Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
Subaru club Romania

Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI

andea79

  • *
  • 4007
Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
« on: July 11, 2014, 23:53:48 PM »
Dupa cum spune titlul m-am gandit ca poate ar fi interesant pentru unii sa vada cum arata o harta stage 1 (adica pentru o masina complet stock) vs harta standard.

In arhiva am pus harta de stage 1 cat si harta stock, de asemenea este si un director cu EcuFlash  - aplicatia folosita pt. a deschide hartile.
EcuFlash are functionalitate de map compare pentru cei care vor sa identifice rapid tabelele diferite precum si help pt. fiecare tabela unde se poate citi o explicatie scurta despre rolul respectivei tabele.

Si pentru cine vrea si are si cablu tactrix - harta poate fi folosita pe un STI stock 2008-2010 (cu ID AZ1G202G) - de altfel ea este si acum in uz pe un astfel de STI.

http://www.clicksoft.ro/AZ1G202G_Stage1.zip

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
« Reply #1 on: July 12, 2014, 11:17:00 AM »
Sau pentru cine vrea sa incerce, harta de stage 1 de mai sus cu  merpmod aplicat - flash version - adica are Launch Control, Flat Foot Shifting, CEL flash on knock, CEL flash on EGT ... si altele :)

http://www.clicksoft.ro/AZ1G202G.MeRpMoD.Flash.Testing.v14.4.28.1918_AZ1G202G_S1.hex

LE 02.2016:
Am pus aici http://www.clicksoft.ro/2008+EDM-STI-Stage1-MerpMod.zip un rom de stage 1 cu merp mod switch version (maparea 1 este similara stock, maparea 2 este de consum si 3 este mai agresiva), este rom-ul folosit de userul Husky de pe forum ....
« Last Edit: February 14, 2016, 09:38:19 AM by andea79 »

rzw75

  • *
  • 1674
  • ex
Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
« Reply #2 on: July 14, 2014, 21:02:43 PM »
....cum ziceai Serbane?... mai binele e dusmanul binelui ?  :))))
ex Impreza '05 Wagon 2,5 RS
ex Forester 2,5 XT
ex Outback 2,5
ex Impreza 2,5 WRX

:) Speed Triple 1050 R

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
« Reply #3 on: July 14, 2014, 21:06:32 PM »
Da da :) exact asa zicea cineva pe aici pe forum dar eu privesc respectiva fraza ca un soi de adaptare a lui "...fericiti cei saraci cu duhul..." si "crede si nu cerceta " :)

Am pus hartile de mai sus tocmai ca sa fie material de studiu / sau macar cativa sa arunce o privire macar de curiozitate si bineinteles ca visul meu porno este sa am si cu cine discuta/comenta pe marginea lor ...
« Last Edit: July 14, 2014, 21:08:54 PM by andea79 »

rzw75

  • *
  • 1674
  • ex
Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
« Reply #4 on: July 14, 2014, 21:23:07 PM »
se vede treaba ca n-ai cu cine... scuze... ai devenit prea serios pentru mine :))))))
ex Impreza '05 Wagon 2,5 RS
ex Forester 2,5 XT
ex Outback 2,5
ex Impreza 2,5 WRX

:) Speed Triple 1050 R

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
« Reply #5 on: July 14, 2014, 21:24:54 PM »
 :'( nooo :( , si eu care cautam pe aici niste harti de forester pentru tine :)

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
« Reply #6 on: July 14, 2014, 21:57:39 PM »
Dar daca tot am cautat am pus aici http://www.clicksoft.ro/forester_2003.zip

Contine harta stock pentru un forester 2003 turbo si harta actuala.

In acest moment masina are turbina si intercooler-ul meu de STI 2008, injectoare mai mari, evacuare fara catalizator, interne forjate , manual boost controller si .. alte cateva chestii :)

Este masina unui prieten din Cluj deci harta actuala este shurubareala mea de weekend :)
In principiu ECU de 2003 este un pic mai "simplutz"/tabele mai putine ca cel din 2008 incoace deci modificarile/diferentele pot fi identificate mai usor ... mai putin partea de boost unde cum ziceam are un manual boost controller si turbina nu este controlata de ECU/deci sectiunea respectiva din rom nu prea are relevanta.


andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
« Reply #7 on: July 15, 2014, 19:38:28 PM »
Avand in vedere interesul ridicat de care se bucura acest subiect :) am zis sa ilustrez/explic un pic modificarile principale care se pot face pentru harta de stage 1 (adica masina absolut stock)  pentru un STI din 2008 incoace.

Pentru a obtine mai multa putere/cuplu si un comportament imbunatatit modificarile se fac in urmatoarele sectiuni (nu neaparat in ordinea importantei) :

1. AFR
2. Boost
3. Timing
4. AVCS
5. Altele (Calculated engine torque, timing compensations per gear, merpmod/diverse patchuri)

Puterea/cuplul se obtin in principal din combinatia celor 3 factori AFR/Boost/Timing si motorul este limitat de detonatii (cu combustibili normali) adica altfel spus crescand oricare din cei 3 factori la un moment dat se va ajunge la pragul detonatiilor.

Din punct de vedere al boost-ului (presiunea generata de turbina) obtinem mai multa putere cu boost mai mare  - atata timp cat acest boost mai mare ne asigura mai mult aer in cilindri  - peste un anumit prag turbina nu va reusi sa introduca mai mult aer.

Din punct de vedere al AFR-ului un AFR mai slab in benzina va genera putere mai mare dar si temperaturi mai mari si instabilitate crescuta vizavi de detonatii iar un AFR mai bogat va genera putere mai mica dar si temperaturi mai mici si risc mai mic de detonatii.

Din punct de vedere al timingului (sau avans) - un timing mai agresiv/valori mai mari va genera putere mai mare.

Ideea este ca cei 3 factori sunt dependenti unul de celalalt adica nu vom putea creste boost-ul fara sa scadem timingul si/sau sa setam un AFR mai bogat sau nu vom putea seta un AFR mai sarac fara sa scadem boost-ul si/sau timingul...

Unele masini raspund mai bine la setari cu boost mai mare si afr mai bogat si timing in consecinta altele raspund mai bine la AFR-ul mai slab impreuna cu boost mai mic .... si aici este un punct in care tunerii cu experienta sau cei care dedica mai mult timp unei masini pot face diferenta prin gasirea combinatiei optime pentru respectiva masina.


« Last Edit: July 15, 2014, 19:47:40 PM by andea79 »

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
« Reply #8 on: July 15, 2014, 19:54:32 PM »
Deci , daca luam hartile din primul post , dpdv al AFR-ului avem asa:



unde prima este harta stock si a doua cea de stage 1.

Dupa cum se observa harta de fata de stage 1 are setat un amestec usor mai bogat (valori mai mici) decat harta stock cu exceptia coltului dreapta jos.

« Last Edit: July 15, 2014, 20:04:13 PM by andea79 »

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
« Reply #9 on: July 15, 2014, 20:14:35 PM »
arata forte bine harta ...
eu am reusit sa fac logare la sti meu nu pot sa vad harta exacta pt ca este locked ... daca te ajuta iti pot trimite logarea pe pm
si la foresterul lui emo (fxt 2.5 ) am modificat soft (am facut tgv delete si air pump delete )
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
« Reply #10 on: July 15, 2014, 20:43:20 PM »
arata forte bine harta ...
eu am reusit sa fac logare la sti meu nu pot sa vad harta exacta pt ca este locked ... daca te ajuta iti pot trimite logarea pe pm
si la foresterul lui emo (fxt 2.5 ) am modificat soft (am facut tgv delete si air pump delete )

Pai locked asta este relativ , la modelele relativ mai noi exista ecuedit pro version (http://www.epifansoft.com/)  cu care poti "ocoli" atat lock-ul de ecutek cat si altele (racingcode...etc) si poti sa citesti si sa scrii.
Mai exista shbootmode-ul cu care poti doar sa scrii  - nu poti citi inainte.
De asemenea stiu ca mai exista si ceva modele mai vechi de ECU care odata "imperecheate" cu Ecutek nu prea mai ai ce sa le faci dar si pentru astea exista versiune mai veche de soft ecutek/prodrive care o poti lua de pe torente - dar personal nu am incercat aceasta ultima alternativa.

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
« Reply #11 on: July 15, 2014, 21:33:07 PM »
ms o sa incerc cu prima varianta si revin .. sper sa am timp in weekend
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
« Reply #12 on: July 15, 2014, 21:40:26 PM »
ms o sa incerc cu prima varianta si revin .. sper sa am timp in weekend

Doar vezi ca versiunea ecuedit pro costa 150$ si mai bine intrebi inainte daca suporta ECU-ul tau cu ecutek sau ce are.

De asemenea pt. ECU-ul meu cu ecutek am avut nevoie de un fisier care nu era in kit-ul normal, am scris doar pe mail ca am "probleme" cu protocolul ecutek si am primit fisierul necesar.
Pt. ECU "blocat" de racing code de exemplu nu fost nevoie de fisierul respective ...

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
« Reply #13 on: July 15, 2014, 22:33:56 PM »
ecu meu e facut in uk si 99% e facut cu ecutek ... sper sa am timp in weekend sa verific :D oricum ms incaodata de informartii !
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
« Reply #14 on: July 15, 2014, 23:58:28 PM »
Revenind la comparatia stock - stage 1 din primul post, dpdv al boost-ului ar fi asa:






Unde in prima imagine se vede comparatia intre tabelele de target boost - adica boost-ul pe care ar trebui sa il realizeze turbina si in a doua imagine este o comparatie in tabelele de wastegate initial si max duty cycle adica tabelele (o parte de fapt) folosite de ecu pt. a realiza efectiv boost-ul prin inchiderea/deschiderea wastegate-ului.

Dupa cum se vede boost-ul este usor mai mare ca cel stock  - zic usor pt. ca turbina stock de sti din 2008 incoace poate lucra si la peste 20psi (dar nu cu evacuarea stock) iar cei 17psi consider ca nu sunt deloc o setare agresiva pt. stage 1.

De asemenea ar mai fi de remarcat faptul ca boost-ul mai mare nu se realizeaza prin cresterea wastegate duty cycle-ului maxim (de fapt max wg duty cycle este chiar usor mai mic decat stock) ci  prin folosirea wastegate-ului mai devreme - practic se incepe crearea boost-ului mai devreme comparativ cu stock.
« Last Edit: July 16, 2014, 00:04:32 AM by andea79 »

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
« Reply #15 on: July 16, 2014, 09:42:38 AM »
Si daca tot suntem la subiect zic eu, este interesant de citit documentul
http://www.clicksoft.ro/A-Subie-Newbie-Tuning-Guide-1_0.pdf

Este de acum cativa ani e adevarat si nu e 100% complet dar ce contine este foarte ok pentru inceput ...

celalalt

Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
« Reply #16 on: July 16, 2014, 23:48:15 PM »
Pun si eu o intrebara putiiiin pe langa subiect.Pe GC am un 2.5 N/A de USA.Care conceput sa mearga pe CO 87.Si nu stiu cat de bine ii face 95.Cam da rateuri destul de des.Se poate face vreu fine tuling ceva care sa i spuna lu' Ecu ca e pe 95 nu pe 87?

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
« Reply #17 on: July 17, 2014, 00:41:42 AM »
Pun si eu o intrebara putiiiin pe langa subiect.Pe GC am un 2.5 N/A de USA.Care conceput sa mearga pe CO 87.Si nu stiu cat de bine ii face 95.Cam da rateuri destul de des.Se poate face vreu fine tuling ceva care sa i spuna lu' Ecu ca e pe 95 nu pe 87?

pai in primul rand trebuie verificat daca pt. modelul respectiv se poate citi/scrie ecu  si apoi trebuie vazut ce stie sa faca respectivul ecu - mai exact daca se poate ajusta afr-ul si/sau timingul .... si daca raspunsul este pozitiv atunci se poate shurubari :)

poti vb cu malakay daca esti in Bucuresti - el stiu ca are cablu tactrix si poate verifica daca se poate citi ecu sau daca treci prin cluj verificam impreuna :)

celalalt

Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
« Reply #18 on: July 17, 2014, 01:26:57 AM »
Ok.Sa incerc la Victor.Clar e mai aproape.La Cluj nu mai vin.Ultima oara ne a amendat acelasi politist de 3 ori in 3 colturi diferite ale orasului.Era ca umbra noastra...la Cluj. ;D

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Stage 1 map pentru 2008 - 2010 STI
« Reply #19 on: July 17, 2014, 09:17:04 AM »
ciudat cu politistii neospitalieri ce sa zic :)
dar din ce an este gc-ul ? pentru ca daca nu este asa de prin 2001-2002 incoace din pacate treaba este trista :) in sensul ca cam greu cu reprogramarea ecu fara chestii in plus de genul http://www.enduringsolutions.com/

dar toate astea plecand de la ideea ca din cauza benzinei ar fi necesara o alta reglare a afr-ului si/sau timingului, DAR daca as fi in locul tau m-as asigura prima data ca nu sunt probleme de functionare cu sondele lambda, diversi senzori (gen maf) sau furtune pentru ca totusi personal mi se pare ciudat  ca o benzina mai buna sa creeze probleme - ca nu este folosita eficient da - dar un motor aspirat sa dea rateuri din cauza benzinei mai bune .... destul de ciudat ...

Ca teoretic vorbind, daca rateurile la care te referi sunt de genul "bum bum bum" pe evacuare acestea sunt cauzate de faptul ca arderea nu are loc complet in cilindrii si se continua si dupa deschiderea supapelor de evacuare.
Chestia asta se poate intampla daca:
 - amestecul este foarte bogat - are o viteza de ardere foarte mica
 - pe partea de aprindere sunt probleme - scanteia vine tarziu sau deloc - trebuie verificata si partea asta
 - supapele de evacuare se deschid prea repede  - nu cred ca e cazul pe GC :)

Legat de amestecul prea bogat aici sunt multiple posibilitati cu sau/si intre ele :
 - nu intra in cilindrii cat aer este masurat
 - masuratoarea este gresita
 - pe partea de alimentare se "scapa" prea multa benzina
 - sondele lambda pe baza carora se scoate/adauga benzina in amestec masoara prostii/sunt obosite - > aici este o mare probabilitate

Si in final daca toate cele de mai sus sunt ok putem spune ca intradevar benzina cu cifra octanica mai mare are si o viteza de ardere un pic mai mica si teoretic ar putea creea efectul unui amestec prea bogat .... si atunci din soft s-ar putea schimba target AFR-ul sa fie mai slab in benzina astfel incat sa avem o ardere mai rapida si/sau s-ar putea seta un avans mai mare pt. ca amestecul "sa aiba timp sa arda" :)

« Last Edit: July 17, 2014, 10:28:31 AM by andea79 »