nu mai baga caldura ... big problem...
Subaru club Romania

nu mai baga caldura ... big problem...

rzw75

  • *
  • 1674
  • ex
nu mai baga caldura ... big problem...
« on: January 28, 2013, 23:49:28 PM »
salutare... am o problema... desi sunt cu motorul cald (80-90 grade) cand stau la relanti sau merg incetisor (ca melcul prin trafic) nu mai baga cald!!!

adica chiar daca sunt la maxim cu caldura (pe 30 grade) sau doar la 27 grade sau la 25 grade...ventilatia am incercat-o la mai multe niveluri...si am incercat sa dea aer pe toate pozitiile (incercari diverse)... tot face ce vrea ea... adica baga aer fierbinte si dintr-o data (asa din senin) incepe sa bage aer rece...

ce naiba sa fac? ma duc la un service maine? ceva recomandari? (ma gandeam sa dau o fuga la Radacini pe marasesti)

thanx
« Last Edit: January 29, 2013, 09:17:02 AM by rzw75 »
ex Impreza '05 Wagon 2,5 RS
ex Forester 2,5 XT
ex Outback 2,5
ex Impreza 2,5 WRX

:) Speed Triple 1050 R

rzw75

  • *
  • 1674
  • ex
Răspuns: nu mai baga caldura ... big problem...
« Reply #1 on: January 29, 2013, 09:20:25 AM »
mi am facut programare la radacini (pe bd marasesti) pt azi... sa vad ce zic ei... (ultima data era un nene acolo care parea priceput la subaru)
ex Impreza '05 Wagon 2,5 RS
ex Forester 2,5 XT
ex Outback 2,5
ex Impreza 2,5 WRX

:) Speed Triple 1050 R

rzw75

  • *
  • 1674
  • ex
Răspuns: nu mai baga caldura ... big problem...
« Reply #2 on: January 29, 2013, 13:56:41 PM »
am rezolvat !!! uraaaaaa !!!

nu aveam destul lichid de racire in instalatie... banuiam eu... dar... ma rog... am verificat eu singur dar in vasul ala alb si era pe full (dar se pare ca nu asa se verifica)...

probabil a tras aer cand am pierdut niste lichid acum o luna cans mi s-a spart un furtunas de apa care intra in vasul de expansiune...

am completat cu aproape 1 litru de antigel amestecat cu apa si acum totul e ok  ;D ;D ;D

verificarea (termostat, calorifer, diagnoza, etc) si remedierea am facut-o la Radacini pe bd Marasesti (e un tip priceput la subaru - Eugen in cheama, il stiam mai demult), s-a miscat bine omu', mi-a dat senzatia ca stie ce face (cica repara subaru de vreo 8 ani la Radacini)

ex Impreza '05 Wagon 2,5 RS
ex Forester 2,5 XT
ex Outback 2,5
ex Impreza 2,5 WRX

:) Speed Triple 1050 R

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: nu mai baga caldura ... big problem...
« Reply #3 on: January 29, 2013, 16:14:34 PM »
Daca nu verifici vasul de supraplin, atunci cum verifici? La mine daca prinde aer pe instalatie pun lichid in vasul de supraplin si isi trage singur lichid cat are nevoie, apoi am grija sa pun mereu cand e motorul cald si sa fie aproape de full.

Asta am facut si acum de curand cand s-a pierdut mult antigel si motorul se incalzea rapid chiar si in mers. Dupa ce am pus lichid in vasul alb si-a tras singur cat avea nevoie si nu se mai incalzeste decat la mers bara la bara si stat mult pe loc.

rzw75

  • *
  • 1674
  • ex
Răspuns: nu mai baga caldura ... big problem...
« Reply #4 on: January 29, 2013, 16:29:31 PM »
sincer si pentru mine e o mare enigma... ca in vasul de supra-plin era lichid pe full...

dar eram aproape sigur ca : ori nu am suficient lichid in instalatie, ori nu merge pompa de apa cum trebuie si la relanti (sau turatie mica) nu antreneaza cum trebuie lichidul prin instalatie...

se pare ca defectul era ca nu aveam suficient lichid in instalatie...
ex Impreza '05 Wagon 2,5 RS
ex Forester 2,5 XT
ex Outback 2,5
ex Impreza 2,5 WRX

:) Speed Triple 1050 R

Răspuns: nu mai baga caldura ... big problem...
« Reply #5 on: January 30, 2013, 09:40:43 AM »
Este foarte simplu si usor de verificat nivelul de lichi de racire.
De preferat la rece se deschid busoanele si se completeaza la radiator si la vasul de expansiune de pe motor.
Apoi se inchd busoanele si se mai verifica a doua zi inca odata, sau pornit lasat sa plece odata ventilatorul oprit racit bine si completat.

Dar vedeti din aceste motive se strica multe motoare, uita sa mai verifice din cand in cand apa, uleiul...

@ rzw75 la masina ta trebuie sa vezi de ce a disparut apa si sa nu piarda in continuare.
Exista riscul sa ai o pierdere pe care in mod cert trebuie sa o gasesti.

Neaparat trebuie sa fac un service unde sa am un mecanic specializat pe marca asta.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: nu mai baga caldura ... big problem...
« Reply #6 on: January 30, 2013, 09:56:06 AM »
Eu il verific la cald pentru ca la rece motorul tine antigelul in el, termostatul e inchis etc.  Pana la urma se merge cu motorul cald, nu oprit. Mi-am schimbat singur antigelul si nu a mai fiert motorul asa cum s-a intamplat in cazul altora pe la mecanici.

Răspuns: nu mai baga caldura ... big problem...
« Reply #7 on: January 30, 2013, 10:19:11 AM »
La cald daca cumva are aer isti sa te oparesti si nu vreau sa ma ijure cineva.
Corect e la cald insa cu mare grija ca sare pe voi daca e aer asa din doua etape la rece e foarte bine si riscurile sunt zero.
Mecanicii au devenit un fel de mercenari, impusca banul si atat, suflet, pasiune, ...te duci pe la ei cu o problema si mai vor sa-ti bage pe gat si altele, au ei vreo piesa dosita de la alta cirodita de pe la vreo garantie..., lafel uleiuri de tot felul...
Mare grija cu neamu lu manivela.

rzw75

  • *
  • 1674
  • ex
Răspuns: nu mai baga caldura ... big problem...
« Reply #8 on: January 30, 2013, 10:22:24 AM »
@ sebastian: mecanicul a facut exact cum spui tu Sebi "se deschid busoane si se completeaza la radiator si la vasul de expansiune de pe motor.
Apoi se inchd busoanele si se mai verifica a doua zi inca odata, sau pornit lasat sa plece odata ventilatorul oprit racit bine si completat"

am pierdut ceva lichiud ede racire acum o luna cand s-a spart un furtunas care intra in vasul de expansiune, se ciupise unde se prinde colierul... am remediat furtunul dar nu am completat cu antigel pentru ca macanicul care a remediat furtunul mi-a zis uitandu-se in vasul de supraplin ca e pe full... e clar ca nu se face asa...

adica asa verificam si eu , dar se pare ca nu asa se verifica ci la vasul de expansiune si radiator, cu ambele busoane deschise...

asadar, Sebi, ai 100% dreptate cu asta.

am fost cu masina la Radacini (pe bd marasesti) si mecanicul pare ca stie sa repare Subaru, e singurul care a mai ramas la service de cand reparau oficial Subaru...


ex Impreza '05 Wagon 2,5 RS
ex Forester 2,5 XT
ex Outback 2,5
ex Impreza 2,5 WRX

:) Speed Triple 1050 R

Răspuns: nu mai baga caldura ... big problem...
« Reply #9 on: January 30, 2013, 10:28:11 AM »
Ma bucur ca sti care a fost problema, asa o sa functioneze foarte sigur. Multi gresesc remediaza, aa cum a facut si vechiul mecanic dar nu mai verifica.
Acum apa , paie si bataie.

rzw75

  • *
  • 1674
  • ex
Răspuns: nu mai baga caldura ... big problem...
« Reply #10 on: January 30, 2013, 10:29:19 AM »
Eu il verific la cald pentru ca la rece motorul tine antigelul in el, termostatul e inchis etc.  Pana la urma se merge cu motorul cald, nu oprit. Mi-am schimbat singur antigelul si nu a mai fiert motorul asa cum s-a intamplat in cazul altora pe la mecanici.

corect Mihai, la cald a fost facuta operatiunea... adica a deschis ambele busoane (radiator si vas expansiune) cand motorul avea pe tester 90 grade... trebuie sa mentionez ca le-a deschis cu mare grija sa nu sara apa fiarta pe noi...

cert e ca acum e totul in ordine. ramane ca zilele urmatore sa urmaresc si sa vad daca mai sunt alte motive pentru care am pierdut lichid de racire sau evenimentul de acum o luna cand s-a spart furtunasul ala e singurul motiv.

problema e ca ma ingrijorasem tare, pentru ca am sunat pe unul si pe altul (mecanici subaru) si care imi spuneau:
- ca fie e pompa de apa de vina ca nu se invarte cum trebuie si de aia la relanti sau in turatie mica (pana in 2500) nu are putere sa invarta apa in instalatie, iar cand merg mai turat se invarte bine si de aia baga cald...
- fie ca e caloriferul de vina si trebuie schimbat (care e in bord...)
- fie ca e posibil sa fie gharnitura de chiulasa ciupita... asta era chiar grav...

bine ca s-a rezolvat atat de simplu, si am scapat doar cu completare lichid si aerisire  ;D ;D ;D
ex Impreza '05 Wagon 2,5 RS
ex Forester 2,5 XT
ex Outback 2,5
ex Impreza 2,5 WRX

:) Speed Triple 1050 R

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: nu mai baga caldura ... big problem...
« Reply #11 on: January 30, 2013, 12:11:52 PM »
verifica foarte foarte atent toate colierele si toate furtunasele ! daca iti pierde foarte putin pe la un furtun fisurat sau un colier slabit o  sa iti intre iar aer pe instalatia si patesti la fel !!
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae