Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
Subaru club Romania

Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #480 on: October 02, 2017, 09:28:20 AM »
Heli, cand vrei, pentru tine rezolvam zgarieturile superficiale, daca sunt cu adevarat superficiale.

Oricum, am fost nevoit sa ma duc pana in zona Obor, unde am avut loc doar aproape de o trecere de pietoni si asa a aparut o noua zgarietura pe una din usi. Este superficiala. Probabil de la o geanta sau o haina frecata de masina. Aia e... Bucuresti, sa  traiesti!

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #481 on: October 04, 2017, 12:04:19 PM »
Sa vorbim putin si despre performantele navei. V-am tot vorbit despre consum, despre cum sta pe curbe, cum e la drum lung, cum e in off road si am realizat ca nu prea am fortat-o la plecarile de pe loc.

Nici ca o voi (mai) face, dar de dragul artei...



Sa detaliem pentru cei interesati:
3 incercari: 10.2, 9.22, 9.08

 Nu este o masina lenesa avand in vedere cat de mare este. Motorul, fie el si SOHC, si cum are gandit cuplul o ajuta sa plece foarte bine in ciuda greutatii, de la o turatie mult mai joasa decat ai crede ca este nevoie. Volata cu masa dubla este anti-plecari de pe loc in forta, iti da senzatia ca a cuplat si pleci racheta punand masina in miscare, apoi se misca volanta si da putin in nas. Clar nu mai repet astfel de manevre, decat fortat de circumstante. Ideea e ca m-a surprins placut. I need a turbo (back) in my life.
« Last Edit: May 22, 2018, 12:21:38 PM by MihaiFlorescu »

Re: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #482 on: October 05, 2017, 13:32:58 PM »
Te mai astept mult la Ploiesti ? ;)
Detoate , STI sa fie

Re: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #483 on: October 05, 2017, 18:40:30 PM »
Pune melcu!!!

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #484 on: November 07, 2017, 10:29:21 AM »
Doar pentru statistici, am mai facut un drum de ~600km in weekend. La dus aglomeratie mare (peste 1h sa ies din Bucuresti) si apoi trafic, depasiri mai in forta viteza medie pe la 55km/h si maxima la 157.
Retur, mers plictisit dar liber, media de viteza 77km/h si maxima de doar 127.

Consum total 7.6 l/100km. Defalcat: 8 la dus si 7.2 la intoarcere. Mi se pare mai mult decat decent pentru un suv lung, AWD si 4 pasageri cu portbagajul plin cu depasiri lejere, nu chinuite de lipsa de putere din motor mic.


O sa verific iar daca placutele de frana stau corect si o sa le reaplic vaselina tablitelor. Iau in calcul posibilitatea ca placutele sa nu se departeze total de disc dupa aplicarea franei.
« Last Edit: May 22, 2018, 12:22:13 PM by MihaiFlorescu »

Re: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #485 on: November 07, 2017, 11:38:13 AM »
Am avut o problema similara cu discul spate dreapta, zgomot si caldura excesiva, era calda pana si janta. Comandasem rulmenti pt a-i schimba pe ambele parti. Rezolvarea a fost una super simpla si anume pin-ul care tine fixat unul din sabotii de frana nu mai statea locului. Am remediat problema acelui pin si nu s-a mai incalzit discul atat de tare. Am gresat placutele de frana, am inlocuit tablitele, am gresat culisele si sper sa fi rezolvat problema. Am avut noroc ca am putut returna rulmentii. Oricum discurile mele din spate sunt mai calde decat cele din fata, probabil din cauza masei mai reduse si a uzurii mai pronuntate.

Sistemul de franare mi se pare predispus la blocarea culiselor si a pistonaselor. E singura masina la care gresez placutele, tablitele placutelor, culisele o data pe an. Probabil si rugina are un cuvant de spus.
Legacy 3.0R

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #486 on: November 07, 2017, 12:20:59 PM »
Multumesc, Cosmin! Cand trec la rotile de iarna verific tot si gresez din nou. Credeam ca am scapat de probleme complet cand am reconditionat sistemul pe spate, dar se pare ca bucuria a tinut 6 luni si ~8.000km. Sper sa scap usor si repede.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #487 on: November 25, 2017, 23:44:51 PM »
Am trecut si eu la rotile de iarna. Si cum acest proces la mine este mai mult decat un schimb, am avut ocazia sa le pun pe cele de vara deoparte spalate, frecate, decontaminate si date cu ceara.
















Am verificat si franele.
La roata cu pricina am dat placutele jos. Cea de pe interior nu prea uzata, asa ca am pilit puțin urechile si am uns iar tot cu vaslina ca sa se miste ok.

Protectiile de pietre erau cam aproape de discuri si pe fata chiar se vedea ca a atins discul. Le-am indreptat.

Deci trebuie sa merg pe varianta lui Cosmin inainte de alte scenarii.
« Last Edit: May 22, 2018, 12:23:03 PM by MihaiFlorescu »

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Re: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #488 on: November 27, 2017, 19:19:51 PM »
si eu am patit la fel cu scartait pe spate care tacea cand trageam putin frana de mana ... si eu am suspectat sabotii de frana si defapt a fost placuta pe interior tocita la maxim( cea pe exterior era la jumatate)  ... am schimbat placutele si am scapat de zgomot
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #489 on: December 03, 2017, 12:48:11 PM »
Mda, nu stiu ce sa mai zic. Am mai mers cu masina in ultima vreme si nu a mai facut. Cam 150km prin oras si pe langa.

Am bagat si niste noroaie serioase pe drumuri de utilaje de constructii si masina a mers impecabil. Cursa lunga a suspensiei a ajutat ca sa am mereu toate rotile pe pamant, reductorul a ajutat la cuplu in pamantul lipicios.

Cand am trecut la anvelopele de iarna nu s-a simtit diferenta mare pe asfalt, dar pe noroaie au fost excelente, desi nu sunt facute pentru asta in mod special.

Daca iese planul, posibil sa am nevoie sa tin outback-ul.
« Last Edit: December 03, 2017, 12:50:04 PM by MihaiFlorescu »

PTR

  • 570
Re: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #490 on: December 03, 2017, 15:43:27 PM »
 Scartaitul apare doar pe drum nivelat la viteza mai mare sau mica ? La viteze foarte mici pe drum denivelat se aude ceva ?

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #491 on: December 03, 2017, 16:09:56 PM »
Facea doar la viteza foarte mica si este clar metal pe metal. Creste frecventa cu viteza. Posibil si discuri ovalizate sau material depus pe disc. Am efectuat si o procedura de bedding la placute. Franarile acelea repetate etc.

La denivelari sa zic ca parca se diminua, dar posibil sa fie acoperit de alte zgomote.

Cum spuneam, in ultimele 5 zile nu a mai facut. Deci acum nu ma mai sacaie.
« Last Edit: December 03, 2017, 16:11:45 PM by MihaiFlorescu »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #492 on: December 10, 2017, 10:52:57 AM »
In continuare merge fara scartaieli si sper sa ramana asa.

 A vazut masina iar putin offroad pe drumuri de utilaje de constructii de se opreau muncitorii sa se uite la mine. Inca ma mai impresioneaza masina dupa atat de mult timp.

Suspensia e cel mai bun lucru facut la masina asta, apoi tot ce inseamna articulatii si anvelope.

Sa intre jumatate de roata in noroi si sa mergi cu 1000 ture fara sa patinezi roti sau sa moara motorul doar la diesel am mai vazut. Nu am atins nimic si nu a patinat o roata nici macar o data.

Ampatamentul lung ajuta sa ai mereu cel putin doua roti pe o zona cu aderenta buna, desi reversul medaliei este atunci cand incerci sa urci pe zone inalte si fundul are lag la manevra, putand ajunge sa mergi in diagonala.

Am decis ca masina ramane la vanzare doar pe foum doar la pretul cerut in cazul in care apare un pasionat care sa o aprecieze. Intenționez sa o mai tin pana vara urmatoare si apoi vad eu ce mai fac.
« Last Edit: December 10, 2017, 10:56:44 AM by MihaiFlorescu »

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #493 on: December 10, 2017, 12:47:34 PM »
Imi place sa citesc postarile noi din jurnalul masinii deoarece sunt pozitive si pun marca intr-o lumina favorabila .
Au existat perioade in care aparusera posesori de chilipiruri nereparabile iar forumul devenise un zid al plangerii.
Ei au cam disparut iar masinile noastre au ajuns din nou sa fie apreciate.

Outback-ul este clar o masina foarte buna daca a reusit sa te convinga pe tine, un adept al sasiului de Impreza si al motoarelor turbo.
Cred ca stiu traseul pe care ai fost, lowriderele nu au ce cauta acolo in anotimpul asta.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

PTR

  • 570
Re: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #494 on: December 10, 2017, 14:19:56 PM »
 Partea cu noroiul imi aduce aminte de aventura din primavara cand am vrut sa ajung la Comana prin Gostinari si am gresit drumul ... am luat-o spre Prundu pe drum de camp... Am renuntat cand am ajuns la o balta de vreo 30m pe lungimea drumului, pana atunci fusesera cateva cu apa pana pe capota dar mici. Chiar daca sentimentul de siguranta era bun, ratiunea se apropia de limita  ;D

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #495 on: December 10, 2017, 14:40:31 PM »
Si eu ma feresc de balti, atat din cauza nivelului apei cat si din cauza gropilor si a canalizarilor fara capac.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #496 on: December 27, 2017, 20:51:13 PM »
Update de sfarsit de an.

Ultima vizita prin tara pe anul acesta. Inca 600 km, consum mixt 7.6%

Suspensia excelenta pentru Craiova-Tg. Jiu care este asfaltat fara gropi, dar extrem de valurit cu treceri de la o textura la alta si deci ruperi de aderenta. Combinatia cu rotile de iarna foarte ok.

Am ajuns la aprox 17k km de cand am luat-o si 5200 de la ultima revizie. Am mai completat 600 ml de ulei. Destul de mult intre revizii si mai ales a consumat in ultima perioada cu mers in oras.

De notat despre Amsoil European Series Classic 5w40 este ca diferenta de volum intre cald si rece este de aproximativ 4-500ml ca nivel pe joja.

Am carat si frigidere, am facut si serpentine in viteza cu 5 oameni și bagaje etc etc le stiti deja. Lucruri minunate.
Astea au fost partile bune.


Partea in curs de rezolvare acum.

Mersul in oras a scos la iveala pe aplicația de monitorizare o problema pe racire.
In oras ventilatoarele pleaca simultan la 100 grade C, adica direct la temperatura critica in loc sa plece un ventilator la 95 grade. Scade pana la 94 si se opresc in loc sa scada pana in 87.
Am luat-o logic si analizand alte variabile cum ar fi termostatul, am ajuns la concluzia ca exista doua variante. Ori releul principal de ventilator e dus, ori ECU.
Faza e ca nu apare nici o eroare.

Am detectat abia acum pentru ca in afara se raceste in mers si sta la 81-85 grade, deci nu are nevoie de ventilatoare. Iar in oras nu prea am mers cu asta.

Cum outback e diferit, nu pot testa cu releu de pe impreza sau forester si astept un releu sperand ca rezolv problema.
Sigurantele sunt ok.
Am schimbat aplicatii si readere de obd, am pus laptopul si s-a confirmat pe fiecare temperatura si comportamentul.
Acul din bord este in acelasi pumct si la 80 si la 100 grade. Acestea fiind spuse, nu e de mirare ca au picat des aceste motoare. Nu dau nici un semn de avarie.

Daca are cineva releu gri denso de imprumut dati un semn. Trebuie sa fie de legacy sau outback dupa 2005.

andea79

  • *
  • 4007
Re: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #497 on: December 27, 2017, 21:45:11 PM »
m-am uitat de curiozitate intr-un rom de legacy edm 2008 (E2TB101L) - nu mai stiu daca este exact ca al tau sau nu - oricum nu cred sa fie diferente majore aici



in imagine sunt temperaturile in grade F la care ECU porneste/opreste ventilatoarele .. ca idee ... cred ca functioneaza ok la tine :)

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #498 on: December 27, 2017, 22:16:49 PM »
Eu m-am uitat in manualul de reparatii si zicea ca fan1 trebuie sa porneasca daca AC e oprit, temp >93 si viteza de deplasare <19 km/h.

Ideea e ca nu tin minte sa fi vazut valori mai mari de 96 sau fff rar 97 pana acum si asta pe vreme mai calda si fara AC.

Chiar imi aduc aminte la inceput (anul trecut) ca ii spuneam lui Cosmin ca e mai rece 2.5 ca 2.0 si aveam valori undeva la 94-95 in mod normal inainte sa plece ventilatoarele, fata de 96 cat are impreza GD atat WRX cat si aspirat.

Daca totusi e cum zici, nu e cam mult 100?
« Last Edit: December 27, 2017, 22:24:47 PM by MihaiFlorescu »

andea79

  • *
  • 4007
Re: Wagon reloaded - MY08 Outback 2.5i
« Reply #499 on: December 27, 2017, 22:32:16 PM »
eu nu zic ca nu este mult, doar ti-am aratat valorile utilizate de ecu sa nu te chinui sa schimbi piese si sa ajungi la acelasi rezultat

eu modific tabelele astea cam la toate masinile care "trec" pe la mine...