STI Hatchback 2008
Subaru club Romania

STI Hatchback 2008

Răspuns: STI Hatchback 2008
« Reply #120 on: October 16, 2013, 23:13:49 PM »
Ok, multumesc mult.

Răspuns: STI Hatchback 2008
« Reply #121 on: October 23, 2013, 08:29:19 AM »
Acum ca a trecut ceva timp ne poti spune cum ti se pare evacuarea, cat de bine te impaci cu zgomotul atat in oras cat si la drum lung. Deasemenea, problema pe care o ai la 5500 RPM era prezenta dinainte sa-ti pui evacuarea? Si ca ultima intrebare: de unde ai luat-o mai exact ?:D

Răspuns: STI Hatchback 2008
« Reply #122 on: October 23, 2013, 19:17:31 PM »
Ca si feed back legat de sunet: nu este deranjant, cu toate ca in afara orasului este mai zgomotoasa decat cea OEM, insa intr-un mod, zic eu decent;cand cobori din masina nu iti ramane "inertie" in urechi, zgomotul respectiv.
Ca sa fiu sincer, sotia nici nu a remarcat, cel putin la interior, vreo diferenta :)

La exterior, fiindca am promis ca postez un film, cam asa "rage" :


In ceea ce priveste problema mea cu taiatul gazului la 5500 rpm, trebuie sa rectific : daca schimb vitezele in plajele corecte, nu am probleme (fenomenul respectiv la 5500 rpm apare doar daca supraturez excesiv, spre exemplu in viteza II-a din cate am observat).
Daca insa schimb vitezele corect, la timp,  in modul "sport" sau "sport sharp", numai imi apare fenomenul.
Oricum, intentionez sa mai studiez fenomenul, intr-un service specializat.

Ca sa raspund si la ultima intrebare, evacuarea a fost luata de la invidia europe (Holland) :
http://www.invidia-europe.com/subaru/impreza-wrx-gr-08-sti-cat-back-exhaust-q300tl.html

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: STI Hatchback 2008
« Reply #123 on: October 23, 2013, 19:21:20 PM »
Nu este ok partea cu schimbatul vitezelor in sensul ca pur si simplu nu are voie sa mearga in nas (ca taie boost-ul sau benzina) pana la 6700 de ture (unde soft-ul stock taie). Indiferent de treapta sau mod (sport sau sport sharp) faptul ca se taie ceva la 5500 iti garantez ca nu este un comportament normal.
Eu o tin aproape tot timpul in plaja 4000 - 6500 si la fel era si pe soft-ul stock si nu taia nici unde nimic .....
Personal ma gandesc la 2 posibilitati:
1: cumva ajunge pe overboost (depaseste target boost-ul cu mai mult decat limita acceptata de soft) si taie brutal boost-ul, iar motivele pentru care poate ajunge pe overboost .. pot fi multiple ...
2: sa aiba cumva soft-ul modificat astfel incat sa fie coborata intentionat limita la 5500 ? dar asta s-ar intampla atunci tot timpul, adica in toate treptele de viteza si in toate modurile (inteligent, sport sau sport sharp)
« Last Edit: October 23, 2013, 19:27:02 PM by andea79 »

Răspuns: STI Hatchback 2008
« Reply #124 on: October 23, 2013, 19:33:34 PM »
Maine intentionez sa mai fac inca un test, sa fiu mai atent la ce turatie apare fenomenul.
In mod cert, nu urca pana la 6.700.....ca nu e 5500 si e 6000 poate parea irelevant, insa asa cum spui si tu, este o problema.
Eu nu am observat fenomenul mai inainte fiidca am "menajat" oarecum motorul, dar vorba lui KET, putina forjare nu face decat sa identific viitoare posibile probleme mai grave.

Răspuns: STI Hatchback 2008
« Reply #125 on: October 23, 2013, 19:36:17 PM »
Tu ai acelasi model de Subaru, de curiozitate intreb?....

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: STI Hatchback 2008
« Reply #126 on: October 23, 2013, 19:51:29 PM »
Exact, STI 2008

Răspuns: STI Hatchback 2008
« Reply #127 on: October 23, 2013, 19:55:03 PM »
Mda....atunci "problem" la mine estem:(:(

Răspuns: STI Hatchback 2008
« Reply #128 on: October 23, 2013, 21:28:10 PM »
Nice :) 1 view? :)) Cat a fost monopera la montaj?

Răspuns: STI Hatchback 2008
« Reply #129 on: October 23, 2013, 21:53:26 PM »
Tks!
1 view, adik eu sa verific dc s-a incarcat :):):)
Manopera 350 lei(fara factura).

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: STI Hatchback 2008
« Reply #130 on: October 23, 2013, 21:56:22 PM »
Tot in legatura cu problema de la aprox.5500rpm: daca mergi la un service/cineva care are scule cu care iti poate monitoriza target boostul si boost-ul efectiv realizat ar trebui sa se vada foarte clar daca in momentul in care "se taie" boost-ul este peste target. Am vazut ca ai doar un cat-back dar si un filtru de aer un pic mai permisiv. Mai tii minte de cand ai problema / a aparut dupa montarea chestiilor de mai sus sau nu ?
Luate individual atat filtrul de aer in cutia stock cat si cat back-ul nu afecteaza atat de mult parametrii incat sa fie nevoie de ajustarea soft-ului dar amadoua combinate ar putea "sa-si uneasca fortele" :) Daca mai ai filtrul vechi/original/sau faci rost de undeva poti face un test simplu.. ca este usor de schimbat.
Sau poate vreo linie/furtun de vacuum care merge de la admisie si de la wastegate-ul turbine la "boost solenoid" nu sunt ok ...
« Last Edit: October 23, 2013, 22:18:55 PM by andea79 »

Răspuns: STI Hatchback 2008
« Reply #131 on: October 23, 2013, 22:52:34 PM »
Ai dreptate, e posibil sa se genereze un efect de "domino" prin cele doua, sa le zicem "upgrade"-uri, interesanta si pertinenta observatia ta.
Filtrul este un HKS, ai dreptate, in cutia stock.Mai am si filtrul OEM.Am sa fac maine inlocuirea filtrului sa vad reactia.
Cred ca ininte de cele doua modificari, nu aveam problema respectiva.....nu sunt sigur,insa.
Dar maine elimin si varianta asta.

Legat de testele sugerate de tine, cam asta intentionez sa fac, cat de curand.
Multumesc inca odata pentru sfaturi.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: STI Hatchback 2008
« Reply #132 on: October 24, 2013, 01:56:19 AM »
Parca a mai avut cineva probleme asemanatoare si chiar eu pateam sa imi taie violent benzina la 5000 parca sau poate tot 5500. Am scris unde dar am uitat unde prin jurnalul meu. In fine, problema era de la un furtun de vacuum care ducea la boost solenoid si care iesise probabil de la vibratii. Atat de simpla era problema. Si parca mai era cineva si cica scapa aer inainte de turbina pe la turbo intake pipe. Se slabise gura si nu etansa.

KET

  • 3921
Răspuns: STI Hatchback 2008
« Reply #133 on: December 17, 2013, 15:13:51 PM »
Ce mai face MIG-ul?

Răspuns: STI Hatchback 2008
« Reply #134 on: December 17, 2013, 15:47:02 PM »
Sal Ket,
MIG-ul face binishor; am reusit sa ii verific compresia:10 pe trei cilindri si 10.5 pe unul.
Pare ca problemele mele enumerate mai sus, nu sunt de aici.
Trebuie la inceputul anului sa continui cu verificarile legate de etansare racorduri intercooler si turbina.
Intre timp MIG-ul numai are acele trepidatii la relantii...sau sunt destul de rare.
Tot intre timp a murit bateria, inlocuita cu deja; aveam capacitate de incarcare de 35%, la cea "decedata".
Pentru cei interesati, am reconditionat jantele de iarna (OEM), erau lovite vreo doua din ele, una destul de vizibil.
Cu ocazia asta le-am revopsit mai inchise la culoare.
Pret total revopsit si reconditionat 600 lei; a durat 2 zile, treaba de calitate.
Am sa postez cateva foto "before&after".
Urmatorul pas cred ca va fi schimbarea bucselor cu unele din poliuretan.
Cei care ati schimbat, ce impresie v-au lasat?

KET

  • 3921
Răspuns: STI Hatchback 2008
« Reply #135 on: December 17, 2013, 17:24:05 PM »
Compresia e foarte buna!
Eu am schimbat bucsele. Toate. Impresia este ca masina este mult mai inchegata si sta mai bine pe viraje. Dar fa schimbarea asta impreuna cu schimbarea tamponelor motor si cutie si a anti-lift kitului. O vei simti ca pe o alta masina.
Multa bafta in continuare.

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: STI Hatchback 2008
« Reply #136 on: December 17, 2013, 17:45:13 PM »
Legat de bucse(i) :) eu le-am schimbat cu cele de grupa N  - dar fara tampoanele de motor si fara sway bar-uri (inca) si din punctul meu de vedere doar cu acestea eu nu simt nici o diferenta :) Probabil cel mai mare aport il au sway bar-urile si probabil diferenta mare se va simti dupa ce sunt puse si acestea dar repet doar din bucsaraie pentru mine e za seim ...

KET

  • 3921
Răspuns: STI Hatchback 2008
« Reply #137 on: December 17, 2013, 17:58:35 PM »
Da, am uitat sa zic ai de sway bars. Si alea de schimbat.

Răspuns: STI Hatchback 2008
« Reply #138 on: December 17, 2013, 20:37:37 PM »
firar, pe alea nu le-am schimbat (sway).
Sherban, eu zic sa schimbi bucsele ultimele... poti sa schimbi atat de multe cu cei 1000 eur + manopera aferenta:)

tar0M

  • 934
  • Impreza WRX 2008
Răspuns: STI Hatchback 2008
« Reply #139 on: December 17, 2013, 21:29:09 PM »
Sunt de aceiasi parere cu Ket, schimbarea bucsilor din punctul meu de vedere a fost un lucru foarte bun.
Ramane la alegerea ta ce faci.