2008 STI
Subaru club Romania

2008 STI

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #880 on: February 20, 2017, 16:14:07 PM »
nu are can ... ce sa faca cu el ? :)
dar unele butoane/switch-uri au input direct in ECU ... deci ECU stie daca au fost apasate sau nu ...
iar ca exemplu, romraider logger monitorizeaza pozitia defog. din ECU si daca vede ca este apasat defog incepe sa salveze fisierul ...

ca idee, uite aici pinout-ul la un wrx 2002

http://www.xcceleration.com/pinouts/2002-2003%20WRX/2002-2003.WRX.ECU.Pinouts.pdf

o sa vezi intrari in ecu de la a/c, defog, faruri, ventilator ... tot felul de balarii :)
« Last Edit: February 20, 2017, 16:22:53 PM by andea79 »

Răspuns: 2008 STI
« Reply #881 on: February 20, 2017, 18:59:02 PM »
Mi se pare incredibil ca au trecut toate "electrocasnicele" prin ecu  :-\
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: 2008 STI
« Reply #882 on: February 20, 2017, 20:00:57 PM »
la fel este si la gc8 ( ala aspirat ) ... defoger + romraider = log :D
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Răspuns: 2008 STI
« Reply #883 on: March 25, 2017, 10:18:13 AM »
mersi, mersi... ce sa zic legat de rodaj: ulei mineral, am schimbat prima data dupa primii 100km, si dupa urmatorii aprox. 1000km trec la sintetic, iar legat de condus nu o chinui tare, am mers progresiv dpdv al turelor, momentan la 350km de rodaj urc pana in 4000 si incerc cat de mult frana de motor (accelerat 60-70% din pedala pana la 4000 si apoi lasat in frana de motor unde se poate) si in general condus variat prin oras ... adevarul este ca fiind a 4-a tura de rodaj nu stau foarte bine cu rabdarea :)

4randuri de rodaj ? Tot ceea ce pot sa spun este ca stai bine cu nervii.
Si nu pot sa inteleg de unde atatea probleme cu aceste motoare?!
Ex STi 2017
M4 -2018
320xd-2011

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #884 on: March 25, 2017, 21:37:49 PM »
care 4 ... sunt 5 :)
ce sa zic, curat ghinion ca altfel nu pot sa-mi explic :)

Răspuns: 2008 STI
« Reply #885 on: March 25, 2017, 22:59:46 PM »
Cand pica.....pica . N-ai ce-i face . Si cel mai rau ti-e ciuda  ca faci rodajul ca la carte , schimburi  la termen si tot nu e bine .
Ex STi 2017
M4 -2018
320xd-2011

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #886 on: March 25, 2017, 23:01:01 PM »
Cand pica.....pica . N-ai ce-i face . Si cel mai rau ti-e ciuda  ca faci rodajul ca la carte , schimburi  la termen si tot nu e bine .

parerea ta ... ca eu nu am zis asta :)

Răspuns: 2008 STI
« Reply #887 on: March 25, 2017, 23:05:14 PM »
Pai spuneai ca ai facut  rodajul si nu ai sarit de 4000 ture .
Eu cand am luat bmw cel de la magazin mi-a zis asa :mergi frumos 1-2000 km apoi da-i cat poate  ca cum o inveti asa o ai. Schimba numai pe rosu ca masina are un calculator care o formateaza in functie de stilul de condus . Deci cum o inveti asa o ai. Iar pt orice alta problema se va aprinde un bec la bord si vii cu ea la noi.
« Last Edit: March 25, 2017, 23:09:35 PM by mecena »
Ex STi 2017
M4 -2018
320xd-2011

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #888 on: March 25, 2017, 23:11:10 PM »
pai nu am sarit de 4000 dar nu am facut schimburile la termen :)

Răspuns: 2008 STI
« Reply #889 on: March 25, 2017, 23:34:42 PM »
Eu intotdeauna fac la maxim 10.000 . Chiar daca producatorul spune ca se fac la 30.000. Aia e o prostie. Nu exista ulei sa tina 30.000. Si cand fac schimburile schimb tot. Indiferent ce zice calculatorul.
Ex STi 2017
M4 -2018
320xd-2011

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #890 on: March 26, 2017, 00:01:36 AM »
bravo  :)

Răspuns: 2008 STI
« Reply #891 on: March 26, 2017, 11:41:20 AM »
Eu vorbeam serios .
Ex STi 2017
M4 -2018
320xd-2011

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #892 on: March 26, 2017, 11:43:35 AM »
si eu de asemenea :)

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #893 on: April 16, 2017, 20:22:25 PM »
am revenit de saptamana trecuta la proiectul supercharger :)



noua baterie a fost pusa la locul ei in aripa ....
« Last Edit: April 16, 2017, 20:25:10 PM by andea79 »

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: 2008 STI
« Reply #894 on: April 16, 2017, 20:36:29 PM »
:) buun acum asteptam :D
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #895 on: April 16, 2017, 20:37:40 PM »
am renuntat si la sistemul de evap ca sa mai scap de balariile din compartimentul motor si mi-am dat seama ca as putea sa folosesc solenoidul care deschide/inchide supapa cu gaze din canistra de carbon pentru a controla supapa de bypass a supercharger-ului

mai exact, acest solenoid este controlat de ECU in functie de boost


deci il voi folosi sa controlez un solenoid 3-port astfel:

galerie A -------------3port-------- B port vacuum supapa bypass SC
                                 |
                                  ----------- C port boost supapa bypass SC

iar controlul wastegate-ului extern al turbinei va ramane ca acum - adica full control cu solenoidul "clasic"
in mod "default" 3port-ul va lasa sa comunice tot timpul A cu B, adica la relanti si dupa ridicare pedala acc cand avem vacuum in galerie se va transmite vacuum si la supapa bypass adica bypass-ul va fi activ/deschis sa nu faca SC-ul boost
la valori mai mari de boost, cand teoretic turbina este mai eficienta decat SC-ul, va comunica si A cu C (se va transmite boost-ul din galerie si catre portul de boost al supapei) astfel incat sa pot reduce din boost-ul facut de supercharger si sa cresc in paralel boost-ul facut de turbo

marea diferenta fata de planurile anterioare este ca voi avea astfel 2 solenoizi controlati de ECU, adica voi putea sa ajustez real time din ECU presiunea de pe ambele "compresoare" si sa variez care genereaza mai multa presiune si in ce momente

PS: ideea am imprumutat-o de la Ecutek, ei folosesc aceste tabele pentru a controla boost-ul pe BRZ-uri cu turbo sau supercharger
« Last Edit: April 16, 2017, 20:42:11 PM by andea79 »

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #896 on: April 16, 2017, 21:47:32 PM »
am uitat sa precizez, bateria este un LFX36L3 si are 2,2kg la mini dimensiuni :)
https://www.shoraidirect.com/en/battery-specifications

moguai

  • 2814
Răspuns: 2008 STI
« Reply #897 on: April 17, 2017, 08:31:58 AM »
Abia de acum incepe distractia adevarata :))
Succes si spor la treaba, Vali.
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

Răspuns: 2008 STI
« Reply #898 on: April 17, 2017, 09:49:52 AM »
Succes cu acomodarea sc ! Sper sa nu te chinuie mult !
Detoate , STI sa fie

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #899 on: April 17, 2017, 20:40:12 PM »
avand in vedere zilele libere si plictiseala am regandit sistemul de mai sus de control al bypass-ului de la supercharger ca sa nu mai am nevoie de un 3-port solenoid, sa pot refolosi solenoidul de la sistemul de evap sau 2 port solenoidul meu original de la turbo

noua schema:

                                                                     ---------------------------
                                                                     |                               |
                                                                     |                               A
galerie admisie -------------------T----------------T---------------B evap purge valve C--------------------------port vacuum bypass
                                               |
                                               ------------2 port solenoid ------- port boost bypass


unde evap purge valve este supapa de la sistemul evap, care are 3 tzushturi, dintre care comunica 2 (B cu C) cand primeste vacuum pe a 3a (A)
deci, cand in galerie avem vacuum adica clapeta acc inchisa si vrem bypass deschis va comunica B cu C
iar cand in galerie avem boost,  B cu C nu comunica si acest boost va trece de 2 port solenoid doar cand comanda ECU adica peste o anumita presiune cand vreau sa deschid bypass-ul din nou

PS: am I overthinking it ? :)

PS2: corectat schemele initiale ca ... not good
« Last Edit: April 17, 2017, 21:50:20 PM by andea79 »