Motoare boxer-de ce nu si alti constructori?
Subaru club Romania

Motoare boxer-de ce nu si alti constructori?

DOF

Motoare boxer-de ce nu si alti constructori?
« on: August 12, 2014, 12:47:30 PM »
Salut!Nu cred ca trebuie sa mai adaug multe la intrebarea din titlu.Deci,avand in vedere avantajele arhitecturii boxer[pe care le cam[?] cunoastem] de ce nu se prefera aceasta si in cazul altor fabricanti de automobile?Care sunt dezavantajele[costuri,standardizare,spatiu sub capota...]?

Răspuns: Motoare boxer-de ce nu si alti constructori?
« Reply #1 on: August 12, 2014, 16:19:50 PM »
Porsche mai face motoare boxer.

rzw75

  • *
  • 1674
  • ex
Răspuns: Motoare boxer-de ce nu si alti constructori?
« Reply #2 on: August 12, 2014, 20:26:32 PM »
si BMW la motociclete, de vreo 90 ani :)
ex Impreza '05 Wagon 2,5 RS
ex Forester 2,5 XT
ex Outback 2,5
ex Impreza 2,5 WRX

:) Speed Triple 1050 R

celalalt

Răspuns: Motoare boxer-de ce nu si alti constructori?
« Reply #3 on: August 12, 2014, 20:45:13 PM »
Si Dacia.Pe camionetele 4x4 cu 5 locuri.In alt univers paralel ... ;D

vvg

  • 108
Răspuns: Motoare boxer-de ce nu si alti constructori?
« Reply #4 on: August 13, 2014, 08:06:04 AM »
Oltcit in clubul select...

khnemu

  • 94
  • Eat, Sleep, SUBARU.
    • Servicii Training IT & Consultanta
Multumesc si sa auzim de bine.
Khnemu
---------------------------------
Subaru - my first love

DOF

Răspuns: Motoare boxer-de ce nu si alti constructori?
« Reply #6 on: August 13, 2014, 09:15:30 AM »
Multumesc pt. link.Foarte interesant.Se pare ca in trecut multi constructori au folosit acest tip de motor.Ma gindesc ca ceva calcule contabilicesti i-au facut sa renunte .Dpdv tehnic nu am gasit in articol decat un argument contra-faptul ca ocupa mult loc sub capota.Mai stiti si altele?


Răspuns: Motoare boxer-de ce nu si alti constructori?
« Reply #8 on: July 03, 2016, 10:46:20 AM »
Doua chiulase implica mai multe piese in miscare de unde un consum mai mare si eforturi sporite de ungere si racire, precum si un randament scazut datorat pierderilor prin caldura. Practic este un motor in V la 180 de grade. VR-ul de la grupul vag eate hibridul dintre un motor in linie si unul in v, folosind o singura chiulasa.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon