Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
Subaru club Romania

Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI

celalalt

Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
« Reply #20 on: July 17, 2014, 11:56:27 AM »
Motorul e EJ 251 din 2001.E luat de pe un GD si pus pe babeta.Ideea e ca inainte de swap,parca mergea mai bine.Nu stiu acum daca am pus ceva aiurea sau e si de la o evacuare pusa cam mare...Eu am presupus ca fiind gandita pe CO 87 nu i place pe 95.

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
« Reply #21 on: July 17, 2014, 13:17:05 PM »
Motorul e EJ 251 din 2001.E luat de pe un GD si pus pe babeta.Ideea e ca inainte de swap,parca mergea mai bine.Nu stiu acum daca am pus ceva aiurea sau e si de la o evacuare pusa cam mare...Eu am presupus ca fiind gandita pe CO 87 nu i place pe 95.
Nu stiu ECU daca a fost si el transferat de pe GD sau este tot cel original - oricum ajustarea softului ar trebui sa fie ultimul pas, dupa ce te asiguri ca dpdv tehnic nu ai alte probleme (cum ziceam cu sonde lambda, senzori, furtune, aprindere, etc) deoarece altfel doar se "acopera" din soft o problema mecanica care oricum mai devreme sau mai tarziu se va agrava si va aparea din nou .... dar se poate incerca :)

celalalt

Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
« Reply #22 on: July 17, 2014, 13:44:05 PM »
Am transferat tot,pana la degivrare luneta.Toata inslatia electric cu ECU.O sa ma ocup de ea sa vad pe unde e ceva in neregula.SnQ

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
« Reply #23 on: July 17, 2014, 18:44:33 PM »
Deci, sa revenim la subiectul principal, harta de stage 1 pentru STI 2008-2010 si anume diferentele pe partea de timing .

Timingul total aplicat de ECU este compus dupa formula Total timing = Base Timing + IAM * Knock Advance Timing + alte compensatii
Practic avem 2 harti mari cu timingul setat in functie de engine load (cat aer a intrat)  si turatie iar valoarile din a doua harta sunt inmultite cu IAM adica tocmai valoarea care scade in cazul in care exista knock repetat/benzina foarte proasta avand astfel un effect de reducere globala al timingului. De exemplu cu un IAM de 0.9 se va aduna la total timing doar 90% din valoarea de timing din harta de Knock Advance.
Mai jos sunt 2 imagini, in prima cele 2 harti de timing pt. stock in a doua pt. stage 1





Dupa cum se vede pe timingul de stage 1 am preferat (dupa modelul unor tuneri) sa am aceeasi valoare pe Knock Advance Timing fiind astfel mai usor de urmarit / modificat ulterior timingul (modficand de fapt punctual pe base timing si global peknock advance timing daca este necesar)
Mai jos sunt cateva imagini cu timingul total  - adunate valorile celor 2 tabele de stock respective stage 1 si o imagine cu diferentele dintre total timing dintre cele 2.







Dupa cum se vad diferentele harta de stage 1 are un timing mai mic (adica mai putin agresiv) fata de harta stock ceea ce este perfect normal avand in vedere ca pe harta de stage 1 avem un boost mai mare si un AFR pe unele zone mai agresiv decat cel stock (desi in general AFRul este de fapt mai bogat adica mai putin agresiv decat cel stock) si dupa cum spuneam cele 3 componente Boost/AFR/Timing se afla tot timpul intr-un echilibru intre ele.





andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
« Reply #24 on: July 17, 2014, 18:55:16 PM »
Tot legat de timing ar mai fi de aratat diferentele din tabelele de compensari in functie de treapta de viteza. In imaginea de mai jos pe prima linie sunt compensatiile per gear stock iar pe a doua linie cele din harta de stage 1.



Aceste compensatii pe ambele harti de fata se aplica la timingul total cu semnul minus - adica se scad din timingul total (exista o tabela/valoare de unde se poate seta daca compensatiile per gear sa fie adunate sau scazute la timingul total, in cazul de fata se scad).
Spre deosebire de harta stock cea de stage 1 nu aplica compensatii la total timing in treptele 1-3, in a 4-a se scade aprox. 1 grad iar in a 5-a si a 6-a se scad 2 grade.
Ideea ar fi ca treptele inferioare sunt mai "rezistente" la knock (motorul creste in turatii mai repede si intervalul de timp in care poate aparea knock-ul este mai mic) iar treptele superioare (unde motorul se chinuie un pic sa creasca in ture) sunt mai predispuse la knock deci este setat un timing mai putin agresiv in treptele superioare.

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
« Reply #25 on: July 17, 2014, 20:28:04 PM »
andea daca stii cum pot citi si gc 98-00 (are mufa de obd 2 ) da nu il vede romraideru sau interfata aia a mea elm ! daca stii vreun soft ..
si a mai cumparat eu o mufa pt obd1  adaptor se mufeaza pe mufa masinii si face mufa obd2 nici aia nu merge ... (aici e vb de gc 92-97)
« Last Edit: July 17, 2014, 20:29:41 PM by malakay »
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
« Reply #26 on: July 17, 2014, 20:45:41 PM »
Pai cel mai probabil are ECU din generatia JECS la care nu prea ai ce sa le faci prin OBD cu romraider/ecuflash ....
Toata chestia cu cititul/scrisul prin OBD s-a dezvoltat mai bine incepand cu 2001-2002

Daca vrei/ai timp sa te bagi la creatie trebuie studiate site-uri de genul
http://www.alcyone.org.uk/ssm/ecumod.html
http://www.rs25.com/forums/f72/t155922-ecu-rom-editor-obd1-jecs-ecus.html

si acolo gasesti detalii/scheme despre cum sa iti faci cabluri, cum sa pui un eeprom in plus pe ecu ca sa poti sa-i pui un alt rom ...etc ... din pacate nu este foarte simplu pt. modelele respective dar tu cum ai o pasiune pentru ele ... poate chiar ar merita :)

Sau , dupa cum scriam intr-un post mai sus , se poate utiliza/cumpara ceva de genul http://www.enduringsolutions.com/shop/ .

De fapt prima intrebare ar trebui sa fie ce ECU are ? Daca poti sa vezi ce scrie pe el: JECS  sau altceva ? :)
« Last Edit: July 17, 2014, 20:47:19 PM by andea79 »

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
« Reply #27 on: July 17, 2014, 20:59:41 PM »
Am mai gasit pe astia http://www.delicioustuning.com/_catalog/19 care vad ca fac reflashuri la ecu-uri de 99-00 si folosesc ecutek.
Deci, iti trimit un PM cu locatia de unde poti downloada un soft ecutek cu care sa testezi daca merge cu cablul tactrix sau cablu vag.

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
« Reply #28 on: July 19, 2014, 12:28:36 PM »
Si ca sa termin analiza pe text dintre harta stock si cea de stage 1 mai jos sunt setarile de AVCS dintre cele 2 (prima este stock):





Practic pe tabela de intake cam advance se seteaza avansul supapelor de admisie - adica cu cate grade sa se deschida mai repede,iar pe exhaust cam retard se seteaza intarzierea deschiderii supapelor de evacuare.

Setarile de AVCS nu sunt printre cele mai simplu de inteles avand in vedere ca setarile nu sunt cumva liniare ca si in cazul tabelelor de timing sau boost sau afr ci sunt setari diferite in functie de zona tabelei / modul de functionare al motorului aferent respectivei zone.

Sunt zone unde este benefic un intake cam advance mai mare pentru a intra mai mult aer (coltul dreapta sus) sau zone unde este benefic un overlap mai lung (adica perioada in care atat supapele de admisie cat si cele de evacuare sunt deschise simultan).
Pentru cei interesati de mai multe detalii pot recomanda linkurile:
http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?p=26638065 (unde este o analiza cu masuratori pe dyno pt. 15 setari diferite de avcs)
http://romraider.com/forum/viewtopic.php?f=15&t=7973

Si cam atat pe moment despre AVCS - este clar ca de fapt ar trebui subiecte separate pentru fiecare din sectiunile de pana acum (AFR, boost, timing, AVCS) pt. ca despre fiecare este mult de povestit.

Mai ziceam la inceput de sectiunea 5  - alte modificari mai importante vizavi de harta stock: de timing per gear am zis un pic la timing iar despre calculated engine torque si diverse feature-uri/versiuni MerpMod am scris multe detalii pe thread-ul meu , de la pe la pagina asta inainte http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=1202.170  ....

« Last Edit: July 19, 2014, 12:38:33 PM by andea79 »

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
« Reply #29 on: July 21, 2014, 10:55:17 AM »
Tot cu scopul de a fi material didactic pt. cine-i interesat am pus aici o harta de stage 2 pt. acelasi STI 2008-2010 AZ1G202G
http://www.clicksoft.ro/AZ1G202G_Stage2.hex

Este o harta pentru configuratia stock + downpipe fara catalizator. Daca va uitati veti vedea ca este mai agresiva fata de harta de stage 1 din punct de vedere al boost-ului si AFR-ului.

De asemenea se poate vedea ca este oarecum mai "simplu/clasic" facuta adica modificarile fata de stock sunt doar pe zonele principale adica AFR/Boost/Timing/AVCS (fara timing per gear, boost per gear, calculated engine torque si/sau altele).

Are totusi o chestie foarte interesanta si anume un efect de tip ALS care apare la schimbarea vitezelor  - se poate observa pe tabelele de timing si avcs exhaust retard.

Spre deosebire de harta de stage 1 de mai devreme despre care am zis ca se poate folosi fara probleme pe o masina stock,  NU recomand folosirea hartii de fata fara logarea/verificarea cu atentie a parametrilor  fiind necesare probabil si ajustari in functie de masina ....



malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
« Reply #30 on: July 21, 2014, 20:55:40 PM »
nu am reusit sa imi desfac ecu meu .. dar urc o logare mai veche de a lui FXT2.5 ( forester 2.5 era stoc aici  ) urmeaza sa mai facem o logare acum in noul set-up (intercooler de sti , evacuare full de-cat , filtru sport panel )


poate ma ajuti si pe mine sa imi explici dece arata total diferit la colorit :D
p.s cum modific / sa adaug launch control si als ??  ;D
« Last Edit: July 21, 2014, 21:03:29 PM by malakay »
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
« Reply #31 on: July 21, 2014, 21:11:38 PM »
pai culorile nu prea au de-a face, poti seta din EcuFlash ce schema de culori vrei (Options -> Appearance -> Default Color Map) , conteaza valorile :) (cele din tabela si valorile coloanelor/respectiv liniilor)

presupun ca pentru evacuarea fara catalizator pregatesti modificarile aferente -> este clar ca va depasi target boost-ul cu setarile stock de wastegate si va merge direct in nas :)

daca vrei te pot "incurca" cu ce pot :)

acum am vazut PS-ul :)
pentru LC si FFS cel mai usor ar fi sa aplici patch-ul de la Merp -> trebuie insa verificat daca ECU ID-ul este compatibil -> poti pune undeva rom-ul citit sa vad si eu exact ID-ul ?

ALS adevarat gen raliu mai greu un pic dar sincer cu LC si FFS nici nu simti nevoia ....
s-ar putea ceva simulare de ALS ca in rom-ul de stage 2 de mai sus dar personal nu recomand - nu este tocmai usor de reglat plus vei avea boost spike-uri si alte problemute....
« Last Edit: July 21, 2014, 21:18:40 PM by andea79 »

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
« Reply #32 on: July 21, 2014, 21:40:04 PM »
Plus ca, presupun ca puneti evacuarea si intercooler-ul si restul ca sa obtineti ceva in plus fata de versiunea stock -> si asta presupune dupa cum aratam si mai sus modificari cel putin pe zonele (zic zone pt. ca sunt grupuri de tabele) de boost , afr si timing (frumos ar fi si pe altele) si abordarea safe ar fi sa apelati totusi la un tuner ....

Nu zic ca nu poti si tu si daca vrei cat pot te ajut dar daca vrei sa te bagi la "creatie" iti recomand urmatoarele:

1. citeste cat de multe despre tabelele pe care vrei sa le modifici si nu fa modificari pana nu esti sigur ca ai inteles de ce le faci si cum le faci si cu ce scop le faci
2. fa modificari in pasi mici mici mici (pornesti intotdeauna de la verisunea safe si avansezi incet)
3. fa log-uri pe care sa le salvezi frumos si sa studiezi/verifici efectul modificarilor

Cu ce pot sa te ajut daca vrei este o "harta de baza" -> adica pornind de la harta stock "pregatim terenul" pentru noua configuratie si pornim de la valorile safe si apoi pe baza log-urilor facute de tine iti pot spune unde/cum ar trebui modificat ...

De fapt putem face un nou thread unde punem pas cu pas totul (versiuni intermediare de rom, logari, detalii/explicatii - un soi de public live tuning :) )  
« Last Edit: July 21, 2014, 21:52:52 PM by andea79 »

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
« Reply #33 on: July 21, 2014, 22:10:29 PM »
launch controlul si als ma gandeam pt sti meu dar.. ma streseaza ca nu pot sa ii desfac ecu ..
o sa vb cu emo(fxt2.5 ) sa ii facem o noua logare cu intercooleru si evacuarea sa vedem exact ce sa modificat si iti trimit un mail...
multumesc pt info.. si pt tabele o sa te stresez cu mai multe intrebari dupa ce ii fac o logare noua .. momentan studiez pe nasioc si romraider.. ce si cum sa mai fac ...
(tgv delete si airpumps delete a fost foarte usor de facut )
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
« Reply #34 on: July 21, 2014, 22:58:32 PM »
legat de LC/FFC: acestea se realizeaza prin modificarea partii de "logica" a rom-ului, deci nu doar prin modificarea continutului unor tabele ca si in cazul unui tuning "simplu" de exemplu. Primul pas este oricum sa reusesti sa citesti/scrii rom-ul tau. Apoi in functie de ID-ul romului poti sa vezi daca gasesti patch aici de exemplu http://www.ecu-mods.com/online/index.php?act=viewCat&catId=1 sau daca poti folosi carberry rom.

legat de fxt, cred ca undeva/ceva nu ne intelegem :) ce ai pus mai sus sunt cateva print screen-uri de la 2 tabele din rom-ul lui, nu vad nici un log niciunde. Iar datele din respectivele tabele nu se modifica singure  - > ele trebuie modificate . De aceea am pus mai sus print screen-uri ca sa se vada diferentele/modificarile facute intre diversele harti.

Sau sa formulez altfel:
- harta de target boost: este un tabel din care ECU citeste ce boost TREBUIE sa faca la anumite combinatii de turatii/requested torque(sau unghi al pedalei de acc) -> deci tu ca tuner ii spui la 4000 rom si 100% pedala vreau sa faci 20 psi de boost

- harta de afr: este tabelul din care ECU citeste ce amestec TREBUIE sa faca ... amestec care este stabilit practic de tuner folosind respectiva tabela .....

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
« Reply #35 on: July 21, 2014, 23:01:52 PM »
Logul reprezinta verificarea/monitorizarea in timpul functionarii motorului a parametrilor, cu scopul de a verifica ca ECU chiar reuseste sa atinga target boost-ul specificat de tuner, sau afr-ul specificat, ca nu avem knock .. etc

Un astfel de log arata cam asa http://www.clicksoft.ro/romraiderlog_20140626_193247.csv (cel mai usor il deschizi cu un excel, este un log de la masina mea de acum ..ceva timp)

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
« Reply #36 on: July 21, 2014, 23:17:46 PM »
http://www.romraider.com/forum/viewtopic.php?f=26&t=7594   carberry rom de care iti ziceam cu multe feature-uri, printre care si ALS ...

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
« Reply #37 on: July 21, 2014, 23:30:03 PM »
ma uitam acum pe topicul lui fxt2.5, zicea ca are pus un afr wideband si nu vede nimic suspect, deci presupun ca totusi sa facut un log in care sa vada clar diferentele intre target afr si afr-ul real inregistrat de wideband ca vizual/cu ochii pe ceas nu ai cum sa vezi care este target afr-ul si care este diferenta dintre el si afr-ul masurat ...

Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
« Reply #38 on: July 21, 2014, 23:38:02 PM »
nu am logat nimic cu afr-ul ca nu l-am conectat cu tactixul daca ai idee cum sa fac te ascult foarte interesat
Forester 2.5XT 5spd
Vectra c 1.9

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
« Reply #39 on: July 21, 2014, 23:50:15 PM »
nu am logat nimic cu afr-ul ca nu l-am conectat cu tactixul daca ai idee cum sa fac te ascult foarte interesat


pai totul porneste de la ce fel de wideband ai de fapt, ar trebui sa ai unul care sa aiba si alta "iesire" decat cea catre ceas. Eu am un AEM uego care are atat output analog 0-5V cat si output serial. Cu output-ul serial se foloseste un adaptor rs232/usb si romraider logger stie sa primeasca datele, de fapt romraider logger stie lucra cu multi sensori externi (vezi meniul plugins) dar tu trebuie sa te "ocupi" de "legarea" senzorului la calculator - si aceasta operatiune este specifica fiecarui tip de senzor.
si in logul meu de mai sus o sa vezi coloana "Final Fueling Base" care reprezinta target AFR-ul si coloana AEM UEGO Wideband care reprezinta AFR-ul masurat si daca tii cont si de aprox. 6 linii de delay intre ele (eu am widebandul montat in locul lui lambda 2 pe downpipe si exista un mic delay) poti sa vezi cam care este diferenta dintre ele ....
« Last Edit: July 21, 2014, 23:53:59 PM by andea79 »