2008 STI
Subaru club Romania

2008 STI

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #240 on: October 21, 2014, 10:34:27 AM »
da da, nu strica .... mai ales cand thread-ul este urmarit si de lume din afara :)

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #241 on: October 24, 2014, 21:03:02 PM »
Dupa aproape o saptamana si 4 ture de test (cu mers intins in boost treptele 4,5 sau chinuit masina in treptele mici) antigelul nu se clinteste de la nivelul obisnuit - deci no idea sa zic asa de ce sapt. trecuta am avut nivelul peste cel "normal" .
Singura chestie ce am facut-o sapt. asta a fost sa-mi schimb capacul de la "recipientul" cu antigel de langa turbina pt. ca mi se parea ca scoate un sunet ciudat cand strangeam de furtunul de sus de la radiator ... dar sincer nu sunt convins ca ceva nu era in regula cu el ...

Deci in concluzie am trecut de "emotiile" de weekendul trecut - sa fi fost rezultatul "urarilor de bine" primite sapt. trecuta ? :) :)  

celalalt

Răspuns: 2008 STI
« Reply #242 on: October 24, 2014, 21:24:25 PM »
Posibil.Cat face rata Bucuresti - Cluj ?Ca cine stie....

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #243 on: January 01, 2015, 16:59:33 PM »
din ciclul m-am speriat de m-am c***t pe mine ca s-a imprastiat motorul again :) :

Am pornit ieri dupamasa masina pe la -15 grade , am incalzit-o frumos vreo 10 minute si apoi am plecat spre o cabana aproape de Cluj. Nu am facut 1 km si masina a inceput sa scoata fum dens albastrui / de ulei de nu se mai vedea nimic in spate. Am oprit si cand am scos joja de la ulei sa verific nivelul a tasnit o chestie negricioasa in sus ca la tzashnitoarea din parc...asa vreo 5 cm in sus si a improscat tot compartimentul motor pana am reusit sa indes joja la loc. In momentul respectiv am impins masina intr-o parcare si acolo am lasat-o cu gandul ca din nou s-a imprastiat ceva...s-au amestecat uleiul cu apa si s-au miscat camasile si..etc...

Azi am fost la masina, uleiul era la nivel ok fara urme de antigel in el, apa de asemenea la nivel ok si fara urme de ulei :)  Dupa cateva verificari mi-am dat seama ca au inghetat/s-au blocat furtunele de la catch can si practic toate gazele de blow by (care la mine sunt destule pana se incalzesc pistoanele) nu aveau unde sa mai mearga din bloc si au "presurizat" uleiul si .. acesta ajungea in camerele de ardere pe undeva (pe langa segmenti sau prin turbo sau ...) 

Pe scurt am demontat furtunele si catch can-ul, le-am dus acasa unde le-am dezghetat/curatat (initial nu puteai nici sa sufli prin ele), apoi le-am pus la loc si dupa ceva fumegari initiale (probabil uleiul ramas de ieri) totul este ok. Merge ok, nu scoate fum, nu consuma ulei (am chinuit-o azi vreo ora si ceva).

Deci pe scurt ... o noua sperietura marca subaru :)

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: 2008 STI
« Reply #244 on: January 01, 2015, 17:14:48 PM »
asa de inceput de an ! :D
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #245 on: January 01, 2015, 17:29:27 PM »
da, sfarsit de an cu "s-a imprastiat" si inceput cu "totusi e ok" :)

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns:
« Reply #246 on: January 01, 2015, 17:49:14 PM »
Îmi dai palpitații.
Schimba antigelul și fa-l diluție mai concentrata... Vor mai fi friguri iarna asta.
STI 2008

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #247 on: January 01, 2015, 18:16:08 PM »
:) nu are de-a face cu antigelul si nu prea am ce face, a inghetat apa (rezultata in urma vaporilor condensati) din furtunul care merge de la catch can sub masina ...si a inghetzat in sensul ca si daca suflam nu trecea nimic nimic .... am incercat sa aranjez un pic altfel furtunul astfel incat sa nu mai ramana apa in el .... dar teoretic poate inghetza si in catch can ...

oricum, sa vezi cum tasneste uleiul pe joja in sus .. e tata lor :)

sau imi iau si eu un AOS cu linie de antigel cum ai si tu...dar rutat sa scoata sub masina  - nu sa recircule - si chiar si in acest caz trebuie avut grija presupun cum sunt furtunele aranjate ca unde au "burta" se aduna apa si .. ingheatza ...
« Last Edit: January 01, 2015, 19:05:41 PM by andea79 »

KET

  • 3921
Răspuns: 2008 STI
« Reply #248 on: January 01, 2015, 20:13:29 PM »
...
o noua sperietura marca subaru :)
...

 :D
Bine ca a fost "doar" atat

Răspuns: 2008 STI
« Reply #249 on: January 01, 2015, 20:14:46 PM »
La gerurile care'au fost acum, orice furtun prin care nu trece antigel risca sa inghete.
Bine ca nu s'a intamplat nimic mai grav, cel mai probabil si pentru ca ai vazut imediat ca nu'i ceva in regula

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #250 on: January 01, 2015, 22:14:57 PM »
:D
Bine ca a fost "doar" atat

da, "doar" niste emotii de revelion :)

si se pare ca nu sunt singurul cu astfel de intamplari

http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=2593182
http://www.westernsubaruclub.com/smf/index.php?topic=38962.msg488990#msg488990

in ultimul link fiind vorba de un AOS cu incalzire...dar furtunul tot a inghetat ... deci de acum inainte facem foc sub motor inainte sa pornim...ca la camioane .. 

Forester

  • 3068
  • The other right!
Răspuns: 2008 STI
« Reply #251 on: January 01, 2015, 23:32:32 PM »
Dumb questions... Cach can-urile astea le au mai toate subarurile? Adica acelasi lucru il risc si eu?
N-am mai pornit masina de doua zile (pe motiv de baterie slaba) si am preferat sa merg cu hyundai-ul avand de mers doar pe distante mici. Ar trebui sa ma astept la nenorociri daca pornesc padurarul pe gerurile astea??
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #252 on: January 01, 2015, 23:46:34 PM »
Dumb questions... Cach can-urile astea le au mai toate subarurile? Adica acelasi lucru il risc si eu?
N-am mai pornit masina de doua zile (pe motiv de baterie slaba) si am preferat sa merg cu hyundai-ul avand de mers doar pe distante mici. Ar trebui sa ma astept la nenorociri daca pornesc padurarul pe gerurile astea??

nu, in configuratia stock nu exista, in configuratia stock se poate intampla ceva similar doar daca se blocheaza in pozitia inchisa supapa PCV ...

Răspuns: 2008 STI
« Reply #253 on: January 01, 2015, 23:47:38 PM »
Nu sunt stock
LE: daca se blocheaza supapa aia nu prea ai o rezolvare rapida, ca desfundarea unor furtune ...

Oil catch can'ul ala nu ar trebui sa capteze in primul rand vapori de ulei? E procentul asa mare de apa incat sa blocheze furtunul prin inghet? Sau e vb de furtun subtire?
« Last Edit: January 01, 2015, 23:49:10 PM by andrei0241 »

Forester

  • 3068
  • The other right!
Răspuns: 2008 STI
« Reply #254 on: January 01, 2015, 23:49:01 PM »
Great! multam amandorura pentru raspunsuri!
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #255 on: January 02, 2015, 00:02:35 AM »
Oil catch can'ul ala nu ar trebui sa capteze in primul rand vapori de ulei? E procentul asa mare de apa incat sa blocheze furtunul prin inghet? Sau e vb de furtun subtire?

in teorie da, in practica acei vapori de ulei sunt amestecati cu gazele ce trec de segmenti (blow by) care gaze contin vapori de apa care mai departe se condenseaza in catch-can si furtunele catre / dinspre el ... de 3-4 ani de cand am catch can-ul tot timpul am avut si apa .. doar ca nu a inghetat in halul asta

furtunele sunt destul de groase zic eu - au un diamentru interior de ~ 1 cm  dar furtunul a facut un soi de indoitura/bucla in jos unde a ramas adunata apa si a inghetat ...

Răspuns: 2008 STI
« Reply #256 on: January 02, 2015, 01:19:41 AM »
Clar ... festila de dimineata! :D

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #257 on: January 02, 2015, 11:04:15 AM »
ce este festila ? :)

Răspuns: 2008 STI
« Reply #258 on: January 02, 2015, 11:40:31 AM »
Festila stiam ca'i zice chestiei aleia de'o aprindeau camionagii sa'si porneasta masinile pe timp de iarna ... o carpa in varful unui bat, imbibata in motorina

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #259 on: January 02, 2015, 12:04:45 PM »
din aia da....intradevar :)