2008 STI
Subaru club Romania

2008 STI

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #640 on: July 27, 2016, 11:31:25 AM »
nu este update :) nothing happens ...

sunt concedii si altele de genul ... deci stam si asteptam sa treaca :)


andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #641 on: August 31, 2016, 10:21:36 AM »
the fun has begun :)


undeva in partea dreapta, unde este bateria & alte matze trebuie facute loc la tocator





« Last Edit: August 31, 2016, 10:26:41 AM by andea79 »

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: 2008 STI
« Reply #642 on: August 31, 2016, 10:56:06 AM »
Il montezi pe partea soferului ?  bafta cu distractia si asteptam poze detaliate!!!
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: 2008 STI
« Reply #643 on: August 31, 2016, 10:58:24 AM »
the fun has begun :)

The boys just want to have fun... :D ca sa parafrazez din titlul unei melodii de exceptie!
Sa-ti iasa ca la carte...pardon, vroiam sa spun "sa-ti iasa dupa chipul si asemanarea ta" caci din cate inteleg tu esti cel care scrie cartile!!! ;D
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #644 on: August 31, 2016, 11:05:28 AM »
da da .... cartile pentru copii  ;D

AXXI

  • 117
Răspuns:
« Reply #645 on: August 31, 2016, 19:26:07 PM »
DA DA....  pentru copii mai mari

AXXI

  • 117
Răspuns:
« Reply #646 on: August 31, 2016, 19:33:12 PM »
Mai aveam de scris dar am degetele prea mari si am dat send :)). Multa bafta cu proiectul !!!!  Sa-l tremini cu usurinta .

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #647 on: August 31, 2016, 22:37:29 PM »
multumesc de incurajari :)

cateva poze de azi:















camasile s-au lasat intradevar cu cateva zecimi pe ambele parti, se simte ca agata unghia in bloc cand vii de pe camasa si se vede si "negrul de fum" pe camasi ...
in rest totul se prezinta nesperat de bine: interiorul camasilor/pistoane/segmenti/arbore/cuzinetii de la arbore (bielele inca nu au fost desfacute)

maine trimitem blocul si chiulasele la Tg. Mures pt. facut plan, verificat/facut simeringuri de supapa, jocuri la supape ... etc ...

LE: cred ca se vede in poze "mega clearance-ul" la pistoane :)
« Last Edit: August 31, 2016, 22:39:32 PM by andea79 »

Forester

  • 3068
  • The other right!
Răspuns: 2008 STI
« Reply #648 on: August 31, 2016, 23:08:28 PM »
...
LE: cred ca se vede in poze "mega clearance-ul" la pistoane :)

Chiar voiam sa te intreb wtf is that?!  :)
E bug, feature, uzura, or what?
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #649 on: August 31, 2016, 23:15:49 PM »
feature normal :)

este de exact 12 ori mai mare decat piston to wall clearance-ul normal de 0.001" -> adica 0.012"
si este intentionat asa si asa va ramane si pe viitor din cauza materialului pistoanelor (aliaj 2618 care are rata de dilatare mai mare,)

Muttley

  • 4923
Răspuns: 2008 STI
« Reply #650 on: August 31, 2016, 23:44:56 PM »
Asa, la ochi, aia nu arata a sutime de mm.
Si sunt de parere ca nici miime (0.001), nici sutime (0.012), nici macar zecime de mm nu se poate percepe dintr-o poza.
Daca gapul ala e real si nu iluzie optica, eu as masura.

In poza la rezolutie mare, parca s-ar vedea segmentii.

Sau daca aia 0.001 si 0.012 sunt la cald, atunci la rece atat de labartati sa fie? Intreb, nu ma pricep.
« Last Edit: August 31, 2016, 23:49:07 PM by Muttley »
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #651 on: August 31, 2016, 23:52:27 PM »
0.012" = 0.3 mm
e adevarat ca asa vizual pare (mai) mare -> poate chiar este :) dar sincer nu ma stresez ... ulei nu consuma, blow by excesiv nu era, segmentii se schimba oricum ... e ok :)

si la rebuild-ul anterior am avut un soi de aceleasi discutii online si cu mecanicii care nu prea vroiau sa faca cum ziceam eu - de aia am si scris PS-ul de mai sus - dar ... it works for me :)

LE: da, se vad segmentii bine de tot, aia 0.012" sunt la rece si teoria zice ca pistoanele se incalzesc/dilata si clearance-ul scade ...

alt LE: nu am poza sa iti arat gap-ul la segmenti, facut pe acelasi principiu :)
« Last Edit: August 31, 2016, 23:54:56 PM by andea79 »

Muttley

  • 4923
Răspuns: 2008 STI
« Reply #652 on: August 31, 2016, 23:58:07 PM »
Mi-au scapat apostroafele inchilor.  :D
http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=2371125
Vad aici ca se dilata cu 0.5mm la o crestere de temperatura de doar ~260*C. Si mai sunt si conice pistoanele, deci probabil mai mici la varf.

Spor!  ;)

Edit: gapul segmentilor nu vad de ce ar fi diferit de stock, sau cel putin nu cu mult, e tot fonta. Dar ma bucur ca se verifica, e fff important.
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #653 on: September 01, 2016, 00:09:49 AM »
conform specificatiilor JE pistons se da la pila si gap-ul :)
https://www.jepistons.com/PDFs/TechCorner/SCPDrawings/piston_instrc2618.pdf
(nu stiu daca linkul de sus este pt. pistoanele mele - eu am detaliile pe o foaie - dar ceva de genul sunt si alea)

Muttley

  • 4923
Răspuns: 2008 STI
« Reply #654 on: September 01, 2016, 00:23:45 AM »
Deci 0.15mm gap la Blown Race.
Daca-l faci mai mic, cand fortezi masina, gapul se anuleaza si segmentii sapa in camasa.
Daca-l faci mai mare, blow-by mare si pierzi putere.

12 segmenti aveti de ajustat, pana la sutime.
Din curiozitate, cu ce se "ia la pila"? Smirghel, pila, dremel, polizor, toate cu granulatie imensa?
Daca se fac toate masuratorile, verificarile si ajustarile astea, e perfect. Complimente celui care se ocupa!
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #655 on: September 01, 2016, 00:28:15 AM »
este o scula ca de dentist cu un disculetz abraziv in varf, se face un pic apoi se pune in cilindru pentru masuratoare apoi se scoate si se face din nou si ... tot asa la fiecare cilindru .. dureaza un pic :)

daniel.gugu

  • 1384
  • Forester & Impreza
    • http://www.gg-dc.ro/
Răspuns: 2008 STI
« Reply #656 on: September 01, 2016, 06:38:11 AM »
O reteta de 2.5 de succes .... Multa bafta in continuare!!!!
Subaru Impreza WRX STI '07 - alias "Galeata Albastra"
Subaru Forester 2.0 XT - daily car
Subaru Impreza 2.0 GT 4WD - PLUTO
Subaru Impreza Type R - GOOFY

Răspuns: 2008 STI
« Reply #657 on: September 01, 2016, 18:06:49 PM »
N-arata rau motorul.
Spor!
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: 2008 STI
« Reply #658 on: September 01, 2016, 19:24:20 PM »
mda arata wow .. pt aprox 50k km la 450+ :D , astept mock-up cu tocatorul !!!  8)
p.s daca aveti nevoie de ajutor , imi petrec un weekend la cluj fara probleme :D
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2008 STI
« Reply #659 on: September 01, 2016, 19:47:39 PM »
mda ... dar cum surprizele nu apar decat la final ... nu totul este chiar roz bon bon cu picatzele :)



azi am desfacut si bielele de pe arbore si dupa cum se vede cuzinetii la una din ele era game over ... am avut mare noroc ca arborele a scapat (masurat/verificat) si cuzinetii oricum vin schimbati deci ...

in acelasi timp am descoperit uzura mare pe bolt-urile de la pistoane (se simte adancitura pe mijloc si cu degetul) si in gaurile din biele unde vin aceste bolt-uri (care sunt ovalizato/largite) , uzura care cauzeaza chiar si un mic joc al bolt-urilor in biele ... adica nu le pot lasa asa deci ... biele noi si bolt-uri noi ...