'04 Subaru Impreza WRX STI
Subaru club Romania

'04 Subaru Impreza WRX STI

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: '04 Subaru Impreza WRX STI
« Reply #380 on: May 07, 2014, 15:16:00 PM »
dupa ce sapt trecuta am descoperit ca am mers cu o garnitura sparta de pe partea i/c azi am rezolvat totul si am trecut prin sperietura vietii cand masina a facut boost pe 2 si deodata ecu a taiat tot, ma rog dupa cateva runuri sa reinvete ecu boostul si tot ce trebuie masina a inceput sa mearga din nou foarte bine in full boost si si-a revenit pe toate treptele in wot de jos numai exista nici o problema, mai este o problema mica pe partial throttle de boost cut dar o sa mai merg un pic sa reinvete ecu situatia dar oricum problema apare sub 4000 rpm pe 2 si 3 dar in wot totul este ok, sincer ma speriasem ca s-a petrecut ceva gros pe partea de turbo cand a facut prima oara dar e ok s-a rezolvat. intre timp @ misto

Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

andea79

  • *
  • 4008
Răspuns: '04 Subaru Impreza WRX STI
« Reply #381 on: May 07, 2014, 16:42:00 PM »
misto  ;D
eu zic ca daca ai avut garnitura cu probleme si cand ti-a fost reglat ultima data softul...nu prea are ECU saracul ce sa mai invete :)
nu de alta dar nu invata nimic legat de boost/cum sa ajunga la target boost sau cum sa compenseze pentru over/under boost, si daca toate au fost reglate la momentul respectiv pentru a compensa pierderile aferente garniturii (care probabil la vremea respectiva nu era asa grava) acum ca nu mai scapa ai WGDC-ul prea mare ... si chiar pe WOT cel mai probabil ajungi peste target boost-ul programat dar probabil inca sub limita maxima de boost unde o taie...

daniel.gugu

  • 1384
  • Forester & Impreza
    • http://www.gg-dc.ro/
Răspuns: '04 Subaru Impreza WRX STI
« Reply #382 on: May 07, 2014, 16:51:41 PM »
ce priveliste frumoasa...
Subaru Impreza WRX STI '07 - alias "Galeata Albastra"
Subaru Forester 2.0 XT - daily car
Subaru Impreza 2.0 GT 4WD - PLUTO
Subaru Impreza Type R - GOOFY

andea79

  • *
  • 4008
Răspuns: '04 Subaru Impreza WRX STI
« Reply #383 on: May 07, 2014, 17:22:35 PM »
si ca sa mai aberez un pic :), pe aceeasi idee cu softul reglat cand garnitura nu era "in toate mintile", exista si mareatza posibilitate ca AFR-ul sa nu mai fie chiar cum trebuie, acum practic ajunge in cilindrii mai mult aer decat inainte la acelasi input al MAF-ului si/sau MAP-ului deci teoretic AFR mai lean cu tot ce inseamna asta ...

LE: fara MAP pardon ca ala-i dupa intercooler ... dar ideea ramane (in cazul in care nu ai soft de tip speed density car enu foloseste MAF-ul ci MAP-ul)
« Last Edit: May 07, 2014, 17:28:08 PM by andea79 »

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: '04 Subaru Impreza WRX STI
« Reply #384 on: May 07, 2014, 18:00:22 PM »
nu era si atunci cu probleme pentru ca as fi observat de atunci, probabil incepuse declinul acum 2 luni cand am softat prima oara dar inca nu era rupta, mai exact este vorba de garntirua din spatele bov-ului, acum oricum eu merg pe afr foarte safe pentru ca e gandita de circuit masina, si merg cu compensare mare de benzina ( inj 800cc ), 2 la mana eu acum am wastegate reglat mecanic sa se deschida la presiunea care am gandit-o cu Okan maxim in soft, ecu de gdb are acel factor happyness cum ii zice lumea si acela isi face niste logari pe o durata de km si cand intervine ceva are dreptul sa modifice in ecu anumite chestii in o anumita masura, ( avans, fuel trim foarte putin, boost cut ) problema era ca ultimii 70 de km am mers asa fara sa imi dau seama, desi eu am simtit ca parca nu merge cum trebuie, si ecu a tot logat si s-a adaptat, azi cand nu a mai avut nici o pierdere si a vazut ca isi atinge target boostul mai repede s-a panicat si a inceput sa relogheze dupa primul run ca sa vada care e treaba si dupa a dat drumul la boost treptat, drept urmare all is well that ends well

merci daniele

LE: oricum o sa ii fac o logare sa verific daca totul e ok
« Last Edit: May 07, 2014, 18:14:00 PM by STI »
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: '04 Subaru Impreza WRX STI
« Reply #385 on: May 07, 2014, 18:12:18 PM »
cum am zis si acu cateva zile ! Sa le stapanesti sanatos ,merge foarte bn si hawkeye-ul , Dream Garage ai acu !
bafta cu ursaria sa te care sanatos !
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

andea79

  • *
  • 4008
Răspuns: '04 Subaru Impreza WRX STI
« Reply #386 on: May 07, 2014, 18:34:20 PM »
nu era si atunci cu probleme pentru ca as fi observat de atunci, probabil incepuse declinul acum 2 luni cand am softat prima oara dar inca nu era rupta, mai exact este vorba de garntirua din spatele bov-ului, acum oricum eu merg pe afr foarte safe pentru ca e gandita de circuit masina, si merg cu compensare mare de benzina ( inj 800cc ), 2 la mana eu acum am wastegate reglat mecanic sa se deschida la presiunea care am gandit-o cu Okan maxim in soft, ecu de gdb are acel factor happyness cum ii zice lumea si acela isi face niste logari pe o durata de km si cand intervine ceva are dreptul sa modifice in ecu anumite chestii in o anumita masura, ( acans, fuel trim foarte putin, boost cut ) problema era ca ultimii 70 de km am mers asa fara sa imi dau seama, desi eu am simtit ca parca nu merge cum trebuie, si ecu a tot logat si s-a adaptat, azi cand nu a mai avut nici o pierdere si a vazut ca isi atinge target boostul mai repede s-a panicat si a inceput sa relogheze dupa primul run ca sa vada care e treaba si dupa a dat drumul la boost treptat, drept urmare all is well that ends well

merci daniele

LE: oricum o sa ii fac o logare sa verific daca totul e ok

doar cu scopul de a nu dezinforma lumea :) si de a explica la obiect cum functioneaza ECU ca sa nu mai creada toti ca e magie neagra:

"factor happyness" este de fapt Ignition Advance Multiplier (IAM) in limbaj open source sau Dynamic Advance Multiplier in limbaj ecutek/cobb si este un coeficient cu care se inmultesc valorile de timing din tabela Knock Correction Advance Max si apoi se adauga la valorile din base timing.

Sau zis in formula Timingul Total = Timingul din tabela de baza + IAM *  Knock Correction Advance + alte compensari (IAT..etc)

In momentul in care ECU este resetat (sau bateria deconectata) acest IAM porneste de la o valoare mai mica astfel incat timingul total este mai mic (mai safe) si apoi prin asa zisa "invatare" urca la valoarea maxima (16 pt. ecu 16 biti si 1 pentru ecu 32 biti).
Ulterior, in caz de knock repetat acest IAM va fi coborat ....

Ce vreau sa zic este ca acest IAM nu are nici o legatura cu boost-ul (eventual are legatura cu knockul generat de overboost).
Legat de wastegate-ul mecanic, acesta se va deschide la ce presiune este el setat cum zici si tu dar asta nu inseamna ca in cilindrii nu va ajunge mai mult aer comparativ cu momentul in care garnitura nu etansa 100% - doar garnitura este intre wastegate si cilindrii, adica aerul se poate pierde pe drum.

Iar target boost-ul nu este doar un numar maxim, target boost-ul este de fapt o succesiune de valori determinata de turatii si % pedalei sau engine load (depinde de modelul de ecu) si poti fi pe overboost si in momente intermediare si ECU poate taia benzina (ca oricum wastegate-ul nu il poate controla)

Legat de fuel trims-uri: acestea reprezinta practic procentul de benzina pe care ECU invata sa il scoata sau sa il adauge pe anumite intervale de engine load (cantitate de aer din cilindrii). In principal se invata si se aplica in closed loop (adica mers relativ incet, cruise, relanti) si o parte din ceea ce invata in closed loop se aplica si in open loop (cel mai probabil acest functionament a fost dezactivat de Okan oricum pt. ca are potential de probleme daca ECU invata sa scoata benzina). Oricum aceste fuel trims-uri nu au de-a face cu modul cum se ajunge la target boost / over boost.

deci nu vreau sa deranjez pe nimeni cu elucubratiile mele :) dar teoretic nu exista nici un motiv de overboost daca o garnitura a fost reparata/inlocuita decat daca soft-ul a fost reglat cu garnitura ne-etansa si in acest caz ECU nu are cum sa se adapteze ...

dar logarea cum zici si tu ar trebui sa fie tata lor :)  sa vezi ce se intampla de fapt ....
« Last Edit: May 07, 2014, 18:39:49 PM by andea79 »

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: '04 Subaru Impreza WRX STI
« Reply #387 on: May 07, 2014, 20:28:45 PM »
nu deranjezi pe nimeni man nu iti fa probleme... ideea este alta softul meu oricum a fost facut din start sa aiba overboost in zona de turatii medii si dupa sa scada scalar odata cu turatia, mai mult la GDB-urile astea batrane apar alte pb de reglare din ecu la partial wot din cauza ca la noi inca era clapeta de acceleratie pe cablu si nu dbw care daca nu iti place tie cum merge la partial poti inchide un pic clapeta din ecu sau o poti deschide sau etc. scurt pe 2 oricum ecu generatie cum ai tu sau cele mai noi iti ofera mai mult control si un control mai bun asupra mersului motor, ideea la sf e simpla cum bine zici si tu degeaba toate supapele deschid in acelasi punct si ecu are acelasi soft pentru ca la sf zilei da va ajunge un procent mai mare de aer in cilindrii, acum depinde in ce stare era garnitura cand am facut softul, dar pana o sa fac logarea cu Okan si sa vedem tot ce trebuie eu am cautat adanc si am observat ca atunci cand am facut softul ultima oara ne atingeam boostul in galeria de admisie care noi il comandam din ecu deci probabil ca acea garnitura tinea cat de cat ok in acel moment deci la sf zilei se poate sa am noroc sa nu ne atingem decat poate un pic de partial wot dar tot logarea e sfanta, o sa vad carei treaba si va tin la curent baieti :)
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

KET

  • 3921
Răspuns: '04 Subaru Impreza WRX STI
« Reply #388 on: May 07, 2014, 20:43:48 PM »
Man, sa stapanesti ursariile cu placere si sa le rupi dintii! Felicitari!!! Ma bucur!

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: '04 Subaru Impreza WRX STI
« Reply #389 on: May 07, 2014, 20:52:47 PM »
merci frumos bajetii, e destul de dichisita masina o sa ii fac o prezentare poate spre weekend cum apuc cu timpul, ca idee si notabil ar fi motorul de spec c de 2.0 cu twin scroll si ecu :)
« Last Edit: May 07, 2014, 20:55:38 PM by STI »
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

KET

  • 3921
Răspuns: '04 Subaru Impreza WRX STI
« Reply #390 on: May 07, 2014, 20:56:06 PM »
 ;)
Da, cam asta a fost prima mea intrebare: ce faci cu 2.5-ul ala? Dar raspunsul a gadilat.  ;) Multa bafta!
Pffff, si eu imi doresc un STi ca daily driver si inca unul de joaca. Sa vad cum ii conving pe astia sa-mi ia un STi masina de munca  :D :D

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: '04 Subaru Impreza WRX STI
« Reply #391 on: May 07, 2014, 20:57:26 PM »
pai tocmai a aparut modelul nou, un stockuleanu la flota nu strica, awd nu ramai intepenit in nici o vreme se poate vinde la conducere :)
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: '04 Subaru Impreza WRX STI
« Reply #392 on: May 09, 2014, 21:18:08 PM »
cu dedicatie miez !
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: '04 Subaru Impreza WRX STI
« Reply #393 on: May 10, 2014, 04:53:20 AM »
lol
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

KET

  • 3921
Răspuns: '04 Subaru Impreza WRX STI
« Reply #394 on: June 04, 2014, 12:10:01 PM »
Tom, nu ne prezinti daily driver-ul?

paulwhp

  • 1823
  • Think.Feel.Drive.
Răspuns: '04 Subaru Impreza WRX STI
« Reply #395 on: June 04, 2014, 14:35:28 PM »
Eu n as fi zgarcit cu asa masina  ;D

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: '04 Subaru Impreza WRX STI
« Reply #396 on: June 30, 2014, 09:04:52 AM »
salut baieti nu prea am activat in ultima vreme pentru ca am avut multe probleme pe mai multe planuri si am tras sa rezolv una alta plus am avut si eu o saptamana libera in care nu am facut altceva decat sa dorm, in the mean time ca update STI-ul a fost rezolvat mecanic am mai gasit niste chestii mici pe partea de admisie si inca astept dupa Okan sa ajunga pe meleaguri sa mi-o softeze sa pot merge cu acaretul. pe de alta parte may I present my new dailly driver: 06' EDM STI, ej207 V9 Spec C engine, vf 37 twin scroll turbo setup la care s-au adaugat:

Ap Racing group N frane fata
Ap Racing clutch kit
GT-Spec anti lift kit
GT-Spec rear diff mount
Super PRO bucsaraie
RCM ARB kit
Goodrdidge furtune metalice
Brembo discuri spate cu DS2500
Tanabe inconel exhaust
Forge carbon fiber front strut mount
Zero Sports I/c splitter
Cusco spliter pentru radiatorul fata
Prodrive engine ancylaries
HKS SSQV V3
Zero Sports intake elbow
Defi triple gauge setup + ATI gauge pod
K&N panel air filter
Cosworth timing kit

s-a depus ceva munca din partea mea la masina deja, am rezolvat cam toate probleme care le avea, am mai si upgradat multe piese, masina fiind facuta initial ca configuratie de catre mine... mai urmeaza pe viitor o buza de spec C si cam atat, si doresc sa schimb jantele Prodrive care sunt momentan pe masina care vor intra la vanzare in viitorul apropiat.











« Last Edit: September 30, 2014, 19:35:12 PM by STI »
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: '04 Subaru Impreza WRX STI
« Reply #397 on: June 30, 2014, 09:47:10 AM »
Asta da daily driver :). Masina perfecta pentru adus patrunjelul de la piata ;) !!!
Superb, sa-ti traiasca !
STI 2008

moguai

  • 2814
Răspuns: '04 Subaru Impreza WRX STI
« Reply #398 on: June 30, 2014, 10:46:15 AM »
 :o :o :o :o
sa ne spui ce`ti iese dupa soft, pe dyno :D

vei pune la vanzare pe cel negru?
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: '04 Subaru Impreza WRX STI
« Reply #399 on: June 30, 2014, 10:54:04 AM »
lol nu, niciodata nu as vedea de ce as face una ca asta... merci
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!