Cele mai des intalnite probleme la Forester
Subaru club Romania

Cele mai des intalnite probleme la Forester

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #160 on: December 28, 2013, 23:39:29 PM »
CRC Maf Cleaner costa cam 30 de lei.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

celalalt

Răspuns: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #161 on: December 28, 2013, 23:44:07 PM »
Pe motoarele astea nu se gaseste IAC.Are leg parca cu clapeta electrica...drive by wire...uarevar.Cat despre dat cu orice spray in MAF...eu nu recomand.E un senzor prea vital si sensibil...si prea scump...

Răspuns: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #162 on: December 30, 2013, 12:29:16 PM »
Asa este, acest model e gen drive by wire...nu are IAC, acceleratia si clapeta sunt gestionate electronic. Am spus ca la service au curatat tot ce tine de admisie, iar senzorii MAf si MAP cu spray special (nu mi-au spus ce dar banuiesc ca de contacte electrice)...
M-am mai documentat un pic, am vb si cu un posesor de Forester ca al meu din Cluj si s-ar parea ca si la el se manifesta tot la fel, tremurat si compresie scazuta...cauza fiind probabil reglarea sistemului de alimentare cu GPL care ar duce la deteriorarea scaunelor supapelor. Am vazut ca instalatiile cu GPL ar trebui completate si cu un sistem de adimisie a unui lichid "valve saver" (foarte popular in afara pe masini), ori nici eu, nici colegul de la CJ nu a avut montat asa ceva...
Prin urmare banuiesc ca solutia presupune o verificare a motorului si remedierea deficientelor. Deocamdata nu mai da semne ca s-ar opri la relanti, dar trebuie o planificare la service. Cum spunea si @victor.p, pe forumurile din afara am vazut ca sunt multi care au reclamat problema asta - cylinder 4 misfire detected.
Ma mai documentez si dupa rezolvarea situatie voi posta aici, poate mai ajuta pe altcineva.
Numai bine si LA MULTI ANI!
Forester MY2006 2.0X (EX GPL)

celalalt

Răspuns: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #163 on: December 30, 2013, 14:12:33 PM »
Gpl?Sa ma zic?De ce sa pui alt tip de combustibil pe o masina care e facuta sa mearga pe benzina?Din cauza consumului?Pana mea...toate consuma la fel.Si uite unde se ajunge cu gpl.Am mai spus o.Nu am vazut masina pe gpl care sa mearga in mintile ei.Tot mereu vizite la gazeisti sa regleze sistemul ca e altfel gpl u de la firma X si tot felul de probleme...Si pqna la urma,unde e economia?

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #164 on: December 30, 2013, 15:02:48 PM »
Intreb si eu de curiozitate: cand a fost montata instalatia de GPL au fost facute si schimbari la partea de soft/ECU map al masinii sau se folosesc ceva chestii gen piggyback ? Intreb deoarece teoretic cel putin pentru GPL ar trebui folosit alt AFR , alt ignition advance ... etc ...

RazvanOltu

  • 16
  • B-XX-XXX :)
Răspuns: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #165 on: January 07, 2014, 11:02:40 AM »
...
Check engine + Cruise control care palpaie
Daca aveti aprins pe bordul martorul check engine sau/si cel de cruise control si in plus observati o lipsa de putere si un consum ridicat inseamna ca aveti probeleme cu admisia. Daca este curatata si se reseteaza calculatorul, atunci problema dispare. Acelasi lucru se intampla si din cauza calitatii benzinei, eroarea aparand la sonda lambda sau catalizator. Cu stergerea erorii si resetare de calculator se rezolva problema. Se recomanda sa bagati benzina cu cifra octanica mai mare sau sa schimbati benzinaria de la care alimentati de obicei.


Salutare,
Am dat si eu de problema asta intr-un final.
Dintre cele 2 posibile motive scrise mai sus pare sa fie de la o benzina proasta/diferita... daca pana acum puneam benzina numai de la Rompetrol, la cativa km dupa ce am pus benzina de la OMV (din asta 95 de iarna) mi-a aparut problema.
Nu scot din discutie nici varianta 1, cea cu admisia chiar daca nu observ o crestere de consum... ma gandesc si la varianta asta din doua motive: 1. in vara am pus un filtru K&N (nu conic, ci in cutia de filtru original) si 2. in ultima vreme am tot ajuns la benzinarie cu rezervorul gol, iar masina nu se misca chiar in fiecare zi din parcare.

Trecand peste toate astea vroiam sa va intreb unde ati rezolvat problema inafara de service-ul Subaru (masina nu e in garantie si nu prea am chef sa fiu jecmanit)?

Multumesc,
Razvan
Respecta partenerii de trafic!

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #166 on: January 07, 2014, 11:20:31 AM »
Schimbarea benzinei, resetarea si curatarea clapetei amelioreaza simptomele dar nu rezolva problema.
Si eu am experimentat aceste pierderi de putere dar nu am reusit sa scap in totalitate de ele.
Din ce am citit pe forumul nostru dar si afara, oamenii nu prea au rezolvat in totalitate aceasta problema, inca persista misterul asupra ei.

Eu voi incepe sa schimb din piesele pe care le banuiesc de imbatranire si o sa vad de unde provine problema.
Prima pe lista este sonda lambda front, chiar daca pe diagnozele oficiale apare ca fiind in parametri.
Problemele apar la masini vechi si cu destui kilometri in bord, astfel ca este normal sa ne gandim la uzura unor subansamble, nu la carburanti slabi sau probleme de soft.

Daca tot a venit vorba de soft, sunt uimit sa vad ca atat pe forum, cat si la SMT se recomanda stergerea erorilor si resetarea ECU.
Sarmanul ECU afiseaza mesaje de eroare si modifica parametri de functionare tocmai pentru ca o piesa sau un sistem functioneaza defectuos.
Este ieftin sa tratam efectele dar trebuie sa bagam mana in buzunar si sa ne ocupam de cauze.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #167 on: January 07, 2014, 11:36:41 AM »
@Wrangler: Pai nu e normal sa resetezi ECU si sa stergi eroare odata ce ai rezolvat problema? Asta se recomanda pe forum. Nu stiu ce face SMT. Chiar daca rezolvi problema, eroarea nu dispare singura. Ultimul patit este tar0M. A curatat clapeta la SMT, a sters erorile si masina dupa cum zice el merge chiar mai bine ca inainte sa ii apara beculetele pe bord... ceea ce inseamna ca in cazul lui, dar si al altora, de acolo a fost problema.

Eu mi-am permis sa centralizez solutiile, doar in urma unor experiente impartasite de alti colegi de forum. Sa nu se inteleaga gresit.

Numai bine!

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #168 on: January 07, 2014, 12:02:53 PM »
Practica din service ne arata ca nu se rezolva problemele dar se sterg erorile.
Curatarea corpului clapeta este o solutie generica, usoara, dar nu rezolva problemele specifice motoarelor de 2.5.

Din punctul meu de vedere eroarea provine de la uzura unor piese, nu de la depuneri pe clapeta sau combustibil cu caracteristici putin diferite (daca ecu nu se poate adapta la alta benzina este posibil ca unii senzori sa fie obositi).
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

celalalt

Răspuns: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #169 on: January 07, 2014, 13:00:37 PM »
Eu tind sa cred ca e o eroare de soft.La mine de ex.,azi,acum a inceput sa dea iar in nas cand accelerez.Dar o scot la un drum lung si poate isi mai revine.Daca nu,vad pe care va sun sa veniti sa ma luati.;D

RazvanOltu

  • 16
  • B-XX-XXX :)
Răspuns: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #170 on: January 07, 2014, 13:31:45 PM »
Masina are 32.000 km, motor 2.0 benina... nu veche, nu cu multi km, nu 2.5 :)
Ca atare ma gandesc ca cea mai mare probabailitate e sa fie o problema simpla.

Intrebarea mea este unde ati rezolvat acest tip de problema simpla inafara de SMT? :)

Multumesc inca o data,
Razvan

P.S. La multi ani!
Respecta partenerii de trafic!

celalalt

Răspuns: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #171 on: January 07, 2014, 13:53:20 PM »
Eu prima oara la SMT,170 de lei acum 6 ani.A doua oara,cu telefonul app Torque si OBD cu blustutz,am sters eroarea si nu a mai aparut.Azi insa ma astept sa apara din nou.Ce i drept e ca eu am 160k de km si probabil sa sonda lambda a decedat.Sau e benzina dubioasa,desi alimentez numai de la aceeasi statie rompetrol.Azi o sa alimentez de la alta si sa vad daca se mai gatuie..Momentan nu am ince aroare,dar tipul asta de functionare prevesteste o eroare.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #172 on: January 07, 2014, 13:55:25 PM »
Eu mi-am curatat clapeta de admisie singur cu o carpa si ceva alcool sanitar, insa nu era asa murdara si nu imi dadea nici o eroare. Am facut-o doar pentru ca desfacusem pe acolo si am profitat de ocazie.

Din pacate nu am timp ca te ajutam cu cea mai mare placere pe o strangere de mana. Ai putea sa incerci la Rux Auto care se alfa langa celalalt. E mai de cartier asa, dar se pricep baietii si costurile sunt mici.

In principiu ai nevoie de surubelnita cap cruce, o tubulara de 10 parca sau 12 si o carpa cu benzina sau alcool. Apoi un OBD reader pentru citit/sters eroarea si un road test.

celalalt

Răspuns: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #173 on: January 07, 2014, 13:56:56 PM »
Cu erorile il pot ajuta eu maine.Dar daca poate sa vina la mine.Si vb si cu Andrei sa curatam clapeta.Acum mi am amintit ca am facut si eu operatiunea asta cu Andrei.Dar....nu mi s a parut nicio schimbare.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #174 on: January 07, 2014, 14:08:01 PM »
http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=148.msg49251#msg49251

Uite patania lui tar0M. Daca te uiti pe poza, vezi ca a costat 143 la SMT. Mult, putin, tu decizi. Asta e alegerea lui si asa a rezolvat problema. Acum fiecare isi alege SMT, propriile maini sau alte service-uri.

RazvanOltu

  • 16
  • B-XX-XXX :)
Răspuns: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #175 on: January 07, 2014, 14:21:38 PM »
Dar stiu ca nu va incurcati cu raspunsurile  ;)
Abia de am scris si eu un mesaj si deja au aparut cateva raspunsuri. Sunteti tari!

De principiu nu am observat o lipsa de putere, nici consum mai mare, nici vre-un comportament ciudat (inclusiv la ralanti).
Singura coincidenta a fost ca am schimbat benzinaria din Rompetrol (nu una anumita, dar Rompetrol in general, Efix 95) si am pus o benzina 95 "de iarna" de la OMV-ul ala de pe Regina Maria.


In fine, o sa-i dau un mesaj colegului celalalt si incercam sa rezolvam problema asa.
(edit: am incercat cu mesaj dar zice ca are casuta plina :) Eventual am rugamintea sa-mi dai un mesaj scurt cu numarul tau de telefon si te sun. )

Daca reapare o sa merg si la SMT... mai vedem.


Multumesc mult pt raspunsuri!
Razvan
« Last Edit: January 07, 2014, 14:28:48 PM by RazvanOltu »
Respecta partenerii de trafic!

celalalt

Răspuns: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #176 on: January 07, 2014, 23:30:37 PM »
Salut.Acum am picat de C.tanta.Uite ca masina mea si a revenit.Da mi un telefon 0721879336 si poate ai maime timp sa ne vedem.Eu activez in sect5 la trafic greu.Iti explic la telefon.Maine sunt cam toata ziua.Joi mai deloc.
Seara buna.

dann

  • 160
Răspuns: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #177 on: January 08, 2014, 03:59:12 AM »
Eu am avut prima eroare cu sonda lambda  la 100k km. Acum la 130k mi-a aparut din nou, dupa desfacerea conectorilor.
Am sters eroarea de vreo 4 ori dar imi aparea imediat. M-am interesat de preturi si eram pus sa o comand dar zic hai sa mai desfac o data conectorii. Cand vad, unul din conectori nu era bine impins. Sterg eroarea si ... totul ok.
Acuma nu stiu cat are durata de viata si sonda asta, dar atata timp cat poti rezolva simplu, poate ca nu merita sa te complici.
Cand nu mai ai ce face, o schimbi si gata.
Am sesizat la pornire, cand masina sta mai turata, miroase mai puternic a benzina pe la esapament. Si cand e rece afara, pe turatii mai mari scoate mult fum. Poate ca ambele sonde sunt imbatranite, dar atata timp cat nu am erori iar la ITP au iesit noxele ok, eu o las asa.
Am observat ca dupa drumuri exterioare, totul e mult mai bine.

dann

  • 160
Răspuns: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #178 on: January 08, 2014, 04:07:17 AM »
Si poate tot o chestiune  comuna. Aveam miros de benzina arsa in habitaclu. Era toba sparta intre catalizator si sonda 2. Am sudat-o si acum pare ok. Dar daca tot desfaceti toba, eu spun ca merita sa schimbati si garniturile. Sunt 4 parca si erau cam arse toate. Am dat vreo 50 euro parca pe ele. Ma gandesc ca in starea in care erau, desfacute si puse la loc era posibil sa nu-si mai faca treaba.

Răspuns: Cele mai des intalnite probleme la Forester
« Reply #179 on: January 10, 2014, 10:04:12 AM »
Buna ziua!
Vad ca imi revin si mie niste probleme la Foresterul meu.
Ca la majoritatea posesorilor imi aparea din cand in cand eroarea P0030.
Acum vreo saptamana iar martoru CRUSE clipoceste.
Aseara verific iar cu tesetrul dar a mai aparut o eroare in plus. Deci P0030 si PO420 - Catalyst System Efficiency Below Threshold.
Asta m-a cam bagat in ceata.
Incep sa ma gandesc la ce e mai rau.
Daca aveti sugestii. Oricum o sa merg cu ea la Edu sa vad ce si cum. Dar...e cam sumbra treaba.

Am gasit asta http://www.p0420.com/
« Last Edit: January 10, 2014, 10:57:16 AM by cosdan »