2008 STI
Subaru club Romania

2008 STI

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #180 on: May 04, 2014, 20:53:55 PM »
Si daca tot eram la capitolul Drive By Wire si requested torque mi-am "ajustat" un pic si tabela care face transformarea din apasarea pedalei de acc in requested torque pentru Sport Sharp . In partea de sus este versiunea originala iar in  partea de jos cea ajustata :)



Celelalte 2 tabele : cea pentru Intelligent si cea pentru Sport le-am lasat deocamdata cum sunt.

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: 2008 STI
« Reply #181 on: May 05, 2014, 11:26:51 AM »
Legat de postul anterior, cel cu boost per gear. De vreme ce in target boost si in init/max wgdc ai pus ultimele 6 coloane aferente vitezelor, ai pierdut mult din granularitatea tabelelor. Altfel spus, pe valori intermediare pentru requested torque iti raman doar cateva coloane.
Stii mai exact ce se cere si ce se intampla la 100% pedala dar pe pedala intermediara pierzi din control. ECU interpoleaza cand nu gaseste valoarea in tabele, deci daca iti raman doar cateva coloane pentru pedala intermediara, nu o sa mai ai o "curba", o sa ai o succesiune de pante.
Cum se simte acum masina pe pedala intermediara ?

(de DBW alta data - nu imi place deloc - ca sa mai ai control acum asupra ce se intampla pe load mare si in ture, va trebui sa lasi serios de pedala, nu cred ca o sa iti placa... plus ca va parea ca reactioneaza mai tarziu decat vrei... :P ).
STI 2008

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: 2008 STI
« Reply #182 on: May 05, 2014, 11:28:17 AM »
Ah, si sa nu uitam ceva foarte important: eu inca nu pot sa ma joc ca nu am ulei !!!!! :)
STI 2008

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #183 on: May 05, 2014, 11:28:57 AM »
Ah, si sa nu uitam ceva foarte important: eu inca nu pot sa ma joc ca nu am ulei !!!!! :)

I feel your pain :)

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #184 on: May 05, 2014, 11:37:08 AM »
Legat de postul anterior, cel cu boost per gear. De vreme ce in target boost si in init/max wgdc ai pus ultimele 6 coloane aferente vitezelor, ai pierdut mult din granularitatea tabelelor. Altfel spus, pe valori intermediare pentru requested torque iti raman doar cateva coloane.
Stii mai exact ce se cere si ce se intampla la 100% pedala dar pe pedala intermediara pierzi din control. ECU interpoleaza cand nu gaseste valoarea in tabele, deci daca iti raman doar cateva coloane pentru pedala intermediara, nu o sa mai ai o "curba", o sa ai o succesiune de pante.
Cum se simte acum masina pe pedala intermediara ?

(de DBW alta data - nu imi place deloc - ca sa mai ai control acum asupra ce se intampla pe load mare si in ture, va trebui sa lasi serios de pedala, nu cred ca o sa iti placa... plus ca va parea ca reactioneaza mai tarziu decat vrei... :P ).

Am fost la o tura  - nu foarte lunga adevarat  - si ma asteptam si eu sa o simt mai ca un "raped ape" dar nu a fost deloc asa.
Legat de granularitate pe target boost si wgdc la fel ma asteptam sa am probleme la pedala intermediara dar nu am simtit nici o schimbare - te duc la o tura sa vezi :)
Iar legat de setarile din DBW  - am avut ceva foarte similar pe harta de stage 2 si mi-a placut. Ideea e ca prefer sa controlez eu din acceleratie decat sa controleze ECU cum vrea. Oricum si pe harta initiala daca te uiti un pic peste tot unde aveam valori peste 380 era ca si cum aveam pedala 100% (pt. ca pe target boost si wgdc aveam 380 ultima coloana) deci ce s-a schimbat este in principal pe ture mici (si mari :) ) ...
Si sa mai completez cu faptul ca oricum pe turele mici wastegate-ul este inchis pana trece de 15PSI  .. deci nici pe turele micinu este o mare schimbare de fapt :)

Practic din cauza wastegate spring-ului de 15Psi oricum nu baga nimeni in seama (daca inteleg eu bine) toate target boost-urile si WGDC-urile si alte chestii pana nu se trece de 15Psi -> si probabil din aceasta cauza nu am simtit oricum diferente :)

Si am uitat sa spun ca dupa drumul la Felix cu functionalitatea de CEL flash on knock am inceput sa invat sa conduc un pic altfel masina :) In sensul ca la unele combinatii de pedala/treapata de viteza aparea knockul ca ceasul in schimb inveti sa faci aceeasi chestie altfel. De fapt asta a fost si unul din motivele pentru care m-am grabit cu trecerea la boost per gear - treapta a 5-a este muuuult mai predispusa la knock decat ma gandeam  :)

« Last Edit: May 05, 2014, 11:44:27 AM by andea79 »

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #185 on: May 05, 2014, 11:47:29 AM »
Si ma gandesc ca si la tine cand am fost in scurta tura de recunoastere  - ai simtit pedala cat de cat ok desi ai mers fara initial wgdc si max wgdc doar pe wastegate spring pressure  - deci un soi de la fel e si al mine pana dupa 15psi si de acolo incolo .. restul :)

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: 2008 STI
« Reply #186 on: May 05, 2014, 12:17:06 PM »
Da, pana la 15 psi nu te poti juca cu wgdc... sau te poti... fara rost :).
Daca as face aceleasi modificari la mine (turbina stock - cam 8 psi) sunt convins ca ar fi mult mai jumpy pe pedala intermediara.

De-abia astept sa imi pus si eu sus CEL flash on knock. Una e sa il vezi cand loghezi (sub 1% din driving time) si alta e sa il vezi toti timpul... In ce sens spui ca acum o conduci altfel ?

Cand am iesit cu a mea am simtit-o cam undeva sub stock (daca imi mai amintesc bine stock-ul), dar mult mai liniara cresterea de putere in ture decat la stock.
STI 2008

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #187 on: May 05, 2014, 14:16:42 PM »
De-abia astept sa imi pus si eu sus CEL flash on knock. Una e sa il vezi cand loghezi (sub 1% din driving time) si alta e sa il vezi toti timpul... In ce sens spui ca acum o conduci altfel ?

Pai de exemplu mers in a 4-a cu pedala jos pana spre 5000rpm, apoi lasat un pic  - nu de tot  si pe scurta durata din acceleratie apoi pedala jos din nou -> pac cateva blinkuri :)
Alternativa fara blink ori nu lasi din acc :) ori o lasi mai multe secunde :)

Sau schimbat din a 4 in a 5-a astfel incat in a 5-a ajunge sub 4000rpm -> blink again :)
Alternativa fara blink: turata mai sus in a 4-a astfel incat in a 5-a sa cada peste 4000rpm.

Pe scurt am observat ca ii place mai mult (nu apar blinkuri) daca o tin mai sus in ture -> intre 3 si 4000 in a 5a nu-i place deloc plus in a 4a peste 5000 daca ma joc cu pedala de genul pedala jos/lasata/pedala jos.
In primele 3 trepte nu are nici o treaba oricum o abuzez...

Din cate am identificat sunt 2 scenarii:
1. ajunge la boost maxim (si un pic in overboost la mine) si apoi la schimbari rapide de pedala compenseaza cu prea mult WGDC si urca intr-o veselie pe overboost
2. in trepte mari de viteza (a 5a) la load mic (cum este pe la 3500rpm de exemplu) este o zona care nu a prea fost testata/reglat cum trebuie timingul. Este o zona in care ajungi in mod normal la mers asa mai lejer si pana acum nici eu si cel mai probabil nici cand a fost facuta prima versiune de soft nu a fost foarte "verificata".

Si sa mai completez, nici in a 4-a nu-i place tot timpul cu pedala jos de pe la 2500-3000rpm, cateodata face scandal :)
Ce-i place e pana peste 6000 in a 3a si apoi in a 4a sa cada din nou in jur la 4000...
« Last Edit: May 05, 2014, 14:28:36 PM by andea79 »

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #188 on: May 05, 2014, 15:49:07 PM »
Daca as face aceleasi modificari la mine (turbina stock - cam 8 psi) sunt convins ca ar fi mult mai jumpy pe pedala intermediara.

Uite mai jos print screen cu setari de stage 1 -> deci totul stock mai putin filtru de aer, abordare asemanatoare la tabelele de DBW si totul era foarte smooth -  si zic din proprie experienta.


andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #189 on: May 05, 2014, 16:00:20 PM »
Si la urma urmei te poti gandi si la faptul ca atatia ani nu a existat DBW si totul era controlat din unghiul pedalei. DBW aduce multe chestii pozitive dar strict maparea altfel a pedalei pe anumite zone mie personal nu imi place tot timpul. Adica daca eu vreau sa am pedala jos 100% la un anumit moment la fel vreau sa se comporte si masina , nu sa am de fapt pedala apasata doar 50% pana trec de anumite turatii si abia apoi 100% si alte combinatii de genul. Dar clar asta este strict preferinta personala ...

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: 2008 STI
« Reply #190 on: May 06, 2014, 15:51:49 PM »
Intr-un final, daca testezi si iti place, sure, why not. Eu i-as face totusi un fade-out mai progresiv... daca tot e "la fel" pentru toate rpm-urile, as fura niste linii de jos si le-as baga intre 6500 si 7000 sa fac fade-out-ul sa arate ca un "fade", nu ca un "cut" :)
STI 2008

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #191 on: May 06, 2014, 19:10:47 PM »
Stiu ce zici dar unul din scopurile mele a fost tocmai de a pastra "chestia" constanta pana la 7000rpm. 
Pe versiunea anterioara aveam fade out facut atat din setarile de DBW cat si din alte parti si simteam cand treceam de 6400 parca prea tare fade-out-ul :) Adica daca tot ma duc cateodata (ca nu foarte des adevarat) pana la 7000rpm macar sa o simt ca merge - nu face pe lesinata in mod artificial :)

Oricum este un soft in continua schimbare/ajustare ...deci ... cine stie :)

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #192 on: May 07, 2014, 10:11:18 AM »
Dupa mai multe teste/logari si citit chestii am revenit la setari in tabela DBW similare cu configuratia stock.
Multumesc si lui Mihai (Ratzalaru) ca si-a exprimat parerea si m-a facut sa citesc/testez mai multe -> si aici ma gandesc eu ce fain ar fi sa avem pe forum si ceva tuneri cu experienta si dispusi sa mai zica una alta si la din astia ca noi :)

Din ce mi-am dat seama pe harta mea de DBW erau necesare mai multe ajustari pentru a functiona ok si "throttle plate opening angle" si intradevar  pedala intermediara se simtea altfel - nu sunt convins ca mai bine sau mai rau inca ... dar altfel :)

Deci, pun mai jos o poza cu setarile de DBW "a la stock", usor modificate valorile totusi pentru a se "intelege" cu setarile mele de boost per gear, pe care le-am mai ajustat un pic de asemenea -> am crescut spatiul dintre coloane deoarece am avut impresia (? ca nu sunt 100% sigur inca) din loguri ca intra pe coloana care nu trebuie cateodata din cauza ca valorile coloanelor erau foarte apropiate 370,372..etc





Bineinteles concluzia este ca nimic nu este batut in cuie .. doar testam chestii :)
« Last Edit: May 07, 2014, 10:16:17 AM by andea79 »

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns:
« Reply #193 on: May 07, 2014, 12:00:01 PM »
Asa asa... testând învățăm.
Nu cred ca am înțeles bine la ce te referi când zici ca "intra pe coloane care nu trebuie" câteodată. Dacă indicii pe linii și coloane sunt ordonați nu are cum sa ia valori din alta parte. Mai degrabă el ia valori corecte dar din cauza delay-urilor de logare ți se pare ca "sare" coloane... tocmai fiindcă sunt așa apropiate și pana a citit softul valorile de pe o linie...... înțelegi ce vreau sa spun. (Damn... greu tastez de pe telefon)

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
STI 2008

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #194 on: May 07, 2014, 12:50:25 PM »
Deci, nici mie nu imi este 100% clar de ce am impresia ca intra pe coloane gresite :) DAR de aia am largit intervalele sa-mi fie mai clar :)
Adevarul este ca probabil am modificat prea multe deodata pentru capacitatea mea de "urmarire/analiza" (si boost per gear si DBW si ignition per gear  - de care nu sunt inca 100% convins ca am ajuns la setarea castigatoare) deci am revenit macar la setari de DBW similare cu stock plus largire intervale cum ziceam sa pot ...analiza mai bine.
Vedem ce iese ...
« Last Edit: May 07, 2014, 12:53:27 PM by andea79 »

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #195 on: May 07, 2014, 13:07:00 PM »
Si toate modificarile din ultimele saptamani ca urmare a faptului ca de cand cu cele 2 "chestii de siguranta" (cablul de shboot in caz de ceva si CEL flash on knock pe 2 nivele - care ma avertizeaza instant in caz ca apare inamicul no. 1) am prins cam mult curaj :)

si bineinteles astept sa-mi montez AFR-ul si eu sa ma mai "linistesc" putin
« Last Edit: May 07, 2014, 13:19:20 PM by andea79 »

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: 2008 STI
« Reply #196 on: May 07, 2014, 13:48:42 PM »
Da, cam MULT curaj :). Nu trebuie uitata prima regula a tuning-ului: modificari din aproape in aproape si in cat mai putine locuri deodata.

Cu AFR-ul... multumesc ca mi l-ai lasat pe Cristi 100% pana mi-a terminat motorul! Acum suna-l repede si fugi sa iti montezi si tu indicatoarele...
STI 2008

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #197 on: May 07, 2014, 13:50:58 PM »
o sa trec pe acolo sa-l amenint numai ca vin :) sa vedem cat e de ocupat ...

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #198 on: May 15, 2014, 22:48:21 PM »
azi "a aparut" pentru teste noua versiune a MerpMod - adica patchul pentru rom care aduce diverse functionalitati in plus fata de cele OEM si sunt cateva chestii noi notabile :)

mai exact se pot defini acum cate 2 harti distincte pentru fiecare setare SI-DRIVE adica cate 2 harti pentru S, I si S#.
si cand zic harti distincte ma refer la harti distincte in adevaratul sens al cuvantului adica cu tabele individuale pentru AFR, ignition timing si boost NU cum fac unii tuneri de la noi in sensul ca folosesc doar requested torque-ul diferit aferent S/S# si I dar aceeasi tabela de AFR, ignition timing ..etc ...

de asemenea partea de boost control poate fi "reglata" per gear mult mai bine decat prin modalitatea pe care am descris-o in posturile anterioare plus alte "maruntisuri" legate de fueling si ignition timing in timpul launch control-ului ...etc...

pun mai jos un print screen doar cu denumirile noilor tabele ca sunt cam multe sa pun si imagini cu continutul... dar pe masura ce voi apuca sa le testez/folosesc voi pune cu siguranta :)



stiu ca si Mihai saliveaza in aceasta seara :)
 

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #199 on: May 16, 2014, 09:31:23 AM »
Am mai "studiat" intre timp feature-urile MerpMod-ului :) sa inteleg de ce exista multitudinea de harti posibile :)

Ideea este ca se ofera si masinilor fara SI Drive posibilitatea de a avea harti schimbabile intre ele atat automat (in functie de un sensor care "recunoaste" tipul de benzina din rezervor) sau de catre sofer prin anumita combinatie de "pedale si butoane" sau din soft.

Pun mai jos o bucata dintr-un readme de la merpmod despre cum functioneaza/se face schimbul intre harti de catre sofer si alte cateva chestii:

MerpMod Programming Mode
========================

Entering and Exiting
--------------------

Initial Requirements:
+Engine off
+Clutch out
+Brake out
+Gas out
+Defog Switch off

1. Press the brake pedal.
2. Fully press and depress the gas pedal three times.

The CEL should now be flashing.

To exit programming mode, press the clutch in.

Readout, Selection, and Adjustment
----------------------------------

Programming mode uses the CEL light to read out the current menu item and the current value of the selected menu item.

The current menu item is indicated by the count of SLOW flashes.

The current value is indicated by the count of FAST flashes.

To select the next menu item, press the cruise control resume button.

To select the previous menu item, press the cruise control resume button.

To increase the value associated with the current menu item, press and depress the gas pedal.

To decrease the value associated with the current menu item, press and depress the brake pedal.

Menu Items
----------

1. Map Switch (Intelligent / Sport / Sport Sharp)
2. Map Blending (Map 1 / Map 2)
3. Launch Control Adjust
4. IAM Adjust
5. Valet Mode

1. Map Switch
----------

The currently selected map is displayed using the following values:
Intelligent: 1 flash
Sport: 2 flashes
Sport Sharp: 3 flashes

2. Map Blending
------------

The current map blending ratio is displayed using a value of 1-11 where:
1 flash = 1.0 (Map 1)
2 flashes = 1.1 (Blending)
3 flashes = 1.2 (Blending)
...   (Blending)
11 flashes = 2.0 (Map 2)

3. Launch Control Adjust
---------------------

The current launch control RPM is displayed in ranges of 1000 RPM where:
1 flash = 1000-2000 RPM
2 flashes = 2000-3000 RPM
3 flashes = 3000-4000 RPM
...
« Last Edit: May 16, 2014, 09:33:29 AM by andea79 »