Cele mai des intalnite probleme la Forester
Subaru club Romania

Cele mai des intalnite probleme la Forester

Sese

  • 468
Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #540 on: July 29, 2022, 11:46:44 AM »
Nu stiam ca sunt coduri diferite in US, nici nu aprofundasem prea mult cautarile.
Mai important decat codul cred ca e faptul ca uleiul poate fi gasit la AK!

Salutare, baieti.

Subaru vinde uleiul original CVT in butoaie de 20 litri, in doua variante:
Lineartronic, cod  K0425Y0711 si HighTorque  cod K0421Y0700.
Pret de retail 120 lei plus TVA/ litru.

Pentru membrii grupului facem 15% reducere si trimitem unde aveti nevoie.
Codul nu e nici un secret.

Recomandarea noastra ar fi ca macar unul din doua schimburi sa se faca cu aparatul specializat, caci am constatat ca e mult mai bine, spala bine toate depunerile si ramane cutia curata.

Personal, as zice ca CVT-ul e o cutie destul de sensibila, cu multe frecari, care genereaza o cantitate mare de span. Am schimbat si pe garantie doua bucati pana acum.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #541 on: July 29, 2022, 15:50:30 PM »
Multumim Sese!

kkennyy

  • 1763
Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #542 on: July 30, 2022, 15:13:02 PM »
Personal, as zice ca CVT-ul e o cutie destul de sensibila, cu multe frecari, care genereaza o cantitate mare de span. Am schimbat si pe garantie doua bucati pana acum.
De curiozitate, erau Lineartronic sau HighTorque? Aveam impresia ca cele "Low Torque" sunt ceva mai firave.
Forester XT SJ 2018

Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #543 on: July 30, 2022, 22:56:38 PM »
Recomandarea noastra ar fi ca macar unul din doua schimburi sa se faca cu aparatul specializat, caci am constatat ca e mult mai bine, spala bine toate depunerile si ramane cutia curata.
Cand am cumparat XV-ul am mers la AutoKino si i-am facut revizie completa, am schimbat toate uleiurile, masina avea 75.000 km uleiul din cutia de viteze CVT nu a fost schimbat cu aparat specializat, au dat drumul la ulei jos din cutie, au dat baia de ulei jos si au schimbat sorbul care este si filtru cu site metalice in el, uleiul era curat fara span sau depuneri. Chiar am intrebat de ce nu se schimba uleiul cu aparat specializat si mi sa spus ca nu recomanda. Cred ca au inlocuit 8 L de ulei din 12 L cat este cantitatea de ulei din cutia de viteze CVT de la Subaru.
Forester-ul are doar 45.000 km mai asteptam pana la 60.000 km pentru schimburi de ulei complete (Diferentiale si CVT).
 
Forester 2.0 NA MY2018
XV 2.0 Hybrid MY2021

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #544 on: July 31, 2022, 00:06:15 AM »
Nu mai aștepta. Măcar in diferențiale să īl schimbi la 30k.

Foreste

  • *
  • 1935
  • Apă, paie și bătaie ...
    • Blogu' lu' Foreste
Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #545 on: August 02, 2022, 23:31:26 PM »
Nu mai aștepta. Măcar in diferențiale să īl schimbi la 30k.
Dupa primii 60k ... daca e doar simple refill si nu full flush.
Forester 2.0 XT MY2017 - Black Betty (bam-ba-lam!)
Forester Diesel MY2011 - Foreste  |  Blogu' lu' Foreste

Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #546 on: August 03, 2022, 07:55:02 AM »
Ma poate ajuta cineva cu schema pinilor pentru blocul de lumini pentru Subaru Forester SH cu faruri xenon ,nu stiu daca difera fata de normale. Am nevoie de schema sa verific cu multimetrul daca functioneaza comanda de stop ceata spate.
Am verificat becul din spate dar este bun, am scos mufa care merge la carlig sa nu cumva inflenteze ceva de acolo, as dori sa verific daca se poate contactul de la blocul de lumini si daca stiti cumva sa fie vreo siguranta dedicata pentru stopul de ceata spate sau releu deoarece am gasit o siguranta in bord dar aia am vazut ca are legatura cu cele de pe fata. Farurile si Stopul de ceata sunt de fabrica.

Sese

  • 468
Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #547 on: August 03, 2022, 09:17:05 AM »
De curiozitate, erau Lineartronic sau HighTorque? Aveam impresia ca cele "Low Torque" sunt ceva mai firave.

Un Lineartronic si un Outback diesel.

Xander

  • 1249
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #548 on: August 03, 2022, 09:19:37 AM »
Problema ta este partea electrica a carligului care se leagă la acelas circuit cu becul de ceata.
Fie anulezi cārligul, sau ii repari modulul electric.
Drumul este mai spectaculos decāt destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Sese

  • 468
Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #549 on: August 03, 2022, 09:20:31 AM »
Cand am cumparat XV-ul am mers la AutoKino si i-am facut revizie completa, am schimbat toate uleiurile, masina avea 75.000 km uleiul din cutia de viteze CVT nu a fost schimbat cu aparat specializat, au dat drumul la ulei jos din cutie, au dat baia de ulei jos si au schimbat sorbul care este si filtru cu site metalice in el, uleiul era curat fara span sau depuneri. Chiar am intrebat de ce nu se schimba uleiul cu aparat specializat si mi sa spus ca nu recomanda. Cred ca au inlocuit 8 L de ulei din 12 L cat este cantitatea de ulei din cutia de viteze CVT de la Subaru.
Forester-ul are doar 45.000 km mai asteptam pana la 60.000 km pentru schimburi de ulei complete (Diferentiale si CVT).
Am zis ca din cauza diferentei semnificative de pret dintre cele doua operatii de inlocuire sa schimbam cu aparatul dedicat doar la unul din doua schimburi.
Dupa ce am cumparat aparatul chiar am avut surpriza sa vedem ca lumea nu prea dorea sa faca schimbul cu el si cateva luni a cam stat nefolosit. Acum insa cred ca avantajele lui sunt vizibile.
Deci da, la primul schimb, la 60.000 km, merge si doar schimb normal.


Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #550 on: August 03, 2022, 18:41:12 PM »
Am scos mufa de la cārlig , am verificat siguranța de la ceata spate și becul și nu merge. Trebuie sa masor comutatorul de pe manetă dar nu am schema pinilor sa vad care sunt.

Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #551 on: August 03, 2022, 19:14:54 PM »
Tot pe Jdmfsm (link dat zilele trecute de Lup_Alb) ar trebui cautat. La Wiring diagram -> R e ptr Rear harness, de ex
« Last Edit: August 03, 2022, 19:16:10 PM by andrei0241 »

Ilie

  • 594
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #552 on: August 03, 2022, 19:36:07 PM »
Tot pe Jdmfsm (link dat zilele trecute de Lup_Alb) ar trebui cautat. La Wiring diagram -> R e ptr Rear harness, de ex
Super tare linkul !!

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #553 on: August 03, 2022, 20:06:25 PM »
E postat pe aici pe undeva. De acolo poți lua specificații, proceduri, cuplu strāngere etc.

Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #554 on: August 10, 2022, 17:57:20 PM »
Este normal sa se audă un sunet la decelerare , cel puțin așa aund mai bine. Nu am avut pānă acuma 4X4 și nu știu dacă e normal și dacă e de la sistemul 4X4 permanent sau altceva ?

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #555 on: August 10, 2022, 19:27:59 PM »
Ce mașina, ce cutie?

Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #556 on: August 11, 2022, 07:27:12 AM »
Subaru Forester 2.0 benzină aspirat cutie manuala 5 trepte din 2009

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #557 on: August 11, 2022, 10:15:17 AM »
Vājāie precum autobuzele vechi, evident, mult mai īncet?
Daca da, vezi răspunsul aici: https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,4100.msg140626.html#msg140626
Recomand intervenția odată cu schimbul de ambreiaj, ca să nu plătești manopera de doua ori. Așa e cel mai eficient.

E un semn de uzura, normala ce apare odată cu vārsta sau km.
« Last Edit: August 11, 2022, 10:19:20 AM by MihaiFlorescu »

Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #558 on: August 11, 2022, 12:05:22 PM »
Da, un fel de vajit. Kitul de ambreiaj a fost schimbat anul acesta. Dacă nu se poate īntāmpla nimic grav nu l-as mai demonta o data pentru rulmenți.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #559 on: August 11, 2022, 13:25:39 PM »
Citește acolo. Nu se da ambreiajul jos. Se poate face atunci pentru că tot ai cutia demontata și doar dai jos extensia cu difful central.

Grav nu e pānă o să ți se pară că merge in șuturi sau că nu ai cu adevărat AWD pe zăpadă sau cānd ai nevoie de el. Pānă la urmă sunt niste bile de metal care pot genera span in ulei care se plimba peste tot in cutie.
După schimbarea rulmentilor  o să observi că mașina și accelerează mai ușor și īn frana de motor o să meargă mai lin. Am făcut operațiunea asta la 2 din cele 4 modele de Subaru cu cv manuala și nu mi-a părut rău. Ambele aveau īntre 100 și 150k km.
« Last Edit: August 11, 2022, 13:28:12 PM by MihaiFlorescu »