Forester 2.0 benzina 2009
Subaru club Romania

Forester 2.0 benzina 2009

Forester 2.0 benzina 2009
« on: December 04, 2014, 13:05:50 PM »
Salutare!
Dupa o cautare indelunga, fara graba si pe indelete, mi-am luat si eu un Forester, la care ma hotarasem de cand am inceput sa caut pe piata. Multumiri tuturor celor care m-au ajutat cu sfaturi, in special lui Marr si lui Wrangler!



Mie imi place sa umblu prin munti si aveam nevoie de o masina care sa ma duca pe drumuri forestiere mai mult sau mai putin bune, eventual cu noroi sau zapada. Mai vroiam sa fie cat mai fiabila, dat fiind ca am luat-o la mana a doua, si imi mai doream sa aiba trapa panoramica, acesta fiind motivul pentru care am preferat Foresterul modelului Outback care in afara de aceasta lacuna mi-a placut si mai mult.

Asa ca mi-am luat un Forester SH din 2009, cu motor de 2l pe benzina. Asteptarea a meritat – am prins unul care imi place mai mult decat tot ce am vazut pe piata de cand caut – albastru, cu transmisie automata,  interiorul gri si grila de radiator schimbata cu cea de la echiparea sport.

Am luat-o la 50000km, verificati la SMT Bucuresti pe istoria de service, facut integral la ei. La verificari au iesit urmatoarele lucruri de remediat:
-   bucse bascula fata
-   joc la bara stabilizatoare fata
-   eficienta amortizoare spate 55%, fata de cele din fata – 85% - am sa le schimb cu Pedders
-   joc in caseta de directie, de care mi-au zis ca nu e f. problematic – daca las volanul liber in linie dreapta o ia incetisor, pe o distanta mai mare, spre dreapta
-   schimbat ulei diferentiale
-   anvelopele (de vara) nu erau f. tocite dar au 5 ani. Din ce am citit eu pe net, la 5 ani ar trebui schimbate indiferent de uzura aparenta. Voi ce ziceti? Pentru iarna am citit o gramada de teste pe site-uri nemtesti si mi-am luat Firestone Winterhawk 3, apareau aproape de top ca performante si f. echilibrate pentru toate conditiile, dar mai ieftine ca cele de top (600 lei fata de vreo 7-800 pentru cele Goodyear sau Continental)


-   schimbat ulei de cutie de viteze 4EAT. Aici e o problema pentru ca la mine in cartea masinii scrie ca trebuie folosit Subaru sau Idemitsu ATF HP. Cei de la SMT zic ca nu au decat Motul. Am gasit pe EBay Subaru ATF HP si l-am contactat si pe dl. Florin la care am gasit referinte aici pe forum, care mi-a zis ca se poate inlocui cu un ulei identic, de care mi-a zis ca are indicativul G052 162 A2 si se mai vinde ca Mobil LT71141. Am cautat pe net si nu am gasit nici un comentariu in legatura cu acest ulei folosit pentru Subaru. Voi aveti idee daca intr-adevar este identic cu cel Subaru?


Pentru cei curiosi in legatura cu consumul, cum am fost si eu inainte sa mi-o cumpar, sta cam asa:
-   pe sosea, la viteze de 60-90km/h: 7.5%
-   pe autostrada in jur de 130km/h: 9.5%
-   in oras, la ora de varf: cam 13% - bine ca nu o folosesc prin oras :)

moguai

  • 2814
Răspuns: Forester 2.0 benzina 2009
« Reply #1 on: December 04, 2014, 16:43:30 PM »
bine ai venit si drumuri cat mai placute cu trotineta.
despre gume, mai ales daca iesi offroad, poate te uiti la ceva dedicat 4x4. vezi ca e topic special cu discutia asta.
sta bine la consum, sa stii.
« Last Edit: December 04, 2014, 16:45:08 PM by moguai »
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

Răspuns: Forester 2.0 benzina 2009
« Reply #2 on: December 04, 2014, 17:50:10 PM »
Mersi! A propos de ce scriam de ulei, am gasit Subaru ATF-HP la Autokino in Brasov.

De iesit off-road nu prea am de gand, doar soft-road - drumurile forestiere care de multe ori ocupa ultima portiune de drum pana la munte. Oricum 95% din distanta o conduc pe sosea asa ca am nevoie de un compromis care sa se comporte acceptabil pe ambele. Am sa caut topicul, multumesc!

Răspuns: Forester 2.0 benzina 2009
« Reply #3 on: December 04, 2014, 18:20:56 PM »
Pentru o automata de conceptie veche sta chiar f bine la consum, din ce'am mai vazut nici manuala nu sta mai bine, dar depinde si de sofer, evident :)
Sa o stapanesti sanatos!

Răspuns: Forester 2.0 benzina 2009
« Reply #4 on: February 02, 2015, 09:51:11 AM »
Dupa lungi cercetari si cu o doza mare de incertitudine ramasa, i-am facut schimbul de ulei de transmisie. Am facut un schimb cu 4l de ulei, urmand ca in functie de ce mai aflu eventual sa ii mai fac inca unul, oricum din ce am citit se recomanda sa fie un interval intre schimburile partiale. I-am schimbat si uleiul de diferential. M-a costat 370 lei 4l de ulei Subaru ATF de la Auto Kino si 240 lei manopera (schimb ulei transmisie si diferential) plus 1l de ulei de diferential Motul la SMT.