Fiabilitate motor Subaru Boxer Diesel
Subaru club Romania

Fiabilitate motor Subaru Boxer Diesel

marr

  • 2208
Re: Fiabilitate Boxer Diesel
« Reply #40 on: March 14, 2016, 16:31:13 PM »
Bag cam 300 lei pe luna pentru acasa-birou-supermarket.

Am exagerat putin e drept, dar daca pui manopera si bujii originale ajungi pe la 6 luni echivalentul in benzina?

Doua luni echivalent benzina !
Azi am primita o factura de la Trakia unde, printre altele, am si bujiile incandescente.
Pretul este de 513,50 lei pentru 4 bujii ( 107 lei + TVA / bucata).
Asta doar pentru o informare corecta a celor interesati.
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Re: Fiabilitate Boxer Diesel
« Reply #41 on: March 14, 2016, 16:33:17 PM »
vezi ca sunt 2 modele, iar alea cu camasa ceramica sunt pe la 270 lei bucata.
Una din aia cu camasa metalica ti-o dau eu gratis :)
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Re: Fiabilitate Boxer Diesel
« Reply #42 on: March 15, 2016, 06:57:10 AM »
Facut 3000 km in 7 zile.Consum mediu 0rase,sate,drumuri bune, drumuri proaste....7.0  %.Asta pentru ca nu puteam sa depasesc 3000 RPM sau 130 km/h. Normal consumul meu este in jur de 8.6-9 % in conditii normale.
Concluzia mea : Imi place dieselul (chiar daca sint la al treilea motor) nu neaparat din cauza consumului , imi place cum trage, imi place cum merge si ma bucur de el.
Forester Diesel 2010

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Re: Fiabilitate Boxer Diesel
« Reply #43 on: March 15, 2016, 13:35:58 PM »
Facut 3000 km in 7 zile.Consum mediu 0rase,sate,drumuri bune, drumuri proaste....7.0  %.Asta pentru ca nu puteam sa depasesc 3000 RPM sau 130 km/h. Normal consumul meu este in jur de 8.6-9 % in conditii normale.
Concluzia mea : Imi place dieselul (chiar daca sint la al treilea motor) nu neaparat din cauza consumului , imi place cum trage, imi place cum merge si ma bucur de el.
Ai revenit si tu printre pamanteni ca prea mergeai cu OZN u'. Si asta se vedea si la consum.
Cat despre motoare, tre sa explici cum a fost cu al doilea ca ala ar trebui sa nu se puna la socoteala. Sau ma insel?

Io in oras sar de 10.5, asta e sigur, insa cel putin 1 litru este consumul dat de pornirea remote in fiecare dimineata cca. 10 min inainte sa ma urc la volan.
Afara, dupa toane: daca ma apuca lenea, scot cca 6.2-6.4 pana la Campina si indarat. Daca ma apuca graba, scot cat vrea turbina (ca ea e regina). :)

Oricum de mult nu prea ma mai uit la consum ...
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Re: Fiabilitate Boxer Diesel
« Reply #44 on: March 15, 2016, 20:30:26 PM »
3 motoare?????? cum asa????Aveti consumuri rezonabile.Mie germana imi ia 7,8-9,5 oras  iar japoneza 5,5-6,3 oras (prius) :)

Re: Fiabilitate Boxer Diesel
« Reply #45 on: March 15, 2016, 20:52:05 PM »
Trei motoare ?? My God ! :o  Eu ii dadeam foc si o trimiteam de mult prin vitrina concesionarului !!!  Si imi luam si banii inapoi !!  :-X
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Re: Fiabilitate Boxer Diesel
« Reply #46 on: March 15, 2016, 21:22:47 PM »
Nu-i mai dai nimic inapoi prin vitrina daca a iesit din garantie! :)
Btw, i-am zis si eu asta omului responsabil cu garantiile de la SMT si a venit aici pe forum dupa mine sa ma faca de ras, iar dupa 3-4 posturi si juma' de forum isterizat si-a sters contul.
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Xander

  • 1249
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Fiabilitate Boxer Diesel
« Reply #47 on: March 22, 2016, 23:12:13 PM »
Salut,

Nu sunt multe de spus.
Am cumparat forester sh model 2009 diesel cu 89000km. Motorul se auzea si mergea impecabil.
Vanzatorul se plangea ca a schimbat foarte recent EGR-ul la revizie si ca a avut probleme cu temperatura motorului in trecut , motiv pentru care i-a scos definitv masca de plastic.
Avea bucsaraie deteriorata pe fata , zgomot din caseta de directie in viraje lungi la viteze mari, discuri frana fata/spate vizibil uzate.

Am facut primul schimb de ulei la 100000km, al doilea la 108000km si al treilea la 117000km. Schimburile au fost facute la autokino cu  piese si lichide originale conforme recomandarilor.
Tot la autokino au fost rectificate toate probleme depistate la cumparare , in ideea ca voi avea suportul lor in caz ca pateste ceva motorul. Si suport a existat in limita posibilitatilor impuse de FHI.
Cand am facut revizia de 117000km am reclamat un huruit pronuntat ,cu nuante de suierat , aparut recent pe decelerare . Recomandarea a fost sa asteptam sa pice fiind o problema stiuta a motorului.
La fix 120060km pe valea oltului incepe cu o bataie metalica pronuntata si mai fac 4km ,fiind in imposibilitatea de a opri ,( se circula pe un singur fir, semafor uman cu paletuta)  dupa care isi da obstescul final.
Opresc pe dreapta intr-o linie dreapta unde se circula pe ambele sensuri spre norocul meu.
Cand incepe bataia consumul mediu afisat trece de la 6.6l/100km la 5.4l/100km.
Restul povestii e istorie.

A trebuit sa imi deschid singur caz la FHI cu ajutorul celor de la Subaru Asia care nu comercializeaza motoare diesel. Aproximativ 1 luna a durat aprobarea schimbarii motorului.
Cand mi-a fost aprobata mie inlocuirea, au inceput sa fie inlocuite si motoarele care asteptau cu mult inaintea mea la rand. Dar acestea sunt detalii. Dupa 4 luni si 2 saptamani masina a redevenit disponibila.

La intrebarea daca as mai face o data la fel. Raspunsul este nu, si mai ales nu in Romania. Traim resemnati in anonimat.
La intrebarea daca imi place in continuare  masina, raspunsul este da si mi-as cumpara tot subaru dar nu cu filtru de particule in regim deschis.

mbk nu ar trebui sa fi paranoic daca zgomotul produs de motor in exploatare uzuala nu se schimba.


« Last Edit: March 24, 2016, 21:28:22 PM by Xander »
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

marr

  • 2208
Re: Fiabilitate Boxer Diesel
« Reply #48 on: March 23, 2016, 12:17:00 PM »
....Poate ar fi interesant sa treaca colegii care au avut probleme, macar un link spre threadul lor. Si mai interesant ar fi sa scrie toti colegii fara probleme la motoare aici. Mi-ar mai trece paranoia si as dormi mai linistit noaptea. :)

Hop si eu !
Ai pe Jurnalul meu de Bord toata povestea !
Forester diesel cumparat in noiembrie 2008 ( din primul lot de boxer diesel ajuns in Romania).
Am utilizat-o fara probleme pana in vara anulu trecut ( timp in care, in afara de revizii si bucsaraie, am mai schimbat: kitul de ambreiaj pe la 130k km, amotrizoarele spate tot cam pe-atunci si supapa EGR pe la 150k km).
Anul trecut, prin iunie, la cca. 185.000 km, am inceput sa aud un zgomot din ce in ce mai neplacut la motor + lipsa de putere + becuri aprinse in bord ( ulterior am aflat ca astea din urma erau de la furtunul dintre intercooler si admisie).
Am transportat agregatul la Autokino si verdictul a fost - motor kaput !
Masina inca mergea "pe roti" la momentul respectiv, dar ca sa nu am surprize, am dus-o in Brasoov pe platforma.

In prima faza, am fost asigurat ca desi de durata, problema se va rezolva "pe garantie" ( e un fel de-a spune, masina fiind iesita din garantie de aproape 4 ani).
Dupa doua-trei saptamani am fost sunat sa mi se spuna ca SMT nu a acceptat claimul de garantie invocand oarece instructiuni de la Subaru care ar fi spus ca se inlocuiesc motoarele gratuit doar in limita a 6 ani / 200.000 km.
In prima faza m-a enervat teribil, apoi m-am calmat si am trimis niste e-mailuri catre Subaru Europe si mesaje ( prin Facebook) catre Subaru Japonia. Cei de la Subaru Europe mi-au raspuns dupa cca. 1 saptaman ca problema a fost transmisa mai departe si urmeaza sa fiu contactat de reprezentantul local.
Dupa alta saptamana, am fost sunat de catre Dani de la SMT ca sa-mi ceara detalii despre masina in urma unei solicitari din partea Subaru Japonia.
Apoi m-a sunat Sese sa-mi spuna ca problema e rezolvata, Subaru Japonia a aprobat garantia si urmeaza sa trimita noul motor.
In noiembrie anul trecut am ridicat masinuta cu motorul nou-noutz !

Dupa ce am mai bibilit una-alta la ea ( reconditionat turbina, injectoare, schimbat toate furtunele din compartimentul motor, bucasaraie, etc) acum pot spune ca merge asa cum o facea cand era noua !

Cu toata aceasta problema, una peste alta eu am fost foarte multumit de masinuta asta !
Si - cu toate micile sincope - extrem de multumit de modul in care a gestionat Subaru aceasta problema, si de modul de rezolvare - desi dpdv legal NU erau obligati sa o faca !

Anyway, Foresterul va ramane la noi inca multi ani de acum incolo !
Tot ce sper este ca aceasta generatie de motoare sa fie intr-adevar bug-free !

PS: Daca acum as repeta "experienta" cu achizitia Foresterului - in mod cert da !
Dar este foarte probabil ca, stiind ce stiu acum, sa fi optat totusi pentru benzinarul de 2.0 ....
Si da, mi-as mai cumpara acum un Subaru nou ( "acum" vorba vine - cel mai devreme la anu') !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Re: Fiabilitate Boxer Diesel
« Reply #49 on: April 03, 2016, 22:36:30 PM »
Salut,
Acum dau si eu de threadul asta si m-am cam speriat putin. Am un Outback 2.0D din 2010, 197.000 km acum, masina merge bine (cu unele probleme cauzate de drumurile noastre toate - suspensii, bucse, bieleta, etc), am facut 3 cercetari complete de frica, 2 la Exlusiv si 1 la Iulius si de fiecare data mi s-a spus ca motorul merge ceas si ca sa nu imi fac probleme.
Intrebarea mea este : sa ma astept sa pice ? Motoarele din perioada aia se cunosc a fi cu probleme ?
2010 Subaru Outback 2.0 D
2004 Toyota Avensis 2.0 D4-D

andea79

  • *
  • 4007
Re: Fiabilitate Boxer Diesel
« Reply #50 on: April 03, 2016, 23:35:23 PM »
n-are cum, doar al tau e cu stage 1  ;D

Re: Fiabilitate Boxer Diesel
« Reply #51 on: April 04, 2016, 07:10:05 AM »
Mamaaaa cata rautate, esti invidios pe rachetu' meu, zi sincer 😂😂😂😂. 
Acum intr-o nota mai serioasa, baietii de la Iulius Service (care apropo, par mult peste Exclusiv) mi-au zis ca e bine ca am facut stage 1, ca cica este lasat EGR-ul semideschis permanent si e modificat motorul sa nu isi recircule gazele arse, dandu-i doar aer curat si in felul asta motorul, chiar daca consuma mai mult, o sa fie mai curat si e mai bine pentru el. Repet, eu sunt atehnic total, dar daca e dupa cum zic ei, mai bine consum cu 2-3% mai mult si sa ma tina motorul perioada mai indelungata si sa fie masina mai sanatoasa. Daca nu o fi asa, Dumnezeu cu mila 😊 (sau in ce zeu crede Subaru).
Revenind la problema mea vesnica, pana nu vad masina ca merge ca noua nu ma las (o sa fac un thread separat cu toate problemele si cum le-am rezolvat si unde, poate ajuta pe cineva), sa ma astept sa pice motorul ? Ca asta daca pica, mai bine imi iau alta noua 😉
2010 Subaru Outback 2.0 D
2004 Toyota Avensis 2.0 D4-D

Re: Fiabilitate Boxer Diesel
« Reply #52 on: September 12, 2016, 09:50:18 AM »
Oare exista in RO vreo masina diesel din generatia 2008-2010 care sa nu fi avut probleme cu vibrochenul?

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Fiabilitate Boxer Diesel
« Reply #53 on: September 12, 2016, 09:57:17 AM »
Nu stiu daca isi are rost subiectul. Faci sondaj sau ce doresti? Sunt nenumarate discutii pe tema diesel, de la consum de ulei, la reparatii in garantie si post garantie. Nu ai gasit nici unul potrivit pentru ce cauti?

Re: Fiabilitate Boxer Diesel
« Reply #54 on: September 12, 2016, 10:41:55 AM »
Da, fac ceva genul sondaj. Din cauza problemelor mi-e si frica sa plec la drum cu ea
Pana la urma sunt în jur de 10℅ sau toate cu probleme?

andea79

  • *
  • 4007
Re: Fiabilitate Boxer Diesel
« Reply #55 on: September 12, 2016, 10:43:54 AM »
cam asa, in jur de 10% ... cele care nu au probleme :) ... inca

daca nu esti sigur ca mai beneficiezi de garantie... du-te cu ea la service, poate fi diferenta dintre vilbrochen/bloc rupt sau nu ... adica "decat" 3000-3500 euro
« Last Edit: September 12, 2016, 10:46:21 AM by andea79 »

Muttley

  • 4923
Re: Fiabilitate Boxer Diesel
« Reply #56 on: September 12, 2016, 12:16:28 PM »
Oare exista in RO vreo masina diesel din generatia 2008-2010 care sa nu fi avut probleme cu vibrochenul?

Da, stiu eu una, proprietar femeie. Probabil n-o vede ca p-un Lamborghini.
WRX SW 2002

Re: Fiabilitate Boxer Diesel
« Reply #57 on: September 12, 2016, 12:18:39 PM »
L-am intebat si pe domnul de la SMT si mi-a zis ca euro 5 nu prea a auzit sa pice

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Fiabilitate Boxer Diesel
« Reply #58 on: September 12, 2016, 13:26:20 PM »
Acel nu prea lasa loc de interpretare. Sunt niste cazuri pe aici. Dar e drept ca au fost cu DPF anulat sau soft facut pentru putere sau ceva probleme la injectoare.

Re: Fiabilitate Boxer Diesel
« Reply #59 on: December 01, 2016, 00:35:02 AM »
....Poate ar fi interesant sa treaca colegii care au avut probleme, macar un link spre threadul lor. Si mai interesant ar fi sa scrie toti colegii fara probleme la motoare aici. Mi-ar mai trece paranoia si as dormi mai linistit noaptea. :)

Hop si eu !
Ai pe Jurnalul meu de Bord toata povestea !
Forester diesel cumparat in noiembrie 2008 ( din primul lot de boxer diesel ajuns in Romania).
Am utilizat-o fara probleme pana in vara anulu trecut ( timp in care, in afara de revizii si bucsaraie, am mai schimbat: kitul de ambreiaj pe la 130k km, amotrizoarele spate tot cam pe-atunci si supapa EGR pe la 150k km).
Anul trecut, prin iunie, la cca. 185.000 km, am inceput sa aud un zgomot din ce in ce mai neplacut la motor + lipsa de putere + becuri aprinse in bord ( ulterior am aflat ca astea din urma erau de la furtunul dintre intercooler si admisie).
Am transportat agregatul la Autokino si verdictul a fost - motor kaput !
Masina inca mergea "pe roti" la momentul respectiv, dar ca sa nu am surprize, am dus-o in Brasoov pe platforma.

In prima faza, am fost asigurat ca desi de durata, problema se va rezolva "pe garantie" ( e un fel de-a spune, masina fiind iesita din garantie de aproape 4 ani).
Dupa doua-trei saptamani am fost sunat sa mi se spuna ca SMT nu a acceptat claimul de garantie invocand oarece instructiuni de la Subaru care ar fi spus ca se inlocuiesc motoarele gratuit doar in limita a 6 ani / 200.000 km.
In prima faza m-a enervat teribil, apoi m-am calmat si am trimis niste e-mailuri catre Subaru Europe si mesaje ( prin Facebook) catre Subaru Japonia. Cei de la Subaru Europe mi-au raspuns dupa cca. 1 saptaman ca problema a fost transmisa mai departe si urmeaza sa fiu contactat de reprezentantul local.
Dupa alta saptamana, am fost sunat de catre Dani de la SMT ca sa-mi ceara detalii despre masina in urma unei solicitari din partea Subaru Japonia.
Apoi m-a sunat Sese sa-mi spuna ca problema e rezolvata, Subaru Japonia a aprobat garantia si urmeaza sa trimita noul motor.
In noiembrie anul trecut am ridicat masinuta cu motorul nou-noutz !

Dupa ce am mai bibilit una-alta la ea ( reconditionat turbina, injectoare, schimbat toate furtunele din compartimentul motor, bucasaraie, etc) acum pot spune ca merge asa cum o facea cand era noua !

Cu toata aceasta problema, una peste alta eu am fost foarte multumit de masinuta asta !
Si - cu toate micile sincope - extrem de multumit de modul in care a gestionat Subaru aceasta problema, si de modul de rezolvare - desi dpdv legal NU erau obligati sa o faca !

Anyway, Foresterul va ramane la noi inca multi ani de acum incolo !
Tot ce sper este ca aceasta generatie de motoare sa fie intr-adevar bug-free !

PS: Daca acum as repeta "experienta" cu achizitia Foresterului - in mod cert da !
Dar este foarte probabil ca, stiind ce stiu acum, sa fi optat totusi pentru benzinarul de 2.0 ....
Si da, mi-as mai cumpara acum un Subaru nou ( "acum" vorba vine - cel mai devreme la anu') !
Salut marr!

Am urmarit cu interes jurnalul foresterului tau insa recunosc ca nu am citit chiar tot . sunt in cautarea unui subaru pentru familie si am gasit un Legacy BD cu motor schimbat pe garantie la Brasov. Motor schimbat ce inseamna? Ca am citit ca tu ai mai bibilit si la injectoare turbina etc de ai facut-o sa mearga ca noua.
A doua chestiune, eu am avut numai benzinare si cautam subaru benzinar, nici nu cautam un BD insa e masina unei cunostinte si am zis sa dau o tura si mi-a placut asa tare ca ma gandesc sa o cumpar.
Concluzia ta dupa 170.000 cu BD e ca ti-ai fi luat benzina. Poti sa dezvolti te rog?
 Respect!

Sent from my H60-L04 using Tapatalk