2008 STI
Subaru club Romania

2008 STI

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2008 STI
« Reply #1280 on: March 25, 2019, 21:01:21 PM »
masurat acasa garnitura de athena:
inaltime inele 1.28mm
diametru interior 100.1mm
grosime 2.5mm deci diametru exterior 105.1mm
grosime composit - inafara zonelor cu albastru - variaza intre 1.28 si 1.45  :o fara o logica anume vad ...

garnituri actuale cosworth cu diam int la camasi aprox 101

LE: si vad ca are si ceva insertie metalica partea de compozit

« Last Edit: March 25, 2019, 22:31:53 PM by andea79 »

Muttley

  • 4923
Re: 2008 STI
« Reply #1281 on: March 25, 2019, 21:37:01 PM »
Clingheritul de garnitura va avea intotdeauna insertie metalica, are rol de schelet pentru garnitura care e cam lunga si cam prea subtire.
Ciudata variatia aia de grosime totusi. Nu-mi dau seama daca e periculoasa sau nu.
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2008 STI
« Reply #1282 on: March 25, 2019, 22:38:21 PM »
mda ... si eu ma asteptam sa fie mai constanta grosimea ...
era si discutie sa fac din clingherit aici in cj garnitura mai subtire cu 0.1 mm astfel incat sa folosesc inelele actuale dar imi era frica ca nu stiu daca stiu cei care o fac exact cu cat se taseaza , dar la cum arata si asta de la Athena nu mai pare o varianta asa riscanta :)

Re: 2008 STI
« Reply #1283 on: March 25, 2019, 23:03:00 PM »
Iei o foaie de klingerit grosimea care iti trebuie, o tai cat de cat sa aduca a garnitura dorita si o presezi intre 2 placi de tabla groasa, strangand suruburile la cuplul indicat si aia e, vezi cu cat se deformeaza. Nu te costa mai nimic, mai ales comparat cu cat costa un set de garnituri de'a gata

LE: uitandu'ma in poza de mai sus, vad in garnitura si niste gauri f mici, cu marginile imbracate in metal. In primul rand pentru gaurile alea mici vei avea nevoie ori de ceva ca in poza de mai jos, desi n'am vazut seturi cu diametre asa mici (dar nici nu le'am vazut pe toate), ori faci sablon in placa de metal cu gaura de diametru dorit, pe care apoi il suprapui peste klingherit si dai gaura cu spiral.
Problema va fi insa sa gasesti un klingherit dens, altfel nu stiu cat de bine se va comporta garnitura (in domeniul naval am vazut doar foi de klingherit prost, nu as face garnitura de motor din asa ceva)

« Last Edit: March 25, 2019, 23:12:21 PM by andrei0241 »

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2008 STI
« Reply #1284 on: March 25, 2019, 23:03:23 PM »
saau...iau niste garnituri MLS ieftine gen ajusa sau stiu eu la 1.1mm grosime si le tai cu jet de apa or something la 106mm diametrul interior la cilindrii sa pot utiliza inelele actuale ... hmm...maine trimit niste garnituri uzate la proba de taiere :)

Re: 2008 STI
« Reply #1285 on: March 25, 2019, 23:13:11 PM »
Ah, pai daca deja vorbim de jet de apa, eu zic piua, tu ai solutiile deja in cap, doar trebe sa faci ordine p'acolo  ;D

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2008 STI
« Reply #1286 on: March 25, 2019, 23:45:48 PM »
pai un fel de .. :) ... adica vorbisem de jet de apa cand vroiam sa fac alta constructie mai complicata ... si apoi am uitat de el ... si acum masurand si povestind aici mi-am adus aminte :)   

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2008 STI
« Reply #1287 on: April 09, 2019, 23:33:09 PM »
sa inceapa distractia :)









daniel.gugu

  • 1384
  • Forester & Impreza
    • http://www.gg-dc.ro/
Re: 2008 STI
« Reply #1288 on: April 10, 2019, 05:23:46 AM »
sa inceapa distractia :)

Doamne ce distractie e la Cluj ...
Subaru Impreza WRX STI '07 - alias "Galeata Albastra"
Subaru Forester 2.0 XT - daily car
Subaru Impreza 2.0 GT 4WD - PLUTO
Subaru Impreza Type R - GOOFY

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2008 STI
« Reply #1289 on: April 11, 2019, 01:42:58 AM »
damage report :

garnituri de chiuloasa duse cf. asteptarilor (camasile nu sunt lasate, prezoanele nu au iesit cu tot cu filet deci ... pur si simplu au cedat 625-urile)







problema majora la numarul 4 - desi culmea nu aveam zgomote dubioase sau consum de ulei
probabil pe motiv de apa in cilindru si lipsa ungere la rece segmentii au "sapat" un pic intr-o zona in camasa





deci piston dead, sper sa se poata salva blocul cu alezare la 99.75 sau 100 sau ... 102 :)

probleme de ungere adica cuzineti varza pentru sub 20k km cat avea motorul chiar daca supusi la un pic de abuz



la motorul anterior cuzinetii aratau asa dupa aproape 60k km (fara SC adevarat), atunci aveam pompa de 11mm si ulei 300V 5W40 /10W40 iar acum am avut 12mm cu 300V 15W50 -> something was not good :)
uzura pare sa fi fost in timp, nu am avut span in ulei nici acum nici la schimburile anterioare ...
« Last Edit: April 11, 2019, 01:48:36 AM by andea79 »

Muttley

  • 4923
Re: 2008 STI
« Reply #1290 on: April 11, 2019, 06:59:24 AM »
Tu ii dai cuplu de la turatie joasa acum, de unde ungere?
Cred ca nici un dry sump nu te ajuta. Pur si simplu nu ai suficienta arie portanta pe cuzineti :(
WRX SW 2002

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: 2008 STI
« Reply #1291 on: April 11, 2019, 09:14:13 AM »
50-ul ala prea mare poate?
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2008 STI
« Reply #1292 on: April 11, 2019, 10:18:31 AM »
Subaru Prodrive desface motorul si schimba piesele de uzura dupa fiecare eveniment si tu zici ca 20.000km e putin? :) La ce putere dezvolta si cum, cred ca pur si simplu motorul nu a fost gandit sa suporte asta.

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: 2008 STI
« Reply #1293 on: April 11, 2019, 10:36:15 AM »
Poate trebuie invelit in scotch ca hamsteru '
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2008 STI
« Reply #1294 on: April 11, 2019, 11:04:46 AM »
deeci :), eu nu sunt prodrive si nu am buget sa desfac motorul la fiecare 2000km ... si la 20k mi se pare mult.. targetul e 50-60k :)
nu am buget nici de dry sump, adica daca chiar as vrea probabil ca ar fi dar pur si simplu sunt convins ca se poate si fara ...
intradevar cuzinetii sunt cu suprafata mica, chiar si la biele unde ar mai fi cativa mm nu inteleg de ce nu se fac mai lati ... anyway ... problema o consider a fi din combinatia pompa 12 mm si ulei 15W50
inca citesc balarii pe aceasta tema, nu sunt hotarat in ce directie sa o iau :)

variante/teme de gandire momentan ar fi:
- revenire la pompa de 11mm cu ceva shaibe pe supapa de bypass si eventual ulei gen 15W50
- pompa de 12mm cu clearance mai mare la cuzineti, shaibe pe bypass si eventual ulei gen 10W40
- alt ulei ? :)
- se aplica si la 11 mm si la 12mm: modificare pompa de ulei astfel incat bypass-ul sa nu intoarca uleiul in aspiratie, ci scos pe ceva traseu extern care merge in baie, traseu cu "robinet" astfel incat sa pot regla usor presiunea de bypass



andea79

  • *
  • 4007
Re: 2008 STI
« Reply #1295 on: April 11, 2019, 11:20:30 AM »
si am uitat sa scriu , am avut si joc pe vilbrochen, gen "crankshaft walk" de ~1mm ... probabil pe motiv de ambreiaj super tare -> o sa schimb si aici ceva evident ... zic asta pentru ca probabil o parte din uzura a fost cauzata si de chestia asta (mai ales pe biele unde teoretic se schimba un pic unghiul la fiecare miscare) ...

Re: 2008 STI
« Reply #1296 on: April 11, 2019, 11:30:37 AM »
Daca ai chef explica si pt mine care nu prea are habar de ce 15w? Chiar daca debit marit nu tre sa fie mai subtire la rece cand teoretic ungerea e mai naspa?
In rest spor la 💰

Muttley

  • 4923
Re: 2008 STI
« Reply #1297 on: April 11, 2019, 11:33:33 AM »
Oare merg montati DOI rulmenti axiali (thrust bearings)?  ::)
N-am vazut nicaieri chestia asta.
Pe bloc ma gandesc ca nu e greu, baiul ar fi arborele.

WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2008 STI
« Reply #1298 on: April 11, 2019, 11:39:23 AM »
Daca ai chef explica si pt mine care nu prea are habar de ce 15w? Chiar daca debit marit nu tre sa fie mai subtire la rece cand teoretic ungerea e mai naspa?
In rest spor la 💰

ba da, si ideal as fi mers pe ceva de genul 0W60 .. doar ca nu exista :) ma refer la un ulei cu specificatii clar publicate, cu HTHS similar celui 300V 15W50 dar cu vascozitate mult mai mica la rece  ... deci e un soi de compromis intre uzura la rece si uzura/rezistenta in sarcina maxima la super cald ...
« Last Edit: April 11, 2019, 11:40:07 AM by andea79 »

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2008 STI
« Reply #1299 on: April 11, 2019, 11:47:05 AM »
Oare merg montati DOI rulmenti axiali (thrust bearings)?  ::)
N-am vazut nicaieri chestia asta.
Pe bloc ma gandesc ca nu e greu, baiul ar fi arborele.

ba mai sunt care au experimentat ... dar nu pot spune ca au avut rezultate notabile :)
problema pt. mine aici e ca se intra in prelucrari prea sensibile/exacte de arbore/bloc si daca nu sunt super exacte in final tot doar un cuzinet va sustine fortele alea, pana se uzeaza si se trece la al doilea - dar deja jocul e acolo ...
mai simplu/safe cred eu sa ajustam pe partea de ambreiaj ...