2008 STI
Subaru club Romania

2008 STI

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Re: 2008 STI
« Reply #1340 on: May 03, 2019, 23:36:13 PM »
interesanta alegere... sunt f curios daca o sa fie in motor cum e pe hartie :D
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Xander

  • 1249
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: 2008 STI
« Reply #1341 on: May 03, 2019, 23:45:32 PM »
interesanta alegere... sunt f curios daca o sa fie in motor cum e pe hartie :D
Toți suntem. :)
Gurile rele pe forumuri de mașini ieftine ziceau ca face spuma când se satura - probabil la produsele mai ieftine.
Gurile bune (unele cu patalama in domeniu și lucrători ITP plus canal de YouTube) spun ca e o marca de încredere. Dacă respecți schimburile și nu îl amesteci și el te respecta.
Eu sper sa fie bine pentru ca e neplăcut  sa îți aduci ulei scump de departe.
« Last Edit: May 04, 2019, 09:27:10 AM by Xander »
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2008 STI
« Reply #1342 on: May 04, 2019, 00:14:12 AM »
mda ... problema e cum iti dai seama ce-i in motor ? :)

am mers si pe ideea ca daca iti publici atributele/indicatorii uleiurilor practic te expui competitiei sau oricui are mijloacele necesare de a analiza/verifica aceste atribute (si in ziua de azi chiar nu e big deal astfel de analize) si atunci nu prea iti vine sa publici avioane ... mai bine nu publici/sau publici partial cum fac multi altii ...

iar legat de pret, sincer comandat din germania https://www.ravenol-shop.de/motoroel/5w-40/ravenol-rcs-5w40-racing
2x5 Litri plus 2x4 Litri ulei de rodaj este fara taxa de transport, platit fara TVA ca doar firma/UE, vine cu DHL in 2-3 zile ... in final e mai ieftin bine decat Motul 300V care venea tot in 2-3 zile comandat tot online de la emag .... :)
« Last Edit: May 04, 2019, 00:23:28 AM by andea79 »

Xander

  • 1249
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: 2008 STI
« Reply #1343 on: May 04, 2019, 09:26:38 AM »
Eu nu înțeleg problema asta cu publicatul parametrilor. Ce competiția nu poate sa cumpere produsul și sa-l analizeze in laborator?
Pun pariu ca toți își fac asta reciproc sa vadă dacă se încalcă licențele proprii.
Mie mi se pare marketing, sa nu stie cumpărătorii cât la suta e bullshit și cât e pe bune.

La preț știu ca e bun, și sper sa fie bine. Alternativa ar fi scumpă, probabil.
« Last Edit: May 04, 2019, 09:27:30 AM by Xander »
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2008 STI
« Reply #1344 on: May 04, 2019, 10:42:10 AM »
exact ... nu publica pt. ca in momentul in care le publica "se vede" un pic dincolo de perdeaua de marketing si produsele devin comparabile clar unele cu altele ...

dar e acelasi bullshit peste tot ... sunt vanzatori de turbine pt subaru care zic ca ale lor sunt nemaipomenite dar nu publica graficele de eficienta  sau alte detalii concrete .... sau vanzatori de diverse alte piese ambalate super frumos :) care nu dau nici detalii de montaj cum ar trebui ce sa mai zic de alte informatii tehnice specifice

ca alternativa la ulei ar fi fost amsoil, redline, millers  -> amsoil publica toate info cred ca este pe un solid loc 2 cu mai multe variante :) iar redline si millers mai "uita" parametrii (fara noack ambii si scris cu albastru in excel sunt parametrii gasiti oarecum din alte surse deci ... not reliable 100%)

nu mai conteaza... sa fie sanatosi :)

acum caut materiale pentru discuri de ambreiaj :)
pana acum am doar astia https://f4.polnetwork.com/en/clutch-facings
ma intereseaza coeficienti de frictiune static si dinamic, temperaturi de lucru ....
« Last Edit: May 04, 2019, 10:47:12 AM by andea79 »

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2008 STI
« Reply #1345 on: May 04, 2019, 16:03:59 PM »
deci ... un pic despre ambreiaj cum am inceput mai sus :)
cum spuneam undeva am avut un pic de joc (1mm) inainte/inapoi la vilbrochen aferent uzurii cuzinetului de palier -> uzura generata de forta exercitata de placa de presiune

aveam/am un ambreiaj Exedy Stage 1 Organic Heavy Duty care cf. specs Exedy de aici http://www.exedy.co.uk/products/mt-sports/catalogue
rezista la 560Nm la roata / 700 Nm la volanta avand acelasi disc ca si ambreiajul Stage 1 Organic simplu dar cu clamp load mai mare din placa de presiune adica 16000N
Stage 1 Organic rezista la 400Nm roata/490Nm volanta cu clamp load 11300N
de asemenea Exedy zice ca vers HD are cu aprox 40% clamp load mai mare vs vers Stage 1 simpla -> se vede din numerele de mai sus - si de asemenea se vede ca si cuplul este proportional cu acest procent (e oarecum logic avand acelasi disc si aceeasi suprafata)
tot Exedy mai zice ca Stage 1 simplu are cu aprox 40% clamp load mai mare decat ambreiajul OEM (facut tot de Exedy dar la care nu dau detalii) -> calculam deci ca ambreiajul OEM ar avea aprox. 8000N clamp load
si ajungem la concluzia ca Stage 1 HD are exact dublu clamp load fata de OEM :)
pe de alta parte stiu personal STI 2008 din CJ cu aceeasi problema de crankwalk si uzura cuzinet care utilizeaza ambreiaj Stage 1 simplu deci pare ca si cei 11300N clamp load sunt prea multi :(

in concluzie caut ambreiaj cu clamp load mic care sa reziste la 400-450Nm la roata sa zicem :)
ar mai ramane de jonglat cu suprafata sau cu coef. de frictiune/materialul discului ...

cu suprafata e oabla treaba, ar exista varianta twin disc FM022SD cu 650Nm la roata si clamp load de 9810N sau varianta triple disc FM023SB cu 980Nm la roata si acelasi 9810N clamp load dar preturile sunt de la 2000 de coco in sus ...

deci .. pana la cei 2000 de coco am zis sa experimentez cu o placa de presiune OEM si diverse materiale pe disc poate reusesc sa compensez din coef de frictiune al materialului -> adica caut material cu coef de frictiune static cat de mare si dinamic mai mic (ca sa nu fie mbreiaj de tipul on/off)

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2008 STI
« Reply #1346 on: May 04, 2019, 16:36:01 PM »
ca tot mai vorbeam de date publicate de producatori ... m-au ametit si astia de la exedy, aceleasi produse Stage 1 simplu sau Stage 1 HD pt. STI 2008  au ratinguri diferite de cuplu pe siteul de UK vs US  :o

http://www.exedy.co.uk/products/mt-sports/catalogue

https://shop.exedyusa.com/exedy-racing-clutch/exedy-racing-stage-1-organic-clutch-kit/g-50052.aspx

Xander

  • 1249
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: 2008 STI
« Reply #1347 on: May 04, 2019, 22:37:58 PM »
Eu așa înțeleg ca daca vrei sa protejezi arborele și cuzineții dai banii pe street organic. Nu e clar dacă single Disk cu arcul care trebuie protejează mai bine transmisia ca Twin Disk cu Off setul potrivit.
Legat de piețe e normal, in U.S. îți customizezi și șuruburile la un shop, in europa îți fac ei din vorbe, nu trebuie sa știi ce specificații tehnice are. Tu sa sti in mare.
Eu am găsit numai in U.S. specificațiile spuse de tine in detaliu, in Europa nimic.Iar prețurile sunt puțin mai mari in EU.
Ce citesc din comentariile utilizatorilor este ca oricare tine 20000-30000km.(ceramic și carbon incluse)
Iar după rebuild încă MAX 15000km.
Mieji sunt Act  6 Puck vs exedy Twin Disk cu volantele aferente.
Părerea mea e sa iei ce găsești mai ieftin și se livrează ușor. Oricum țin puțin km.
Sunt prea consumabile pentru cât costa.

Legat de varianta cu sa îți pui tu materialul pe disk, cred ca mergi prea departe. Ce zici ca îți trebuie referitor la coef de frecare static și dinamic pare ca te referi la fețele feramice:
https://www.phoenixfriction.com/t-clutch-materials-explained.aspx
« Last Edit: May 04, 2019, 23:33:11 PM by Xander »
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2008 STI
« Reply #1348 on: May 04, 2019, 23:23:05 PM »
cuzinetul de palier este presat/frecat de bloc in momentul in care se apasa ambreiajul cu o forta egala cu exact clamp load-ul placii de presiune ... adica indiferent de tipul discului sau numarul lor clamp load-ul placii de presiune creeeaza (sau nu) probleme cuzinetului ... ca sunt tipuri de materiale cu coeficient de frictiune dinamic mare  - adica care agata instant si transmit astfel socuri spre transmisie si oarecare disconfort persoanelor e altceva ...
poate fi ambreiaj single disc sau triple disc -> daca clamp load-ul e mare no bueno, daca e mic ar fi ok cu conditia sa tina si cuplul care il doresc :)
si la twin disc sau mai multe puck-uri poate varia materialul de frictiune si/sau clamp load-ul -> cheia  (cred eu) e sa gasesti combinatia potrivita intre materialul de frictiune, clamp load si suprafata (single, twin sau triple disc) -> pot fi combinate oricum si oricare dintre astea 3 componente influenteaza cuplul la care rezista ambreiajul si comportamentul lui

iar la exedy cred ca e o problema pe site-uri -> eu am luat/vazut personal ambreiaje si volante luate si din US si din EU si sunt exact aceleasi piese/aceleasi coduri ... etc ...

si de luat ce e mai ieftin ... nu functioneaza asa :) (at least for me)

repet, in prima faza (rodaj si cat tine dupa) vreau sa pun placa de presiune OEM (clamp load mic) + un disc pe care sa testez mai multe tipuri de material de frictiune ...


andea79

  • *
  • 4007
Re: 2008 STI
« Reply #1349 on: May 04, 2019, 23:35:56 PM »
si daca nu se intelege 100% -> caut materiale de frictiune pentru ca discul de ambreiaj va fi ferodat (sau cum se cheama operatiunea de aplicare a materialelor de frictiune pe el) in CJ
cel mai probabil discul organic exedy va rezista cu placa OEM in rodaj si dupa va incepe sa patineze ..candva .. moment in care vreau sa il inlocuiesc cu un disc ferodat cu alt material ... and so on :) ... si sa gasesc hopefully un material care sa tina cuplul in respectivele conditii si sa nu fie nici chiar de tipul on/off la apasare/lasare ambreiaj
(stiu vreau multe again dar ... unde ar fi distractia altfel)

Xander

  • 1249
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: 2008 STI
« Reply #1350 on: May 04, 2019, 23:45:26 PM »
Și unde aplici tu materialul ăla pe disc, cine îți garantează utilitatea produsului finit și pentru cât timp?
Cuzinetul ăla nu ar trebui sa preia socul ci volantul.
Scopul clamp loadului este sa nu simți pierderi de putere când schimbi nu?
https://www.phoenixfriction.com/t-ymm_product_list.aspx

https://www.phoenixfriction.com/p-24019-15-1022k-stage-2-kevlar-button-clutch-kit-subaru-impreza-impreza-wrx-sti-9-12.aspx
Se pare ca feramice( offroad apllications) nu fac pentru Subaru deci Kevlar - protejează uzura volantului astfel nu îți presează cuzinetul. ( mai tai din cai)
« Last Edit: May 05, 2019, 00:03:57 AM by Xander »
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Xander

  • 1249
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: 2008 STI
« Reply #1351 on: May 05, 2019, 00:06:42 AM »
« Last Edit: May 05, 2019, 00:25:43 AM by Xander »
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2008 STI
« Reply #1352 on: May 05, 2019, 00:13:55 AM »
materialul pe disc se ferodeaza/aplica cu niste nituri -> sunt o multime de firme care fac chestia asta de multi ani ca doar nu e nimic nou ... doar ca fiecare astfel de firma are proprii furnizori de materiale de frictiune si se intampla ca cei la care vreau sa fac eu (FERODOU SERVICE SRL) utilizeaza materiale de la http://www.fermit.ro/ro/produse/ferodouri-pentru-ambreiaje.php care materiale nu cred ca vor fi ok si la mine - dar lucreaza si cu material adus de mine :)
stiu de altfel minim 4 STI 2008+ din CJ cu discuri de ambreiaj ferodate unde zic mai sus si merg foarte bine (la valori de cuplu mari decat OEM)

in rest ... ca cuzinetul ar trebui sau nu ar trebui ... ar fi frumos sa nu trebuiasca si sa nu pateasca dar din pacate este cum zic :(
cauta daca vrei "subaru crank walk" sau combinatii cu thrust bearing si clutch / pressure plate bla bla
« Last Edit: May 05, 2019, 00:15:30 AM by andea79 »

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2008 STI
« Reply #1353 on: May 05, 2019, 00:25:01 AM »
paranteza: stii ca majoritatea celor ce vand ambreiaje Subaru single disc folosesc placi de presiune OEM Subaru (adica Exedy :) ) pe care apoi le intaresc/modifica si fac doar discuri cu diverse materiale de frictiune ? nu-i chiar rocket science ... probabil cei mai cunoscuti din ro sunt cei de la Atix (http://ambreiajieftin.ro/reconditionari-service-kituri-ambreiaje-volante/) care fac si ei intariri de placi de presiune, ferodari, rectificari etc ...
« Last Edit: May 05, 2019, 00:27:08 AM by andea79 »

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2008 STI
« Reply #1354 on: May 05, 2019, 00:31:58 AM »
si a doua paranteza :)
am vazut problema cu cuzinetul si pe alta masina cum ziceam si acum cativa ani parca (am scris pe undeva pe forum) si la vremea respectiva am pus si la mine si la inca 2 masini butonele pe care sa apasam cand pornim motorul astfel incat sa nu mai apasam ambreiajul  -> ca sa reducem din uzura respectivului cuzinet la pornire cand este chinuit cu pedala apasata si nu are nici ungere ... doar ca nu e destul in cazul meu

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2008 STI
« Reply #1355 on: May 05, 2019, 00:35:40 AM »
Am găsit și feramice :
https://www.rallysportdirect.com/part/single-disc-clutches/fjk1000-hd-oce-south-bend-clutch-stage-2-endurance-clutch-kit
Din păcate singurul model.

exact ce ziceam mai sus -> este utilizat FJK1000 (codul exedy pt. OEM clutch kit) modificata la HD adica clamp load mai mare cu disc feramic ...

Xander

  • 1249
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: 2008 STI
« Reply #1356 on: May 05, 2019, 00:43:53 AM »
exact ce ziceam mai sus -> este utilizat FJK1000 (codul exedy pt. OEM clutch kit) modificata la HD adica clamp load mai mare cu disc feramic ...

Acuma na, rațiuni economice, iese mai ieftin plus compatibilitate OEM fără investiție mare.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Xander

  • 1249
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: 2008 STI
« Reply #1357 on: May 05, 2019, 00:52:49 AM »
Sa comanzi fațete și butoane.
Au pds la ele.
https://www.protecfriction.com/clutch
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2008 STI
« Reply #1358 on: May 05, 2019, 00:56:36 AM »
da ... asa ceva :) multumesc :)
 

Xander

  • 1249
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: 2008 STI
« Reply #1359 on: May 05, 2019, 01:03:07 AM »
da ... asa ceva :) multumesc :)
Cu plăcere. Și fabrica din China care face pentru toți :
https://www.fricwelauto.com/
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20