2008 STI
Subaru club Romania

2008 STI

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: 2008 STI
« Reply #140 on: March 29, 2014, 23:28:27 PM »
E scump aerul man...
Bine ca i-ai dat de cap!!! Nu e cam mult 2.6 ? Daca o scoti doar la alergat........
STI 2008

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #141 on: March 29, 2014, 23:31:52 PM »

Bine ca i-ai dat de cap!!! Nu e cam mult 2.6 ? Daca o scoti doar la alergat........


Nu stiu inca :) daca nu e cam mult..dar de simtit imi place cum se simte for za moment cel putin...

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: 2008 STI
« Reply #142 on: March 30, 2014, 00:05:18 AM »
Deci sa inteleg ca dai nota de trecere gumelor ?  ;D
STI 2008

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #143 on: March 30, 2014, 00:11:47 AM »
da, absolut, merg ok sa zic asa :)

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #144 on: March 30, 2014, 00:34:15 AM »
fara alte comentarii pentru ca recunosc ca ma consider amator/nu am pretentii de profesionist citez ma jos un mesaj de pe pagina de facebook racing code:

In atentia posesorilor de Subaru.
 Va rugam sa aveti mare atentie la cine se cupleaza la ecu dumneavoastra si in ce scop. Citirea ecu este o operatiune simpla dar care poate implica mari riscuri, blocarea ecu. Intr-o proportie de 90% deblocarea ecu este posibila in boot mode cu ecu dat jos de pe masina utilizand scule speciale. Operatiunea de deblocare daca este facuta gresit implica riscuri de avariere mai mare a ecu, blocare definitiva, distrugere procesor... Amatorii contruiesc aceste scule copiind montaje afisate pe internet, implicand riscuri suplimentare.
 Este de preferat sa nu permiteti citirea ecu, a softului pentru ca nu va ajuta la nimic si implica riscuri cat despre interpretarea acestuia intr-un mod corect sansele sunt minime, existand adrese schimbate si defazari, iar ce este bine pentru o masina nu este neaparat ok pentru alta. Cel mai simplu va protejati lasand ecu in pace sau apeland la specialisti. In caz de blocare avem sculele necesare deblocarii, insa pana in prezent la nici unul din modelele atinse de noi nu a fost cazul sa intervenim, am avut doar cereri externe.

de fapt un singur comentariu ca totusi nu ma pot abtine: citirea si logatul parametrilor NU implica riscuri, scrierea DA si faptul ca nu stii de unele probleme nu inseamna ca acestea nu exista  - si aici ma refer la "nu cititi nimic ca nu va ajuta la nimic" - pentru ca in ECU se intampla doar magie neagra :)
« Last Edit: March 30, 2014, 00:44:46 AM by andea79 »

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #145 on: March 30, 2014, 11:02:26 AM »
deci cablul meu de amator copiat de pe internet a captat atentia profesionistilor  ;D

celalalt

Răspuns: 2008 STI
« Reply #146 on: March 30, 2014, 11:03:59 AM »
Pai da l si tu cu data citatul.Asa parea nimereala...

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #147 on: March 30, 2014, 11:06:22 AM »
pe facebook nu scrie data exacta doar "23 hours ago" :)

oricum ce scrie acolo asa este nu am ce comenta .. doar comentariul pe care oricum l-am scris ...
« Last Edit: March 30, 2014, 11:09:32 AM by andea79 »

KET

  • 3921
Răspuns: 2008 STI
« Reply #148 on: March 30, 2014, 11:23:45 AM »
Tu chiar nu ti-ai dat seama ca acele multe "personalitati profesioniste" traiesc si se hranesc din conflicte? Cu cat il bagi mai mult in seama, cu atat se simte mai bine. Lasa-l pe el pe pustiu si tu vezi-ti de treaba ta. Oricum, oricare dintre personalitati ar scrie, nu o scoti la capat...

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #149 on: March 30, 2014, 11:55:46 AM »
Tu chiar nu ti-ai dat seama ca acele multe "personalitati profesioniste" traiesc si se hranesc din conflicte? Cu cat il bagi mai mult in seama, cu atat se simte mai bine. Lasa-l pe el pe pustiu si tu vezi-ti de treaba ta. Oricum, oricare dintre personalitati ar scrie, nu o scoti la capat...

dar eu nu am nici o problema cu racingcode si cu ce au scris acolo, dimpotriva o iau ca un compliment :)

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #150 on: March 30, 2014, 12:03:03 PM »
de fapt daca e sa povestim eu il mai intreb una alta pe mail pe Sebastian si chiar daca parerile noastre nu coincid tot timpul ... personal imi face placere sa discut cu el :)

Chiar am cerut la racingcode oferta saptamana trecuta pentru deblocarea ecu-ului si device-ul respectiv de deblocat - din pacate oferta lor de 700 Euro a fost prea mare pentru mine si a trebuit sa ma descurc altfel ....

celalalt

Răspuns: 2008 STI
« Reply #151 on: March 30, 2014, 14:47:04 PM »
Dar in rest e ok...

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #152 on: March 30, 2014, 21:15:22 PM »

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #153 on: April 20, 2014, 10:12:04 AM »
Dupa un pic de chinuiala am reusit sa fac build la merpmod in HEW (un patch pentru ECU subaru 32 bit).. pun un print screen cu cateva chestii noi configurabile din ecuflash care mi separ foarte simpatice :) (abia astept sa le testez un pic)


Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: 2008 STI
« Reply #154 on: April 20, 2014, 12:08:03 PM »
YES !!!!!!! Felicitari !!!
Cand ti-au raspuns cei de la HEW cu inregistrarea ?

STI 2008

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #155 on: April 20, 2014, 20:05:01 PM »
Pai saptamana trecuta candva .. si in weekend am avut cu ce ma distra ... am avut nevoie si de cateva indicatii de la Merp ca avea un bug in cod si dupa build-ul patchului nu se genera corect definitia pentru rom-ul patchuit .. dar acum pare ok .. o sa il testez saptamana viitoare acum ca am pregatit si cablul de sh boot mode :)

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #156 on: April 20, 2014, 21:51:09 PM »
si prin sapt viitoare inteleg maine :) ca tare ma mananca :)
si daca mai intereseaza pe cineva dar nu se intelege foarte bine la ce ma refer din imaginea de mai sus, este vorba de un patch/o modificare a "soft-ului" pentru a avea cateva functionalitati in plus, mai exact cele care ma intereseaza pe mine in primul rand:

1. CEL flash on knock -> adica sa am un semnal vizual clar in masina de cate ori ecu sesizeaza knock (si asta tot timpul, nu doar cand am legat laptopul pentru logare)  - si este clar ca toti avem knock - mai mult sau mai putin in functie de  motor/soft/benzina/etc dar toti avem si consider ca este "interesant" sa stiu exact cand/daca apare macar sa las un pic acceleratia ... :)

2. CEL flash daca EGT-ul este peste o anumita limita - si asta fara un sensor EGT aftermarket (desi am unul doar trebuie montat)

3. CEL flash daca temperatura lichidului de racire depaseste o anumita valoare ...

Cu restul chestiilor (speed density, launch control, flat foot shifting) inca nu am treaba .. le las pe cand ma voi plictisi din nou :)

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #157 on: April 21, 2014, 18:28:56 PM »
Conform planului de ieri, azi am pus pe masina ROM-ul patch-uit cu MerpMod. Totul a decurs fara suprize  - deci fara ecu blocat sau alte chestii.

Am fost si la o tura de 30-40 km si am fost profund surprins de multitudinea de CEL flash-uri ca urmare a timingului dat inapoi (FBKC).

Pe tabela FLKC eu am doar valori de 0  (adica tabela unde ECU invata combinatiile de engine load/ture unde sa isi dea timingul inapoi) deci ma asteptam sa am relativ putine flashuri generate de FBKC.

Cu toate astea cum spuneam am fost foarte surprins de multitudinea lor -> ca urmare am scazut avansul cu 1.4 grade pe aproape toata tabela (jumatatea din dreapta mai exact a tabelei Knock Correction Advance) si am mai redus din multitudinea flashurilor ... dar tot mai am ... trebuie sa mai aprofundez logurile/problema :)

Din ce am observat o parte din event-uri apar dupa schimbatul vitezei (ceea ce stiu ca este relativ normal) dar o alta parte apar intre 4000 si 5000 de ture in treapta a 4-a si a 5-a cu pedala la 70-80% - cu pedala 100% jos nu apar ....

Vreau sa setez sa imi apara CEL flashul doar daca timingul dat inapoi este mai mare de 1.4 poate imi dau seama mai bine ce se intampla (daca este doar 1.4 teoretic ar fi ok)

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns:
« Reply #158 on: April 24, 2014, 23:05:49 PM »
Din câte am înțeles ai mai testat și ai urmărit flash-urile de la CEL in timp ce logai. Ai reușit sa iti dai seama dacă CEL-ul clipeste o data per eveniment FBKC sau o data pentru fiecare celula RPM/Load in care ai timing redus din cauza FBKC-ului ?

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
STI 2008

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #159 on: April 25, 2014, 09:04:23 AM »
Din ce am testat/logat zilele trecute se pare ca CEL flash-uieste pe tot intervalul de turatii unde am FBKC.

Prima chestie - am pus CEL flash threshold la -1.5 , adica sa ignore FBKC de pana in -1.5 (mai ales ca FBKC de -1.4 este destul de frecvent la schimbarea vitezelor sau acel preemptive knock correction care apare in anumite conditii).

Apoi mi-a trebuit ceva timp si insistenta sa fac CEL-ul sa flashuiasca - adica FBKC de mai mult de -1.5. Am reusit o data si verificand si logul de pe laptop am vazut ca incepe sa flash-uiasca cand FBKC este mai mult de -1.5, tine atata timp/turatii cat FBKC este mai mult de -1.5 si apoi se opreste dupa ce FBKC este sub -1.5.

Mai monitorizez oricum sa fiu 100% sigur :)