încălzire habitaclu
Subaru club Romania

încălzire habitaclu

încălzire habitaclu
« on: January 06, 2015, 01:28:02 AM »
Salut,

  O întrebare, cât de cald suflă clima la Outback 2.0 diesel ?
  Pun temperatura pe HI, pun mâna și mi se pare .. cald, dar nu fierbinte cum sunt obișnuit la alte mașini. Tot ce pun între 20-30 grade, nu mi se pare că simt o diferență mare de temperatură în aerul suflat. E activat A/C. Încălzirea în scaune o simt ok. Am completat și antigel, că era puțin sub low.
Oricum, îmi ia destul de mult până devine o temperatură de confort pe timp de iarnă :D

Mulțumesc

Răspuns: încălzire habitaclu
« Reply #1 on: January 06, 2015, 08:19:45 AM »
Verifica cat freon mai ai in instatie, posibil sa fie sub cantitatea necesara si atunci nu iti face nici caldura (acum iarna) nici rece (mai la vara)😜.
E in jur de 60-80 lei schimbat freonul.


Sent from my iPhone using Tapatalk

celalalt

Răspuns: încălzire habitaclu
« Reply #2 on: January 06, 2015, 08:33:38 AM »
Si presiunea in roti... wtf?Incearca intai sa opresti AC si vezi cum e.Fiind diesel dureaza mai mult decat la benzina.

Răspuns: încălzire habitaclu
« Reply #3 on: January 06, 2015, 08:44:12 AM »
Si presiunea in roti... wtf?Incearca intai sa opresti AC si vezi cum e.Fiind diesel dureaza mai mult decat la benzina.

Si la drum lung, cu motorul cald tot mi se pare ca nu sufla foarte cald când pun temp mare. Poate e normal, de aia întreb, eu compar cu alte mașini, nu stiu daca aici e normal sau nu.

Răspuns: încălzire habitaclu
« Reply #4 on: January 06, 2015, 10:28:14 AM »
La cum descrii tu simptomele, pare sa fie ceea ce am zis, lipsa freon.
Exact asa am avut eu simptom la mazda diesel.Numai aveam freon.
Daca tot completezi freon, mergi la unii care iti verifica si etansarile/scurgerile de freon (cu substanta de contrast si ochelari speciali).Posibil sa ai pierderi pe la garnituri/radiator si sa nu arunci de mai multe ori banii pe freon.
Asa este, dieselul se incalzeste mai greu, dar in mod normal, dupa max 10-15min de mers cat de cat constant, ar trebui sa ai cald in habitaclu.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Forester

  • 3068
  • The other right!
Răspuns: încălzire habitaclu
« Reply #5 on: January 06, 2015, 10:31:21 AM »
E diesel si se incalzeste mult mai greu decat benzina. E unul dintre dezavantele dieselului. Daca vii de pe o benzinara, este normal sa ti se para ineficient.
Partea de incalzire n-are nici o treaba cu freonul. Daciile vechi cum incalzeau fara freon? :D
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

sco

  • 736
Răspuns: încălzire habitaclu
« Reply #6 on: January 06, 2015, 11:03:17 AM »
Ai nevoie de freon pentru dezumidificare, poate daca nu merge ACul nu iti da caldura ca lumea, poti stii cum functioneaza climele astea automate?

Forester

  • 3068
  • The other right!
Răspuns: încălzire habitaclu
« Reply #7 on: January 06, 2015, 11:51:02 AM »
Eu nu am auzit pana acum de masini cu pompa de caldura (adica inversul a/c-ului). De acord, a/c-ul este util (nu obligatoriu! cu putina indemanare se poate si fara) pentru dezaburirea geamurilor, dar incalzirea se bazeaza pe motor, asta face motorul, cca 70% in energia potentiala a combustibilului o transforma in caldura, restul in lucru mecanic. Astfel incat este inutil sa pui un astfel de sistem. OK, clime automate si climatronice se refera la modul mai mult sau mai putin automat in care iti regleaza temperatura, daca are compresor clasic sau inverter, coishpe zone si mai stiu eu ce.
Revenind la problema initiala, asta e dieselul, se incalzeste mai greu iar iarna si mai greu. De aceea au aparut sisteme tip webasto sau sirocco, pentru a remedia din acest neajuns.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Răspuns: încălzire habitaclu
« Reply #8 on: January 06, 2015, 12:52:57 PM »
Sub anumite temperaturi stiu ca exista protectie pe compresorul de A/C si acesta nu mai porneste, deci, in aceste conditii, nu ar trebui incalzirea sa fie influentata in vreun fel de cantitatea de freon.
Din contra, la umiditate mai mare, caldura ar trebui sa fie resimtita mai bine

La a mea benzinara nu baga aer f cald decat dupa ce temperatura antigelului ajunge aproape de jumate, cand dau pe temperatura maxima si macar pe treapta 3 de ventilati, altfel baga doar asa, de dezmortire. La -7 gr se simte caldura dupa ~2km /3 minute de mers

Răspuns:
« Reply #9 on: January 06, 2015, 12:57:37 PM »
Incearca sa vezi in ce stare este filtru de polen.daca e imbacsit nu trece aerul calumea prin el,rece sau cald, depinde ce comanda primeste de la tine.am patit-o la masina personala care e benzinara, abia sufla aer caldut.
Cum spune si Forester A/C- ul nu are treaba cu partea de caldura.a/c se foloseste pt aer rece si in acelasi timp cu setare de aer cald pentru dezaburire.
Aer cald/fierbinte o sa iti dea doar cand e cald motorul in cazul diesel!

Ca veni vorba de freon eu stiu ca, cel putin la climatronic, compresorul nici nu porneste daca nu are cantitatea minima de freon necesara.

Răspuns:
« Reply #10 on: January 06, 2015, 13:26:32 PM »
Incearca sa vezi in ce stare este filtru de polen.daca e imbacsit nu trece aerul calumea prin el,rece sau cald, depinde ce comanda primeste de la tine.am patit-o la masina personala care e benzinara, abia sufla aer caldut.
Cum spune si Forester A/C- ul nu are treaba cu partea de caldura.a/c se foloseste pt aer rece si in acelasi timp cu setare de aer cald pentru dezaburire.
Aer cald/fierbinte o sa iti dea doar cand e cald motorul in cazul diesel!

Ca veni vorba de freon eu stiu ca, cel putin la climatronic, compresorul nici nu porneste daca nu are cantitatea minima de freon necesara.

Filtrul de polen e schimbat acu ~7000km, dar am să-l verific. Eu asta spuneam, că nici la un drum de 500km nu îmi bagă aer fierbinte. Evident, nu zic că e foarte deranjant, pentru că atmosfera e oricum ok la un drum lung. Doar ca eu eram obișnuit că dacă dau temp max, să sufle foarte cald. Mă refer doar la motor încălzit, nu fix la pornire. Și vroiam să văd dacă e normal asta, sau totuși ar trebui să fie mai cald. Cum ziceam, orice setez între 20-30 grade, mi se pare că suflă cam la fel de cald.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: încălzire habitaclu
« Reply #11 on: January 06, 2015, 13:48:08 PM »
Depinde de masina. La focus de exemplu nici dieselul si nici benzina nu baga aer la fel de rece/cald si la fel de puternic precum Fiesta sau Corsa sau Impreza.

Răspuns: încălzire habitaclu
« Reply #12 on: January 06, 2015, 13:53:32 PM »

E diesel si se incalzeste mult mai greu decat benzina. E unul dintre dezavantele dieselului. Daca vii de pe o benzinara, este normal sa ti se para ineficient.
Partea de incalzire n-are nici o treaba cu freonul. Daciile vechi cum incalzeau fara freon? :D


Daciile vechi incalzeau cu apa din circuitul racire/incalzire al motorului.
Asta se intampla si la el acum : aerul cald care il baga este doar ce ia aeroterma prin circuitul de racire al motorului.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Răspuns: încălzire habitaclu
« Reply #13 on: January 06, 2015, 14:00:37 PM »

Incearca sa vezi in ce stare este filtru de polen.daca e imbacsit nu trece aerul calumea prin el,rece sau cald, depinde ce comanda primeste de la tine.am patit-o la masina personala care e benzinara, abia sufla aer caldut.
Cum spune si Forester A/C- ul nu are treaba cu partea de caldura.a/c se foloseste pt aer rece si in acelasi timp cu setare de aer cald pentru dezaburire.
Aer cald/fierbinte o sa iti dea doar cand e cald motorul in cazul diesel!

Ca veni vorba de freon eu stiu ca, cel putin la climatronic, compresorul nici nu porneste daca nu are cantitatea minima de freon necesara.
Asa este, compresorul e posibil sa nu porneasca, d'asta spun, aerul cald care il simte el in habitaclu este de la instalatia de dezaburire.
Ca sa se conviga care este cauza, sa dea pe minim temperatura la AC si daca ii baga tot aer cald, sigur atunci este de la instalatia de AC.
In fine, eu sunt patit si la mine asta a fost cauza : lipsa freon, dupa ce s-a umplut instalatia nu am mai avut probleme de genul cum are el.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Răspuns: încălzire habitaclu
« Reply #14 on: January 06, 2015, 14:29:27 PM »
@sherban  eu incerc sa explic faptul ca daca el nu are freon nu afecteaza sub absolut nici o forma caldura.freonul acela este folosit doar pentru a raci aerul cald(vara cand vrei aer rece in masina) si pentru dezaburire iarna freonul este introdus in instalatie pentru eliminarea umiditatii din el(ai sa observi ca in momentul cand dai drumul la dezaburire iarna cu aerul setat pe cald tot vine aer cald dar mai rece putin din cauza freonului.in acelasi timp aerul este si mai uscat )

Eu ma gandesc la cateva posibilitati:
1 Filtru imbacsit
2 problema la ventilator(nu sufla destul de puternic)
3 obturatie pe instalatie si nu ajunge caldura in masina calumea
4 caz mai rar dar posibil ar fi eroare pe climatronic...se cere temperatura dar climatronicul nu coopereaza.

Răspuns: încălzire habitaclu
« Reply #15 on: January 06, 2015, 15:08:28 PM »
Diesel-urile moderne au o rezistenta in aeroterma si fac caldura chiar daca temperatura motorului e mica. Ar fi chiar foarte ciudat ca un Legacy din 2008-2009 sa nu aibe aceasta dotare, o au Golfurile 5 din 2005 si alte masini mai putin "masini" ca Legacy-ul. Cu temperatura motorului cum stai la dum lung? Ajunge la jumatatea indicatorului?
Legacy 3.0R

Răspuns: încălzire habitaclu
« Reply #16 on: January 06, 2015, 15:23:49 PM »
Diesel-urile moderne au o rezistenta in aeroterma si fac caldura chiar daca temperatura motorului e mica. Ar fi chiar foarte ciudat ca un Legacy din 2008-2009 sa nu aibe aceasta dotare, o au Golfurile 5 din 2005 si alte masini mai putin "masini" ca Legacy-ul. Cu temperatura motorului cum stai la dum lung? Ajunge la jumatatea indicatorului?

Nu am indicator (ac) pt așa ceva. Decât martorul care se stinge când s-a încălzit. Se stinge rel repede... să zic după 5-10 min de mers

Răspuns: încălzire habitaclu
« Reply #17 on: January 06, 2015, 15:26:22 PM »
Si Renault stiu ca aveau PTC heater, ba chiar si la Fiesta exista optiunea in tarile reci, dar probabil ca la diesel'urile Subaru nu s'a montat.
In State am vazut electric block heater, insa, evident, e ptr masini tinute in garaj, cu acces la reteaua electrica, caz in care mi se pare inutil dispozitivul

Răspuns: încălzire habitaclu
« Reply #18 on: January 06, 2015, 16:46:08 PM »
Sigur nu ai indicator de temperatura a motorului? E cel mai din stanga ca sa zic asa. Am vazut pe outback din 2014 2.0D ca avea, Legacy din 2008 diesel are.
Legacy 3.0R

Răspuns: încălzire habitaclu
« Reply #19 on: January 06, 2015, 16:54:22 PM »
Sigur nu ai indicator de temperatura a motorului? E cel mai din stanga ca sa zic asa. Am vazut pe outback din 2014 2.0D ca avea, Legacy din 2008 diesel are.


Nu, la mine arată cam așa: http://www.subaruoutback.org/forums/attachments/gen-4-2010-2014/18426d1295309077-outback-diesel-dashboard-warning-symbols-dscf2860.jpg
cel mai din stânga îți arată consumul față de medie. Doar martorul îți arată când e motorul rece/cald