OUTBACK 2.5i CVT
Subaru club Romania

OUTBACK 2.5i CVT

sco

  • 736
Re: OUTBACK 2.5i CVT
« Reply #200 on: August 22, 2017, 13:25:24 PM »
Fiecare cu preferintele lui. Importante sunt specificatiile si cred ca trebuie putin experimentat

Avand in vedere numarul de km facuti de unii dintre noi intre schimburi, inclusiv eu, partea asta cu experimentele poate dura cativa ani... cred ca trebuie sa mai iau la puricat forumul. Mihai, tu ce ai acum in Outback?

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: OUTBACK 2.5i CVT
« Reply #201 on: August 22, 2017, 14:00:43 PM »
Ulei am pentru prima data si raman la Amsoil European Formula Classic 5w-40. Asta merge la mine. Indiferent de marca, nu as mai pune 5w30.
Poti incerca si Motul X-cess daca stii o sursa sigura. La Motul Day Out oficialii au declarat ca nu cunosc sa se importe Motul contrafacut in Romania.  :angel:  :-X De cealalta parte cineva vorbea de bidon de 5l la 90 lei in targ la Vitan. Decizia este a ta.

Antigel am Hepu G12+ care se dovedeste a fi in continuare un succes. Deja primele Subaru care au trecut de la antigelul verde recomandat de producator la Hepu G12+ au 3-4 ani si nu au prezentat probleme la garnituri, racire sau depuneri. La mine cel putin s-a dovedit ca a scazut temperatura motorului de fiecare data cand am facut aceasta trecere indiferent de tipul de motor.

« Last Edit: August 22, 2017, 14:05:22 PM by MihaiFlorescu »

moguai

  • 2814
Re: OUTBACK 2.5i CVT
« Reply #202 on: August 22, 2017, 16:05:29 PM »
amsoil 5w40 european formula (cod afl) am si eu, urmeaza al treilea schimb cu el acusi
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

sco

  • 736
Re: OUTBACK 2.5i CVT
« Reply #203 on: August 22, 2017, 22:13:33 PM »
Cred ca incep sa adun piese :D

Si cred ca totusi o sa merg pe varianta "ieftina", sau cel putin o sa incerc, respectiv, lasate short blocks in, scoase chiuloasele, rectificate daca trebuie, garnituri (de care? am tot citit de MLS, oare OEM vin MLS deja la EJ253?), garnituri capace chiuloasa, garnituri admisie, pompa, bujii probabil, si ce sa mai fie ca sa fie bine sa nu fie rau? Ce marci recomandati? O sa incerc faza recomandata de Mihai cu G12+, trebuie ceva conditioner pentru ala sau doar diluare cu apa? Alte recomandari in sensul directiei de abordare a problemei? :)

Multumesc.

andea79

  • *
  • 4007
Re: OUTBACK 2.5i CVT
« Reply #204 on: August 23, 2017, 00:28:58 AM »
vb. cu Tudor , cere oferta si ... daca nu va intelegeti mai povestim ... la telefon :)

garnituri nu ai ce cumpara inainte de desfacut motorul -> daca trebuie facut plan in functie de cat se ia din bloc/chiuloase vei avea nevoie de garnituri mai groase decat OEM - sau poate scapi cu grosime OEM ... asta nu se stie dinainte

primul pas te hotarasti unde faci motorul si vezi apoi dupa discutia cu respectivii ce necesar de piese ai si cand le cumperi sau se descurca ei sau ... 

eu insist in continuare sa faci reparatia cum si unde trebuie ca altfel te pacalesti singur (asta doar daca nu vrei sa o vinzi dupa...)

sco

  • 736
Re: OUTBACK 2.5i CVT
« Reply #205 on: August 23, 2017, 22:51:11 PM »
De cand ma misc cu ea doar prin Romania, n-am mai avut probleme (nu ma intelegeti gresit, chiar daca sper ca problema nu exista, sunt constient ca e tot acolo, doar ca mai aman un pic rezolvarea).

In alta ordine de idei, ma tenteaza sa ma apuc sa fac anumite lucrari de mentenanta acasa, de exemplu distributia, golit instalatie de racire, radiator flush, schimb ulei, filtre si altele. In motorul asta chiar imi vine sa ma bag, fata de cealalta masina, un Fiat Stilo, care e atat de ingramadit ca nici o piulita nu ai unde pune in motorul ala...

Cateva scule in plus, ceva elevator sau similar, si sunt pe val.

Should I do it?

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: OUTBACK 2.5i CVT
« Reply #206 on: August 23, 2017, 23:08:27 PM »
Pentru filtre, lichide si o distributie nu ai nevoie sa o ridici.
Totusi, la cat costa manopera la o distributie si cat deranj este sa scoti fulia de la vilbrochen, sa decuplezi o nenorocita de mufa de la ventilatorul radiatorului si sa asezi rolele in pozitie corecta pentru curea, parca uneori mai merita sa  transpire altul in locul tau. Unul care face asta de cateva ori pe luna, nu la cativa ani.

Sunt mici rahatele care iti iau zeci de minute cand tu te astepti sa dureze nu mai mult de doua secunde.

Daca esti genul rabdator care nu se demoralizeaza din asa ceva, atunci poti sa o faci singur cu placere. Important este sa ai toate sculele frumos asezate inainte. Sa nu stai sa le cauți cand ai nevoie.

andea79

  • *
  • 4007
Re: OUTBACK 2.5i CVT
« Reply #207 on: August 23, 2017, 23:10:10 PM »
daca ti-ar face placere si ai scule si spatiu ... why not ... might be fun :)

cu simptomele celelalte ti-am mai zis: daca verifici/aerisesti/completezi periodic antigel o poti impinge si un an sau mai mult ...
(in timp vei observa ca periodicul se tot micsoreaza pana vei ajunge sa ai nevoie de aerisire si dupa 60-80km ... la inceput poti face cateva sute bune fara probleme ... )
« Last Edit: August 23, 2017, 23:13:04 PM by andea79 »

andea79

  • *
  • 4007
Re: OUTBACK 2.5i CVT
« Reply #208 on: August 23, 2017, 23:15:21 PM »
si iti recomand sa nu mai pleci niciunde fara vreo 2l de antigel ready to use in masina ... :)

chiar asa, cam cat ai completat acum ?
« Last Edit: August 23, 2017, 23:15:57 PM by andea79 »

sco

  • 736
Re: OUTBACK 2.5i CVT
« Reply #209 on: August 23, 2017, 23:36:43 PM »
si iti recomand sa nu mai pleci niciunde fara vreo 2l de antigel ready to use in masina ... :)

chiar asa, cam cat ai completat acum ?

Am in portbagaj cam 1 litru. Pana acum cred ca am pus tot cam 1 litru. Dar am mai si scos din el... nu intreba...

sco

  • 736
Re: OUTBACK 2.5i CVT
« Reply #210 on: September 05, 2017, 15:33:10 PM »
Am programat-o marţea viitoare īn service. S-a mirat un pic omul (nu Tudor) cānd a auzit că-i zic de garnitura de chiuloasă.

andea79

  • *
  • 4007
Re: OUTBACK 2.5i CVT
« Reply #211 on: September 05, 2017, 15:34:19 PM »
cum s-a comportat in ultimul timp ? dupa ce ai aerisit / completat apa bla bla ...

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: OUTBACK 2.5i CVT
« Reply #212 on: September 06, 2017, 11:46:57 AM »
Asteptam verdictul cu interes.

sco

  • 736
Re: OUTBACK 2.5i CVT
« Reply #213 on: September 06, 2017, 12:02:18 PM »
cum s-a comportat in ultimul timp ? dupa ce ai aerisit / completat apa bla bla ...

Am mai facut un drum de vreo 250 de km in weekend, 130 de km de autostrada, i-am dat o vreme vreo 130 km/h si n-a fost bine... s-a umflat iar tarāţa in ea... iar am facut aerisire, completare etc. Acum am lasat-o in garaj. Merg cu stiloul.

andea79

  • *
  • 4007
Re: OUTBACK 2.5i CVT
« Reply #214 on: September 06, 2017, 12:14:38 PM »
mda ... oabla treaba ...
insista sa verifice cum trebuie planul la chiuloase si bloc si sa schimbe si prezoanele de chiuloasa pe langa garnituri chiar daca se zice ca "merge si asa" ca altfel nu o vad cu viata lunga :)

sco

  • 736
Re: OUTBACK 2.5i CVT
« Reply #215 on: September 06, 2017, 12:22:44 PM »
mda ... oabla treaba ...
insista sa verifice cum trebuie planul la chiuloase si bloc si sa schimbe si prezoanele de chiuloasa pe langa garnituri chiar daca se zice ca "merge si asa" ca altfel nu o vad cu viata lunga :)

Will do.

sco

  • 736
Re: OUTBACK 2.5i CVT
« Reply #216 on: September 12, 2017, 10:02:39 AM »
Am lasat-o dimineata la service, a zis Tudor ca nu a mai patit niciodata pe motor de 2.5 aspirat sa aiba probleme cu garnitura de chiuloasa. Dar o vor desface si ma anunta...

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: OUTBACK 2.5i CVT
« Reply #217 on: September 12, 2017, 10:21:34 AM »
Esti un caz special. Tu si inca un milion de posesori de Outback :D

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: OUTBACK 2.5i CVT
« Reply #218 on: September 12, 2017, 10:22:42 AM »
Am lasat-o dimineata la service, a zis Tudor ca nu a mai patit niciodata pe motor de 2.5 aspirat sa aiba probleme cu garnitura de chiuloasa. Dar o vor desface si ma anunta...

Asta pentru ca nu sunt asa de multe pe la noi presupun.
Am un prieten in state, Outback generatie precedenta fata de a ta, 2.5 aspirat, a schimbat garnitura la un mileage mai mic, ceva gen 150-160.000 parca.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

sco

  • 736
Re: OUTBACK 2.5i CVT
« Reply #219 on: September 12, 2017, 11:23:21 AM »
Am lasat-o dimineata la service, a zis Tudor ca nu a mai patit niciodata pe motor de 2.5 aspirat sa aiba probleme cu garnitura de chiuloasa. Dar o vor desface si ma anunta...

Asta pentru ca nu sunt asa de multe pe la noi presupun.
Am un prieten in state, Outback generatie precedenta fata de a ta, 2.5 aspirat, a schimbat garnitura la un mileage mai mic, ceva gen 150-160.000 parca.

Al meu a crapat la 90k. De km.