2008 STI
Subaru club Romania

2008 STI

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: 2008 STI
« Reply #340 on: August 07, 2015, 09:24:49 AM »
Stai asa... vrei sa ramana pe acelasi pin legata si dezaburirea si senzorul de ambreiaj ? Asta nu inseamna ca atunci cand e apasata dezaburirea ECU va crede ca e apasat ambreiajul si la o apasare de pedala de peste XX (70%... sau cat era acolo) va cobora rev limit-ul la ffs limit ?
Ar fi interesant, un fel de "valet mode rpm limit :) :) :)".
STI 2008

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #341 on: August 07, 2015, 09:42:41 AM »
:) :) :)

nu chiar, deci teoretic e asa:

1. dezaburirea functioneaza normal si are un fir legat la ECU care trimite la ECU 12 V tot timpul si 0V cand e apasat butonul de dezaburire, teoretic daca "tai" acest fir de pe pinul respectiv dezaburirea trebuie sa mearga normal in continuare doar ECU nu mai stie ca e pornita sau nu (nu cred ca e foarte impresionat oricum de acest aspect)

2. la senzorul de ambreiaj - care este de fapt un intrerupator cu pedala sus /circuit inchis si pedala jos/circuit deschis - ii scoatem firele care intra acum si care duc la unitatea de cruise control inexistenta si punem un fir de 12V "dupa contact" pe o parte a sensorului/intrerupatorului si de pe cealalta parte firul merge la ECU pe pinul de unde a fost scoasa dezaburirea

3. cand pedala nu este apasata, ECU primeste 12 V pe pinul de defogger (cum se intampla si inainte de inventie) iar cand se apasa pedala primeste 0V


noi oricum am masurat / cautat fire & stuff doar cateva ore, la tine insa nu stiu ce ati tot instalat acolo o saptamana intreaga   ;D
« Last Edit: August 07, 2015, 09:46:39 AM by andea79 »

Forester

  • 3068
  • The other right!
Răspuns: 2008 STI
« Reply #342 on: August 07, 2015, 10:37:58 AM »
Eu ma gandesc ca nu degeaba il intereseaza pe ECU cum e defogger-u. De genul tine socoteala ce consumatori electrici importanti are in functiune, si regleaza turatie motor/estimeaza sarcina - poate ceva de genul, nu imi dau seama.

Pentru mine a ramas o necunoscuta legata de incarcarea de la XT - nu stiu nici acum daca e un feature, un bug sau o intamplare.
Cand am verificat XT-ul sa il cumpar (nu la reprezentanta), omu avea diagnoza la ea si citea tensiunea la baterie. Cu motor pornit, fara consumatori, parea ca arata doar tensiunea bateriei, doispe volti si ceva. In momentul in care porneam ceva, gen faruri si ventilatie habitaclu crestea tensiunea la 14.1V sau pe-acolo. Aspiratul nu facea chestia asta.

Deci revenind, poate ar fi de sapat ce face totusi ECU cu informatia de la defogger.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #343 on: August 07, 2015, 11:17:01 AM »
Deci revenind, poate ar fi de sapat ce face totusi ECU cu informatia de la defogger.

pai orice ar fi facand  - probabil ca trimite semnal la alternator sa "incarce" mai cu spor - este clar mai putin important decat functionarea FFS-ului :) :)

si mai exista si alte intrari oarecum "ciudate" pe ECU - sau mai bine zis cu potential de shurubarit una alta de exemplu: stergatoarele de parbriz, butonul de AC (care AC nu mai exista de asemenea pe respectiva masina) ...

celalalt

Răspuns: 2008 STI
« Reply #344 on: August 07, 2015, 11:23:05 AM »
E asa cum spune Forester.Si toate fac asa.Simte orice consumator in plus ca apoi sa modifice tensiunea de incarcare.Ii spune intr-un fel la treaba aia.S-a mai discutat , dar mereu uit denumirea.Releu de incarcare?
De ce nu te legi pe impulsul de la AC? Pare mai logic.

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #345 on: August 07, 2015, 11:34:44 AM »
stiu ca alternatorul de Subaru are 3 fire si primeste "semnal" cand sa incarce, si cel mai probabil ECU trimite acest semnal cand este informat ca au fost porniti diversi consumatori -> ideea este ca acest defogger nu este tocmai un mega consumator folosit uzual si oricum nu este o masina tocmai "normala" (si probabil daca se da drumul la defogger-ul real cu farurile pornite alternatorul oricum incarca :) )

pe de alta parte probabil ca vom gasi o utilitate si la restul intrarilor in ECU :) (ar mai trebui 2 daca vrem de exemplu sa schimbam sus/jos turatia de launch control on the fly)

si oricum, mai spuneam undeva pe forum ca intrarile in ECU de la pozitia TGV-urilor le folosim sa schimbam hartile -> TGV-urile au fost scoase oricum si se pune un switch/intrerupator care trimite catre ECU semnal TGV-uri inchise/TGV-uri deschise pe baza caruia se schimba hartile :)

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: 2008 STI
« Reply #346 on: August 07, 2015, 12:29:39 PM »
Cand ECU vede semnalul de la AC (ca a fost pornit), pentru o perioada scurta de timp isi altereaza algoritmul de tratare knock, asa ca nu ar fi recomandata legarea pe el. Nu de alta, dar parca parca vrei sa stii daca ai FFS knock free or not :)
STI 2008

celalalt

Răspuns: 2008 STI
« Reply #347 on: August 07, 2015, 12:30:05 PM »
Aha.Ok.Credeam ca nu stii exact ce sa faci. ;D
Oricum,in caz de ceva aplici un cosinus de tangenta si extragi de acolo ce ai nevoie. ;D ;D ;D ;D

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: 2008 STI
« Reply #348 on: August 07, 2015, 12:33:22 PM »
Reply in 26 de secunde, cu radacina patrata din zambit cu tot ? :) Sincer, stateai cu degetul pe Enter ? :) :) :)
STI 2008

celalalt

Răspuns: 2008 STI
« Reply #349 on: August 07, 2015, 13:53:33 PM »
Scriam pentru Andea deja.Si din cauza ta nu ma lasa pe mine sa scriu.Asa ceva....

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: 2008 STI
« Reply #350 on: August 09, 2015, 22:43:34 PM »
mama ce nebunie se intampla pe aici de cand nu am mai intrat :) bafta acolo la proiect, idee asa in timp ai putea cauta niste tgv housing de sti edm/jdm 01-04 care veneau fara tgvuri si s-a observat ca au un flow un pic imbunatatit si fata de housingul normal cu tgv-urile scoase poate mai ajuta putin acolo
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #351 on: August 10, 2015, 22:01:52 PM »
mama ce nebunie se intampla pe aici de cand nu am mai intrat :) bafta acolo la proiect, idee asa in timp ai putea cauta niste tgv housing de sti edm/jdm 01-04 care veneau fara tgvuri si s-a observat ca au un flow un pic imbunatatit si fata de housingul normal cu tgv-urile scoase poate mai ajuta putin acolo

eu nu ma bag la partea de mecanica  - it's not my car :) - eu ma distrez doar cu soft-ul ...

si bai za uei, am testat in seara asta -> chiar merge minunatia de FFS cu senzorul de ambreiaj legat la firul de defogger :)
nici Cobb si nici Ecutek nu ofera FFS la modelul asta pentru ca nu are sensorul de ambreiaj legat la ECU  ... dar l-am pacalit :)

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: 2008 STI
« Reply #352 on: August 10, 2015, 22:22:44 PM »
Frumos !!! L-ai facut fericit pe Septi ! :)
STI 2008

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #353 on: October 14, 2015, 23:33:25 PM »
sa mai completam chestii pe aici ca nu am scris nimic de o luna :)

deci, am pus de aprox. o sapt. placute de frana EBC blue stuff ndx - inca e prea devreme sa am o parere cat de cat despre ele
am comandat ambreiaj si volanta -> cel oem actual de 75 000 km incepe sa dea rateuri pe harta cu injectie de alcool cum mai ziceam pe undeva pe aici ...
mi-am reparat compresorul de AC cu piesa de pe ebay in valoare de 160$ in loc de pretul primit (pt. intreg compresorul) de +4000 Lei

si ... poza cu bordul care nu are un numar de km rotund pentru ca nu am reusit sa fac poza la un astfel de nr :) ... dar ideea ar fi ca are peste 40 000 km cu motorul actual -> cel mai longeviv din istoria masinii :)


MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2008 STI
« Reply #354 on: October 15, 2015, 09:59:11 AM »

si ... poza cu bordul care nu are un numar de km rotund pentru ca nu am reusit sa fac poza la un astfel de nr :) ... dar ideea ar fi ca are peste 40 000 km cu motorul actual -> cel mai longeviv din istoria masinii :)


Deci ai avut minim 3 motoare? :D

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #355 on: October 15, 2015, 10:11:25 AM »
pai nu am mai zis de 7 ori :) ca actualul este al 4-lea :)

si am zis sa-l laud un pic pe forum ca sa-i creasca un pic increderea in el insusi ca inca nu sunt hotarat daca schimb ambreiajul cu dat cutia jos sau cu dat motorul jos :) sau il mai las vreo 10 000 :) 

Forester

  • 3068
  • The other right!
Răspuns: 2008 STI
« Reply #356 on: October 15, 2015, 10:29:10 AM »
Fa un burnout. Cu ambreiaju, nu cu rotile!!!  :D :D :P
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #357 on: October 15, 2015, 10:38:38 AM »
cu siguranta chinui un pic ambreiajul actual inainte sa-l dau jos ... numai sa-l vad venit pe ala nou :)

sco

  • 736
Răspuns: 2008 STI
« Reply #358 on: October 16, 2015, 13:30:59 PM »
Poate pica singur dupa burnout si nu trebuie sa mai demontezi nimic :D

Ratzalaru

  • 322
  • It's all about the road...
Răspuns: 2008 STI
« Reply #359 on: October 16, 2015, 14:08:45 PM »
Avand in vedere ca in mod normal tu pleci de la semafor pe "Intelligent", acum este momentul perfect pentru testarea LAUNCH CONTROL-ului !!!
Sunt convins ca si motorul tau asteapta cu nerabdare testul... ambreiajul probabil nu e la fel de incantat de idee :)

La Multi Kilometrii motorului !
STI 2008