Totul despre... roti!
Subaru club Romania

Totul despre... roti!

Re: Totul despre... roti!
« Reply #300 on: February 05, 2022, 22:18:41 PM »
Si eu trebuie sa inlocuiesc Turanza alea si pe dimensiunea 215/50 R18 cred ca voi alege intre Goodyear Eagle Assymetric 5 si CSC5 SUV, urmand a fi montate pe masina cu care se face naveta, deci trebuie sa se comporte impecabil in toate conditiile 

Ilie

  • 594
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Totul despre... roti!
« Reply #301 on: February 05, 2022, 22:23:51 PM »
Deci e discutie lunga.
Am avut Conti Sport Contact ultima data de vara pe fosta masina, 235/45/17. Super multumit de grip, superbe pe ploaie. Insa in 30k s’au cam dus. Preponderent autostrada.

Bridgestone Turanza am acum la Mercedes w124 dar masina aia merge din an in paste. Am facut un singur drum de vreo 7k km prin Turcia si nu am avut de ce sa ma plang. Nu cred ca voi schimba anvelopele alea pe motiv de uzura.

La Forester, ma gandeam initial sa iau ceva spre AT mai potolit..insa am decis ca mai bine am un set dedicat de vara pe dimensiunea data de producator, cu care sa trec ITP’ul (in fiecare vara). In paralel voi avea AT’uri pe jantele de 16. Alta discutie si aici, insa astea sunt in planul 2.
Revenind la anvelopele de vara, ma uitam si la testele ADAC. Mai am 3 saptamani sa ma decid.
« Last Edit: February 05, 2022, 22:24:52 PM by Ilie »

Re: Totul despre... roti!
« Reply #302 on: February 05, 2022, 23:21:08 PM »
Desi nu sunt dimensiuni potrivite ptr SUV, aici marcile premium stau cel mai bine la uzura.

Ma oftic maxim ca la latime de 225 exista si CPC6 si PS4, dar si Assymetric 5 e la pret mult mai bun decat la 215. Si e totusi dimensiune cu care masina iese din fabrica, doar ca la variantele 4wd, nu FWD cum e la mine - dar fix pe aceleasi jante de 7J

Ilie

  • 594
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Totul despre... roti!
« Reply #303 on: February 06, 2022, 21:08:01 PM »
doar ca la variantele 4wd, nu FWD cum e la mine - dar fix pe aceleasi jante de 7J

La ce masina fwd te referi?

Clasamentul ADAC difera de la dimensiune la dimensiune. Ma tot uit si la Michelin Primacy 4..


Re: Totul despre... roti!
« Reply #304 on: February 06, 2022, 22:34:04 PM »
Un Seat Ateca, masina sotiei, eu p'a mea am deja 235/50 R18, c'am vrut neaparat CPC6 si atunci nu gaseam 225
Si da, am vazut ca sunt diferente in functie de dimensiuni, dar in ceea ce priveste uzura, dimensiuni diferite ale aceluiasi pneu ar trebui sa aiba aceeasi compozitie a materialului si sa se pastreze proportiile de km.

Ilie

  • 594
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Totul despre... roti!
« Reply #305 on: February 06, 2022, 23:22:44 PM »
Ar trebui..dar se pare ca nu.

Incep insa sa ma resemnez cu privire la jante.. am renuntat la OZ din pricina sarcinii prea mici ale jantelor de 505kg.
Speedline Corse 5x100 noi gasesc doar pe 16 sau pe 18. Nimic pe 17. Am cochetat cu Sparco si Team Dynamics si ATS. Insa nimic concret fara inele de la 57.1 la 56.1 si ET macar de 40.
Jantele OE de Forester XT cred ca sunt solutia..
Precum ploaia vine numai dupa ce speli masina, tot asa dupa ce cumpar jantele de Forester si le echipez cu anvelope noi, voi gasi un set de minunate jante AM :)
« Last Edit: February 06, 2022, 23:37:23 PM by Ilie »

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Totul despre... roti!
« Reply #306 on: February 15, 2022, 16:54:33 PM »
Daca ne intrebam cum poate o janta sa ajunga in cativa ani asa:



... iar unele dedicate de iarna sa arate ca noi chiar si dupa 4 ierni... Raspunsul scurt ar fi: neglijenta. Din intamplare aceasta este "rezerva mea". Mai exact o pana data jos de pe masina, anvelopa originala de fabrica schimbata ca s-a spart si aruncata in portbagaj. Deci plimbam degeaba niste zeci de kg. Chiar asa, sa o cantaresc.

Doar ca totusi putem face ceva sa nu se mai ajunga acolo?


In primul rand trebuie sa intelegem ce se intampla? Pai simplu, a oxidat aluminiul. Desi oxideaza mai greu ca fierul, nu este ferit nici el de acest fenomen.
Si o sa spuneti poate, pai cum naiba fac astia rotile alea "polished aluminium" sau "diamond cut", "diamond finish" sau mai stiu eu cum prefera sa le numeasca fiecare si nu au nimic? Ca doar sunt premium, sunt la moda, se spune ca sunt mai scumpe ca alea clasice vopsite. 

E drept ca rotile sunt trecute prin "cutite" pentru acest aspect, doar ca lasate asa probabil ca ar ajunge ca in poza de mai sus dupa prima iarna sau primele spalari cu solutii acide.
Si atunci producatorii acopera materialul cu un strat de lac, la fel ca orice alta janta, doar ca nu are si vopsea sub ea. Bun! Cam cat lac?

In mod normal, pe masinile Subaru si pe din ce in ce mai multe masini, stratul de lac are undeva intre 30 si 40 microni. Am inteles ca este un standard international pentru un anumit minim (parca 30 este). De aici in functie de cat de premium este sau nu marca, mai pot pune si mai mult. Asta se aplica la caroserie.

Cat lac a pus Subaru pe jantele astea diamond cut in 2008?
R: Cam cat pun si pe caroserie. Din masuratori am vazut intre 28 si 42 microni. Cautati pe net sa vedeti cat inseamna asta comparativ cu un fir de par.




Apoi mi-a trecut prin minte, ca fapt divers sa masor si "Made in China" de pe Hyundai, unde de fabrica am tot "diamond cut".
Na belea! Citiri intre 98 si 140 dar cel mai des in jur de 120. Oook. In 2008 garantia era de 3 ani parca si la Hyundai in 2018 am prins cu 6 ani.




Acum, ideea nu e sa arat cat de mult difera producatorii intre ei. Spuneam ca motivul postarii este evitarea acestei situatii care necesita reconditionare de durata si scumpa.

Cumparati o pensula de genul acesta (costa 7 lei):



Sau daca vreti sa depuneti mai mult efort, una de la magazinele de detailing, mai scumpa si care face acelasi lucru. Important este sa aiba corpul de plastic, nu de tabla. Tabla rugineste si sigur o sa zgariati janta. Iar coada daca este de lemn  o sa traga apa si apoi o sa crape sau se rupe.


Apoi in functie de cat timp are fiecare, un minim ar fi ca la spalatorie sa dati cu spuma si sa folositi pensula cat timp solutia isi face treaba pe caroserie. De preferat ar fi sa spalati cu atentie jantele din cand in cand fie acasa daca va permite locatia fie la spalatoriile self-service intr-o zi si la o ora cand putini se duc la spalatorie. Alocati timp suficient!

Sau cumparati tot din comert solutii dedicate pentru jante, recomand sa cititi eticheta sa nu fie acide, si sa curatati jantele inainte de a va apuca de caroserie. Solutiile din spalatorii sunt de obicei acide, pentru ca trebuie sa curete repede si bine si fara sa atingi masina. Doar ca pot avea efectul opus in timp. Mai bine folositi samponul normal sau o solutie speciala dedicata jantelor.

Clatiti bine si daca aveti timp si dispozitie, protejati-le cu o ceara. Orice fel de protectie este mai buna decat deloc. Dar clatirea este foarte importanta. Vad pe multi cum pleaca cu spuma pe masini sau atarnand pe la praguri, pe la roti etc. Solutia activa o sa continue sa lucreze. Si o sa lucreze direct in lacul si vopseaua care protejaza. IAr daca a dat de un punct de rugina, o sa il faca si mai mare.  Odata strapunsa protectia, vezi in prima poza rezultatul. Spalati si clatiti bine mai ales in zona prezoanelor. De acolo incep problemele pentru ca ramane stransa apa si mizeria si detergentii si sarea de pe drumuri.

Protejati-va investitia. S-au scumpit masinile si serviciile. Este un foarte mic efort cu un foarte mare beneficiu.

Cat despre rotile mele, o sa vina la un moment dat o postare mai ampla in jurnalul de bord al lui Frosty. Sper ca va este de folos informatia.
« Last Edit: February 15, 2022, 20:10:28 PM by MihaiFlorescu »

Re: Totul despre... roti!
« Reply #307 on: February 15, 2022, 17:36:51 PM »
Jantele de SH XT sunt cu diamond cut? Ca mie nu prea imi par.
Cat despre oxidarea aia, la sablare as zice ca se elimina cel putin 90% din ea, dar altfel cu greu scapi, mai ales in jurul butucului si gaurilor ptr prezoane. Cam asa erau si ale mele de Outback pe care le am ca roti de iarna. Le'am sablat si vopsit electrostatic si inca arata impecabil ... plus ca de la plasticul ala de vopsea aplicata electrostatic nici nu prea mai au sanse sa oxideze

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Totul despre... roti!
« Reply #308 on: February 15, 2022, 18:02:30 PM »
Fata spitelor da. Interiorul si intre spite este vopsea.

Ilie

  • 594
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Totul despre... roti!
« Reply #309 on: February 18, 2022, 18:53:30 PM »
Tot citind si iar citind, am ajuns parca la astea doua pentru vara, dimensiunea standard pentru FSG, 215 55 17:
- Goodyear Efficientgrip Performance 2 94w
- Vredestein Ultrac Satin XL 98w
Inainte sa dau comanda, mi-am zis sa mai cer o parere :)

Re: Totul despre... roti!
« Reply #310 on: February 18, 2022, 19:24:51 PM »
Cam tot la pret de GY e si CPC6

Ilie

  • 594
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Totul despre... roti!
« Reply #311 on: February 18, 2022, 19:37:26 PM »
Cam tot la pret de GY e si CPC6
Am gasit cu:
460 ron Goodyear Efficientgrip Performance 2 94w
472 ron Vredestein Ultrac Satin XL 98w
472 ron Continental Premium Contact 5 94v

CPC 6 este 626ron.
Calculand costul total la 4 anvelope, un set de CPC6 este cu peste 600 ron mai scump. Nu sunt insa sigur daca diferenta dintre CPC 5 si CPC 6 justifica costul suplimentar. Aidoma si in cazul comparatiei cu GY si Vredestein.


« Last Edit: February 18, 2022, 19:46:50 PM by Ilie »

Musiu

  • 1156
    • 2007 Forester XT
Re: Totul despre... roti!
« Reply #312 on: February 18, 2022, 21:01:40 PM »
As lua Yokohama pentru vara, dar este doar o dorinta a mea  O0
2007 Forester XT

Ex:
2007 Forester 2.0 XS
2003 Impreza WRX wagon

Re: Totul despre... roti!
« Reply #313 on: February 18, 2022, 21:59:59 PM »
Gasisem Goodyear alea tot la 626 ron si de'aia ziceam de CPC6. Tot sunt ieftine fata de versiunea pe 18, care sare lejer de 800 ron ...
Sau PS4 - 623 ron
« Last Edit: February 18, 2022, 23:58:02 PM by andrei0241 »

Re: Totul despre... roti!
« Reply #314 on: February 26, 2022, 23:53:09 PM »


PS: topic dedicat cauciucurilor de vara nu avem?

Ilie

  • 594
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Totul despre... roti!
« Reply #315 on: March 08, 2022, 16:58:05 PM »
Nokian Powerproof?
Vreau sa iau saptamana asta anvelope si ma tot ...esc :)

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Totul despre... roti!
« Reply #316 on: March 08, 2022, 17:17:54 PM »
@ilie: Am avut pe ultima impreza.

Consum bun, aderenta neasteptat de buna pe uscat la banii astia, imi place ca are indicatorul de uzura in profil, nivelul de zgomot fix la mijloc as zice eu.
Nu am apucat sa testez prea mult pe ploaie dar din ce tin minte e ok. Nu am avut emotii dar nici nu pot spune ca era ca pe uscat.

Singurul lucru de luat in calcul este ca mi s-au parut lateralele moi. Adica eu tineam fata la 2.3bar cu masina goala, cand deja este peste ce recomanda Subaru, dar tot parea ca fac burta. Insa nu a avut un efect negativ in mers pe care sa il simt.
Posibil sa se duca repede. Eu cred ca am facut cam 2500-3000km cu ele in total si deja pe fata se vedea indicatorul de 7mm iar pe spate se mai zarea putin cel de 8mm. Deci posibil in 25.000km, undeva la 2-3 ani, sa ceara schimbare daca se mentine ritmul acesta de uzura si daca se alterneaza cu anvelope de iarna.
Ele vin cu 8mm profil pe 215/45/R17
« Last Edit: March 08, 2022, 17:55:16 PM by MihaiFlorescu »

rzw75

  • *
  • 1674
  • ex
Re: Totul despre... roti!
« Reply #317 on: March 08, 2022, 17:27:53 PM »
Eu ti-as recomada Goodyear Efficientgrip Performance 2 , pentru ca din pacate Nokian nu mai este ce era pe vremuri... in ultimii ani inteleg ca au intrat in tara anvelope produse in fabrici care produc pentru Europa de Est... eu am tot avut Nokian de vreo 10-12 ani incoace si pot sa-ti spun ca sigur a scazut calitatea...
ex Impreza '05 Wagon 2,5 RS
ex Forester 2,5 XT
ex Outback 2,5
ex Impreza 2,5 WRX

:) Speed Triple 1050 R

Ilie

  • 594
  • Forester sg9 2.5xt
Re: Totul despre... roti!
« Reply #318 on: March 08, 2022, 18:11:42 PM »
Multumesc frumos pentru update. Exact ce aveam nevoie :)
Am avut Nokian de iarna si am fost super multumit de grip..insa au crapat repede. De vara nu am avut niciodata si parca imi faceau cu ochiul Powerproof.
Tot la Goodyear ma intorc..
Merci inca o data!

Re: Totul despre... roti!
« Reply #319 on: April 13, 2022, 14:56:03 PM »
Am fost atat de dezamagit de CrossClimate all season datorita faptului ca dupa 2 ani..rulate doar vara...s-au dus( mai au 5-6mm)...dar simt ca aderenta nu mai este aceeasi, incat nu stiu daca sa mai aleg Michelin ..sau sa trec ai eu pe GoodYear - ca si dimensiune imi trebuie 225/65/17 102H sau 106V . As alege intre Primacy dar exista doar 102H sau PS4 cu 106V sau EfficientGrip 2 aici pot sa aleg 102H sau 106V. Ma ajutati sa fac o alegere...saptamana viitoare m-am programat la schimb de anvelope si inca nu le am 😅