2008 STI
Subaru club Romania

2008 STI

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #200 on: May 16, 2014, 09:43:08 AM »
Personal mi se pare foarte "tare" faza cu harti schimbabile si daca NU ai SI Drive.

Plus faptul ca ai setari complet diferite intre harti pentru AFR, timing si boost iti permite sa iti definesti harti absolut diferite pentru benzina de 95 de exemplu, benzina de 100 sau mai stiu eu ...
Ma tot repet cu chestia cu harti distincte pentru AFR, timing si boost pentru ca pana acum pe ECU stock eu nu am mai vazut :)

Mai ziceau cei de la Racing Code ca fac harti "diferite" pentru S/S#/I la masinile care au sistem SI Drive dar ei nu implementau harti distincte de AFR si timing ci doar din requested torque-ul aferent setarii S/S#/I intra pe tabelele oem de AFR/timing pe "zone diferite".


andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #201 on: May 16, 2014, 23:33:49 PM »
Deci pe nimeni nu mananca inca degetele sa butoneze ceva ? :)
Hai cu curaj ca in Cluj deja suntem vreo 3-4 "entuziasti" :) (numai 2 pe forum)

Răspuns: 2008 STI
« Reply #202 on: May 17, 2014, 01:23:25 AM »
Nu e de mancarimi sau nu, insa pentru a intelege ce e de facut trebuie muuulte zile de citit, asta presupunand ca gasesti lucrurile intr'o ordine cat de cat logica. Cum, probabil, informatia e impartita intre mai multe surse, imi imaginez ca nu e deloc usor cuiva care nici macar nu s'a gandit ca ar exista si lucrurile pe care le tot descrii tu sa se si puna pe experimentat :D

Asa, de curiozitate, de cat timp studiezi aceste aspecte de soft/debrick'uire/logari ect?

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #203 on: May 17, 2014, 09:17:49 AM »
Nu e de mancarimi sau nu, insa pentru a intelege ce e de facut trebuie muuulte zile de citit, asta presupunand ca gasesti lucrurile intr'o ordine cat de cat logica. Cum, probabil, informatia e impartita intre mai multe surse, imi imaginez ca nu e deloc usor cuiva care nici macar nu s'a gandit ca ar exista si lucrurile pe care le tot descrii tu sa se si puna pe experimentat :D

Asa, de curiozitate, de cat timp studiezi aceste aspecte de soft/debrick'uire/logari ect?

"debrick-ul" este doar asa .. ca exceptie :) Mie mi s-a intamplat sa blochez Ecu o data dupa 3-4 ani  si probabil cateva sute de scrieri....
in rest baza este logat parametrii  - evetual optimizat ceva in soft :)

toata lumea porneste din punctul meu de vedere cu logatul, verifici diversi parametrii in timpul functionarii si iti dai seama ca nu toti functioneaza cum ar trebui si cauti/citesti de ce .. si incet incet inveti o groaza de chestii interesante :)

ca raspuns scurt, mi-am luat cablul tactrix prin 2010 cred si de atunci asa incet/incet in timpul liber si for fun am tot invatat si invat una alta ....(si de la un moment dat - nu foarte departe de inceput - iti dai seama ca de fapt e foarte interesant si faci chestia de relaxare si fun.....vezi si parerea lui Mihai(Ratzalaru))

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: 2008 STI
« Reply #204 on: May 17, 2014, 11:27:53 AM »
Interesant si fun, dar mai ales util.
Eu am început cu studiatul în toamna lui 2013 și am avansat destul de repede datorita lui Vali, care mă punea pe direcția potrivita de studiu și a avut răbdare (și mai are :) ) sa îmi răspundă la toate întrebările mele, pertinente sau nu. Mulțumesc man, dau limonada ;).
De ce e așa de interesant ultimul patch? Pentru ca iți permite în sfârșit sa treci peste o gramada de "limitări" impuse de codul din ROM-ul stock - care a fost scris pentru "toate" mașinile si "toti" soferii și "toate" stilurile de condus si... si același hardware.
Cu codul scris de Merp se poate particulariza mult mai mult softul la nevoile specifice ale fiecarui sofer si ale fiecarei masini.
STI 2008

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #205 on: May 23, 2014, 21:10:31 PM »
In continuarea ciclului descoperiri descoperite de altii dar testate si de mine :) azi am modificat/testat efectul tabelelor "Calculated engine torque" asupra masinii (aici sunt mai multe detalii pentru cine doreste http://www.romraider.com/forum/viewtopic.php?f=25&t=9358)

Sunt niste tabele "descoperite" relativ recent folosite se pare (pt. ca inca nimeni nu stie 100% sigur)  de ECU/TCU pentru a controla/limita/gestiona cuplul.
Prin cresterea valorilor din aceste tabele (zis asa mai simplu deoarece in practica a trebuit sa sincronizez valorile de aici cu cele din tabelele de Requested Torque DBW, requested torque per gear si coloanele din tabelele aferente boost control-ului) masina a castigat cuplu clar - fara placebo efect garantat :)
Cel mai probabil in mod normal cuplul este limitat de ECU/TCU la anumite valori si prin modificarea acestor tabele cuplu' breaks free :)

Nu am modificat nici una dintre componentele generatoare de cuplu/putere adica boost, AFR , timing , AVCS deci teoretic cuplul nou aparut a fost acolo si inainte dar limitat cumva de ECU.
Sunt curios daca toate aceste tabele de requested torque/calculated torque ar fi modificate in jos/sub valorile stock lasand neafectate restul tabelelor oare ECU limiteaza cuplul vizibil ? :)

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: 2008 STI
« Reply #206 on: May 23, 2014, 21:29:02 PM »
Nu zic ca ar fi efect placebo :) daaaaaaaaaar... CUM limiteaza ECU cuplul respectiv ?
Daca astea raman constante (adica nu se atinge de ele): boost, AFR, timing, AVCS... WTF mai are ECU la indemana ca sa "limiteze" cuplul ? Si asta - cum spui tu - inca in mod vizibil... DCCD-ul ?
STI 2008

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #207 on: May 23, 2014, 21:30:17 PM »
studiez, caut, citesc ... :)

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #208 on: May 23, 2014, 21:36:31 PM »
si oricum, nu am zis ca ECU nu se atinge de boost/afr/timing/avcs din diverse motive de el stiute, am zis doar ca eu nu am facut modificari in acest sens dar simt clar imbunatatire a cuplului ... :)

si normal boost-ul nu a ajuns la 25psi de la 23 cand ajunge in mod normal, knock nu am avut ... in rest.. ce sa zic ... pana la mai multe informatii it's pure magic cum oricum le place sa fie la multi tuneri :)
« Last Edit: May 23, 2014, 21:38:38 PM by andea79 »

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: 2008 STI
« Reply #209 on: May 23, 2014, 21:40:43 PM »
Ca sa simti clar imbunatatirea cuplului, ar trebui sa ai diferente explicite intre ce valori ai pe harti si ce scoti la logare... si valorile respective, de bine de rau, pusca. Si nu il vad zicand una si facand alta :). So... repet... DCCD ? :)
STI 2008

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #210 on: May 23, 2014, 21:43:58 PM »
ma repet si eu , nu stiu inca :)
trebuie sa ma lamuresc cum functioneaza mai exact sistemele de control al tractiunii pe minunata noastra masina, azi am simitit oricum de cateva ori torque steering in a 3-a pe asfalt complet uscat/cald afara in niste conditii in care pana acum nu tin minte sa fi simtit asa ceva ... deci e prin zona :)

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #211 on: May 23, 2014, 23:30:35 PM »
am mai fost la o mica tura in seara asta - cu alte scopuri  - DAR pana si doamna a zis la un moment dat ca parca "masina merge mai repede ca de obicei" :)

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #212 on: May 24, 2014, 10:28:10 AM »
Cateva print screen-uri ca de obicei...
In prima imagine se vede o comparatie valori stock / modificate, prima tabela fiind de pe ecu stock si a doua modificata (coloanele sunt modificate pt. a tine cont de engine load mai mare in cazul meu si valorile bineinteles). (sunt 4 tabele de fapt dar toate au aceleasi valori deci o imagine e destula)


in urmatoarea am vrut sa se vada in principal capetele de coloane la tabelele care au trebuit "sincronizate" cu noile modificari adica target boost, initial/max wastegate duty cycle,  requested torque per gear si bineinteles tabelele de Requested torque DBW a caror valori au fost crescute de asemenea pentru a fi similare cu cele din "calculated engine torque ..."


Prima data cand am testat aceste tabele am crescut doar valorile in cele 4 "Calculated engine torque" (lasand nemodificate coloanele cate si  restul tabelelor din a doua imagine) si nu am simtit modificari majore in comportamentul masinii, doar dupa ce am sincronizat modificarile in toate a inceput sa se simta :)
« Last Edit: May 24, 2014, 10:32:59 AM by andea79 »

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #213 on: May 24, 2014, 18:57:10 PM »
Am mai facut azi un test interesant ( zic eu :) ) anume mi-am pus harta originala exelixis de prin 2012 (cea masurata de ei la 421Hp/524Nm) si am testat-o pe aceeasi bucata de drum cu cea de acum si .... pot spune ca se simte progresul :)
Pacat ca nu exista un dyno cum trebuie prin Cluj ca tare as fi curios de o astfel de comparatie ...

Tin sa precizez ca in comparatie cu harta respectiva nu am schimbat target boost-ul si target AFR-ul, principalele modificari au fost pe zona de timing per gear, o reorganizare a timingului in general, boost per gear, tabelele de calculated engine torque si requested torque DBW si alte modificari relativ minore ...

Si cel mai important -> dpdv al knock-ului acesta este mult diminuat pe harta actuala (nu zic ca nu exista pentru ca nu exista vreo masina la care sa nu fie indiferent de soft .... )
« Last Edit: May 24, 2014, 19:05:55 PM by andea79 »

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns:
« Reply #214 on: May 24, 2014, 21:09:40 PM »
Foarte tare. Intrebare: când te dai în mod normal, iti tai VDC-ul ? La specificațiile lui scrie cam așa: "when inactive, torque reduction is turned off".
Nu încerci un test?  Softul tău (ultimul) dar fără modificările aferente calculated engine torque, cu VDC oprit vs cel cu modificările astea cu VDC on...

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
STI 2008

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns:
« Reply #215 on: May 24, 2014, 22:50:24 PM »
Foarte tare. Intrebare: când te dai în mod normal, iti tai VDC-ul ? La specificațiile lui scrie cam așa: "when inactive, torque reduction is turned off".
Nu încerci un test?  Softul tău (ultimul) dar fără modificările aferente calculated engine torque, cu VDC oprit vs cel cu modificările astea cu VDC on...

Deci ceva torque reduction exista undeva/cumva :)
Prima data o sa incerc un test cu softul actual si VDC off :)
Apoi, o sa incerc si cum zici .
In mod normal eu cam las VDC on dar m-am mai jucat si cu el OFF si nu tin minte diferente notabile (pe softul fara modif pe calculated engine torque) si ma refer in primul rand pe linii drepte unde simt clar diferenta de cuplu pe noul soft.

« Last Edit: May 24, 2014, 22:52:13 PM by andea79 »

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #216 on: May 24, 2014, 23:16:23 PM »
am mai gasit si eu despre VDC ca bla bla ....slow spinning by reducing spark to cylinders to cut back power and help re-gain control...

de asemenea am mai gasit discutii legate de throttle plate care poate sa nu fie tot timpul 100% deschisa chiar daca conform tabelelor cunoscute ar trebui sa fie

apoi am mai citit despre alte modele de ECU/masini care au astfel de tabele de limitare/control al cuplului -> de exemplu tabelele "Torque limiter" de pe Evo X


Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: 2008 STI
« Reply #217 on: June 05, 2014, 00:01:01 AM »
Mi-am facut timp si am reusit sa ma ocup si eu de renumitul CET.

Tabelele modificate sunt cele din posturile lui Vali. Am sincronizat valorile RT-ului intre tabelele "cunoscute" si cele "noi" (cele 4 Calculated Engine Torque) avand ca valoare maxima o idee peste valoarea maxima vazuta in loguri pentru requested torque.
(Mentionez ca  DBW, Requested Torque Base  - este luata in calcul la determinarea torque-ului care va fi cerut in functie de apasarea pedalei - a ramas nemodificata).

Rezultate so far:
 - pe pedala usoara masina a "pierdut" cuplu, nu mai e asa de jumpy, mai usor de condus prin oras - adaptand si requested torque base probabil se poate aduce inapoi la stilul zmuls; (vezi postul urmator)
  - pe WOT in a 1-a si a 2-a: castig (!?) de putere
  - pe WOT pe restul: trage mai... continuu dar clar mai slab

Am gasit si explicatia pentru "mai slab"-ul din 3-6: am facut greseala sa intru la creatie si la Requested torque limit per gear, unde l-am pus intre 440 (a 1-a) si 360 (a 6-a).
In poza de mai jos sunt suprapuse si sincronizate valorile RT-ului pentru un 1-4 mai vechi (albastru) si un 1-4 cu ultimele modificari (rosu). Intreruperile pe curba rosie sunt artificiale ca sa sincronizez inceputul si sfarsitul fiecarei viteze - curba rosie a fost cu FFS si pauzele intre viteze au fost mai scurte decat la cealalta...).



Se vede cum in fiecare viteza, curba rosie este temperata la 424 in a 2-a, 408 a 3-a si 392 a 4-a (RT per gear....grrrrr)... In rest... intr-adevar sta mai sus decat cea albastra.
(Evident ca o simteam ca tragea continuu in a 3-a si a 4-a... ma simteam ca in troleibuz, cu motor electric).

Sper sa am timp maine sa fac teste cu RT per gear scos din drum ( 500 all over ;) ).


Ah... Vali, FFS-ul nu era ok pana acum pentru ca Gear Ratios definite default de Merp erau pentru modelul anterior. Am pus valorile noastre, lasat pe automat... mult mai bine - dar tot nu asa de bine ca la tinywrex...


LATER EDIT: VDC off si la albastru si la rosu
« Last Edit: June 07, 2014, 19:36:05 PM by Ratzalaru »
STI 2008

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #218 on: June 05, 2014, 18:29:29 PM »
tare sunt curios daca simti ceva clar pozitiv dupa ce iti "ajustezi" requested torque per gear sa nu mai limiteze linia rosie .. sau albastra .. sau una din ele :)

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: 2008 STI
« Reply #219 on: June 07, 2014, 19:35:34 PM »
Boy oh boy oh boy oh boy oh boy !!!  ;D
The easiest way to make more power: you unleash it !!!

Confirm rezultatele lui Vali !!!

Am dat din drum requested torque per gear (toate valorile 500) si am crescut din aproape in aproape valorile din cele 4 Calculated Engine Torque pana m-am trezit zambind tamp :P. DA, masina a castigat putere/cuplu/fun... cum vreti sa ii ziceti :).

 - pe pedala usoara masina a "pierdut" cuplu, nu mai e asa de jumpy, mai usor de condus prin oras - adaptand si requested torque base probabil se poate aduce inapoi la stilul zmuls;

ATENTIE: Informatia data de subsemnatul mai sus (postul meu anterior) este ERONATA. Pierderea de putere pe pedala usoara era datorata valorilor MAI MICI DECAT STOCK trecute in Calculated Engine Torque in zona de load mic (am gresit la interpolari! :( ).

Aaaaaaaaaaaaaaa... si luni plec in concediu... fara masina !!! Grrrrrrrrrrrrrr...
« Last Edit: June 07, 2014, 19:37:16 PM by Ratzalaru »
STI 2008