Garnituri duse??
Subaru club Romania

Garnituri duse??

Weeked

  • 30
  • 2006 WRX
Garnituri duse??
« on: March 22, 2015, 18:15:08 PM »
Vreau ceva pareri inainte sa desfac motorul.

Video: https://youtu.be/ISfqDCo4_dY

NU scoate fum alb, uleiul e curat, antigelul e curat, motorul merge perfect.......singura problema e ca consuma ulei cam 300-400 mll la 1000km. Folosesc Shell Helix Sintetic.

La sugestile unui membru de pe acest forum maine o sa fac niste teste(cel chimic si cel de presiune pe instalatia de apa)....miercuri am si o programare pentru un test de compresie.


Oricum sunt curios daca ati intampinat aceasta problema la masinile voastre.

Multumesc.

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Garnituri duse??
« Reply #1 on: March 22, 2015, 20:23:26 PM »
Inainte sa desfaci motorul trebuie sa te asiguri cat poti ca garniturile sunt problema - oricum consumul de ulei nu ar trebui sa aiba legatura, problema "clasica" cu garnitura pe 2.5 este gaze de evacuare in apa - ar trebui ca dupa perioade un pic mai lungi pe boost sa iti creasca nivelul la apa / sa o arunce afara si apoi o data apa inlocuita cu gaze sa ai probleme de tip supraincalzire motor / lipsa caldura in habitaclu ...

Strict numai bulbucii respectivi pot avea si alte cauze: aer in instalatia de racire ca urmare a unui "leak" sau a unor capace de radiator/rezervor antigel defecte sau a unui schimb recent de antigel cu aer ramas in sistem ... etc ... mai ai si alte simptome ?

Oricum, daca este garnitura se va agrava in timp si iti vei da seama cu siguranta, daca este altceva cu circuitul de racire (termostat sau altceva blocat sau fisurat) trebuie sa ai grija sa nu supraincalzesti motorul sa ajungi tot la probleme cu garnitura :)

Fa testele de care zici mai sus si vezi ce afli ... si spune-ne si noua

 
« Last Edit: March 22, 2015, 20:27:23 PM by andea79 »

Weeked

  • 30
  • 2006 WRX
Răspuns: Garnituri duse??
« Reply #2 on: March 22, 2015, 20:34:39 PM »
Alte simptome nu am. Doar ca dupa ce se raceste motorul nivelul de antigel in rezervorul de supraplin e la minim dar in radiator si rezervorul de la turbo e normal.  Vedem maine dupa ce fac testele. Ce e ciudat ca am un prieten cu Hawkeye 2007 si la turatii mari si el vede bulbuci cateodata in supraplin.

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Garnituri duse??
« Reply #3 on: March 22, 2015, 20:47:39 PM »
Bulbucii apar in mod normal in momentul in care capacul de la rezervorul de langa turbo lasa "aerul" sa iasa din sistem ... oricum daca antigelul nu este "aruncat" afara cand tragi de masina, masina nu se supraincalzeste , antigelul nu dispare din vas si nu se face negru ... nu ai de ce sa iti faci probleme.

Eu cand am avut garniturile duse pe motorul stock arunca antigelul afara si apoi se supraincalzea .

Am inteles ca nivelul de antigel este pe min cand este rece, dupa ce tragi de masina macar 30 de minute creste ? unde ajunge ? 

Weeked

  • 30
  • 2006 WRX
Răspuns: Garnituri duse??
« Reply #4 on: March 22, 2015, 21:09:09 PM »
Cand creste ajunge cam pana la jumatatea rezervorului maxim. Dar la relantiu  sta unde se vede in video. Daca umplu radiatorul si rezervorul din stanga la maxim plus supraplinul la linia cu maxim atunci o sa arunce afara o cantitate fixa. Probabil se umple supraplinul....dar din cate am vazut arunca cam 200-300mll.

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Garnituri duse??
« Reply #5 on: March 22, 2015, 21:43:08 PM »
Hmm :), in mod normal radiatorul trebuie sa fie plin, rezervorul din stanga de asemenea aproape plin si chiar daca supraplinul este la linia de max cand este rece nu ar trebui sa arunce afara nimic cand se incalzeste.
Oricum , sa zicem ca arunca afara 2-300ml o singura data la inceput/dupa ce toate au fost umplute  - apoi nu ar trebui sa mai arunce afara oricat chinui masina daca totul este ok.

Ai aerisit sistemul de racire - te-ai asigurat ca nu ai "pungi" de aer ? Daca ai posibilitatea nu strica sa faci cele 2 teste de care ziceai plus sa verifici/schimbi capacele de radiator/rezervor stanga si termostatul.

Oricum pana la desfacut motor eu zic sa mai astepti un pic :)

Weeked

  • 30
  • 2006 WRX
Răspuns: Garnituri duse??
« Reply #6 on: March 22, 2015, 21:52:42 PM »
Asta e ideea ca doar dupa ce le umplu arunca afara, apoi e OK. Ramane la nivelul din video si se comporta cum am zis mai sus. O sa schimb busoanele daca testele aunt negative. Multumesc

celalalt

Răspuns: Garnituri duse??
« Reply #7 on: March 22, 2015, 22:07:53 PM »
Las o.Eu zic cq n ai nimic.Schimba busoanele ca sa fii linistit.Dar eu zic sa stai chill.

Weeked

  • 30
  • 2006 WRX
Răspuns: Garnituri duse??
« Reply #8 on: March 23, 2015, 01:09:33 AM »
O sa va tin la curent, saptamana ce vine fac toate testele ca sa stiu o treaba. dar sincer am o presimtire proasta ...stiu sigur ca am aerisit bine sistemul de racire si nu ar avea de unde sa apara bulele alea.

Citeam pe un forum aici la englezi ca motoarele EJ255 sunt renumite sa "rasufle" putin pe la garnituri si de aia obliga subaru sa folosesti "Subaru Coolant Conditioner" la fiecare schimb de antigel (insista atat de mult incat pierzi garantia de fabrica daca nu il folosesti)...eu sincer nu l-am folosit iar fostul proprietar nici nu stia ce e ala cand l-am sunta sa il intreb daca a folosit.

Deja imi fac planuri unde sa schimb garniturile in Romania sau in UK....  :)).


andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Garnituri duse??
« Reply #9 on: March 23, 2015, 11:47:40 AM »
Din pacate exista toate sansele ca testele sa fie neconcludente in sensul ca nu se vor gasi nici "leak-uri" pe sistemul de racire nici urme de gaze in lichidul de racire :) Asta e farmecul cu garniturile :)
Daca insisti poti sa iti faci si tu o instalatie de test: prelungesti furtunul care merge in vasul de supraplin si il aduci pana la baza parbrizului sa il vezi din masina apoi urmaresti daca "scuipa" ceva de cate ori esti pe boost ... daca vezi ca legatura este clara si constanta boost = antigel scos pe furtun .... te cam lamuresti :)

Oricum daca cumva/candva te hotarasti sa desfaci motorul sa le schimbi iti recomand sa nu il faci la loc cu piese OEM, cel putin dpdv al garniturilor sunt mai bune cele de la cosworth/rcm care au un folded stopper layer pe camasi plus ar trebui folosite prezoane aftermarket gen ARP/RCM/Cosworth ... plus ca daca tot vei ajunge cu motorul desfacut nu strica sa schimbi si pistoanele si bielele :)

Cat despre Subaru Coolant Conditioner -> cred ca il poti incerca si acum, eu l-am folosit la un moment dat acum 2 ani cand antigelul "disparea" din supraplin (de la max la rece ajungea la min la rece in 6-700km) si chiar a ajutat in sensul ca s-a rezolvat problema. Oricum daca problema este de genul gazele de evacuare ajung in apa nici tata stop leak-urilor nu poate face fata la presiunea de acolo, daca este un leak minor in alta parte poate fi rezolvabil ...
« Last Edit: March 23, 2015, 11:54:23 AM by andea79 »

Weeked

  • 30
  • 2006 WRX
Răspuns: Garnituri duse??
« Reply #10 on: March 23, 2015, 18:12:39 PM »
Da...toate testele au fost negative...presiunea in instalatie e ok, gaze canci.....Pana acum suna incurajator . Am schimbat antigelul cu Subaru original iar maine imi vine si niste conditioner . Busoanele arata cam nasol asa ca am comandat si busoane OEM din USA. Vedem ce zice si testul de compresie miercuri.

Va atasez niste poze cu antigelul scos din sistem si busoanele.

Poze:



andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Garnituri duse??
« Reply #11 on: March 23, 2015, 22:01:00 PM »
mda, busoanele arata "spectaculos" sa zic asa :)
dupa cum arata antigelul presupun ca nu a fost schimbat de ceva timp...deci probabil nici termostatul care de asemenea nu ar fi rau sa fie inlocuit cu unul OEM...

Weeked

  • 30
  • 2006 WRX
Răspuns: Garnituri duse??
« Reply #12 on: March 23, 2015, 22:59:49 PM »
Nu a fost schimbat doar adaugat antigel. Acuma l-am schimbat personal si am si spalat(flush) instalatia cu apa distilata inainte sa pun antigelul albastru de la Subaru. Am observat ca deschide cam tarziu termostatul asa ca o sa il schimb si ala (sti cumva daca e montat in pompa sau inainte de pompa de apa la modelul asta??).  Pana vin busoanele originale o sa iau ceva aftermarket de STI (cele roz de 1.3 ). Termostat sa iau original sau cele aftermarket de 70 grade?
Bulele de aer sunt tot acolo....vedem dupa ce schimb capacele si termostatul ce zice.

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Garnituri duse??
« Reply #13 on: March 23, 2015, 23:53:51 PM »
termostatul OEM este cel mai ok - cel putin pe net gasesti o gramada cu probleme cu cele aftermarket ... si este chiar acolo unde furtunul de jos al radiatorului "intra" in bloc - adica usor de schimbat (nu trebuie sa dai jos pompa de apa)

in rest, vezi cum pui busoanele daca nu folosesti cele OEM: cel de pe radiator trebuie sa "tina" presiune mai mare decat cel de sus, de asemenea cel de sus (spre deosebire de cel de pe radiator) are si o supapa de vacuum prin care trage apa inapoi din vasul de expansiune de langa radiator ...

Weeked

  • 30
  • 2006 WRX
Răspuns: Garnituri duse??
« Reply #14 on: March 28, 2015, 20:29:16 PM »
Update:
testul de compresie a iesit ok. Am schimbat busoanele si am adaugat un flacon de subaru conditioner si se pare ca totul e ok acuma. Am folosit la radiator capac de STI racing de 1.3 si la rezervorul din stanga am folosit cel original (asa am fost sfatuit de cineva de la prodrive).  Nu stiu daca capacele au fost de vina sau aditivul a reparat ceva pe acolo...sunt doar fericit ca totul e ok.

Va multumesc pentru sfaturi...in special lui andea79...toata stima!!