Antigel Subaru
Subaru club Romania

Antigel Subaru

valli

Răspuns:
« Reply #40 on: January 16, 2017, 21:23:01 PM »
Antigelul meu este albastru deschis, G11, dupa informatiile la Subaru Brasov.

Trimis de pe al meu ASUS_Z010D folosind Tapatalk


sco

  • 736
Lichid de răcire pentru maşinile Subaru
« Reply #41 on: November 08, 2017, 11:37:50 AM »
N-am găsit alt topic potrivit şi, deoarece recent m-am lovit de problema asta, poate putem pune aici informaţiile pe care le deţinem.

Ce tipuri de lichid de răcire sunt recomandate pe diversele motoare Subaru? G12, G12+, G12++, G13 etc.? Ce standarde trebuie să aibă?

Am găsit linkul ăsta interesant, ce păreri aveţi?

http://www.proauto.ro/despre-antigeluri-etilenglicol-vs-propilenglicol/

Muttley

  • 4922
Re: Lichid de răcire pentru maşinile Subaru
« Reply #42 on: November 08, 2017, 11:40:53 AM »
Topicuri mai sunt, da' nu cred sa fie bai.

Ma enerveaza situatia generata de andea si florescu. Unu' recomanda o chestie pentru troaca, celalalt alta, complet opusa.
Astept rabdator sa ajungeti la o concluzie aici.
WRX SW 2002

sco

  • 736
Re: Lichid de răcire pentru maşinile Subaru
« Reply #43 on: November 08, 2017, 11:50:08 AM »
Topicuri mai sunt, da' nu cred sa fie bai.

Probabil că mai sunt pe paginile de prezentare, nu la modul de discuţie generală.

Să vedem ce se întâmplă. Ştiu de Mihai că recomandă G12+, nu ştiu de Vali, el ce recomandă? :)

Muttley

  • 4922
Re: Lichid de răcire pentru maşinile Subaru
« Reply #44 on: November 08, 2017, 11:54:47 AM »
N-a fost tocmai recomandare ci mai degraba incadrarea dpsdv a tipului G11 in conditiile date de Subaru.
Si sa fie zis... getzâjpe asta e norma VW. O folosim noi in Romania pentru ca astea-s masinile cele mai raspandite, nu c-ar fi ideal.
WRX SW 2002

Re: Lichid de răcire pentru maşinile Subaru
« Reply #45 on: November 08, 2017, 11:58:47 AM »
Pentru motorul meu, producatorul recomanda antigel fara amine. Culoarea lui este verde/albastru si este OE Subaru, cred ca are norma G11. Nu am observat depuneri in vasul de expansiune sau colorari ciudate.
Legacy 3.0R

sco

  • 736
Re: Lichid de răcire pentru maşinile Subaru
« Reply #46 on: November 08, 2017, 12:04:40 PM »
Eu n-am găsit nicăieri să scrie norma de respectat la lichidul de răcire, doar Subaru Coolant sau Super Coolant. Nici măcar G11 sau G12 nu am găsit.

sco

  • 736
Re: Lichid de răcire pentru maşinile Subaru
« Reply #47 on: November 08, 2017, 12:05:59 PM »
Pentru motorul meu, producatorul recomanda antigel fara amine. Culoarea lui este verde/albastru si este OE Subaru, cred ca are norma G11. Nu am observat depuneri in vasul de expansiune sau colorari ciudate.

Unde ai găsit scris asta?

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Lichid de răcire pentru maşinile Subaru
« Reply #48 on: November 08, 2017, 12:10:24 PM »
Am unit noul subiect cu unul vechi. Puteti citi de la inceput. Mai este ceva si prin sectiunea dedicata WRX/STi si prin sectiunea forester, dar sunt mai mult probleme de alta natura, nu discutii generale despre tipul folosit.

Ca idee, Subaru vine cu G11 verde si pe acesta il recomanda si il pun cei de la SMT si cred ca si cei de la Autokino (vezi pagina anterioara cu produsul cumparat de la SMT) de catre mine acum niste ani.

In urma multor ore de citit din multe surse, inclusiv prospectul produselor, am ajuns la concluzia (personal, fara sa fiu calificat in domeniu si este doar o opinie) ca se potriveste in motorul Subaru, adica este compatibil si acceptat de producator, si G12+ conform specificatiilor acestuia.
Din testele realizate pe cele 3 Subaru ale mele cu un simplu si amarat OBD reader (doua modele de OBD readere am folosit) precum si romraider cu tactrix, am observat in urma trecerii de la G11 la G12+ ca temperatura de operare a motorului este mai scazuta cu G12+ cu 2-3 grade minim, precum si o reducere a timpul de incalzire pana la pornirea ventilatoarelor in trafic prin oras. Pe autostrada Outback-ul sta acum la 84 grade la viteza de 120km/h si vara nu trece de 90 decat in cazuri extreme (viteza sau temperatura exterioara). Cu G11 in general am vazut ca motoarele stau pe la 87 minim si oscileaza pe la 90-92 pe autostrada sau chiar 94.

Folosind G12+ in masini de minim 5 ani, nu am gasit in nici una depuneri sau sedimente plimbate prin sistemul de racire. In acelasi timp, aceleasi masini prezentau depuneri pe fundul vasului de supraplin dupa utilizarea unui G11 schimbat de reprezentante la intervalul recomandat de producator.

In urma mea au mai fost si altii care au facut trecerea la G12+ si au sesizat scadere de 1-2 grade si nu a acuzat nici unul probleme de sedimentare sau probleme cu garniturile sau radiatorul.


Acestea fiind spuse, G11 este total sigur pentru motorul Subaru, dar eu si altii am ales sa mergem pe G12+ de la Hepu ca o alternativa pe care o gasim mai buna.
« Last Edit: November 08, 2017, 12:20:02 PM by MihaiFlorescu »

Re: Lichid de răcire pentru maşinile Subaru
« Reply #49 on: November 08, 2017, 12:30:02 PM »
@Sco: Am gasit scris in cartea cu care a venit masina, in sectiunea Materiale recomandate. In aceeasi sectiune este prezentata info despre uleiul de motor, ulei servo, ulei cutie, lichide frana, etc
« Last Edit: November 08, 2017, 12:31:39 PM by ucosmin »
Legacy 3.0R


MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Lichid de răcire pentru maşinile Subaru
« Reply #51 on: November 09, 2017, 09:50:56 AM »
Sau asa:

sco

  • 736
Re: Lichid de răcire pentru maşinile Subaru
« Reply #52 on: November 09, 2017, 09:52:29 AM »
O dăm pe G13? :)

VeNoM836

  • 251
  • https://www.hranitor-animale.ro/
    • Hranitor Animale
Re: Lichid de răcire pentru maşinile Subaru
« Reply #53 on: November 09, 2017, 10:47:38 AM »
Cu alte cuvinte este "backwards compatible".
2011 Subaru Outback 2.5i CVT

https://www.hranitor-animale.ro/

sco

  • 736
Re: Lichid de răcire pentru maşinile Subaru
« Reply #54 on: November 09, 2017, 11:02:21 AM »
Cu alte cuvinte este "backwards compatible".

Compatibil cacompatibil :) dar îşi face treaba cel puţin la fel de bine? Adică înlocuirea monoetilenglicolului cu glicerină nu afectează negativ temperaturile, garniturile, sedimentele etc.?

PTR

  • 570
Re: Lichid de răcire pentru maşinile Subaru
« Reply #55 on: November 09, 2017, 11:17:03 AM »
 In motorul de 2.5 am pus Castrol Radicool SF care este rosu si parca se incalzeste mai repede decat cel de 3.0 care are verde. Dar cel din urma are si racitor de ulei la ulei motor si cutie care totusi le si incalzeste pana ajung la temperatura. O sa incerc si la asta altceva cand o sa fie vremea mai calda, probabil la primavara.

calinadamut

  • 25
  • Drive hard or stay home!
Re: Rspuns: Antigel
« Reply #56 on: August 14, 2018, 15:53:29 PM »
Se pune ce iti da Subaru sau alta varianta de la MOTUL. Nu recomand de la magazine de piese sau alti provideri. Cel original isi face treaba foarte bine si nu este chiar atat de scump.

PS: sa nu le amesteci

E vreo problema daca se amesteca unul albastru cu altul albastru? Dvs, ce lichid aveti (firma, model, tip). Am cumparat Motul Inugel Expert albastru. Sper sa fie in regula. Multumesc
« Last Edit: August 14, 2018, 16:16:59 PM by calinadamut »
'91 Legacy 2.0
'01 Impreza 2.0
'09 Forester 2.0D

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Antigel
« Reply #57 on: August 14, 2018, 17:05:18 PM »
O postare veche. Eu mi-am mai schimbat parerea si deja sunt masini care merg de 6 ani pe noua formula, adica hepu g12 plus. Mov.

Daca nu esti sigur de ce tip de antigel ai, mai bine il scoti pe tot, bagi un flush, clătești cu apa si apoi noul antigel.

Badea

  • 125
Re: Antigel
« Reply #58 on: January 01, 2021, 11:24:55 AM »
Salutare si la multi ani!
Astazi am verificat fluidele la al meu Forester SG 2.0x, am observat ca antigelul este f putin sub LOW. Masina a stat de vreo 2 sapt nepornita. Conform manual, ar treb sa fie la FULL cand motorul e rece. Pe net am gasit informatii cum ca daca as pune pana la FULL cu motorul rece, va da peste cand se incalzeste. Ce ma sfatuiti sa fac?
« Last Edit: January 01, 2021, 11:26:30 AM by Badea »

Re: Antigel
« Reply #59 on: January 01, 2021, 12:50:14 PM »
La multi ani!
Din observațiile mele nivelul variază la cald/rece. Cu motorul rece pune pana la jumătatea dintre LOW si FULL și mergi cu mașina. Daca după ce motorul ajunge la temperatura normala (in jur de 90C), lichidul este la FULL, atunci poți sa il lași la jumătate.