intrebare turatii
Subaru club Romania

intrebare turatii

Clabuc

  • 114
intrebare turatii
« on: October 29, 2012, 13:59:37 PM »
as vrea un sfat in legatura cu boxerul 2l diesel. stie cineva plajele de turatii in care este cel mai indicat sa schimbi treptele de viteza ? scopul nu este un consum mic ci o functionare cat mai normala a motorului 

Răspuns: intrebare turatii
« Reply #1 on: October 29, 2012, 19:46:03 PM »
Cred ca ar trebui sa scrie in manualul masinii... din ce tin eu minte la Opel era scris in manual plaja de turatie recomandata....sau la Chevroletu lu tata...nu mai tin minte exact la care din ele am vazut.... la Subi nu am avut curiozitatea sa citesc
Anything you say can and will be used against you!

Clabuc

  • 114
Răspuns: intrebare turatii
« Reply #2 on: October 29, 2012, 21:50:28 PM »
in cartea masinii scrie dar scrie doar ptr variantele pe benzina. cartea mea nu are nimic despre diesel.
e vorba de cutia in 6 trepte, poate o mai are cineva ... ?

2xGhe

  • *
  • 1806
  • Pentru fani, nu pentru bani!!!
Răspuns: intrebare turatii
« Reply #3 on: October 29, 2012, 23:08:17 PM »
Mi se pare o intrebare haioasa, nostima,naiva,absurda,ignorabila.
Pentru FAAAAANi nu pentru bani!

celalalt

Răspuns: intrebare turatii
« Reply #4 on: October 29, 2012, 23:54:02 PM »
De ce esti mah rau?

Stefan

  • 620
Răspuns: intrebare turatii
« Reply #5 on: October 30, 2012, 08:55:22 AM »
Sal. Din ce am mai citit si eu indicat de alti utilizatori de motoare diesel: cat este motorul rece schimbare intre 2000 - 2500 ture si dupa ce ajunge la temperatura optima de functionare schimbare in plaja 2500 - 3000 ture astfel incat sa ramai in cuplu. Nu sunt specialist, daca ma insel va rog sa ma corectati.

Clabuc

  • 114
Răspuns: intrebare turatii
« Reply #6 on: October 30, 2012, 10:01:17 AM »
Mi se pare o intrebare haioasa, nostima,naiva,absurda,ignorabila.
de acord dar mai am cateva :
cum imi dau seama cand isi face filtrul de particule regenerarea ?

Răspuns: intrebare turatii
« Reply #7 on: June 21, 2013, 17:33:03 PM »
Nu iti dai.Teoretic acest lucru este comandat de ECU si se intampla atunci cand sunt indepliniti anumiti parametrii de functionare.Poti sa mergi sa faci o diagnoza si afli in ce masura este sau nu este incarcat filtrul de particule si de cate ori s-a regenerat.Din ce stiu eu regenerarea se intampla cand ai peste 2500 rot/min pentru cel putin 30 min si temperatura atinge in jur de 900 grade celsius pe evacuare.(ceva de genul drum de autostrada....sau E 85....sau bagi a 3-a si dai talpa la 3000 rot/min vreo 10-20 km).
Daca spun prostii rog un coleg sa ma corecteze.
Impreza XV 2011 - boxer diesel 2.0 - 110kW - 150 hp/350nM.

Răspuns: intrebare turatii
« Reply #8 on: August 23, 2013, 10:15:20 AM »
Nu iti dai.Teoretic acest lucru este comandat de ECU si se intampla atunci cand sunt indepliniti anumiti parametrii de functionare.Poti sa mergi sa faci o diagnoza si afli in ce masura este sau nu este incarcat filtrul de particule si de cate ori s-a regenerat.Din ce stiu eu regenerarea se intampla cand ai peste 2500 rot/min pentru cel putin 30 min si temperatura atinge in jur de 900 grade celsius pe evacuare.(ceva de genul drum de autostrada....sau E 85....sau bagi a 3-a si dai talpa la 3000 rot/min vreo 10-20 km).
Daca spun prostii rog un coleg sa ma corecteze.

Iti dai seama asa: masina tremura, o simti incinsa si efectiv nu trage cam in jur de 2 minute. O lasi mai moale un pic, spui : F***-as in ea, se strica asta e", apoi schimbi pe treapta inferioara si o urci incet in ture sus, 3500-4200 si mergi asa cateva minute.  Pe urma merge ca unsa. Cel putin la mine a mers aceasta procedura :)
« Last Edit: August 23, 2013, 10:20:11 AM by amidamaru »
Likes: Once Subaru, always Subaru.

What I am doing?
I am looking to stuff through a scope.

Răspuns: intrebare turatii
« Reply #9 on: August 23, 2013, 10:18:42 AM »
as vrea un sfat in legatura cu boxerul 2l diesel. stie cineva plajele de turatii in care este cel mai indicat sa schimbi treptele de viteza ? scopul nu este un consum mic ci o functionare cat mai normala a motorului  

Indicat este sa schimbi in asa fel sa cazi in turbina. Depinde acum si de stil de mers + alti parametrii. Eu de exemplu merg uneori in oras intre 3500-4300 / treapta a-II-a, oricum mai sus de 3 nu am unde sa-i dau.

Daca am alte tb si merg pe serpentine vede numai 3500-4300 constant in viteza a-II-a si a-III-a. "The rest is madness of art"

Enjoy ;)
Likes: Once Subaru, always Subaru.

What I am doing?
I am looking to stuff through a scope.

Clabuc

  • 114
Răspuns: intrebare turatii
« Reply #10 on: August 23, 2013, 10:34:27 AM »
Nu iti dai.Teoretic acest lucru este comandat de ECU si se intampla atunci cand sunt indepliniti anumiti parametrii de functionare.Poti sa mergi sa faci o diagnoza si afli in ce masura este sau nu este incarcat filtrul de particule si de cate ori s-a regenerat.Din ce stiu eu regenerarea se intampla cand ai peste 2500 rot/min pentru cel putin 30 min si temperatura atinge in jur de 900 grade celsius pe evacuare.(ceva de genul drum de autostrada....sau E 85....sau bagi a 3-a si dai talpa la 3000 rot/min vreo 10-20 km).
Daca spun prostii rog un coleg sa ma corecteze.

Iti dai seama asa: masina tremura, o simti incinsa si efectiv nu trage cam in jur de 2 minute. O lasi mai moale un pic, spui : F***-as in ea, se strica asta e", apoi schimbi pe treapta inferioara si o urci incet in ture sus, 3500-4200 si mergi asa cateva minute.  Pe urma merge ca unsa. Cel putin la mine a mers aceasta procedura :)


asta am experimentat-o de cateva ori, m-am speriat putin dar si-a revenit si am zis exact ca tine ....... in ea de nebuna 
imi mai spunea un mecanic ca tremuratul insotit de un sunet schimbat al motorului poate aparea si in anumite situatii in care ECU incearca sa se adapteze la un stil nou de condus ... nu stiu cat de reala o fi asta

Răspuns: intrebare turatii
« Reply #11 on: August 23, 2013, 10:38:10 AM »
Nenea mecanic are dreptate - mergi in bucurdistan 1 week si pe urma da-i o talpa pe afara si o sa vezi ce se intampla ;)
Likes: Once Subaru, always Subaru.

What I am doing?
I am looking to stuff through a scope.