Impreza WRX STi [2009] a.k.a. cheSTia
Subaru club Romania

Impreza WRX STi [2009] a.k.a. cheSTia

Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #240 on: January 15, 2013, 18:52:36 PM »
Multumesc! Acum sper ca s-au lamurit lucrurile asa zise negre.

KET

  • 3921
Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #241 on: January 15, 2013, 20:53:06 PM »
Eu nu te-am acuzat cu nimic, nu am spus nimic de faptul ca tu ai pune oamenii sa dea bani pe piese aiurea si mi-am exprimat doar parerea. Mai mult nu imi doresc sa intretin o polemica sa fac noise pe forum. Opinia ta ti-o respect si te rog sa imi respecti si tu opinia mea.

Sebastian, nimeni nu a pus pe nimeni altcineva sa dea bani, aiurea sau cu rost. Eu i-am cerut lu' Tom furtunasele metalice. Am vrut sa pun si la Tribeca, si am renunțat. Si asta la sugestia lu' Tom.
Eu muncesc pentru bani, nu i-am primit mostenire. Deci verific orice sugestie mi se da, nu arunc imediat cu banii. Am învățat acum ceva timp sa folosesc Internetul.
Referitor la întrebarea legată de suspensie, da, pot spune ce am de gând sa fac. Nimic. Cel puțin pentru moment. Desi e masina mea de joaca, mai merg si cu sotia si cu fetita. Si nu vreau sa le scot dintii. Oricum va zgaltai ceva mai tare acum. Voi merge cu mașina in noua configuratie cel puțin câteva luni si când voi simți ca vreau ceva in plus de la mașina, o voi face.
Apropo', Tom mi-a spus ca ar trebui sa umblu si la suspensie, dacă vreau un handling mai bun, dar am zis nu.

concrion

Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #242 on: January 15, 2013, 21:11:32 PM »
Salut
Nu vreau sa intervin in discutia voastra, insa vreau sa spun doar atat: KET, ai mare grija ca o sa cazi in pacatul sa aplici sfaturile (bine intentionate, de altfel) ale unor baieti (Sebi si Tom) care isi pregatesc masinile la cel mai inalt nivel, pentru mai mult decat joaca (poate ma insel eu, insa cei doi nu isi prepara si folosesc masinile preparate pentru utilizare zilnica sau "joaca" pe autostrazi, ci pentru circuite sau curse serioase)....iar asta o sa coste.
Tot ce spun ei e de bine, insa nu stiu daca isi are rostul ca tu sa cheltui bani pe niste componente performante foarte scumpe care fiind destinate curselor nu isi vor dovedi eficienta la o utilizare normala a masinii, ca sa nu mai vorbim de fiabilitate.

Daca vrei masina de joaca serioasa (eventual sa te duci la curse, fie ele si de amatori) ia o masina pregatita de coasta/raliu (cu 5000 eur iti gasesti ceva chiar foarte ok - vezi cazul lui ady_viteza cu peugeot-ul) si o sa ai senzatii mai tari decat in sti (oricate modificari i-ai face tu).

Concluzie: daca intrebi pe oricare din oamenii implicati intr-un fel sau altul in motorsport, o sa iti recomande mereu ce e mai bun (dar si mai scump), insa de multe ori tu nu vei avea nevoie de asa ceva.

Seara buna

KET

  • 3921
Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #243 on: January 15, 2013, 21:22:31 PM »
Concrion, merci de sfat.
Nu îmi iau alta mașina, mă țin de STi.

Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #244 on: January 15, 2013, 22:15:08 PM »
Eu nu te-am acuzat cu nimic, nu am spus nimic de faptul ca tu ai pune oamenii sa dea bani pe piese aiurea si mi-am exprimat doar parerea. Mai mult nu imi doresc sa intretin o polemica sa fac noise pe forum. Opinia ta ti-o respect si te rog sa imi respecti si tu opinia mea.

Sebastian, nimeni nu a pus pe nimeni altcineva sa dea bani, aiurea sau cu rost. Eu i-am cerut lu' Tom furtunasele metalice. Am vrut sa pun si la Tribeca, si am renunțat. Si asta la sugestia lu' Tom.
Eu muncesc pentru bani, nu i-am primit mostenire. Deci verific orice sugestie mi se da, nu arunc imediat cu banii. Am învățat acum ceva timp sa folosesc Internetul.
Referitor la întrebarea legată de suspensie, da, pot spune ce am de gând sa fac. Nimic. Cel puțin pentru moment. Desi e masina mea de joaca, mai merg si cu sotia si cu fetita. Si nu vreau sa le scot dintii. Oricum va zgaltai ceva mai tare acum. Voi merge cu mașina in noua configuratie cel puțin câteva luni si când voi simți ca vreau ceva in plus de la mașina, o voi face.
Apropo', Tom mi-a spus ca ar trebui sa umblu si la suspensie, dacă vreau un handling mai bun, dar am zis nu.

Suspensia stock este o suspensie buna.
Pentru demaraje in forta nu este cea mai potrivita si am vazut ca iti place sa o mai utilizezi si asa.
La demaraj in acest fel fortezi foarte mult panetara care in timpul momentului maxim este miscata brusc... posibil sa se si rupa.
Un set de arcuri mai tari care sa alinieze planetarele cu grupul nu ar strica.
Desigur solutia completa este suspensia.
Inteleg cum vrei sa utilizezi masina si iti spun ca o suspensie buna nu iti fura din confort, mai mult iti poate oferi in plus.
Poate nu-ti vine sa crezi dar suspensia din masna mea STI chiar daca e Bilstein B16 e foarte confortabila. Incredibil dar mai silentioasa si mai confortabila decat cea stock chiar daca am flanse cu unibal , bucse de poliuretan, bare stabilizatoare Cusco si altele. O simti in viraj ca este foarte ok.
Este adevarat ca te costa...
Ai cumva o filmare laterla cu masina ta la un hard start?

Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #245 on: January 15, 2013, 22:16:44 PM »
Salut
Nu vreau sa intervin in discutia voastra, insa vreau sa spun doar atat: KET, ai mare grija ca o sa cazi in pacatul sa aplici sfaturile (bine intentionate, de altfel) ale unor baieti (Sebi si Tom) care isi pregatesc masinile la cel mai inalt nivel, pentru mai mult decat joaca (poate ma insel eu, insa cei doi nu isi prepara si folosesc masinile preparate pentru utilizare zilnica sau "joaca" pe autostrazi, ci pentru circuite sau curse serioase)....iar asta o sa coste.
Tot ce spun ei e de bine, insa nu stiu daca isi are rostul ca tu sa cheltui bani pe niste componente performante foarte scumpe care fiind destinate curselor nu isi vor dovedi eficienta la o utilizare normala a masinii, ca sa nu mai vorbim de fiabilitate.

Daca vrei masina de joaca serioasa (eventual sa te duci la curse, fie ele si de amatori) ia o masina pregatita de coasta/raliu (cu 5000 eur iti gasesti ceva chiar foarte ok - vezi cazul lui ady_viteza cu peugeot-ul) si o sa ai senzatii mai tari decat in sti (oricate modificari i-ai face tu).

Concluzie: daca intrebi pe oricare din oamenii implicati intr-un fel sau altul in motorsport, o sa iti recomande mereu ce e mai bun (dar si mai scump), insa de multe ori tu nu vei avea nevoie de asa ceva.

Seara buna


Nu ma pot exprima in cazul lui Tom, abordarile sunt diferite dar in cazul meu ai dreptate. Cu toate astea nu o sa dau cuiva sfaturi sa cumpere ceva mai mult decat are nevoie.

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #246 on: January 16, 2013, 07:32:12 AM »
din ce am observat prin afara la liniute toata lumea recomanda suspensia stock in special pentru plecari din cauza ca permite mutarea masei catre spate si mai ia din stresul de pe planetarele fata, important e din cate stiu eu sa pastrezi ratioul de inaltime fata/spate, pe de alta parte am mers cu un subaru cu b16 pe el si mi sa parut foarte ok ca suspensie de strada, din punctul meu de vedere si pentru gustul meu avea prea mult tangaj suspensia dar pe de alta parte eu sunt obisnuit cu altceva, oricum ar fi b16 e o suspensie buna de strada
eu ma pregatesc pentru ca am fost invitat la cateva etape de time attack intr-un campionat european, nu o sa am bani sa ma duc la toate etapele da as vrea sa ajung la etapa de pe hungaroring ca deja stiu circuitul si daca am noroc poate mai ajung brno, nu ma pot compara sub nici o forma cu baietii din acel campionat da ma bucurat initiativa organizatorului Sjutiz si macar asa mai invat si eu cate ceva de la baietii mai mari, zi buna domnilor
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #247 on: January 16, 2013, 07:53:01 AM »
Tom este gresit ce spun baietii de afara si e bine sa ii lasam in pace putin. Stiu ca pan nu demult hartia suporta cele mai marii ineptii acum o face internetul asa ca...
Cu suspensia stock si putere mare la plecari forfecam planetarele imediat mai mult de 10 plecari nu rezistau in special cele pe spate.
Cu suspensia B16 reglata cat de cat bine nu am mai rupt nimic, iar daca o reglezi bine si intaresti arcurile si amortizoarele devine foarte dura daca asta iti doresti.
Dar sa nu confundam o suspensie dura cu una performanta. Probabil tangajul la care te referi era ruliul pentru care se impun barele stabilizatoare.
Ce-i drept este o suspensie mai scumpa si la pret bun recomand BC insa nu poti avea aceleasi pretentii.
Stiu tu mergi pe AST, am mers in mai multe masini cu suspensia asta si nu-mi place ca nu absoarbe denivelarile usoare provocand derapaje daca asfaltul nu este perfect neted.
http://www.bilstein.de/fileadmin/user_upload/pdfs/BILSTEIN-NEWS_17_BILSTEIN_B16_Subaru_Impreza_D.pdf

Planetarele se rup foarte usor atunci cand unghiul lor in sarcina maxima se schimba brusc, in special datorita suspensiilor moi care fac o incarcare excesiva pe spate.
Mai mult cand flexeaza planetara pe langa efortul in ea datorita sistemului simetric de tractiune integrala forteaza diferentialul central, fata pierde sarcina invarte in gol si spatele se incarca exagerat. E bine si corect ca aderenta sa fie repartizata corect, iar cei care fac performanta cu Subaru stiu asta.
Nu am un film pentru Subaru dar aici ai un bun exemplu de la Mitsubishi, care a primit o suspensie bucatica rupta din Ohlins. E mai confortabila decat de serie desi pe viraje este mai ferma.


STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #248 on: January 16, 2013, 12:36:03 PM »
masina cu care am mers cu b16 avea arb-uri cusco si brace sasiu complet gt spec

corect ce zici tu la fel sa nu confundam o suspensie de strada cu una de competitie, fenomenul care il explici tu ce ai simtit la masini cu AST aia este din cauza reglarii defectuoase, acum depinde si ce model avea respectivul, daca ar fi avut una cu compensatoare ar fi putut regla mult mai bine compresia raportata la viteza pentru a disparea acel fenomen, dar pe de alta parte deja intram in alta liga si alte bugete, la sf zilei orice suspensie este atat de buna pe cat reglajul ei
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

celalalt

Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #249 on: January 16, 2013, 13:03:27 PM »
So...aim stupid...Pentru ca tot am schimbat placutele la forester am schimbat si furtunasele cu unele metalice.Dar pentru ca cele de spate s au evaporat din pravalie(ii multumesc pe aceasta cale din nou celui iute de mana)am pus doar pe fata.Daca ma duc pe pustiu cu masina....ne vedem la stiri. ;D

rzw75

  • *
  • 1674
  • ex
Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #250 on: January 16, 2013, 13:32:21 PM »
alooo !!! domnu' ...usor cu franele... vezi sa te pastrezi intr-o bucata pana plecam la Sibiu... ca te vrem cu noi...  :D :D :D
ex Impreza '05 Wagon 2,5 RS
ex Forester 2,5 XT
ex Outback 2,5
ex Impreza 2,5 WRX

:) Speed Triple 1050 R

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #251 on: January 16, 2013, 14:21:34 PM »
So...aim stupid...Pentru ca tot am schimbat placutele la forester am schimbat si furtunasele cu unele metalice.Dar pentru ca cele de spate s au evaporat din pravalie(ii multumesc pe aceasta cale din nou celui iute de mana)am pus doar pe fata.Daca ma duc pe pustiu cu masina....ne vedem la stiri. ;D
da un telefon sa incerc si eu gopro-ul  ;D facem si ceva viziualizari pe youtube ...
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

celalalt

Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #252 on: January 16, 2013, 15:04:17 PM »
Ce oameni mah....

KET

  • 3921
Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #253 on: January 16, 2013, 15:08:42 PM »
Vezi, nu chiar toti iti sunt prieteni, asa cum credeai tu...  ;D ;D

celalalt

Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #254 on: January 16, 2013, 16:15:44 PM »
Care prieteni?  ;D

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #255 on: January 16, 2013, 18:57:00 PM »
Mda... NUS CE SA ZIC ...
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

KET

  • 3921
Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #256 on: January 18, 2013, 17:14:12 PM »
Latest and greatest:
Masinii i s-a luat compresia si totul este ok! Deci am facut bine ca pana la urma m-am relaxat atunci cand au iesit putini cai.  ;D
Maine cred ca o iau din service. Abia astept...

naiman

  • 307
Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #257 on: January 18, 2013, 21:02:28 PM »
bun bun si cateva poze cu produsul final si cu piesele montate :D

KET

  • 3921
Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #258 on: January 18, 2013, 21:18:43 PM »
Mâine!!

KET

  • 3921
Răspuns: Impreza WRX STI 2009
« Reply #259 on: January 20, 2013, 10:25:03 AM »
Ieri am fost la Bucuresti si am luat masina.
Am testat-o treptat. In prima faza pe centura am mers foarte incet, de ma claxonau si camioanele. Pe autostrada am mers din ce in ce mai tare. Intr-o benzinarie pe autostrada i-am testat directia (intoarceri, curbe, etc).
Am trimis Tribeca in fata pe autostrada si am mers si cu 260, pana s-a terminat bordul.

Impresii si concluzii de pe drum, pana la intrarea in Constanta:

- baietii care s-au ocupat de masina (Jean si Bulgaru') super profesionisti si baieti de treaba, pe deasupra. Mi-au zis ca-mi termina masina pana la sfarsitul saptamanii, asa au facut. Mi-au zis ca doua role erau pe duca, si am facut bine ca am schimbat distributia. S-a luat si compresia motorului si a iesit excelenta. Deci nu am nicio problema cu niciun piston.
Concluzie: recomand si altora sa apeleze la ei. La interventii mai mari decat schimb de ulei si filtre asupra masinii, eu numai la ei voi apela.

- masina trage pe Intelligent (I) cum tragea inainte pe Sport Sharp (S#) (probabil are de-a facu cu faptul ca fostul proprietar ii pusese bujii NGK IR SILFR6A si eu i-am pus exact de care trebuia, adica NGK LASER IRIDIUM ILFR6B 6481 si mai are legatura cu faptul ca masina a stat cu bornele de la baterie scoase).
Concluzie: urmatoarea masina va fi cu siguranta cumparata de noua ca sa ma pot ocupa eu de ea exact asa cum trebuie, sa nu-mi mai asum niciun fel de risc si sa nu trag ponoasele ingrijirii deficitare a fostului proprietar.

- masina se simte mult mai inchegata, face exact ce vreau sa faca atunci cand iau de volan. Raspunsul este mult mai rapid. Si plecarile (nu am facut plecari la blana, dar mai agresive decat cele normale) sunt altfel, masina parca nu mai are tendinta sa se ridice, sa traga stanga sau dreapta (chiar daca soseaua este umeda).
Concluzie: tampoanele motor si cutie de viteze (STI Grupa N), anti lift kitul (SuperPRO), bucsaraia sasiu poliuretanica (SuperPRO) si kit-ul ARB RCM isi merita toti banii.

- raspunsul pedalei de frana este imediat, si se simte mai ferma. Distanta de franare pare ca a scazut.
Concluzie: furtunasele de frana metalice (Greedy) si lichidul frana AP Racing Formula 5.1 impreuna cu placutele de frana Ferrodo DS2500 (urcate pe masina la revizia anterioara) isi merita banii. Recomand.

- cum am mai scris si aici: http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=936.100 am impresia ca nu toti angajatii de la POL Distribution stiu ce fac si isi dau interesul. Am comandat ulei Motul 300V 15 W 50 de masina si ei mi-au trimis de motocicleta. Nu am fost atent si l-am lasat baietilor sa-l inlocuiasca. Noroc ca au fost ei atenti si nu l-au bagat in motor.
Concluzia: voi avea o discutie cu cei de la POL Distribution, cu patronul, si-i voi explica toate micile probleme pe care le-am avut eu cu ei. Ii voi cere sa-mi inlocuiasca uleiul cu unul pentru masina, chiar daca bidonul de ulei trimis de ei a fost desfacut. In cazul in care  nu va fi de acord, voi renunta la a mai cumpara de la ei. Voi gasi un alt distribuitor de Motul, chiar daca nu voi avea parte de reducere si pretul va fi ceva mai mare.

- toate piesele s-au potrivit la fix. Cu o singura exceptie, la care voi ajunge ceva mai tarziu...  :(
Concluzie: recomand furnizorul meu de piese. Stie ce face si e si super ok baiatul. Eu tot pe el il voi folosi si de-acum inainte.

Deci totul parea super ok. Masina tragea de rupea asfaltul sub ea, eu avem un mare zambet tamp pe fata, ma felicitam in fiecare secunda ca mi-am luat STi, etc... Numai de bine.

La intrarea in Constanta, mergand cu 80-90 km/h am auzit un mare "tranc" la roata dreapta fata si m-a furat volanul inspre dreapta.  >:( Am redresat masina si am tras pe dreapta, am sunat mecanicul, mi-a zis ca singura chestie care ar putea fi ar fi bucsa din spate de la bratul rotii, care a intrat usor si a carei design e ciudat, din punctul lui de vedere. Am mers cu 15-20 la ora pana in parcare, pe cat posibil cu frana de motor pentru ca de fiecare data cand franam aveam impresia ca-mi sare roata din dreapta, se auzeau niste troncanituri, batai fier pe fier. In parcare m-am bagat pe sub masina si m-am uitat. Intr-adevar bucsa aia era de vina. Se vede in pozele de mai jos:

Brat roata stanga fata, cum ar trebui sa fie:


Brat roata dreapta fata, cum NU ar trebui sa fie:


Mecanici mi-au promis ca fac rost de doua bucse (PowerFlex sau WhiteLine) sa le inlocuim pe astea existente pe masina. Ba chiar au zis ca fac ei un drum pana la Constanta sa le inlocuiasca.
Conform lor, si le-au trecut cateva masini prin maini, marea majoritate facute pentru raliuri, toate bucsele de la SuperPRO erau foarte ok, atat ca material, cat si ca mod de asamblare pe masina. Si au fost inlocuite absolut toate bucsele, pe masina ramanand doar cutia, motorul si rezervorul. In rest, absolut totul a fost dat jos pentru a fi inlocuite toate bucsele. Astea de la brate au intrat foarte usor, si desi li s-a parut ciudat mecanicilor, au zis "ca stiu astia de la SuperPro ce au facut".
Concluzie: sunt tare norocos!!! Daca se intampla cand se terminase bordul pe autostrada, nu era bine deloc...  ;D Nu stiu daca este un defect de fabricatie sau design-ul a fost deficitar, cert este ca acea bucsa putea sa strice tot. Bratul era in stare foarte buna (confirmat si de mecanici) deci singurul motiv care ar fi putut duce la asta ar fi ori design-ul ori un defect de fabricatie.

Aseara ma apucase exact sentimentul care-l simte MihaiFlorescu acum vreo 2-3 zile. Am bagat in masina asta foarte multi bani si era sa crap din dorinta de a o face mai buna. Poate ca am facut o greseala luandu-mi STi?... Asta era aseara. Azi abia astept sa fie gata din nou si sa-mi puna zambetul ala tamp pe fata... Sigur pana Joia viitoare va fi gata si voi veni cu ea la Sibiu.

Ce am scris mai sus este nu pentru a acuza pe cineva sau a crea vreun sentiment de vinovatie. Am mai zis, voi posta totul despre masinile mele, si pozitivele si negativele, pentru ca, cu siguranta, vor folosi cuiva pe viitor.
« Last Edit: January 29, 2013, 09:17:37 AM by KET »