Informatii uleiuri
Subaru club Romania

Informatii uleiuri

Forester

  • 3069
  • The other right!
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #180 on: August 10, 2015, 16:49:51 PM »
Ce sa vezi... tocmai m-am uitat in telefon unde am notat cand si ce am facut la masina - la ultima revizie, ca si la celelalte, am pus ECO-Nergy, nu Clean!!  :D
Inseamna ca si aici au schimbat bulangiii recomandarile, pt ca si Nergy am pus tot ghidandu-ma dupa site-ul Motul, asa cum ziceam si mai sus, si d-aia am crezut sus si tare ca eu am pus Eco-Clean!
Bulangii, eniuei.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

UXE

  • 1731
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #181 on: October 31, 2015, 18:16:57 PM »
Intreb si eu aici: am facut cam 5000 de km de cand am luat masina (din mai) si vreau sa stiu cum credeti ca e mai bine, sa il schimb acum sau la primavara?    Pe joja pare ca nou, insa nu stiu daca are aceeasi calitate ca cel "din motor".   Pot fi diferente majore fata de ce e pe joja si ce e in rest?   

andea79

  • *
  • 4008
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #182 on: October 31, 2015, 19:41:41 PM »
pai capatul de la joja este in baia de ulei deci la ce te referi prin restul ....

UXE

  • 1731
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #183 on: October 31, 2015, 19:56:21 PM »
Restul din baia de ulei..  nu stiu cat e bagata joja in baie.. Poate uleiul sa fie mai curat sus si mai murdar jos?  Verificarea o fac mereu la rece. 

MihaiFlorescu

  • *
  • 13905
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #184 on: October 31, 2015, 20:11:28 PM »
Schimba-l. O sa ajute motorul la pornirile la rece. Vara asta a fost cald, uleiul a trecut prin chinuri si din experienta mea isi cam pierde proprietatile pe la 5k.

UXE

  • 1731
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #185 on: October 31, 2015, 20:15:15 PM »
Si faptul ca isi cam pierde proprietatile nu se vede si in culoare?

Muttley

  • 4943
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #186 on: October 31, 2015, 20:18:18 PM »
Poate uleiul sa fie mai curat sus si mai murdar jos? 

Nu  ;D
Uleiul "curat" e un ulei prost, cu aditivi detergenti slabi sau lipsa. Oricum ai da-o, tre' sa-l schimbi.

PS:  ;D ;D ;D

PPS: uleiul nu-l evaluezi dupa culoare! Dupa miros, sa zici ca-ti faci o idee empirica despre contaminarea cu benzina, mai sunt unii de-l freaca-ntre dejte, da' creca puncteaza mai degraba la impresia artistica.
Schimba-l daca n-ai facut-o de cand ai luat paduraru'!
WRX SW 2002

UXE

  • 1731
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #187 on: October 31, 2015, 20:28:40 PM »
Uleiul l-am schimbat imediat dupa ce am cumparat masina..
Il schimb,  am vazut la emag ca e reducere la X-CESS ...acum costa 125 de lei    :o

As lua vreo 2-3 bidoane, sa fie si pentru la anul  ;D
« Last Edit: October 31, 2015, 20:30:35 PM by UXE »

UXE

  • 1731
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #188 on: November 04, 2015, 21:04:24 PM »
Intrebare:  uleiul dintr-un bidon sigiliat si pus la pastrare la temperatura camerei timp de vreo 6 luni isi schimba proprietatile?

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #189 on: November 04, 2015, 23:06:02 PM »
Nu-si schimba proprietatile nici in doi ani. Ambalajul este gandit sa nu reactioneze cu uleiul.
Eu imi pastram uleiurile si filtrele in beci.
Mai bine un ulei "vechi" pe care il schimbi la 7500km decat un ulei proaspat pe care il tii in motor 15-20.000km.
De vreo 20 de ani umbla moda uleiurilor ultra-long-life. Se gasesc destui soferi care sa creada ca pot merge 30.000km intre schimburi.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

VeNoM836

  • 252
  • https://www.hranitor-animale.ro/
    • Hranitor Animale
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #190 on: November 05, 2015, 09:44:29 AM »
Quote din thread-ul cu masina mea http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=2337.20. Poate intereseaza pe cineva.

Quote
Dupa nici aproape 2 luni de la revizie, schimb uleiul Motul 8100 Eco-clean 5W30 cu Motul 8100 Eco-clean+ 5W30. Eco-clean+ am pus la revizia de 135.000 si am fost foarte multumit. La revizia de 150.000 nu am gasit Eco-clean+ pe stoc.
Cu uleiul Motul 8100 Eco-clean 5W30 am consum mai mare cam cu 1-2l in Bucuresti si 1l in afara Bucurestiului. Am facut un calcul si e mai rentabil sa schimb uleiul.

Quote
Am schimbat miercuri seara uleiul/filtru de ulei si se confirma. Am facut aproape 40 KM, cu o viteza medie de maxim 15 km/h (dus copil la scoala/nevasta la serviciu) si se chinuie sa treaca de 15l. In fix aceleasi conditii pana miercuri seara aveam 16.6l pe bord. Plus ca ieri a fost mai racoare, la 7:30 dimineata erau 5 grade.

Quote
125 km exclusiv in Bucuresti, fix in aceleasi conditii, 14.6 - 14.8 de la 16.6.

Acum am deja 150 KM exclusiv in Bucuresti si consumul a ramas 14.6 - 14.8. Pentru mine e clar ca e de la ulei.
« Last Edit: November 05, 2015, 09:46:28 AM by VeNoM836 »
2011 Subaru Outback 2.5i CVT
2017 Subaru Outback 2.5i CVT Sport

https://www.hranitor-animale.ro/

ipman

  • 137
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #191 on: November 05, 2015, 09:49:25 AM »
Masina va merge odata cu ulei 30 mii de km. Dar urmarile nu-s de colo, si chiar asta vrea producatorul.

Forester

  • 3069
  • The other right!
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #192 on: December 09, 2015, 23:10:04 PM »
...Si ne intoarcem la vesnica discutie.
Explorez posibilitatea sa incerc si alte uleiuri in motor deocamdata. Pentru ca nu vreau sa ma arunc la nu stiu ce exotisme, as vrea sa incerc un Mobil sau Castrol.
Acum incepem cu intrebari mai simple.
La mobil, am aceste recomandari pt motorul meu:
Quote
1    Mobil 1 Fuel Economy 0W-30 (a)    
2    Mobil Super 3000 X1 Formula FE 5W-30
3    Mobil Super 3000 XE 5W-30
Care e mai smecher, Mobil 1 sau Mobil Super?

Similar la Castrol:
Quote
Your engine oil recommendation: EDGE 0W-30
More engine oil recommendations: Magnatec 5W-30 A5
Care ar fi mai potrivit, Edge sau  Magnatec? Care e mai performant?

Masina e utilizata mai mult urban, vede din cand in cand talpi dar per ansamblu condus cuminte as zice - consumul de doar 16-17 cred ca justifica aceasta afirmatie  :)
Deci?
« Last Edit: December 09, 2015, 23:11:47 PM by Forester »
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

MihaiFlorescu

  • *
  • 13905
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #193 on: December 10, 2015, 10:12:30 AM »
EDGE 0w-30 nu e de subaru. Am avut eu cand am luat WRX-ul si cred ca de la Constanta pana la Bucuresti si cateva drumuri prin oras mi-a papat 200ml.
EDGE poti sa il incerci pe cel mai gros 10w-60 (ulei de fabrica pentru modelul BMW M3). Acela imi facea si mie cu ochiul. Sau daca esti pe uleiuri subtiri, poti incerca 5w-30, numai ca eu din ala am bagat in Corsa 1.2 :D Sunt de parere ca la Subaru turbo trebuie un minim de 40. Din pacate castrol are asa ceva doar pentru Diesel, fiind asociat cu VW in mare parte.


La Mobil, gama de top este Mobil 1 si ai acolo new life si peak life care se potrivesc. Restul sunt uleiuri de ford fiesta si focus 1.0 dupa parerea mea.


EDIT: nu stiu daca am mai scris dar pentru cei care nu se baga in detalii tehnice cu vascozitate, TBN, HTHS etc.. daca vor un ulei bun pentru Subaru sa caute aprobarea Porsche A40 ;)
« Last Edit: December 10, 2015, 10:20:26 AM by MihaiFlorescu »

Forester

  • 3069
  • The other right!
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #194 on: December 10, 2015, 10:31:39 AM »
Aha, deci Mobil 1 e de top, m-a indus in oroare textul asta de la pagina dealer-ului:
Quote
Lubrifianti Mobil Super

Mobil Super este gama de uleiuri de motor premium pentru vehicule de pasageri,...

Ma apuc sa caut exact ce specificatii au mobil-urile despre care povestesti. Am un pitic pe creier si teoretic nu vreau un ulei cu API mai nou de SL, adica SM sau SN. Edge-ul se potrivea la capitolul asta, Magnatecu nu.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

MihaiFlorescu

  • *
  • 13905
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #195 on: December 10, 2015, 10:35:04 AM »
http://www.mobil.co.uk/UK-English-LCW/carengineoils_products_mobil-1-new-life-0w40.aspx

In stanga ai meniul cu restul variantelor. La specs vezi ca scrie de acel Porsche si de API/ACEA

Forester

  • 3069
  • The other right!
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #196 on: December 10, 2015, 11:27:12 AM »
Am vazut, si din cauza asta si new life si peak life cad din schema.
Interesant ca se incadreaza din acest punct de vedere ce au recomandat ei, adica Fuel Economy 0W-30. Si e singurul.
Mi se pare spectaculos cum din atatea puzderie de uleiuri abia am gasit cate unu de la fiecare firma care sa ma satisfaca, cel putin la nivel de teorie.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #197 on: December 10, 2015, 12:00:08 PM »
Despre uleiuri se pot intinde discutii interminabile. Ce ulei iti recomanda producatorul masinii? 5w30 , 5w40, 10w40? Ce norme trebuie sa respcete acel ulei?  Aceste raspunsuri sunt in cartea masinii si eu consider ca sunt de ajuns. Producatorul uleiului este singura variabila din punctul meu de vedere. Pt masini care au motoare modificate e alta mancare de peste.
Legacy 3.0R

Forester

  • 3069
  • The other right!
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #198 on: December 10, 2015, 12:34:34 PM »
Subaru imi zice in carte API SL. Iar majoritatea uleiurilor de pe piata, de la toti producatorii, respecta pe hartie SL, dar si SM/SN, ori eu asta nu vreau.
Deci nu vreau un ulei in care scrie ca respecta SM/SN/SL, ci unu pe care scrie doar SL.
Iar asa am gasit doar cele enumerate mai sus.
De ce am bazdacii astia la mansarda? Cititi pe aici. Fiecare intelege ce vrea. Eu am inteles doar ca nivelul de Zn din ulei este important pentru lubrefierea motorului, ca excesul de detergenti nu lucreaza in favoarea lubrefierii si ca normele dupa SL au mai putin Zn si mai multi detergenti, si mai agresivi.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Muttley

  • 4943
Răspuns: Informatii uleiuri
« Reply #199 on: December 11, 2015, 10:31:49 AM »
......majoritatea uleiurilor de pe piata, de la toti producatorii, respecta pe hartie SL, dar si SM/SN, ori eu asta nu vreau.

=)))))))))))))))))))))))

Ai sa ai o surpriza MARE!
Norma API apreciaza, simplificat, calitatea uleiului pentru o anumita aplicatie. S e pentru Spark ignition, C e pentru compression ignition. Litera de dupa, aia ascunde secretul, si anume, cu cat e o litera mai avansata in alfabet, acel ulei este MAI BUN!
In cazul expus de tine: A, B, C.... L, M, N.... X, Y, Z.
Ca urmare, pare-se ca tu insisti sa vrei uleiul mai prost  :P

Eu unul, fiind vorba de un motor turbo, adica unde uleiul trebuie sa faca multe chestii, si-n conditii foarte grele, am ales un ulei cu norma API dedicata strict benzinei, adica SN. Mai sus decat atat, din cunostintele mele, nu exista.
Si tot ramanand la mine, eu ma iau dupa 2 chestii... ba nu, 3 chestii si atat:
- full sintetic;
- vascozitate;
- norma API.
Ca are zinc, calciu sau fluor pentru un smalt sanatos... imi ard sinapsele degeaba.
WRX SW 2002