2008 STI
Subaru club Romania

2008 STI

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #500 on: April 06, 2016, 21:52:40 PM »
inca merge ce sa zic ... dar am facut doar vreo 1500-2000km  de cand cu turbina  deci ... sa nu zicem hop pana nu sarim gardul :) :)

estimari cu valori masurate de hp/torque nu am , ca nu am fost la vreun dyno si nici nu stiu daca/cand voi ajunge dar asa ca airflow/feeling/comparari dupa diverse date din loguri par foarte similare ...

pe harta de benzina masina se simte un pic un pic mai bine pe 3000-4000 rpm vs turbina veche dar de la 5500rpm in sus parca un pic un pic mai slab
cu injectia de alcool se simte mai bine ca aia veche pe toata plaja dar si tin aprox 26 psi constant ... adica mai mult decat o chinuiam pe aia veche

adevarul este ca sunt un pic dezamagit de noua turbina tocmai pentru ca este atat de apropiata de cea veche, se simte mai bine per ansamblu la final dar am si "agresat" totul cat de mult am putut din soft tocmai pentru ca eram dezamagit si I don't care daca se imprastie :)

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2008 STI
« Reply #501 on: April 06, 2016, 22:02:53 PM »
Poate un schimb de ulei mai devreme pentru a fi sigur ca daca sunt mizerii pe acolo se mai scurg?

Răspuns: 2008 STI
« Reply #502 on: April 06, 2016, 22:28:25 PM »
Speram sa nu se imprastie! >:(
Because in a split second, it's gone. - Ayrton Senna

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #503 on: April 06, 2016, 22:53:52 PM »
nu ma stresez cu uleiul sau imprastiatul ... sunt in perioada de "just enjoy the car" pana se intampla ceva sau imi vine cheful de modificat ceva ...

harta pentru injectia de apa/alcool nu a fost niciodata asa stabila :) pentru ca nu mai am ce sa-i fac, toate sunt la maxim:
 - wastegate duty cycle la 95-98% pe toata plaja de rpm (cu boost aferent in jur la 26 psi, mai mult nu poate nici cu wastegate legat cu sarma - am testat :) )
 - afr aferent benzina de 12.54 (citit de wideband la 11.9-12 ca urmare a efectului "injectiei")
 - timing la limita knock-ului (se intampla sa coincida cu timing-ul de la harta pe benzina care are afr de 11 si boost in jur la 22.5 psi)
deci mega stabila ca nu prea mai am incotro sa o imping ...

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #504 on: April 06, 2016, 22:54:35 PM »
Speram sa nu se imprastie! >:(

la tine ? ti-ai mai shurubarit ceva sau ... ?

Răspuns: 2008 STI
« Reply #505 on: April 11, 2016, 17:54:26 PM »
Scuze de intarziere dar nu am mai apucat sa intru pe forum. La mine este relativ ok. Zilele astea imi comand tampoanele la motor. In rest la soft trebuie sa mai surubaresc putin: ce am vorbit mai demult cu optimizarea consumului , sa incerc sa scap de datul in nas la 3800 de ture sau pe acolo , cand merg de ex cu a 6 a la 3000rpm constant si accelerez usor apar detonatii(clipeste f repede check.ul ) si daca ma dau la ea agresiv sus in ture am egt crescut. Deci mai am de lucru dar momentat merg incet sau deloc din cauza tampoanelor. Cand le schimb ma apuc iar de surubarit in soft.(cu ajutorul tau ;D ;D ;D ;D ;D ;D)



Because in a split second, it's gone. - Ayrton Senna

moguai

  • 2814
Răspuns: 2008 STI
« Reply #506 on: April 11, 2016, 17:59:57 PM »
clipocitul in bord a checkului e pus de Andea/tine? cel stock n are asa ceva, nu? eu am vazut de vre o 2 ori la mine (stock) cand ajunesem la redline si mi se pregatea/a taiat gazul.
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #507 on: April 11, 2016, 18:03:51 PM »
http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=2568.0

este un rom cu MerpMod ... si functionalitatile aferente ...

moguai

  • 2814
Răspuns: 2008 STI
« Reply #508 on: April 11, 2016, 18:19:22 PM »
corect, mi am adus aminte discutia. la soft te voi ruga sa surubaresti daca mi schimb internele, cu stock imi e teama  ;D
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #509 on: April 11, 2016, 20:55:07 PM »
pai ce sa zic ... decat ca si cu soft-ul stock tot te-ar ajuta sa vezi cand/daca ai knock si/sau egt mare .... :)

moguai

  • 2814
2008 STI
« Reply #510 on: April 11, 2016, 20:55:42 PM »
Da, dar tre sa l modifici un pic. Si daca tot iti bagi nasul acolo mi ar placea si moar pawa :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #511 on: April 11, 2016, 20:58:37 PM »
no las ca nu-i graba :) mai trece timpul .. te mai obisnuiesti cu masina si ideea  ... si mai vezi apoi :)

moguai

  • 2814
Răspuns: 2008 STI
« Reply #512 on: April 11, 2016, 21:00:03 PM »
Pai da, nu as fi facut asta maine. E o idee asa pe termen mediu lung.


Sent from my iPhone using Tapatalk
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #513 on: April 29, 2016, 22:06:22 PM »
plictiseala de Pasti: m-am gandit sa adaug un nou feature la MerpMod, un soi de "EGT Control" sa-l chem asa :) in ideea in care in unele conditii EGT-ul ajunge la valori prea mari si daca nu las acc ramane acolo deci noua "sectiune" va avea:

1. prag de activare/dezactivare (rezistenta sonda lambda 1)
2. compensare timing (val. pozitiva sau negativa) care sa se adauge la timingul total
3. compensare afr (val. pozitiva sau negativa) care sa se adauge la target afr

sau altfel zis, cand EGT-ul trece de un anumit prag ECU sa adauge timing si/sau imbogateasca amestecul pt. a reduce EGT-ul (similar cu reducerea timingului cand detecteaza knock)

LE: hmmm, sau pun mai bine 2 tabele , una cu compensari timing in functie de valoarea egt-ului si alta cu compensari afr fct. de egt ... cred ca e mai simplu si in acelasi timp acopera mai multe posibilitati asa ...
« Last Edit: April 29, 2016, 22:23:58 PM by andea79 »

Muttley

  • 4923
Răspuns: 2008 STI
« Reply #514 on: April 29, 2016, 22:41:06 PM »
Da' n-ar fi o idee sa vezi care-i calea mai eficienta, AFR sau timing, si sa te axezi doar p-aia?
Ca sa racesti gazele, avansul il cresti, sau il scazi?
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #515 on: April 29, 2016, 22:50:03 PM »
pai ideea este sa ai disponibile amandoua, si cine foloseste rom-ul isi poate alege daca foloseste timing sau afr sau amandoua combinate...

teoretic reduci egt-ul cu afr mai bogat si/sau avans crescut (sau amandoua combinate) dar in practica poate nu poti creste doar timing-ul pentru ca apare knock dar daca imbogatesti afr-ul poate il poti creste :) sau poate nu :)  

si bineinteles ca de fapt poti seta din start si fara functionalitatea de mai sus sa ai EGT-uri acceptabile dar asta ar permite o setare mai agresiva care sa compenseze singura in momentele de EGT mare ...

de exemplu la mine pe harta cu meth, daca fac un pull in a 4-a de la 2000 la 7000 rpm undeva pe la 6000rpm egt-urile deja sunt cam mari, daca pornesc in a 4-a de la 4000 la 7000 totul este ok deci chestia de mai sus ar fi pt. astfel de cazuri ... 
« Last Edit: April 29, 2016, 22:59:11 PM by andea79 »

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #516 on: April 29, 2016, 23:16:41 PM »
si se subintelege ca nu inventez roata :)

pe vremea cand avea senzor EGT din fabrica avea si Subaru unele tabele de compensari in functie de EGT si stiu ca sunt si alte ECU-uri care modifica afr-ul/timing-ul pentru a controla egt-ul/temperaturile cand este cazul ... deci why not si la mine ? 

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #517 on: April 30, 2016, 18:59:25 PM »
ta daaa :)



ma duc la niste ture de test :)

moguai

  • 2814
Răspuns: 2008 STI
« Reply #518 on: April 30, 2016, 19:12:20 PM »
Pana la biserica?
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #519 on: April 30, 2016, 20:19:24 PM »
aaaand .... it's working :)

mai trebuie sa testez zilele astea exact combinatia potrivita aft/timing compensation daaar functionalitatea functioneaza :)

(la biserica poate mai tarziu sa vad daca fac rost de niste apa sfintita ca am auzit ca creste rezistenta la detonatii :) )