2008 STI
Subaru club Romania

2008 STI

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Re: 2008 STI
« Reply #1320 on: April 22, 2019, 19:41:39 PM »
cat ramane din camasa dupa ce alezezi ? sau pui alte camasi ?
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2008 STI
« Reply #1321 on: April 22, 2019, 19:52:59 PM »
am camasi AEBS, vezi chiar prima pagina a threadului de fata :) e acelasi bloc ...
camasile merg si la 103mm cu mega power .... deci ramane destul :)

https://www.subarufanclub.ro/forum/index.php/topic,1202.msg29853.html#msg29853
« Last Edit: April 22, 2019, 19:55:19 PM by andea79 »

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2008 STI
« Reply #1322 on: April 23, 2019, 17:39:44 PM »
live from pejos 107



salata de garnituri e pregatita ... inelele din garniturile Athena (0.2mm coborate in cilindrii) + parte de compozit custom care dupa strangere sa ajunga la aprox 1mm (material AFM 22 Victor Reinz 1.2mm)   

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2008 STI
« Reply #1323 on: April 28, 2019, 17:01:25 PM »
pana la urma, legat de ulei, asta imi face tot mai tare cu ochiul ... foarte insistent :)
https://www.ravenol.de/en/products/usage/d/Product/show/p/ravenol-rcs-sae-5w-40.html

Xander

  • 1249
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: 2008 STI
« Reply #1324 on: April 28, 2019, 18:09:59 PM »
pana la urma, legat de ulei, asta imi face tot mai tare cu ochiul ... foarte insistent :)
https://www.ravenol.de/en/products/usage/d/Product/show/p/ravenol-rcs-sae-5w-40.html

Ăla sa fie. Mai caută unul de backup, just in case. Arată ok.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2008 STI
« Reply #1325 on: April 28, 2019, 18:42:29 PM »
millers, rowe ... doar ca backup cand si pe ce considerente ?
chiar asa - firma ce face analize de ulei prin Ro ? 

Re: 2008 STI
« Reply #1326 on: April 28, 2019, 21:15:05 PM »
Sunt si la noi laboratoare, dar costa mult mai mult decat daca ai face si'n afara. Problema e in a gasi laboratorul care sa faca testele care te intereseaza pe tine.
Cosmin stiu ca mai trimitea la analize mostre de ulei la extern, daca retin bine, dar nu stiu ce parametri erau testati

Re: 2008 STI
« Reply #1327 on: April 29, 2019, 00:00:42 AM »
salut, intai vreau sa zic ca am citit tot, foarte tare  :o ::)

acum ca sa imi dau si eu ca tot romanul cu parerea, desi nu stiu mare lucru despre motoare subaru si in nici un caz nimic despre motoare asa de impinse si pentru ca se vorbeste de lubrifiere, presiune ulei, cuzinetii aia etc.
pe partea de temperatura ulei cum sta un asemenea motor? depinde desigur si de modul de folosire, dar asa din ce ai observat tu.
ma gandesc ca la cum monitorizezi tot poate ai niste date si pentru asta.

din ce vad de fabrica vine cu cooler cu lichid.
cum ziceam, nu ma pricep la subaru-uri dar la alte masini / motoare impinse mult care aveau de fabrica termoflot asemanator multa lume monteaza si radiator aer-ulei suplimentar, eventual termostatat.
un alt avantaj la chestia asta e iti mareste si capacitatea de ulei, si din start castigi la racire si acolo.

si daca te duci asa de departe incat sa te gandesti la analiza pe ulei, era interesanta una si pe uleiul din motor cred  :P


andea79

  • *
  • 4007
Re: 2008 STI
« Reply #1328 on: April 29, 2019, 00:21:51 AM »
undeva/candva/nu mai stiu unde am scris ... este si radiator extern de ulei de 5-6 ani cel putin
(https://www.advancedautomotives.com/subaru-oil-cooler-kit-with-braided-oil-lines-competition-setrab-kit-6519-p.asp)

senzor de temp. ulei nu am pus - desi cu siguranta nu ar fi stricat - dar in combinatia pompa 12mm + 300v 15W50 temp. a fost problematica cu siguranta, am vazut-o din presiune .... 

Re: 2008 STI
« Reply #1329 on: April 29, 2019, 02:07:10 AM »
Ah posibil sa nu fi asimilat si informatia cu radiatorul, printre cele 67 de pagini :)
Poate era initial in posturile disparute de la inceputul threadului  ;D, unde cred ca erau initial mai multe info despre build la momentul ala, asa a trebuit sa aflu pe parcurs ce pistoane, biele si turbo.

Si pana la urma ce fel de fire-ringing faci cu inelele ATHENA?
In sensul ca e tarziu si nu inteleg de pe pagina lor daca ai nevoie de machining la chiulase sau nu, presupun ca da, facute santurile exacte unde sa intre grooves-urile inelelor?
Asta pentru modul original in care erau gandite sa fie instalate, ca din cate inteleg vrei sa folosesti inelele astea si pe partea blocului/camasilor, deci niste machining si pe partea asta?

Adica nu inteleg exact daca au fost gandite pentru sealing pe ambele parti, sau daca vrei sa improvizezi asta, caz in care nu stim sigur cum se vor deforma ::)


Xander

  • 1249
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: 2008 STI
« Reply #1330 on: April 29, 2019, 05:07:15 AM »
millers, rowe ... doar ca backup cand si pe ce considerente ?
chiar asa - firma ce face analize de ulei prin Ro ?

Backup pentru cazul in care nu performează conform cu asteptarile.

https://www.prista-oil.ro/servicii-de-laborator
https://molromania.ro/ro/lubrifianti-si-autochimicale/transport/serviciile-noastre/diagnoza-lubcheck-pentru-ulei-si-echipament-transport/
http://www.laborator-terraverde.ro/

https://www.rowe-cloud.de/pi.php?artNr=20068&lang=gb
https://www.rowe-cloud.de/pi.php?artNr=20163&lang=gb
 Recunosc ca la ROWE nu m-am uitat fiind prea “tinerei” in domeniu.
Lumea pe formuri zice ca e mulțumită cu teste la Ploiești. Au produse atractive pe cifre.
« Last Edit: April 29, 2019, 05:47:39 AM by Xander »
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2008 STI
« Reply #1331 on: April 29, 2019, 09:52:03 AM »
Ah posibil sa nu fi asimilat si informatia cu radiatorul, printre cele 67 de pagini :)
Poate era initial in posturile disparute de la inceputul threadului  ;D, unde cred ca erau initial mai multe info despre build la momentul ala, asa a trebuit sa aflu pe parcurs ce pistoane, biele si turbo.

Si pana la urma ce fel de fire-ringing faci cu inelele ATHENA?
In sensul ca e tarziu si nu inteleg de pe pagina lor daca ai nevoie de machining la chiulase sau nu, presupun ca da, facute santurile exacte unde sa intre grooves-urile inelelor?
Asta pentru modul original in care erau gandite sa fie instalate, ca din cate inteleg vrei sa folosesti inelele astea si pe partea blocului/camasilor, deci niste machining si pe partea asta?

Adica nu inteleg exact daca au fost gandite pentru sealing pe ambele parti, sau daca vrei sa improvizezi asta, caz in care nu stim sigur cum se vor deforma ::)

din nou, sunt sigur ca am mai scris dar nu ai apucat sa citesti sau nu se intelege 100% :)
garniturile Athena se monteaza in mod normal cum sunt , fara prelucrari speciale pentru ele pe bloc sau chiuloase

la mine este o improvizatie (sau experiment ca suna mai bine) in care am o prelucrare in plus pe interiorul camasilor in care cobor inelul de la Athena 0.2mm de unde a rezultat si necesitatea ca restul garniturii sa aiba 1mm dupa strangere ...

practic e o combinatie intre
https://www.iagperformance.com/IAG-Fire-Lock-Head-Gaskets-1-Pair-p/iag-eng-1740.htm
(care se monteaza la fel cateva zecimi in camasa dar inelele sunt plane spre chiuloasa)
si
https://www.iagperformance.com/IAG-Cooper-Ring-EJ25-100mm-Head-Gasket-051-p/iag-eng-1732s.htm

cat despre deformare  - nush ce sa zic - dar daca la montajul "normal" in care oricum "intra/taie" aprox 0.2mm in aluminiul chiuloaselor nu creeaza probleme si camasa este dintr-un aliaj mult mai apropiat de inele ca si coef de dilatare vs aluminiu  ... mergem pe presupunerea ca va fi ok :)

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: 2008 STI
« Reply #1332 on: April 29, 2019, 09:57:46 AM »
Simplu... ::)
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Re: 2008 STI
« Reply #1333 on: April 29, 2019, 11:25:57 AM »
Gata, am inteles  ;D

Adica intelesesem initial din postul asta cum se monteaza, fara machining fara nimic inspre partea de la chiulase + toata combinatia cu garnitura mai subtire ca sa intre 0.2mm in camasi, dar uitandu-ma pe net la ele si ei tot comparandu-le cu fire rings si ca sunt mai bune ca fire rings n-am mai inteles nimic  ;D, acum de dimineata am vazut ca pe unul din siteurile unde se gasesc scrie No head and block machining required

Succes, sper sa-ti mearga experimentul cu ele si sa tina, si presupun ca te-ai gandit ca daca nu merge cu inelele acestea folosite asa, poti sa faci fallback repede spre IAG Fire Lock, avand deja acei 0.2mm alezati la camasi?



« Last Edit: April 29, 2019, 11:27:11 AM by nutsu »

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: 2008 STI
« Reply #1334 on: April 29, 2019, 11:35:38 AM »
Te pricepi la ceva la care nu te pricepi.
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

Celalalt

  • 1812
  • Mda...
Re: 2008 STI
« Reply #1335 on: April 29, 2019, 19:07:06 PM »
Gata? Nu te mai pricepi?
Aia e...


FXT '03 EJ207 STI 6MT
FXS '07 LINISTIT SI NU PREA
Impreza '95-'01 COTET SPRE H6

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2008 STI
« Reply #1336 on: May 02, 2019, 23:52:24 PM »
am cumparat azi ulei, Ravenol RCS 5W40 , sa ma pot calma cu cititul despre uleiuri - cel putin momentan :)

pun si o bucata din lista folosita la selectie


criteriile au fost (toate deodata nu intr-o anumita ordine :) ):

- HTHS cat de mare dar minim 4 - pentru cuzineti bla bla
- vascozitate la 40 si 100 in categoria 5w40, adica relativ mica (as fi mers si la 5w30 dar nu este HTHS destul) ca sa fie flow si racire si bla bla
- TBN cat de mare chiar daca nu intentionez sa tin uleiul mai mult de 5k km
- noack cat de mic ...
-  VI cat de mare
- pret si timp aprovizionare
- atribute/indici publicati de producator sau gasiti din surse relativ credibile ,VOA/UOA -> probabil ca mai sunt si alte uleiuri in zona dar daca producatorii nu publica datele ... sa le tina ei
« Last Edit: May 02, 2019, 23:54:58 PM by andea79 »

Muttley

  • 4923
Re: 2008 STI
« Reply #1337 on: May 03, 2019, 08:07:41 AM »
Multumim! Serios.
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2008 STI
« Reply #1338 on: May 03, 2019, 09:09:50 AM »
:) sorry ... eneos din ceva motive s-a pierdut pe drum ... :)

Xander

  • 1249
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: 2008 STI
« Reply #1339 on: May 03, 2019, 09:22:46 AM »
 :)
« Last Edit: May 03, 2019, 09:28:02 AM by Xander »
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20