directie outback
Subaru club Romania

directie outback

directie outback
« on: October 14, 2013, 20:05:46 PM »
Salutari,
Dupa o experienta placuta cu un Legacy intentionez sa cumpar un Outback 2,5i din 2007.
Masina pe care am gasit-o e intr-o stare foarte buna, 60k km, cu o singura exceptie: un zgomot de frictiune metalica de la directie insotit de o senzatie de pulsare a volanului - ambele se manifesta simultan si doar la viteze mici / pe loc. Zgomotul apare doar in apropierea unghiului maxim de bracaj; prin senzatie de pulsare a volanului ma refer la faptul ca nu se invarte uniform pe toata cursa, e greu sa explic dar se simte ca si cum ar fi niste "galme" pe masura ce invarti de volan. De asemenea anvelopa dreapta fata e uzata pe exterior.
Aveti idee care ar putea fi problema? Am mai cautat pe forumuri din afara si simptomele legate de zgomot si pulsarea par sa fie de la o garnitura defecta la returul de la pompa servo (intra aer in lichid), ceea ce s-ar rezolva inteleg destul de simplu, dar nu se explica uzura anvelopei.

Multumesc anticipat ! :)

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: directie outback
« Reply #1 on: October 14, 2013, 22:03:50 PM »
Uzura cauciucului poate avea legatura cu simplul fapt ca nu are geometria facuta si nu cu servodirectia.

Verifica totusi ca masina sa nu fi fost lovita astfel incat sa nu i se poata face geometria corect, sa aiba ceva lovit care poate a dus si la stricarea servodirecttiei.

 La mine de exemplu, de la gropi, amortizorul fata dreapta e dus si cumva roata deplasata spre spate, astfel incat oricate geometrii ii fac, masina tot o sa o ia la stanga usor. Se rezolva insa cu schimbat amortizoare si alte nebunii pe la directiei. Posibil sa fie tot asa.

celalalt

Răspuns: directie outback
« Reply #2 on: October 14, 2013, 22:08:10 PM »
Sau cureaua...prea slaba sau prea stransa.

Răspuns: directie outback
« Reply #3 on: October 14, 2013, 22:09:15 PM »
Ce e ciudat e ca nu trage deloc dreapta/stanga... cel putin la test drive pana la 120kmh (mai mult nu am mers) nu se simte nimic, de asta ma gandesc ca e putin probabil sa fi fost accident.
Ma gandeam sa dau o fuga cu ea la SMT, aici vine intrebarea daca se pricep ei sa depisteze deformari mai subtile ale caroseriei... Sau unde imi recomandati sa merg?

celalalt

Răspuns: directie outback
« Reply #4 on: October 14, 2013, 22:11:37 PM »
Incearca sa faci miscarea asta cu motorul putin mai turat si vezi daca mai face.Dar cei de la SMT cred ca si pot da seama.La mine face asa cand e rece de ex.Si am 156k km...

Răspuns: directie outback
« Reply #5 on: October 14, 2013, 22:15:20 PM »
daca turez mai tare face mai urat (zgomot mai mult, feelingul cu "galme" ramane la fel)
pe de alta parte mi se pare cam ciudat la 60 mii km sa aiba problema asta, eu legacy-ul l-am dat la 190k km si n-am atins vreodata suspensia fata exceptand niste bucsi de bara stabilizatoare.. amortizoarele erau cam obosite ce-i drept dar geometria nu era afectata. daca stau sa ma gandesc la ce a scris Mihai, imi vine greu sa cred ca e o defectiune din senin si mi-e teama de varianta asta cu accidentul

celalalt

Răspuns: directie outback
« Reply #6 on: October 14, 2013, 22:57:39 PM »
Ideea e ca daca facea in mers ai fi putut sa te gandesti la accident.Dar ea face pe loc.Si ori e din pompa ori e din caseta.Practic ea face aceeasi miscare indiferent de pozitia rotilor.Se misca de la stg la dr si atat.E mai mult o chestiune de presiune neconstanta acolo.

Răspuns: directie outback
« Reply #7 on: October 14, 2013, 23:04:24 PM »
correct, dar mai ramane problema cauciucului uzat... poate nu au legatura cele doua probleme, sa vad ce zice si SMT
in rest, stiti cumva daca revizia de 60k presupune ceva mai costisitor la motorul asta? distributie si lichide AT, diferentiale etc parca sunt la 90k, acum ar trebui sa fie doar uleiul si filtrele, nu?

amortizoarele or fi cu self leveling?

celalalt

Răspuns: directie outback
« Reply #8 on: October 14, 2013, 23:18:34 PM »
La 60k se schimba toate lichidele.Deci nu recomand SMT.Eu am facut asta la brasov si a fost la jumatate din pret,cu tot cu benzina pana acolo...

MihaiFlorescu

  • *
  • 13900
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: directie outback
« Reply #9 on: October 15, 2013, 09:57:41 AM »
Si bujiile parca se schimba tot acum si unii e posibil sa iti recomande inclusiv schimbarea lichidului de racire (antigelul). Poti sa te orientezi cu drag si spor catre Brasov (varianta mult mai ieftina) sau sa iei lichidele de la partenerul nostru Motul si faci revizia pe unde doresti (varianta cea mai ieftina).

celalalt

Răspuns: directie outback
« Reply #10 on: October 15, 2013, 10:55:33 AM »
Pai cand am zis toate lichidele,m am referit la toate lichidele...

Răspuns: directie outback
« Reply #11 on: October 15, 2013, 22:29:26 PM »
Amortizoarele sunt cu selfleveling. Si la mine face zgomotul pe care l-ai descris si am exact aceeasi senzatie in volan dar doar la prima pornire a zilei si numai aproape de unghiul maxim de bracaj. La SMT am primit urmatoarea rezolutie: daca nu face la cald ci doar la rece, e normal. Cred ca este o supapa/valva in ansamblul pompa/caseta de directie care nu prea inchide/deschide cum trebuie atunci cand lichidul e rece.
Legacy 3.0R

Răspuns: directie outback
« Reply #12 on: October 16, 2013, 13:11:45 PM »
verdictul e: bucsi bara stabilizatoare fata-spate, bielete antiruliu, bucsi inferioare bascula (probabil de la asta se trage uzura cauciucului si senzatia in volan - de la unghiuri proaste). zgomot n-a mai facut, poate a avut o zi proasta la primul test drive :)
in rest sanatoasa. cred c-o iau, daca ma lamuresc cu taxa prima inmatriculare - nu mi-e clar daca s-a platit. asta e alt subiect stufos dar n-as vrea sa fac offtopic.

moguai

  • 2814
Răspuns: directie outback
« Reply #13 on: October 16, 2013, 14:21:48 PM »
e simplu cu taxa. proprietarul se duce la anaf, face o cerere si i se da (depinde de oras cat dureaza) o adeverinta ca taxa a fost sau nu platita.
daca te grabesti, poti face cum am facut eu: i`am platit banii ceruti pe masina minus valoarea taxei de prima inmatriculare - o calculezi rapid pe site`ul anaf, macar aproximativ.
cand iti aduce hartia ca e totul ok, ii dai si restul de bani.
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.