XT'ul meu
Subaru club Romania

XT'ul meu

Muttley

  • 4943
Re: XT'ul meu
« Reply #400 on: August 27, 2020, 21:19:35 PM »
Adica turbo inlet.
Vezi ca-ti mai trebuie niste chestii la inlocuirea aluia.
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13905
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: XT'ul meu
« Reply #401 on: August 27, 2020, 23:08:19 PM »
Numa' buna de pus la iernat? Sau o scoți iarna asta?

Re: XT'ul meu
« Reply #402 on: August 27, 2020, 23:45:13 PM »
@Muttley:
Evident ca nu m'am uitat prea atent si chiar am crezut ca se poate inlocui fara mare bataie de cap.

Din ce am citit acum, varianta ptr turbo inlet OEM e demontarea galeriei de admisie, deci va fi interesant, probabil va trebui sa profit si sa inlocuiesc si furtunele de combustibil.
Si sa vad si care e "combinatia" cu TGV delete, ca tot e p'acolo

La ce chestii te referi? In afara de garniturile de admisie?


@Mihai:
Din nov clar intra la "iernat", dar poate am noroc si o misc mai pe la inceputul anului

LE: cred ca stau linistit deocamdata cu TGV delete, macar sa reusesc eu sa schimb cotul ala
« Last Edit: August 28, 2020, 00:22:57 AM by andrei0241 »

Muttley

  • 4943
Re: XT'ul meu
« Reply #403 on: August 28, 2020, 07:20:00 AM »
Garnituri admisie, furtunuri benzina, garnitura supapa bypass, droaie de furtunase care crapa la demontare. Sunt tutoriale pe net cu liste gata facute.
WRX SW 2002

Re: XT'ul meu
« Reply #404 on: August 28, 2020, 18:49:05 PM »
Mersi, o sa caut mai in detaliu, aseara doar mi'am facut o idee despre ce presupune demontarea galeriei de admisie.

Pana una alta, azi pe A4, mergand lejer cu pilotul la 100km/h, puoc Check Engine si Cruise Control clipind.
ODB'ul si Torque zic P0420: Catalyst System Efficiency → Below Threshold → Bank 1, care are multiple cauze posibile, deci am ce face in weekend

MihaiFlorescu

  • *
  • 13905
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: XT'ul meu
« Reply #405 on: August 28, 2020, 22:34:21 PM »
Pai daca nu mai sufla pe lāngă uppipe-ul acum s-a derutat

Re: XT'ul meu
« Reply #406 on: August 29, 2020, 19:43:27 PM »
Azi, stand in trafic, am zis sa dau o scanare (n'am cerut diagnoza la SMT, ca am zis ca n'are nici o eroare)
Torque'ul a gasit insa P0420, poate dau si o scanare cu Tactrix/ Romraider sa imi confirme, insa din descrierea de mai jos inclin sa cred ca inlocuirea garniturii/garniturilor din cauza carora am acel sunet pe accelerare va face si codul acesta de eroare sa dispara

Uitasem complet ca Torque'ul imi mai gasise eroarea asta o data, insa atunci nu aveam Check Engine'ul aprins.

Azi am facut plinul, am urmarit un pic in Romraider AFR'ul (varia in jurul a 14.7) si voltajul ptr Rear O2 sensor (se stabiliza in jur de 0.85V, parca). Nedocumentandu'ma din timp sa vad ce alti parametri trebuiau urmariti, am dat un reset, am facut vreo 30 km, deocamdata e in regula, dar sigur voi mai da de P0420 asta

MihaiFlorescu

  • *
  • 13905
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: XT'ul meu
« Reply #407 on: August 29, 2020, 21:20:20 PM »
Parca v trebuie sa fie egal cu 1 la 14.5 AFR. Deci ar fi trebuit să ai un 1.1v la O2 pentru AFR 14.7

Dar nu bag mana in foc, că nu le mai țin minte nici eu așa bine.

Re: XT'ul meu
« Reply #408 on: August 30, 2020, 01:12:56 AM »
Din ce citisem, senzorul asta e "narrow band type" si indica doar in intervalul 0-1 V

Re: XT'ul meu
« Reply #409 on: August 31, 2020, 10:50:58 AM »
La Suzuki (Swift 1.3 / 92cp 2007) P0420 insemna ori catalizator infundat (datorita mersului subturat), ori sonda lambda de dupa catalizator (datorata in general infundarii catalizatorului).

Pe de alta parte, am avut respectiva eroare si one-time-only, dupa o alimentare de la un Lukoil dubios...

Re: XT'ul meu
« Reply #410 on: August 31, 2020, 19:56:54 PM »
P0420 e aceeasi eroare la mai toate marcile, insa cauze sunt multiple


List of possibilities:

Fuel quality (low quality fuel)
- eram pe Petrom 99 de cateva sute bune de km, nu cred ca asta e cauza. Acum am trecut pe OMV100, preventiv, diferenta de 10 lei pentru un plin (care ma tine 1-2 sapt) nu e importanta

Fuel quantity (filter or pump issue) - rezervorul era ceva peste sfert si rulam constant, nu se plimba benzina prin rezervor. Pumpa e inlocuita si ea acum vreo 40k km

ignition issues (plugs, wires, coils injector flow) - bujiile sunt noi (sa zic 1000km), bobinele de la mama lor, cu care a venit masina

temperature control (too high or too low) - asta nusht ezac ce vrea sa fie

vacuum leaks - aici Dzeu cu mila, posibil, desi dupa ECU reset merge iar normal

exhaust leaks (not only an annoying noise, but it effects proper value reporting to the ECM by the AF and O2 sensors) - doar ce'am inlocuit uppipe'ul si cele 4 garnituri (2 uppipe, 2 downpipe), deci cam exclus

poor amperage conductivity (i.e. battery or cabling) - pe diagnoza avea 13.4-13.6V

intake leaks - admisia in turbina e ciupita, dar as zice ca totusi etanseaza pe turbina

Sensor issues can be:

MAF (Mass Air Flow Meter) - curatat in urma cu 4-500km

MAP (Manifold Absolute Pressure) - nusht, nu ma bag

ECT (Engine Coolant Temperature) - totul ok

AF (Air/Fuel ratio a.k.a. Front O2) - explicat mai jos

O2 (This is the actual O2 behind the CAT that lets the computer know how the CAT is functioning) - explicat mai jos

Pentru a diagnostica un catalizator defect, se urmaresc valorile date de snezorii AF si O2. Primul e normal sa varieze sinusoidal, al doilea trebuie sa mentina o valoare ce variaza f putin la regim constant (motor la temperatura optima de functionare, turat la 2-2.5krpm)
In senzorul AF as cam avea incredere, e inlocuit acum vreo 40k km, teoretic inca mai are viata in el.
Senzorul de O2 e cel original, probabil il voi inlocui oricum pe viitor

Inainte de a da reset am urmarit cu Tactrix/ Romraider cele 2 valori AF/ O2 si pareau sa indice un catalizator ce lucreaza normal, voi retesta zilele astea, dupa ce mai fac cativa km de la ECU reset


Deocamdata pe partea de frane am luat placute fata/spate Ferodo DS, inca nu sunt hotarat cand sa iau si discurile, oricum masina va ramane pe urban
« Last Edit: August 31, 2020, 19:57:25 PM by andrei0241 »

Re: XT'ul meu
« Reply #411 on: September 12, 2020, 19:07:59 PM »

plus montat miez comenzi climatizare negre

   


Am zis c'ar arata mai bine cu inelele negre, dar acum parca mai bine arata cu ele argintii



Nu e bai, am un set si argintii, dar probabil de lene vor ramane astea o perioada

MihaiFlorescu

  • *
  • 13905
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: XT'ul meu
« Reply #412 on: September 12, 2020, 19:40:21 PM »
Asta pentru că japonezii au toată masca neagră. Mai ai varianta de a vopsi totul negru.

Deși combinația precedentă era la fix
« Last Edit: September 12, 2020, 19:40:54 PM by MihaiFlorescu »

Re: XT'ul meu
« Reply #413 on: September 12, 2020, 20:51:43 PM »
Masca n'ar fi greu de vopsit, problema e cu HU, ala tot gri ramane. Si nu da bine

Oricum, din ce vad, si cele JDM tot argintii au inelele


Important e ca astea's "problemele" mele, mai bine sa ma/va plictisesc cu banalitati decat sa intreb nevoit de garnituri chiulasa sau alte nebunii  ;)


Serb

  • 881
  • Breathing for a living.
Re: XT'ul meu
« Reply #414 on: September 12, 2020, 21:51:14 PM »
Ce prostii iti trec prin cap de la 3 inele amarate...

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Re: XT'ul meu
« Reply #415 on: September 12, 2020, 21:53:26 PM »
vopsesti rama cu negru si iei un player android :) negru , job done
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Forester

  • 3069
  • The other right!
Re: XT'ul meu
« Reply #416 on: September 12, 2020, 22:16:33 PM »
Andrei, esti prea odihnit...  ::) ;D ;D
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Re: XT'ul meu
« Reply #417 on: September 12, 2020, 23:16:32 PM »
vopsesti rama cu negru si iei un player android :) negru , job done

Clar si asta e o varianta, dar tre' sa ma interesez de ceva de calitate. Poate'n 2021

Andrei, esti prea odihnit...  ::) ;D ;D

Nici n'as avea cum sa te contrazic. Lucrarile de mecanica anu' asta le'am cam delegat  ::)

Arturito

Re: XT'ul meu
« Reply #418 on: September 12, 2020, 23:47:30 PM »
Destul de greu sa gasesti sa fie 100% potrivita pentru gaura din panou. E mai mica gaura cu 5/3 mm parca in lungime/inaltime. Sau invers. Si trebuie bricolat si nu iese tocmai perfect. Si sus daca o muti , e aceeasi problema. Parca cele care sunt acelasi brand ca cea originala merg direct , dar nu cred sa fie Android.

Re: XT'ul meu
« Reply #419 on: September 13, 2020, 12:57:56 PM »
Sincer sa fiu, cand va fi cazul, nu tin neaparat sa fie unitate cu Android (telefonu oricum il am tot timpul cu mine, la nevoie), ci mai degraba voi cauta ceva bun pe partea audio. Singura cerinta e sa suporte BT ptr a prelua convorbirile, dar asta cred ca e cam standard deja