2008 STI
Subaru club Romania

2008 STI

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #120 on: March 26, 2014, 12:54:40 PM »
Oricum am exagerat mai sus cu costul pieselor pt. circuit :) pt. ca avem ceva de genul la prima "cautare":

Timer pt. watchdog
http://www.germanelectronics.ro/conrad.php?name=Products&pid=177113

USB/UART
http://www.soselectronic.ro/?str=371&artnum=91590&name=ftdi-ttl-232r-5v-pcb

plus fire, placa de lucru si alte consumabile ...

KET

  • 3921
Răspuns: 2008 STI
« Reply #121 on: March 26, 2014, 13:51:50 PM »
Vindea careva un ECU pe forum :) de la racingcode

Cred ca in curand il va da gratis...  :D

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #122 on: March 26, 2014, 21:19:39 PM »
Vindea careva un ECU pe forum :) de la racingcode

Cred ca in curand il va da gratis...  :D

Acuma stii cum e, fiecare device poate avea utilitatea lui si dincolo de problemele racingcode ideea ca atare de ECU standalone este interesanta :)

KET

  • 3921
Răspuns: 2008 STI
« Reply #123 on: March 26, 2014, 21:43:19 PM »
Mi-ai deschis ochii!!! I can see now!....  :D

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #124 on: March 26, 2014, 21:44:42 PM »
 ;D

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #125 on: March 26, 2014, 21:48:10 PM »
Mi-ai deschis ochii!!! I can see now!....  :D
Ce mai zice masinutza de cand cu noul engine ? Acum ca au trecut mai multe luni si au avut vreme sa se "aseze" mai bine chestiile ...

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: 2008 STI
« Reply #126 on: March 27, 2014, 12:42:09 PM »
andea tu ai schimbat si bucsaraia la masina?
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #127 on: March 27, 2014, 19:11:00 PM »
andea tu ai schimbat si bucsaraia la masina?
pe langa sway bars/endlinks am mai schimbat in toamna 2 "chestii" pe bratele fata, mai exact RST-2027F si RST-2027R de pe pagina asta daca te uiti
http://www.rallispec.com/mou_bush_rstbk3.html (exact cu astea 2 de pe rallispec)

restul, tampoane motor/cutie si mai stiu eu .. sunt tot alea stock

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #128 on: March 28, 2014, 23:57:02 PM »
Raportez bucuros faptul ca ECU a fost resuscitat prin aplicarea procedurii de scriere prin sh boot mode.
Cablul a iesit mult mai bine decat ma asteptam (comparativ cu pozele de pe net cu astfel de circuite de shbootmode)-> arata ca un cablu cu o mufa usb normala la un capat si o altfel de mufa (cea custom made cu circuitul ftdi si un microcontroler in loc de timer) la celalat capat. Pe ECU au fost lipte cele 5-6 fire care se reunesc intr-o mufa, mufa in care se conecteaza cablul.
Ideea este ca au ramas firele lipite pe ecu si mufa, astfel incat daca se mai intampla probleme se conecteaza doar cablul la mufa de pe ecu si se face recovery-ul.

Deci pe scurt foarte multumit de "constructie" si rezultat si recomand pentru cine mai doreste sa-si faca astfel de cablu http://www.olectronix.ro/

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: 2008 STI
« Reply #129 on: March 29, 2014, 00:05:44 AM »
Felicitari !!!!! :)
Sper sa nu mai ai nevoie de cablul ala vreodata !
STI 2008

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #130 on: March 29, 2014, 00:18:49 AM »
Felicitari !!!!! :)
Sper sa nu mai ai nevoie de cablul ala vreodata !

acum cu cablul pregatit parca altfel suna niste experimente cu speed density si tot felul de alte patch-uri gen CEL flashing on knock ...etc...

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: 2008 STI
« Reply #131 on: March 29, 2014, 00:28:00 AM »
Ti-a facut pana la urma patch-ul cu flash on knock ?
STI 2008

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #132 on: March 29, 2014, 00:44:41 AM »
not yet, este aceeasi versiune de rom/patch care contine si posibilitatea de functionare in regim speed density +FFS+LC+flash on knock si alte balarii :)
avand in vedere schimbarile destul de mari care sunt vizavi de rom-ul stock chiar si cel care a facut patch-ul mi-a recomandat sa nu il testez fara sa am pregatit un circuit de shbootmode..just in case :)

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #133 on: March 29, 2014, 13:06:05 PM »
Sa pun si niste poze cu maretzul cablu de sh boot mode care zic eu ca arata vizual mult mai bine decat instalatiile ce se vad pe nasioc sau romraider facute de fiecare cum a putut, si cel mai important si-a facut treaba :



In prima este cablul, la un capat mufa usb normala la celalalt o mufa "custom" care contine adaptorul USB/serial cu chipset FTDI si un microcontroler am inteles in loc de timer-ul 555 pentru a genera semnal pentru watchdog-ul de pe ECU
In a doua se vede ECU montat deja in masina cu un fir/mufa in plus (fisa gri cu o mufa neagra la capat) care este lasata asa in caz ca mai am probleme sa ma pot conecta direct la mufa respectiva fara sa mai scot ECU si sa lipesc fire pe el. Practic firele din fisa gri au ramas lipite pe ecu ...

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: 2008 STI
« Reply #134 on: March 29, 2014, 13:23:54 PM »
Foarte curat lucrat.
Poate ar fi o idee buna sa povestesti si de voltajul de la baterie, sa stie lumea de ce sa se (mai) pazeasca :) !

STI 2008

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #135 on: March 29, 2014, 13:37:46 PM »
Foarte curat lucrat.
Poate ar fi o idee buna sa povestesti si de voltajul de la baterie, sa stie lumea de ce sa se (mai) pazeasca :) !

Legat de voltaj , se pare ca acesta a fost cauza pentru care s-a intamplat si problema cu bricked ecu in primul rand. Dupa ce am rescris rom-ul in sh boot mode cu ecu alimentat "pe masa" de la o alta sursa (am scris aceeasi versiune de rom pe care am incercat sa o scriu si cand a aparut problema) si am pus ecu inapoi in masina aceasta tot nu vroia sa porneasca desi acum se putea comunica cu ECU ... si bordul parea ok dpdv al luminilor, farurile la fel ok ...
Dupa cateva emotii si injuraturi am zis sa iau curent cu cabluri de la alta masina si asa a pornit fara probleme .

Si pe siteurile de la ecuflash/romraider scrie clar ca daca exista probleme cu voltajul bateriei exista si posibilitatea sa apara probleme in timpul scrierii si de aici -> bricked ecu.
Ghinionul a fost ca nu am avut probleme cu bateria pana acum (desi are 4 ani adevarul este) si nici nu obisnuiam sa verific voltajul inaintea scrierii dar de acum m-am invatat minte: inainte de scriere se deschide romraider logger pentru verificatul voltajului ... :)

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #136 on: March 29, 2014, 14:05:59 PM »
Si pentru ca am uitat sa mentionez, pretul final al "instalatiei" inclusiv activitatea de suport pentru alimentarea ECU-ului pe masa si scrierea ROM-ului ..etc ... a fost de 300 Ron.
Nu am cum sa garantez ca va fi acelasi pret si pentru alti potentiali doritori (desi sincer nu doresc la nimeni sa aiba astfel de necesitati) dar macar asa ca ordin de marime sa stie lumea ...

KET

  • 3921
Răspuns: 2008 STI
« Reply #137 on: March 29, 2014, 14:45:52 PM »
Foarte interesant!
Unul dintre cele mai tehnice topicuri de prezentare a unei masini...
Multumim ca ne impartasesti din experienta ta.

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #138 on: March 29, 2014, 16:48:46 PM »
Foarte interesant!
Unul dintre cele mai tehnice topicuri de prezentare a unei masini...
Multumim ca ne impartasesti din experienta ta.

Mersi, mersi :))

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #139 on: March 29, 2014, 22:40:49 PM »
si avand in vedere ca am resuscitat ECU si am putut azi sa ajung in sfarsit sa verific presiunea in anvelope si apoi la cateva ture de teste se pare ca am gasit si cauza comportamentului ciudat pe franare de care ziceam acum ceva timp.
Mai exact pe toate 4 rotile aveam la fel aprox. 1.9-2 presiunea, am pus fata pe 2.6 / spate 2.4 si acum pare treaba ok. Deci ma gandesc ca motivul a fost combinatia presiune scazuta / talon mai moale fata de ce eram obisnuit .... (asa e cand nu stai acolo sa verifici personal presiunea la schimbul de cauciucuri)