Forester 2.0 XT, MY2015
Subaru club Romania

Forester 2.0 XT, MY2015

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #120 on: October 18, 2015, 21:13:20 PM »
La mine mergea bine cu 95.
Cea de 98 nu ii placea in trecut. Am facut mai multe experiente cu diferite statii, am mers cate 1000km cu fiecare benzina dar masina mergea prost.

Dupa ultimele revizii majore am observat ca motorul merge la fel cu 95 sau 98.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #121 on: October 18, 2015, 22:01:04 PM »
WOW! Ai urcat pana la cabana? Jantele sunt OK? Am fost in primavara pe acolo si am chemat masinutele de armata sa ne ia. Era mult pietris si chiar bolovani.

Panta aia in curba cu dale chiar mi se pare imposibila pentru masini normale si chiar ma intrebam daca ar reusi un Subaru sa ajunga acolo chiar si pe LOW sau x-drive cum e mai nou la CVT.

Eu merg pe 98-100. Se simte ca porneste mai usor iarna, se incalzeste mai repede motorul si trage mai bine masina fara nici o ezitare.
Mai puneam 95 cand mergeam la drum lung cu viteza constanta redusa, dar am renuntat si la asta de mai bine de un an.

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #122 on: October 18, 2015, 22:20:25 PM »
La mine mergea bine cu 95.
Cea de 98 nu ii placea in trecut. Am facut mai multe experiente cu diferite statii, am mers cate 1000km cu fiecare benzina dar masina mergea prost.

Dupa ultimele revizii majore am observat ca motorul merge la fel cu 95 sau 98.

nu stiu cum definesti exact mersul prost sau mersul ok -> eu nu am vazut subaru turbo (e adevarat cu motorul vechi adica nu asta nou cu injectie directa) sa nu se vada clar pe loguri diferenta dintre benzina de 95 si 98/100 si ma refer la knock/detonatii care este prezent ca ceasul cu benzina de 95 cand tragi de masina  - si asta pe mai multe masini nu doar pe a mea.

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #123 on: October 18, 2015, 22:43:51 PM »
Inainte de reviziile majore mai vedeam cate o detonatie pe 98. Nu imi placea graficul de roughness.
Voi face niste teste cu OMV100 pe minim 1000km.  Te tin la curent cu rezultatele.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #124 on: October 19, 2015, 09:18:35 AM »
WOW! Ai urcat pana la cabana? Jantele sunt OK? Am fost in primavara pe acolo si am chemat masinutele de armata sa ne ia. Era mult pietris si chiar bolovani.

Panta aia in curba cu dale chiar mi se pare imposibila pentru masini normale si chiar ma intrebam daca ar reusi un Subaru sa ajunga acolo chiar si pe LOW sau x-drive cum e mai nou la CVT.


Nu am simtit nici cea mai mica urma de nesiguranta si asta in conditiile in care nu am modificat nimic din ceea ce am primit din fabrica.
Intr-adevar, am ocolit pe cat am putut zonele cu pietris abundent pentru a evita alunecarile nedorite.

Am vazut urcand si coborand Mercedes G Klasse (modelul de prin anii 1990), un Nissan Patrol model de prin anii 2000, Dacia Duster, Volvo XC70 D5 precum si un microbuz care in trecut a apartinut vreunei armate din vest (era de culoare verde si nu parea a fi un microbuz comercial).
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #125 on: October 19, 2015, 09:50:37 AM »
La Patrol si Duster ma asteptam, iar microbuzul acela e de la cabana. Au un numar si daca vrei il chemi sa te ia de jos de la fabrica de imbuteliat apa. Parca era 20 lei de persoana si intra 6-8. Au mai multe autovehicule, inclusiv utilaje cu lama de nivelat etc.

Eu nu m-as baga cu impreza pe acolo ca necesita garda la sol mai mare si mi-e ca parlesc ambreiajul pe urcarile alea abrupte.

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #126 on: October 19, 2015, 17:06:35 PM »
Precizare legata de tipul combustibilului:

Daca pe interiorul capacului metalic al rezervorului scrie: "UNLEADED 95RON GASOLINE ONLY" sa inteleg ca de fiecare data cand alimentez trebuie sa o fac cu benzina fara plumb si doar pana la concurenta sumei de 95 RON...??? ??? :o ;D :P

In aceeasi ordine de idei, sambata viitoare voi merge la Slanic Prahova prilej cu care am sa alimentez cu benzina de 98. Obisnuiesc sa alimentez doar de la Mol asa ca am certitudinea ca nu fac un lucru rau.
Va tin la curent cu comportamentul masinii dupa ce voi fi incalcat recomandarea producatorului (sper sa nu cauzez vreun incident motorului).  
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #127 on: October 19, 2015, 17:45:21 PM »
95 fara plumb minim, nu maxim :)

Forester

  • 3068
  • The other right!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #128 on: October 19, 2015, 19:07:53 PM »
Ma pune pe ganduri acel "only". Adica cum, sa nu pui de 100?
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #129 on: October 19, 2015, 20:56:52 PM »
Variantele vechi nu aveau harti de 98/100.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #130 on: October 19, 2015, 21:20:15 PM »
Pai da, dar fiind vb de XT'ul nou ... Le'or fi ramas stickere de'acum cativa ani si vor sa le termine :D

Forester

  • 3068
  • The other right!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #131 on: October 19, 2015, 22:02:30 PM »
Variantele vechi - adica si ale noastre? Ar fi stupid ca in anul de gratie 2005 sa nu iei in seama carburant cu CO mai ridicata.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #132 on: October 19, 2015, 22:16:15 PM »
Eu stiu ca 2.5XT SG avea harta de 95.
Andea stie mai bine ce scrie in ROM si il voi ruga sa ne lumineze.

@Heliotropus, ti-ai pus numere definitive sau inca ai numere temporare pe masina ? Astazi eram pe cale sa șifonez un XT alb.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

celalalt

Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #133 on: October 19, 2015, 23:07:34 PM »
Asta cu CO la benzina...mi se pare de aiurea.Daca in cartea aia scrie 95 de ce sa vrei sa speri ca faci din c... bici?Zic si eu.Adica aia de au conceput motorul sa fi fost atat de bezmetici?Hai sa luam in calcul lipsa calitatii carburantului din romania.Pt care platim ca fraierii fara sa ne plangem.Cum vi se pare 95 ul din Austria de ex.?

Muttley

  • 4923
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #134 on: October 20, 2015, 08:05:41 AM »
In acest week-end am ajuns pana la Cabana Ciucas.  
Daca nu ma-nsel prea tare, ai lasat-o 2-3 curbe inaintea cabanei. Am urcat si eu sambata, dar cu bicicleta.

Eu nu m-as baga cu impreza pe acolo ca necesita garda la sol mai mare si mi-e ca parlesc ambreiajul pe urcarile alea abrupte.
N-ai ce cauta, o rupi in pietre ;)
« Last Edit: October 20, 2015, 08:29:15 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Forester

  • 3068
  • The other right!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #135 on: October 20, 2015, 08:33:25 AM »
Asta cu CO la benzina...mi se pare de aiurea.Daca in cartea aia scrie 95 de ce sa vrei sa speri ca faci din c... bici?Zic si eu.Adica aia de au conceput motorul sa fi fost atat de bezmetici?Hai sa luam in calcul lipsa calitatii carburantului din romania.Pt care platim ca fraierii fara sa ne plangem.Cum vi se pare 95 ul din Austria de ex.?

Citisem odata dar nu mai stiu pe ce forum postul unui baiat care isi facuse o lucrare de licenta/master sau ceva de genul si ca proiect analizase benzinele din romania, parametri lor cat si impactul asupra unui motor - nu tin minte daca dadea detalii despre ce motor.
Ce tin minte este ca din masuratorile lor, benzinele din romania avea cifre octanice mult mai mici decat cele afisate, de genul cea de 95 avea CO reala undeva pe la 92-93, campioni fiind, daca nu ma insel, Lukoilu cu vreo 91. Similar, benzinele superioare aveu CO gen 95-96 in loc de 98-100.
Daca acel studiu a fost facut cat de cat onest si precis, explica multe. Inclusiv faptul ca hyundaiu meu aspirat merge evident mai bine pe petrom 99 decat pe 95. La XT am mers prea putin cu 95 ca sa imi dau seama, doar dupa ce am luat-o cateva plinuri acum 4 ani deci nu am impresii clare.
Si tocmai am realizat ca nu suntem pe topicul potrivit... iertare?  :)
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #136 on: October 20, 2015, 08:44:22 AM »
 :)
« Last Edit: October 20, 2015, 08:57:13 AM by Heliotropus »
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #137 on: October 20, 2015, 08:45:32 AM »


"@Heliotropus, ti-ai pus numere definitive sau inca ai numere temporare pe masina ? Astazi eram pe cale sa șifonez un XT alb."


...daaaaaaaa, noile mele numere sunt B-88-ZXR iar masina este de culoare gri petrol si am asigurare full Casco.
« Last Edit: October 20, 2015, 09:07:11 AM by Heliotropus »
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #138 on: October 20, 2015, 08:48:20 AM »
Am inteles ca d-nul Mircea Badea ar conduce un XT de culoare alba motiv pentru care iti recomand sa ai grija...!!! ;D :o 8)



« Last Edit: August 18, 2016, 11:33:11 AM by Heliotropus »
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #139 on: October 20, 2015, 08:49:50 AM »
Eu stiu ca 2.5XT SG avea harta de 95.
Andea stie mai bine ce scrie in ROM si il voi ruga sa ne lumineze.

@Heliotropus, ti-ai pus numere definitive sau inca ai numere temporare pe masina ? Astazi eram pe cale sa șifonez un XT alb.


Rom-ul standard nu are/nu avea mai multe harti/tabele . Ce face ECU este ca in momentul in care simte knock/detonatii din diverse motive (printre care poate fi si calitatea combustibilului) isi reduce temporar timing-ul (avansul) pentru a reduce knock-ul.
Problema este ca periodic apoi ECU incearca sa revina la timingul normal deci timingul este crescut si daca apare knock este redus la loc .... si ciclul se repeta forever.

Altfel zis Ecu protejeaza motorul sa nu aiba knock puternic (reduce timingul initial) dar in acelasi timp genereaza knock mai slab si constant daca conditiile exista (de cate ori incearca sa revina/creste timingul in pasi mai mici decat a redus)

In rest ce sa zic, evident ca nu este nevoie sa puna toata lumea benzina de 98-100 fara motiv, am zis doar ca la motoare turbo de care se si trage un pic knock-ul apare mai greu cu benzina de 98-100. Si evident cel mai bine este ca cine poate sa-si monitorizeze knock-ul si ... vede fiecare singur ...