Forester 2.0 XT, MY2015
Subaru club Romania

Forester 2.0 XT, MY2015

Muttley

  • 4922
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #140 on: October 20, 2015, 08:54:35 AM »
O alta interpretare aici:


Si highly offtopic, la motor 1.6 asiprat de 136 cai, pe 95 am consum mai mare decat cu 99/100 (alimentez doar de la Petrom, iar cand nu gasesc, OMV). Pe parte de putere n-am simturile atat de fine, nu percep mare lucru.
La turbo m-astept sa se simta mai pregnant diferenta.
WRX SW 2002

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #141 on: October 20, 2015, 09:03:43 AM »
"Daca nu ma-nsel prea tare, ai lasat-o 2-3 curbe inaintea cabanei. Am urcat si eu sambata, dar cu bicicleta."


Am ajuns cu masina pana la Cabana Ciucas, in fata portii principale, din lemn, care are troita si este mai mereu inchisa...
« Last Edit: October 20, 2015, 09:05:43 AM by Heliotropus »
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #142 on: October 26, 2015, 09:54:44 AM »
Dragii mei, in precedentul week-end am condus pana la Slanic Prahova si retur prilej cu care am consumat 8,6 l/100 Km, evident respectand limitele de viteza pe drumurile publice. Odata ajuns la Slanic am abordat drumurile din jurul Muntelui Verde si am folosit comanda X Mode care si-a evidentiat odata in plus valoarea tehnica.
Nu am coborat pentru a face poze intrucat era mult noroi insa va marturisesc ca desi folosesc pneurile M+S nu am simtit vreun handicap in ceea ce priveste aderenta (stil de condus strict civilizat...).
Am folosit Benzina Premium de la MOL si nu am constatat nici o scadere a consumului dar nici o imbunatatire a performantelor motorului.

In alta ordine de idei, ce parere aveti despre utilizarea, odata cu schimbul de ulei, a aditivilor produsi de Slick 50, Duralube etc. atat pentru motor cat si pentru cutia de viteze, punti etc.?
Va multumesc anticipat pentru comentarii.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #143 on: October 26, 2015, 11:07:53 AM »
NUUUU baga prostii (a se citi aditivi) in motor , cutie ...

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #144 on: October 26, 2015, 11:27:13 AM »
Poti pune linistit dar sa ne anunti si pe noi cand va pica ceva.
Acum cateva luni a reusit un mecanic sa distruga un motor de 1.6 cu 40.000. I-a pus un ulei deosebit si un aditiv.
S-a format un amestec vascos, un fel de marmelada si s-a rupt vilbrochenul.
Cutiei de viteze CVT cred ca ii plac mult aditivii. Nu am idee cat costa refacerea dar ar trebui sa ai minim 4000 pregatiti.

Daca vrei sa faci un lucru bun pentru motor poti schimba uleiul sub 10.000km, eventual si mai devreme. Atentie mare la uleiul de cutie, asigura-te ca la schimb se foloseste acelasi ulei cu cel de fabrica.
Nu folosi uleiuri generice recomandate de producatorii de uleiuri, ei isi vand marfa iar tu strici cutia.
« Last Edit: October 26, 2015, 11:32:43 AM by Wrangler »
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #145 on: October 26, 2015, 18:11:39 PM »
Poti pune linistit dar sa ne anunti si pe noi cand va pica ceva.
Acum cateva luni a reusit un mecanic sa distruga un motor de 1.6 cu 40.000. I-a pus un ulei deosebit si un aditiv.
S-a format un amestec vascos, un fel de marmelada si s-a rupt vilbrochenul.
Cutiei de viteze CVT cred ca ii plac mult aditivii. Nu am idee cat costa refacerea dar ar trebui sa ai minim 4000 pregatiti.

Daca vrei sa faci un lucru bun pentru motor poti schimba uleiul sub 10.000km, eventual si mai devreme. Atentie mare la uleiul de cutie, asigura-te ca la schimb se foloseste acelasi ulei cu cel de fabrica.
Nu folosi uleiuri generice recomandate de producatorii de uleiuri, ei isi vand marfa iar tu strici cutia.

Bunul simt ma indeamna sa tin cont atat de recomandarile pertinente ale specialistilor cat si de specificatiile producatorului, notificate in cartea tehnica. Drept urmare, intotdeauna am schimbat uleiurile, filtrele, placutele, discurile etc. la un service autorizat, indiferent ca acesta se numea Radacini sau SMT.
V-am abordat in problema aditivilor de ulei intrucat am vazut o reclama pe YouTube si totodata produsul intr-un supermarket. Nu sunt un cunoscator al mecanicii dar totodata vreau sa imi ingrijesc masina ca pe un bun care la randul sau ma slujeste aproape zilnic.
A dori sa prelungesc viata motorului precum si a altor ansamble mecanice este un deziderat al oricarui om civilizat si educat care pretuieste investitia facuta (desi sotia mea spune ca nu am investit ci am cheltuit...) iar abordarile mele nu se vor opri aici ci vor continua cu alte si ale topicuri pe care consider ca le dezbat cu adevarati profesionisti si pasionati de mecanica si nu numai, asa cum am remarcat la multi dintre voi. 
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #146 on: October 26, 2015, 19:53:51 PM »
Cum am mai spus si pe alte topicuri, cel mai bun lucru pe care il poti face este sa ii schimbi des uleiul si filtrele.

Tinand cont de calitatea aerului de la noi si conditiile de trafic, daca faci schimbul de ulei si filtre ar trebui sa te tina motorul ala 300k lejer.

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #147 on: October 28, 2015, 17:06:59 PM »
Cum am mai spus si pe alte topicuri, cel mai bun lucru pe care il poti face este sa ii schimbi des uleiul si filtrele.

Tinand cont de calitatea aerului de la noi si conditiile de trafic, daca faci schimbul de ulei si filtre ar trebui sa te tina motorul ala 300k lejer.

La 300.000 Km vin la tine sa-mi evaluezi motorul insa presimt ca la stilul meu de condus (moderat spre incet) si la conditiile de trafic (zilnic traseul Corbeanca - Piata Presei Libere pe DN1) s-ar putea sa fie nevoie de RK la juma' de milion de Km... ;D :o ::)

Avantajul traseului meu zilnic este ca am un singur semafor si daca ma enervez il evit si pe acela folosind aleile din spatele Casei Scanteii
In concluzie, consider ca sunt privilegiat din punct de vedere al traficului cotidian inspre si dinspre locul de munca.
« Last Edit: October 28, 2015, 17:09:46 PM by Heliotropus »
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 4922
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #148 on: October 28, 2015, 21:50:51 PM »
Cutiei de viteze CVT cred ca ii plac mult aditivii. Nu am idee cat costa refacerea dar ar trebui sa ai minim 4000 pregatiti.

Atentie mare la uleiul de cutie, asigura-te ca la schimb se foloseste acelasi ulei cu cel de fabrica.

As adauga: la daca ai CVT, schimbul de ulei fa-i-l doar in service Subaru, doar la garantie, cu un mecanic cu creier in cap, nerepezit, nesuparat pe viata, care are mare grija de ce face. O picatura de apa daca a intrat in cutia aia, e compromisa ;)
WRX SW 2002

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #149 on: October 29, 2015, 13:16:21 PM »
Cutiei de viteze CVT cred ca ii plac mult aditivii. Nu am idee cat costa refacerea dar ar trebui sa ai minim 4000 pregatiti.

Atentie mare la uleiul de cutie, asigura-te ca la schimb se foloseste acelasi ulei cu cel de fabrica.

As adauga: la daca ai CVT, schimbul de ulei fa-i-l doar in service Subaru, doar la garantie, cu un mecanic cu creier in cap, nerepezit, nesuparat pe viata, care are mare grija de ce face. O picatura de apa daca a intrat in cutia aia, e compromisa ;)

Multumesc pentru recomandare si totodata te rog sa precizezi numele mecanicului intrucat se pare ca anterior operatiunii de schimb ulei cutie va trebui sa-l "pregatesc" intr-un fel ca sa trateze operatiunea cu maxima responsabilitate, atentie si eventual dragoste pentru meseria de mecanic.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 4922
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #150 on: October 29, 2015, 15:30:04 PM »
Over and out!  ;D
WRX SW 2002

Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #151 on: November 13, 2015, 09:42:15 AM »
Precizare legata de tipul combustibilului:

Daca pe interiorul capacului metalic al rezervorului scrie: "UNLEADED 95RON GASOLINE ONLY" sa inteleg ca de fiecare data cand alimentez trebuie sa o fac cu benzina fara plumb si doar pana la concurenta sumei de 95 RON...??? ??? :o ;D :P

In aceeasi ordine de idei, sambata viitoare voi merge la Slanic Prahova prilej cu care am sa alimentez cu benzina de 98. Obisnuiesc sa alimentez doar de la Mol asa ca am certitudinea ca nu fac un lucru rau.
Va tin la curent cu comportamentul masinii dupa ce voi fi incalcat recomandarea producatorului (sper sa nu cauzez vreun incident motorului).  

Salut Heliotropus. Uite ce zice in cartea de Forester, editia 2015:
Quote
Turbo models
The engine is designed to operate at maximum performance using unleaded gasoline with an octane rating of 93 AKI (98 RON) or higher. Unleaded gasoline with an octane rating of 91 AKI (95 RON) or higher may be used with no detriment to engine durability or driveability. However, you may notice a slight decrease in maximum engine performance while using 91 AKI (95 RON) fuel.

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #152 on: December 04, 2015, 17:24:41 PM »
Salut Heliotropus. Uite ce zice in cartea de Forester, editia 2015:
Quote
Turbo models
The engine is designed to operate at maximum performance using unleaded gasoline with an octane rating of 93 AKI (98 RON) or higher. Unleaded gasoline with an octane rating of 91 AKI (95 RON) or higher may be used with no detriment to engine durability or driveability. However, you may notice a slight decrease in maximum engine performance while using 91 AKI (95 RON) fuel.
[/quote]


Salut, Strepsils!

Multumesc pentru informatia care mie mi-a scapat in momentul in care am citit cartea tehnica.
Scuze pentru intarzierea cu care am reactionat insa abia am revenit in tara si promit ca la urmatorul plin de benzina am sa optez pentru varianta 98 RON.
In delegatia din care tocmai am revenit am avut prilejul sa abordez cateva teme cu utilizatori de Subaru din China si Japonia care mi-au spus urmatoarele:
- in unele tari nu exista standarde de calitate pentru combustibili motiv pentru care unii producatori de automobile isi seteaza motoarele sa functioneze cu benzina standard, adica 95 RON
- in tari precum Japonia, Noua Zeelanda sau Australia se indica folosirea benzinei cu cifra octanica 98
Mai multe detalii nu stiau respectivii domni insa m-au convins cu argumentele.
Consider ca in Romania se respecta standardele de calitate si implicit cifrele octanice pentru care platim un pret mare la carburanti asa ca nu imi ramane decat sa testez si sa comentez asupra comportamentului masinii alimentata cu 98 RON.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #153 on: December 04, 2015, 18:22:43 PM »
Gratie cometariului postat de Strepsils am recitit cu atentie cartea tehnica si am constatat, cu emotii si stupoare, ca pentru modelul Forester 2015 Turbo este chiar indicat a se folosi o benzina cu cifra octanica 98 sau superioara...
Iata ce scrie in ghidul de utilizare al masinii mele:

"Fuel CAUTION
Use of a fuel which is low in quality or use of an inappropriate fuel additive may cause engine damage.
Fuel requirements
Non-turbo models
The engine is designed to operate using unleaded gasoline with an octane rating of 87 AKI (90 RON) or higher.

Turbo models

The engine is designed to operate at maximum performance using unleaded gasoline with an octane rating of 93 AKI (98 RON) or higher. If 93 AKI (98 RON) fuel is not readily available, unleaded gasoline with an octane rating of 91 AKI (95 RON) or higher may be used with no detriment to engine durability or driveability.
However, you may notice a slight decrease in maximum engine performance while using 91 AKI (95 RON) fuel.
Regular unleaded gasoline with an octane rating of 87 AKI (90 RON) or higher may also be used. Using regular unleaded gasoline will not be detrimental to engine durability, nor will it affect your warranty coverage. However, depending on your
driving habits and conditions, you may notice a decrease in maximum engine performance, fuel economy or slight engine vibration or knocking. If you experience any of these conditions while using a lower octane rated fuel, you may want to return to using 91 AKI (95 RON) octane rated fuel as soon as possible. Additionally, if your vehicle knocks heavily or persistently, or if you are driving with heavy loads such as when towing a trailer, the use of 91 AKI (95 RON) or higher grade unleaded gasoline is required."

In concluzie, adio benzina de 95!
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #154 on: December 04, 2015, 21:56:15 PM »
Eu, ca sa contracarez diferenta de pret intre 95 si 98, de vreo 2 luni alimentez, pe cat posibil, doar de la Lukoil, unde de vineri pana duminica, inclusiv, 98 e la pretul celei mai ieftine benzine. Si, desi am tot auzit ca Lukoil ar avea o calitate indoielnica a carburantilor, sunt f multumit, nu am simtit vreo diferenta fata de OMV/ Petrom/ Rompetrol - benzinele de 98-99-100 ;)

moguai

  • 2814
Răspuns:
« Reply #155 on: December 04, 2015, 22:16:53 PM »
Petrom 99 e mai ieftina ca omv100 (putin) si e aceeasi benzina - CO minim 100.
Nu stiu ce sa zic de Lukoil, e mai ieftina aia de 98, da, dar eu in STI de ex nu as pune.

Sent from my D6633 using Tapatalk
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

Forester

  • 3068
  • The other right!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #156 on: December 04, 2015, 23:15:57 PM »
Am pus si eu anul trecut vreo doua plinuri de lukoil 98, aflasem de chestia cu weekendul, dar dupa ce a inceput masina sa tremure like sh|t la ralanti am renuntat, am revenit cu P99+.
Chiar remarcasem in seara asta ca pentru prima oara dupa mult timp, cand stateam la stop nu tremura motorul absolut deloc, lucru neobisnuit...  :D :D
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #157 on: December 11, 2015, 18:36:53 PM »
Domnilor, duminica trecuta am alimentat cu benzina de 98 de la Rompetrol (a fost prima statie de benzina aparuta in cale in momentul in care mi s-a aprins becul avertizor).
Dupa cca 100 Km parcursi va pot marturisi ca parca am alt motor...masina are alt comportament la acceleratii desi nu apas brutal pedala.
Saptamana viitoare, cand voi face plinul am sa incerc benzina cu cifra octanica 100 sau superioara de la OMV sau alt furnizor (poate ma puteti ajuta cu furnizori de benzine superioare caci eu alimentez de vreo 20 de ani doar de la MOL si nu am cunosc ofertele competitorilor)

In concluzie, adio benzina de 95!!!
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

moguai

  • 2814
Răspuns:
« Reply #158 on: December 11, 2015, 19:18:47 PM »
Omv100 sau petrom99 spun baietii pe aici ca pun la Turbo. Mihai a facut niste teste cu 2 3 benzine iar omv si rompetrol au iesit bine. Mol nu chiar...

Sent from my D6633 using Tapatalk
pentru ca sunetul ajunge /din difuzoare pana-n sange / pentru ca inima ta moare / atunci cand sunetul dispare.

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns:
« Reply #159 on: December 11, 2015, 22:08:28 PM »
Omv100 sau petrom99 spun baietii pe aici ca pun la Turbo. Mihai a facut niste teste cu 2 3 benzine iar omv si rompetrol au iesit bine. Mol nu chiar...

Multumesc pentru precizare si promit ca am sa alimentez cu OMV 100.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!