfat cumparare Forester second hand
« Reply #859 on: July 13, 2018, 10:40:52 AM »
A mea nu necesita RK la cei 128k km, ci ziceam ca i'as face eu ca sa fiu sigur ca nici pe partea de motor nu voi avea probleme - masina intentionez sa o pastrez, deja modelele noi de SUV'uri nu mai vin cu +200CP cu cutie manuala, ceea ce ptr mine e un deal'breaker - si atunci, daca tot nu cheltui banii pe o masina mai noua, macar sa o aduc pe asta mai aproape de starea de noua.

Eu am luat masina la 88k in 2013 si nu tin minte sa fi schimbat ceva fortat de vreo defectiune (poate amortizoarele spate, dar si alea mai mergeau, la nevoie), toate inlocuirile le'am facut preventiv (distributie, ambreiaj, bucsi, upgrade frane etc)