wrx sti '08
Subaru club Romania

wrx sti '08

KET

  • 3921
Răspuns: wrx sti '08
« Reply #240 on: December 18, 2013, 16:45:54 PM »
...mai bine pastrezi banii pentru un upgrade bun de motor parerea mea...


Kinder, exista o reteta buna pentru motor.  ;) Verificata...

KET

  • 3921
Răspuns: wrx sti '08
« Reply #241 on: December 18, 2013, 16:47:59 PM »
Andea, la al catelea re-build ai stat langa mecanic?

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: wrx sti '08
« Reply #242 on: December 18, 2013, 17:02:48 PM »
la toate :)
chiar si la primul in care de fapt doar mi-au schimbat blocul scurt cu altul nou (ca a fost pe garantie ) si cred ca la aceasta prima operatie m-a prins microbul :) oricum pana in acel moment masina o aveam de 2 ani jumate si era complet stock .. fara nici macar un  abtzibild pe ea :)

iar legat de statul langa, trebuie sa recunosc ca unele operatiuni le-am pierdut in sensul de honuitul camasilor, montarea ulterioara a camasilor -> au fost facute la firme care nu era in Cluj , unde a fost trimis doar blocul scurt dar am trimis impreuna si specificatii clare si am cerut masuratorile exacte pentru interiorul fiecarei camasi, piston ... pe care le-am si verificat ulterior (ar trebui sa spun ca mi-am luat si scula de masurat pentru ca la service nu aveau ceva foarte exact si eu vroiam neaparat sa verific :) )

discutii cu mecanicul am avut de exemplu la montarea segmentilor (acel ring gap) care de asemena trebuia facut din pila la o anumita cota, clar mult mai mare decat stiau mecanicii, de asemena la strangerea bielelor, chiulaselor .. etc ... unde la fel a trebuit sa insist sa stranga la ce forta zic eu si cum zic eu (si specificatiile primite de la producatorul pieselor) nu la cat stiau ei / procedura subaru standard - chiar daca au zis nu o data ca ei rup piesele daca strang la cat zic eu ....

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: wrx sti '08
« Reply #243 on: December 18, 2013, 17:11:20 PM »
chiar vazusem la un moment dat un soi de situatie/statistica  din care se vedea foarte clar ca in mai mult de 90% din cazurile cu motoare cu probleme la pistoane/biele (aftermarket zic, deci din unul din cele 2 aliaje)  problema a fost generata de montaj incorect. (nu vorbesc de failure-urile generate de probleme de soft, amestec .. etc ...)
Eu de exemplu am fost suprins sa vad pistonul meu din camasa care a crapat, piston pe care segmentii erau rupti/varza, piston care rupsese bucati din materialul camasii (in zona crapaturii) si piston care nu avea nici macar o zgarietura :) Deci chiar am fost surprins de rezistenta materialului din acel piston  ...

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: wrx sti '08
« Reply #244 on: December 18, 2013, 17:16:46 PM »
si pentru domnul posesor a thread-ului, eu personal cand am cautat pistoane/biele etc .... cel mai bun pachet din punctul meu de vedere (continut/pret) a fost cel de la ams performance
http://www.amsperformance.com/cart/ams-ej25-advanced-engine-rebuild-kit.html
pe care l-am luat de la exelixis , ei fiind dealerii ams performance in romania :)

iar legat de soft (ca acum ca m-am pornit pe scris nu ma pot opri :) ) chiar daca ce zic seamana cu reclamele facute de racing code, adevarul este ca soft-ul stock are cateva problemutze (generate in principal de dorinta de a respecta normele de poluare si de a obtine un consum redus) ... si cu un alt soft chiar daca puterea este impinsa mai sus (un pic asa, nu mult cu internele stock :) ) eu zic ca per ansamblu este mai safe

Eu am avut de exemplu cu internele stock, puse harta de stage 1 (aveam doar un AEM CAI) prima data de la
http://www.xpttuning.com/index.php?main_page=product_info&cPath=60_12_58_59&products_id=110
si apoi dupa ce mi-am luat downpipe harta de stage 2 tot de la XPT
http://www.xpttuning.com/index.php?main_page=product_info&cPath=60_12_52&products_id=111
si masina (cu interne stock repet) a mers aproximativ 25 000 km pana am avut probleme cu garniturile de chiulasa (harta de stage 2 urca pana spre 23psi boost - comparativ cu 14psi boost harta stock) din cauza faptului ca s-au ridicat chiulasele - s-au "alungit prezoanele" de chiulasa subaru stock :)

Si asta a fost al doilea rebuild (dupa primul care nu prea se pune fiin chestia cu garantia) la care daca tot am desfacut motorrul am zis sa schimb preventiv si internele (stiam ca vreau mai mult) si am folosit kitul de la AMS...

Apoi (ca sa continui povestea :) ) am folosit in continuarea harta de stage 2 pana m-am cam plictisit de ea.. si mi-am luat turbina (http://www.rallysportdirect.com/Blouch-Dominator-3-0XT-R-Turbo-Subaru-Models-inc-2002-2011-WRX-STI), injectoare (ID1000) .. etc .. facut soft in Budapesta apoi in Bucuresti la exelixis (ca ala din Budapesta nu imi placea cum mergea masina) pana la un moment dat a crapat camasa pe pistonul 3 de la prea multi cai inghesuiti acolo :) (adevarul este ca am fost avertizat ca peste 400 cu internele schimbate am toate sansele sa crape camasa/blocul ceea ce s-a si intamplat). Deci asa am ajuns la rebuild no#3 in care am montat camasi AEBS .. sa reziste :)

Dupa nici 1500km din pacate a urmat rebuild no#4 si ultimul pana in acest moment :) care a fost generat de propria mea prostie (zic asa pentru ca de la service nimeni nu a zis nimic dar trebuia sa ma informez eu mai bine) in sensul ca la rebuild #3 nu am schimbat racitorul/incalzitorul stock de ulei care contine un soi de spirala intortocheata / imposibil de curatat cum trebuie de spanul ramas in motor .. span care a cauzat probleme cu cuzinetii.. deci rebuild no#4 inlocuit cuzineti si arbore (restul a supravietzuit).. si momentan am aprox 16 000km de la acest ultim rebuild.
(nu am mai amintit de alte cateva piese puse pe masina gen intercooler, oil cooler, radiator mai mare, pompa de benzina .. bla bla .. ca si asa am scris prea mult :) )
« Last Edit: December 18, 2013, 17:49:46 PM by andea79 »

tar0M

  • 934
  • Impreza WRX 2008
Răspuns: wrx sti '08
« Reply #245 on: December 18, 2013, 18:24:42 PM »
Andea ma minunez de cate cunostiinte $$ mecanice ai.

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: wrx sti '08
« Reply #246 on: December 18, 2013, 18:43:11 PM »
Andea ma minunez de cate cunostiinte $$ mecanice ai.
fiecare cu piticii lui :)
unii merg la pescuit, altii prin cluburi... eu prin service :)

dar, ca sa fiu un pic rau asa, nu stiu daca cunostintele $$ mele mecanice (adunate toate asa) depasesc cunostintele $$ mecanice ale lui Ket dobandite doar din ultima operatiune :)

si ca sa concluzionez un pic asa viziunea mea optimista asupra cat de pretabil la modificari este ej25 pornind de la rebuild-urile mele:

#1 rebuild -> masina complet stock, bloc scurt inlocuit pe garantie -> nici o problema din partea mea
#2 rebuild -> cauzat in principal de abuzul meu cu stage 2 map** -> au cedat garniturile de chiulasa doar ... restul a rezistat :)
#3 rebuild -> a rezistat totul mai putin blocul  - dar la asta ma asteptam
#4 rebuild -> prostie proprie nu vina motorului/masinii

deci, totusi nu a fost chiar asa rau zic eu :)

**in perioada cu hartile stage 1 si stage 2 am abuzat motorul cel mai mult (fiind si in configuratia stock) -> am experimentat / invatat o groaza de chestii pe partea de soft pe principiul trial & error (chiar mai mult error cateodata decat trial) si cat a fost el de stock motorul a rezistat bine zic eu avand in vedere la ce a fost supus (modificari ale hartii de boost fara modificari pe partea de fueling si/sau timing, knock la greu cateodata, etc ... dar trebuia sa invat si eu cum functioneaza nu ? :) )
« Last Edit: December 18, 2013, 19:14:54 PM by andea79 »

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: wrx sti '08
« Reply #247 on: December 18, 2013, 19:34:21 PM »
andea eu inteleg ce zici tu aici si respect ce ai facut tu si te felicit si multa bafta inainte cu masina si sincer eu iti doresc sa nu mai ai probleme cu motorul la masina, eu doar mi-am exprimat parerea despre piesele din state ( acum fiecare cu parerea lui, nu zic ca eu stiu mai multe decat altul sau altele doar asta e opinia mea formata din ce m-am lovit pana acum ), iar tu ai zis ceva foarte important si foarte destept si anume solutiile testate deja sunt cele mai bune, iar in state nu se vand multe piese care la noi se gasesc sau branduri care la ei nu se comercializeaza, acum care branduri/piese sunt mai bune aici depinde de fiecare ce a testat si ce a vazut deci pana la urma depinde pe ce cale vrei sa o iei solutii facute in state, europa sau japonia, bafta baieti
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: wrx sti '08
« Reply #248 on: December 18, 2013, 22:18:44 PM »
andea eu inteleg ce zici tu aici si respect ce ai facut tu si te felicit si multa bafta inainte cu masina si sincer eu iti doresc sa nu mai ai probleme cu motorul la masina, eu doar mi-am exprimat parerea despre piesele din state ( acum fiecare cu parerea lui, nu zic ca eu stiu mai multe decat altul sau altele doar asta e opinia mea formata din ce m-am lovit pana acum ), iar tu ai zis ceva foarte important si foarte destept si anume solutiile testate deja sunt cele mai bune, iar in state nu se vand multe piese care la noi se gasesc sau branduri care la ei nu se comercializeaza, acum care branduri/piese sunt mai bune aici depinde de fiecare ce a testat si ce a vazut deci pana la urma depinde pe ce cale vrei sa o iei solutii facute in state, europa sau japonia, bafta baieti

asa e cum zici si doar e forum , adica loc de dat cu parerea :)
deci ... ziceam si eu parerea mea ... si fiecare trebuie sa studieze si sa decida cum considera ca e mai ok pentru el ...

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: wrx sti '08
« Reply #249 on: December 18, 2013, 22:25:05 PM »
eu stiu ce zici domnule dar doream sa ma fac inteles de ce mi-am exprimat astfel parerea, toate cele bune
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: wrx sti '08
« Reply #250 on: December 18, 2013, 22:45:14 PM »
eu stiu ce zici domnule dar doream sa ma fac inteles de ce mi-am exprimat astfel parerea, toate cele bune
avand in vedere ca tu te ocupi first hand sa zic asa de partea de service pentru multe subaru (ca eu pot povesti doar propriile chestii) cred ca ar fi interesant pentru toata lumea daca ne-ai da mai multe detalii .. de exemplu la forester-ul despre care zici mai sus ca a necesitat un refresh la motor ar fi interesant de stiut nr de km facuti de la ultimul rebuild si ce s-a intamplat mai exact acum -> uzura la nivelul segmentilor/cuzineti  sau .. si altele ... astea sunt chestiile pe baza carora lumea poate sa invete cate una alta

eu tot incerc asa din cand in cand sa ponesc si discutii mai tehnice ...  din pacate nu prea sunt bagat in seama :)
ca paranteza, povesteam acum aprox. o saptamana pe mail cu Sebastian incercand sa port o conversatie legata de anumite functionalitati din soft si modul lor de implemnentare si ... din pacate raspunsul general a fost ca nu discutam chestii ce tin de cum se face efectiv ceva ca e un soi de subiect tabu ... :)

eu personal nu inteleg abordarea asta, din punctul meu de vedere ar trebui discutate toate aceste chestii.. ca lumea sa le inteleaga si sa avansam un pic de la nivelul de lipit abtzibilduri ....
« Last Edit: December 18, 2013, 22:57:01 PM by andea79 »

KET

  • 3921
Răspuns: wrx sti '08
« Reply #251 on: December 18, 2013, 22:59:13 PM »
dar, ca sa fiu un pic rau asa, nu stiu daca cunostintele $$ mele mecanice (adunate toate asa) depasesc cunostintele $$ mecanice ale lui Ket dobandite doar din ultima operatiune :)

Andea, nu stiu cat te prinde sa fii rau asa.
Eu am invatat cat am putut, vrut si avut timp din singurul rebuild. Tu ai 4 la activ si se pare ca-ti plac. Eu sper sa ma opresc la asta si sa raman cu atat.
Ai zis si tu mai sus ca e un forum si fiecare isi da cu parerea.
Tu ai facut experimente cu masina, rebuilduri, pentru ca ai avut timp si nervi. Nu toti le au. Eu sunt de parere ca cineva care vrea sa se bucure de masina nu trebuie sa se apuce sa faca experimente.
In fine, fiecare cu ale lui. Si chiar admir faptul ca ai facut asta, dar repet: nu toti au in linatie, timp, nervi, etc.
Kinder va face alegerea si va trai cu ea.
Hai ca i-am cam poluat destul topicul omului si daca mai vrei "sa fii un pic rau asa" hai sa gasim alt loc.  ;)

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: wrx sti '08
« Reply #252 on: December 18, 2013, 23:13:35 PM »
da, adevarui ca am scris multe pe topicul asta care nu e al meu ... si chestia cu sa fiu rau ...  nu am vrut chiar sa fiu rau :)
recunosc, sunt pur si simplu curios cam cat te-a costat pe tine distractia cu motorul (stiu ca ai scris candva la inceput dar cu siguranta multe s-au mai schimbat intre timp)
la mine de exemplu , fara un calcul la virgula, dar cred ca pana acum au intrat aprox. 12-15 mii ....
dar daca as fi stiut mai multe de la inceput as fi putut reduce macar la jumatate suma ... ironia este ca Sebastian a fost primul care mi-a recomandat camasi de la inceput ... si la momentul respectiv ma gandeam ca nici vorba sa am eu nevoie de asa ceva ... etc ... dar daca totusi le puneam la primul rebuild ..filozof eram :)

KET

  • 3921
Răspuns: wrx sti '08
« Reply #253 on: December 18, 2013, 23:16:44 PM »
Distractia nu a fost mai costisitoare decat mi-am permis.
O seara buna.
Kinder, spor cu masina.

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: wrx sti '08
« Reply #254 on: December 18, 2013, 23:34:04 PM »
efectiv masina avea un sindrom de piston slap cum au multe motoare cu pistoane cosworth si omul a vrut niste pistoane ok care sa nu aiba aceleasi sintome + biele stock, restul nu stiu ce are prin motor ca nu a luat de la mine, ah si garnituri oem si omul are 360cp si 540nm daca tin bine minte si merge ok masina totul in regula, inainte cu vechea config facuse vreo 24k km daca tin bine minte dar s-ar putea sa gresesc
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: wrx sti '08
« Reply #255 on: December 18, 2013, 23:45:33 PM »
efectiv masina avea un sindrom de piston slap cum au multe motoare cu pistoane cosworth si omul a vrut niste pistoane ok care sa nu aiba aceleasi sintome + biele stock, restul nu stiu ce are prin motor ca nu a luat de la mine, ah si garnituri oem si omul are 360cp si 540nm daca tin bine minte si merge ok masina totul in regula, inainte cu vechea config facuse vreo 24k km daca tin bine minte dar s-ar putea sa gresesc
mersii de info, daca as fi in locul lui Kinder :) adica interesat de pistoane... as intreba ce model exact de pistoane, la ce clearance-uri au fost montate ..etc..dar asta doar daca as fi Kinder :)

Răspuns: wrx sti '08
« Reply #256 on: December 19, 2013, 00:05:16 AM »
Motorul sta bine mersi asa cum sta, dar ca tot omul prevazator vreau sa nu crape. De aia tot ce am pus pe masina pana acum a fost "sa fie bine, ca sa nu fie rau" :)
Am stat eu mai bine si m-am gandit si cred ca imi iau 2 x ati 7990 ... :D

Multumesc tuturor de sfaturile tehnice :) Recunosc ca's un afon in materie si sunt bine venite.

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Răspuns: wrx sti '08
« Reply #257 on: December 19, 2013, 00:10:03 AM »
pfff ce select o arzi :)) si eu amt recut la un 7950 de curand si e treaba, acum scuza-mi incultura pe partea asta dar 7990 nu avea direct 2*gpu?
pe partea noastra mai bine lasa motorul asa man dai ulei bun si bucura-te de acaret cat mai mult
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

KET

  • 3921
Răspuns: wrx sti '08
« Reply #258 on: December 19, 2013, 00:14:43 AM »
Baietii, ati gresit forumul, sau macar sectiunea...  :D

Răspuns: wrx sti '08
« Reply #259 on: December 19, 2013, 00:17:55 AM »
@STI : da, are deja 2xgpu, dar 2x 7990 crossfire => 4x gpu si 2x6 Gb DDR5. Astea si 2 module de racire pe apa... Si o sursa de 1200W :D Ca asta de 750 de abia ar face fata la una :)
Da, motorul ramane asa :) Chiar ma gandeam ca la ce batranica sunt eu, la 100k km, n-o sa ma creada nimeni ca-i motorul original :)