2008 STI
Subaru club Romania

2008 STI

Cristi

  • 190
Răspuns: 2008 STI
« Reply #100 on: March 02, 2014, 21:25:49 PM »
pai nu degeaba se cheama Intelligent ... si cand ma gandesc ca pana acum cateva luni nu vroiai sa auzi de Intelligent :)
Speram in curand sa vada modul sport sharp  ;D
Subaru Forester 2,5xt

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #101 on: March 19, 2014, 23:49:13 PM »
vine vinee priiimavaraaa :)
deci am pus noile "cauciuce" de vara (michelin pss) si noile sway bar-uri (eibach 25mm fata,22 mm spate - tubulare) ... si pe cand sa se incalzeasca gumele.. a venit ploaia :)
oricum se simte mult mai bine masina desi inca nu imi dau seama cat vine de la renuntatul la gumele de iarna si cat de la swaybar-uri...

sunt curios restul lumii cu swaybar-uri ajustabile cum le are puse si daca au testat/verificat diverse combinatii fata/spate, la mine momentan sunt pe setarea cea mai rigida atat fata cat si spate ....
« Last Edit: March 19, 2014, 23:57:46 PM by andea79 »

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: 2008 STI
« Reply #102 on: March 20, 2014, 09:52:52 AM »
Felicitari !!!
In sfarsit !!! Daca mai trecea ceva vreme crestea muschiul pe barile alea :P .
STI 2008

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #103 on: March 20, 2014, 09:56:39 AM »
Muschi ? Ce muschi ? Ca nu mergeau la sala -> le tineam acasa pe raft langa restul chestiilor care urmeaza a fi montate intr-o zi cu soare :)

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #104 on: March 20, 2014, 10:17:12 AM »
Felicitari !!!
In sfarsit !!! Daca mai trecea ceva vreme crestea muschiul pe barile alea :P .

Tu cum ai setate sway-urile tale si ce grosimi au ?

Ca incerc sa inteleg teoria lor si se pare ca cumva contraintuitiv (pt. mine cel putin in faza asta) pentru a reduce subvirarea trebuie fata sa fie mai rigida (prin combinatia grosime bara/setup pt. cele reglabile) decat spatele .... desi producatorii (am vazut si la eibach si la whiteline) zic sa pui setat soft pe fata (desi bineintels bara fata e mai groasa decat spatele deci oricum per ansamblu fata e mai rigida decat spatele) - hard spate.

Involuntar la mine sunt puse momentan hard/hard (spatele hard intentionat, fata hard desi calculasem eu gaurica pentru soft) cu grosimi 25Fata 22 Spate  care iarasi nu stiu cum se traduc exact in grosimi de bara plina (astea fiind tubulare) :)

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: 2008 STI
« Reply #105 on: March 20, 2014, 10:59:28 AM »
24 mm fata (plina) - setata pe "soft"
22 mm spate (plina) - setata pe medium

Cu cat sunt mai dure, masina avand body roll mai redus... "sta mai bine pe curbe"...
Riscul este sa le pui prea dure si apoi sa te trezesti ca a stat asa de bine pe curbe incat ai calcat-o tot mai tare si in momentul in care a rupt aderenta si a fugit n-ai avut timp nici sa clipesti si ai ajuns in parapet :).

Planul era sa le pun pe hard pe amandoua, dar cand le-am vazut side by side cu cele de pe masina mi-am zis ca e mai safe sa incep din aproape in aproape...

Cum ar "trebui" sa fie setate ? Depinde de stilul de condus al fiecaruia...

Sa zica cineva mai cu experienta ce si cum cu teoria :)
STI 2008

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #106 on: March 20, 2014, 11:09:52 AM »
eu zic sa le schimbi setarea sa vezi daca simti diferenta :)

eu am inteles ca daca setarea este prea dura/barile prea groase acestea limiteaza "miscarile" suspensiei independente fapt ce cauzeaza probleme/lipsa de aderenta pe drumuri cu denivelari de exemplu sau faza cu ridicatul rotii spate de pe interiorul unui viraj strans ... pe scurt se renunta la o parte din avantajele suspensiei independente ...

si la tine din cate inteleg per ansamblu fata este mai "hard" setata ca spatele fiind vorba de soft pe grosime mai mare vs medium pe grosime mai mica
(de altfel si barile stock sunt ceva de genul 20mm fata 18 spate - adica fata mai hard ca spatele)

in concluzie, eu zic sa le schimbi setarea sa vezi daca simti diferenta :)

si trebuie sa cautam si un drum cu gropi sa vedem :)

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: 2008 STI
« Reply #107 on: March 20, 2014, 16:04:23 PM »
Un drum cu gropi ??? Hmmm... facem un drum de Germania ? Astia cica au de toate :P :)....
STI 2008

Răspuns: 2008 STI
« Reply #108 on: March 20, 2014, 20:02:17 PM »
Eu am asa:
22mm fata (Whiteline, plin) - pusa pe hard
22mm spate (Whiteline, plin) - pusa pe medium

Concluzii: cu anvelope de iarna (destul de proaste insa) masina subvira in draci, chiar periculos la viteze mari
               cu anvelope de vara masina are un comportament neutru cu tente de supravirare foarte previzibil, foarte misto senzatia de la volan

PS: cu o bara mai groasa de 22mm pe spate masina va ridica o roata pe curbe luate agresiv (ceea ce nu este deloc ok pentru sistemul nostru de tractiune)

Am facut cea mai buna alegere cu barele astea.
« Last Edit: March 20, 2014, 20:05:41 PM by razvantudose »

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Răspuns: 2008 STI
« Reply #109 on: March 20, 2014, 20:30:03 PM »
Eu am asa:
22mm fata (Whiteline, plin) - pusa pe hard
22mm spate (Whiteline, plin) - pusa pe medium

Concluzii: cu anvelope de iarna (destul de proaste insa) masina subvira in draci, chiar periculos la viteze mari
               cu anvelope de vara masina are un comportament neutru cu tente de supravirare foarte previzibil, foarte misto senzatia de la volan

PS: cu o bara mai groasa de 22mm pe spate masina va ridica o roata pe curbe luate agresiv (ceea ce nu este deloc ok pentru sistemul nostru de tractiune)

Am facut cea mai buna alegere cu barele astea.


deci, aceeasi abordare -> mai hard in fata ca in spate :)
nu ai apucat sa testezi si alte combinatii - sunt curios cat de sesizabile sunt diferentele ...

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #110 on: March 23, 2014, 12:16:14 PM »
Am mai apucat sa testez un pic zilele astea noua combinatie anvelope / swaybars si in general pare un pas inainte.
Adica dupa intrarea pe viraj intradevar masina sta mai bine si parca se poate accelera mai rapid/mai tare comparativ cu "inainte". Vreau oricum sa testez si cu swaybar-ul spate pus pe setarea soft sa vedem ...

Ce nu prea imi place in schimb (desi ma voi obisnui ce sa faci :) ) si cred ca este de la anvelope (sau swayuri spate ?) : pe franare brutala in linie dreapta  (de la 160 sa zic frana brutala) sau pe franare brutala pe intrare in viraj - deci cu rotile bracate - masina are un soi de feeling usor instabil - ca si cum franezi pe ceva moale si se balanseaza usor stanga/dreapta ... :)

Nu stiu sa explic altfel dar tin minte clar ca pe vechile mele vredestein ultrac sessanta franarea ca era in linie dreapta ca era pe viraj era cumva liniara si fara balansuri si chestii ...
Sa fie oare de la talonul anvelopelor ? Stiu ca cel de pe vredestein-uri era mult mult mai rigid decat cel de pe michelin-uri, chiar ma uitam la montarea michelin-urilor ce talon moale au ...

KET

  • 3921
Răspuns: 2008 STI
« Reply #111 on: March 23, 2014, 12:33:53 PM »
Ar putea fi si de la geometrie? Eu tot Michelin-uri am si nu se simte asa...

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #112 on: March 23, 2014, 12:42:09 PM »
Poate fi si de la geometrie (inca nu am apucat sa o fac/verific - am zis sa se "aseze" un pic barile si anvelopele)  sau de la setup-ul swaybar-urilor sau presiune prea mica ... nu stiu inca exact ...

Oricum, am zis ca per ansamblu masina sta mai bine pe viraj decat cu vechiul "setup" dar strict pe intrare brutala in viraj sau frana brutala in linie dreapta feelingul este asemanator (nu la aceeasi scara dar asemanator) cu feelingul pe anvelope de iarna adica un soi de "moliciune" cumva :)
(are un punct unde parca se afunda asa ca intr-un covor :) )
Poate doar m-am obisnuit eu prost cu vredestein-urile care nu aveau atata aderenta in interiorul virajului dar se simteau cumva mai tare/liniar in volan :)
(explicatii mai filozofice nu imi vin momentan :) )

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: 2008 STI
« Reply #113 on: March 23, 2014, 13:32:44 PM »
Oricum ti-ar fi barele setate, daca presiunea in roti e ok si geometria e ok, pe linie dreapta nu ai voie sa ai nici un fel de balans... probabil doar in situatia in care spatele franeaza mult mai tare decat fata :).
STI 2008

clau

  • 166
Răspuns: 2008 STI
« Reply #114 on: March 23, 2014, 18:46:33 PM »
salut,

in legatura cu sway bar urile iti recomand sa te joci un pic cu masina si cu setarile si sa vezi ce ti convine cel mai bine in functie si de drumurile unde omori masina. Eu cand am montat  barile de la whiteline am mers 24mm fata 24mm spate si spatele era parca prea rigid. Am lasat-o la 22mm spate si mi se pare mai bine asa. Nu am incercat sa fac swaybar-ul de pe fata mai moale pentru ca imi place ca directia sa raspunda mult mai bine.


andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #115 on: March 25, 2014, 23:31:38 PM »
deci, noutati: in sensul ca niciuna legata de swaybar-uri si anvelope.

In schimb, duminica cand scriam o versiune de soft "optimizata" un pic in pregatirea distractiei de duminica am "reusit" sa rezolv ECU :)
Mai exact desi nu am primit nici o eroare in timpul scrierii... dupa operatiune masina nu mai porneste..doar se aprind toate in bord ca la craciun si normal ca nu mai raspunde la niciun soi de conexiune pe OBD, bricked ECU cum ar spune americanii.

Deci, asteptam construirea unui "circuit" pentru rescrierea rom-ului in sh boot mode...cu masina parcata frumos :)

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: 2008 STI
« Reply #116 on: March 26, 2014, 12:22:30 PM »
ups :D
nu are nici o chestie  de hard reset ?
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #117 on: March 26, 2014, 12:31:42 PM »
ups :D
nu are nici o chestie  de hard reset ?
Ba da, asta este :)
Faza-i ca la ECU de subaru daca ceva se "agatza" la scriere si intr-un fel sau altul imaginea scrisa nu este completa/corecta, ECU nu mai boot-eaza (un fel de ca windowsul :) ) deci masina nu mai porneste si nu se mai poate comunica cu ECU pe OBD...

Alternativa este acest sh bootmode care este "build in" ECU si permite rescrierea memoriei ROM a ECU-ului cu incovenientul ca ECU trebuie scos afara si "lipite" 4-5 fire pe el + un "circuit " cu un timer si o interfata USB/UART pentru resuscitare :)

Si din fericire (sau din pacate pentru altii) sunt destui care au avut nevoie de "instalatie" deci se gasesc detaliile de construire:

http://www.tactrix.com/index.php?option=com_content&view=article&id=66:reflashing-subaru-sh705x-ecus-using-the-renesas-boot-mode&catid=42:ecu-repair&Itemid=41
http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=2200443
 
http://www.romraider.com/forum/viewtopic.php?t=7384
http://www.romraider.com/forum/viewtopic.php?p=67345
http://www.romraider.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=7136

sco

  • 736
Răspuns: 2008 STI
« Reply #118 on: March 26, 2014, 12:35:25 PM »
Vindea careva un ECU pe forum :) de la racingcode

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #119 on: March 26, 2014, 12:40:27 PM »
Vindea careva un ECU pe forum :) de la racingcode

Nu ar avea nici un farmec un ECU nou :)
Este clar ca sunt toate sanse sa se agatze din nou (ca nu ma pot abtine sa nu "reglez" saptamanal una alta la soft) deci rezolvarea este sa am pregatit circuitul de sh bootmode si cand este cazul .... aplicam resuscitarea :)

Sa nu mai zic de diferenta de costuri: ECU nou la subaru aprox. 7500Ron, ECU folosit aprox. 3-400Euro -> ambele cu posibilitatea de a ajunge in aceeasi situatie again ... alternativa: cost piese circuit sh boot mode 2-300Ron maxim + manopera cat o fi si aia ca nu ma puc de lipit chestii singur ...
« Last Edit: March 26, 2014, 12:47:09 PM by andea79 »