Forester 2.0 XT, MY2015
Subaru club Romania

Forester 2.0 XT, MY2015

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #160 on: December 18, 2015, 22:51:05 PM »
Dupa cel de-al doilea "plin" cu benzina EVO de la MOL, constat ca la prima pornire de dimineata, cand motorul este rece, se simt mici "detonari" in functionarea motorului iar volanul tremura foarte usor insa dupa ce motorul se incalzeste mersul sau devine unul normal.

Credeti ca acest fenomen de "mini detonari" ale motorului sunt cauzate de vremea rece, circa 2 grade Celsius la pornirea matinala sau am nimerit o benzina "aditivata" cu apa?   

Astazi am discutat cu reprezentantul unei rafinarii care m-a sfatuit sa folosesc benzina cu CO 95 de la statiile de incredere si sa alimentez cu benzine de 98 doar cand vreau sa obtin performante sporite intrucat benzinele superioare sunt folosite in special in regimuri sportive de exploatare. Tot acest specialist imi spunea ca benzina de peste 100 a fost retrasa din lantul de benzinarii intrucat a distrus garnituri si furtune pe unde a trecut in circuitul de alimentare al anumitor automobile.
De asemenea, specialistul mi-a recomandat sa consum jumatate din rezervorul cu benzina EVO si apoi sa completez cu benzina de 95 pana fac plinul. Daca fenomenul de "tremurat" al motorului persista inseamna ca am apa in rezervor sau o alta problema.
Luni completez cu 95 si va tin la curent.


 
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #161 on: December 18, 2015, 23:12:20 PM »
Si care's statiile alea de incredere?
Eu tind sa nu tin cont de sfaturi d'astea generaliste. Motorul turbo de pe al tau XT chiar se preteaza a papa carburant de 98.
Detonatiile pot fi si datorita faptului ca ai schimbat recent la 98 si ECU inca invata, iar regimul de functionare de la pornire e cel mai rar intalnit si de aceea inca nu s'a adaptat complet. Sau, evident, de la combustibil "botezat", dar situatia asta e, din fericire, din ce in ce mai putin intalnita (sau doar eu am ramas cu impresia asta?)

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #162 on: December 19, 2015, 07:49:55 AM »
Si care's statiile alea de incredere?
Eu tind sa nu tin cont de sfaturi d'astea generaliste. Motorul turbo de pe al tau XT chiar se preteaza a papa carburant de 98.
Detonatiile pot fi si datorita faptului ca ai schimbat recent la 98 si ECU inca invata, iar regimul de functionare de la pornire e cel mai rar intalnit si de aceea inca nu s'a adaptat complet. Sau, evident, de la combustibil "botezat", dar situatia asta e, din fericire, din ce in ce mai putin intalnita (sau doar eu am ramas cu impresia asta?)

Am sa-ti raspund punctual:
1. Statiile de incredere ar fi cele modernizate, mai putin cele partenere (in conceptia celui care mi-a dat sfatul). Tin sa precizez ca alimentez cu carburant (benzina si motorina) de prin anii 1994 cand am avut prima masina si de atunci i-am imbratisat pe Shell, respectiv Mol... Nu m-au deceptionat niciodata. Rompetrol a fost de asemenea o incercare in urma cu vreo doua saptamani iar ultimul plin de carburant l-am facut la Mol (chestie de obisnuinta).

2. In ceea ce priveste faptul ca masina "invata" sa utilizeze un alt tip de combustibil trebuie sa accept si aceasta parere motiv pentru care, multumita tie, am sa iti respect remarca si revin cu date noi peste doua saptamani (eu consum un rezervor/saptamana).

3. Daca s-a strecurat ceva apa in benzina, lucru pe care l-as reclama pentru prima data de cand alimentez la Mol, voi considera ca a fost un accident si nicidecum o practica a benzinariei.

4. Mi-am adus aminte ca la fostul Forester MY09, 2.0 aspirat alimentam cu benzina de 95 de la Mol. La un moment dat am ramas fara carburant si am alimentat cu benzina de 98 de la Lukoil. A doua zi dimineata (tot iarna fiind) masina a pornit dupa ce am incercat de vreo 4 ori... La acea vreme am dat vina pe benzina proasta de la acel furnizor insa abia acum inteleg, datorita tie, ca sistemul de alimentare trebuie sa "invete" sa consume un alt tip de combustibil, superior sau inferior. Mea culpa pentru gandurile mai putin prietenoase la adresa acelui distribuitor de benzina, la acea vreme.

Multumesc inca odata pentru remarcile pertinente.
« Last Edit: December 19, 2015, 07:58:25 AM by Heliotropus »
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #163 on: December 19, 2015, 10:36:55 AM »
Iarna subaru nu prea pleaca usor. Trebuie sa te obisnuiesti. Nu stiu care e explicatia, am incercat toate benzinele si schimbat tot ce se putea si degeaba.

Daca ei i se pare ca e prea frig, nici nu o sa porneasca la prima cheie. Era o teorie ca isi face ungerea si apoi porneste pentru a reduce uzura.

Răspuns: Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #164 on: December 19, 2015, 18:06:42 PM »
Iarna subaru nu prea pleaca usor. Trebuie sa te obisnuiesti. Nu stiu care e explicatia, am incercat toate benzinele si schimbat tot ce se putea si degeaba.

Daca ei i se pare ca e prea frig, nici nu o sa porneasca la prima cheie. Era o teorie ca isi face ungerea si apoi porneste pentru a reduce uzura.
Nu e teorie, așa e concepută.așa făcea și Forester 2004 2.0 NA.

Forester

  • 3068
  • The other right!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #165 on: December 19, 2015, 19:50:21 PM »
Cu pornitul, XT-ul meu nu pleaca la prima cheie nici vara. In schimb este cea mai exacta masina in ceea ce priveste pornirea pe care am avut-o vreodata. Am invatat atat de bine timing-ul la pornire, incat de cele mai multe ori las cheia sa revina de la demaror inainte sa am "confirmarea" ca motorul a pornit, dar el porneste.
Legat de benzinarii, probabil un subaru aspirat e cel mai bun "detector" de benzina proasta. Din acest motiv pentru mine Mol nu exista, dupa ce am alimentat in Ungaria si masina a mers like shit. Dupa ce am pus petrom in tara, si-a revenit in 5 km.
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #166 on: December 21, 2015, 03:58:57 AM »
Iarna subaru nu prea pleaca usor. Trebuie sa te obisnuiesti. Nu stiu care e explicatia, am incercat toate benzinele si schimbat tot ce se putea si degeaba.
Daca ei i se pare ca e prea frig, nici nu o sa porneasca la prima cheie. Era o teorie ca isi face ungerea si apoi porneste pentru a reduce uzura.
Nu stiu daca sa fiu de accord sau nu,  dar eu  spun din experienta mea.
Indiferent la ce temperatura a stat  masina , a pornit intotdeauna la prima cheie fara exceptie. Plec de acasa din garaj unde sant +20 Gr.,   o las afara la serviciu unde sant -40 Gr, ma intorc acasa in garaj, plec iarasi pe la magazine  unde masina sta afara in parcare si sant -25Gr,  iarasi ma intorc acasa in garaj.  Masina niciodata nu a dat macar un rateu la pornire.   Nu cred ca daca ei i se pare prea frig  va indrazni macar sa nu porneasca.
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

Răspuns:
« Reply #167 on: December 21, 2015, 09:49:02 AM »
Efectul nu e chiar literalmente cum se citește..... Toate pornesc la prima cheie.se manifestă în felul următor(asta e doar experiența mea): la temperaturi mai ridicate pornește ca orice altă mașină, la temperaturi scăzute când țineam cheia pe poziția de demaror să învârtă motorul pornea doar după ce învârtea un ciclu în gol......eu ca să nu omor bateria nu țineam incontinuu până pornea după ce m-am prins de efectul asta.o  lăsam să dea în gol odată și după aia mai dădeam o cheie.

Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #168 on: December 21, 2015, 09:50:48 AM »
off topic: Daca masina nu porneste la prima cheie exista posibilitatea sa aiba ceva probleme. Si cum Subaru turbo nu mai este un monument de fiabilitate se mai pot strica ceva senzori.

on topic: Masina colegului este mult prea noua ca sa aiba ceva probleme, probabil nu este obisnuit inca cu mersul motorului la rece in regim de amestec bogat. Daca dupa ce ajunge la temp de lucru nu mai simti nimic neobisnuit nu sunt probleme. Sa te bucuri de ea multi km!
Legacy 3.0R

Răspuns:
« Reply #169 on: December 21, 2015, 09:53:23 AM »
Efectul nu e chiar literalmente cum se citește..... Toate pornesc la prima cheie.se manifestă în felul următor(asta e doar experiența mea): la temperaturi mai ridicate pornește ca orice altă mașină, la temperaturi scăzute când țineam cheia pe poziția de demaror să învârtă motorul pornea doar după ce învârtea un ciclu în gol......eu ca să nu omor bateria nu țineam incontinuu până pornea după ce m-am prins de efectul asta.o  lăsam să dea în gol odată și după aia mai dădeam o cheie.

Adica iarna tu pornesti motorul de fiecare data din a 2-a cheie cum s-ar spune? Si crezi ca e mai bine asa pt acumulator/masina?
Legacy 3.0R

Răspuns:
« Reply #170 on: December 21, 2015, 10:05:04 AM »
Nu mai fac treabă asta din păcate.....era mașină de muncă și nu mai lucrez acolo: (
Dar în principiu așa făceam.....cum a spus Mihai mai sus câteva posturi am fost la enspe mii mecanici schimbat toate și încercat toate benzinele.....degeaba.
Prima cheie era scurtă întotdeauna, cât să își facă ea damblaua, la a două cheie o "lua la sfert".
A se notă ca eu vb de Forester 2004 2.0 NA.la următoarele generații nu știu dacă se mai întâmplă asta..... Deși după ce scriu colegii la unii se întâmplă la unii nu.....

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #171 on: December 21, 2015, 10:17:19 AM »
Avem un topic deschis de mine numit pornire grea la rece. Ma tot uitam si ziceam ca am rezolvat problema de nu stiu cate ori.
Facand o statistica, singurul mod in care sa porneasca la rece ca atunci cand porneste la cald ar trebui sa se intruneasca urmatoarele:
- baterie noua noua (sub 1 an)
- ulei proaspat, fitlre si bujii noi (sub 1000km)
- benzina abia pusa in rezervor cu cifra octanica mare si aditivi (nu mai veche de 2-3 zile in rezervor). De asta evit sa fac plinul cand merg doar in oras. Prefer sa pun de 100 lei la 3-5 zile. Chiar se simte cand o benzina sta mai mult de o saptamana in rezervor. Aditivii incep sa o strice. Cand pun una proaspata zici ca e avion. Chiar daca pun de la aceeasi statie si exact aceeasi pompa.

celalalt

Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #172 on: December 21, 2015, 11:16:08 AM »
Ce aveti oameni buni?Mai nou expira si benzina?Subaru porneste asa greau ca sa isi faca ungerea inainte.S a mai discutat dar nu s a bagat la cap.Si daca porneste greu , nu va mai apucati sa schimbati juma de motor...E normal.E ca si cum o bagi nebagata in seama inainte.Nu scartaie?

Răspuns: Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #173 on: December 21, 2015, 11:42:15 AM »
Ce aveti oameni buni?Mai nou expira si benzina?Subaru porneste asa greau ca sa isi faca ungerea inainte.S a mai discutat dar nu s a bagat la cap.Si daca porneste greu , nu va mai apucati sa schimbati juma de motor...E normal.E ca si cum o bagi nebagata in seama inainte.Nu scartaie?
+10 8)

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #174 on: December 21, 2015, 12:21:35 PM »
:D ;D

Benzina nu expira, aditivul da. Si cum benzina cu cifra octanica mare are aditiv mai mult in compozitie, cu atat mai repede isi pierde din acele calitati pentru care platesti pretul in plus la pompa.
« Last Edit: December 21, 2015, 12:23:08 PM by MihaiFlorescu »

Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #175 on: December 21, 2015, 14:17:28 PM »
Ce aveti oameni buni?Mai nou expira si benzina?Subaru porneste asa greau ca sa isi faca ungerea inainte.S a mai discutat dar nu s a bagat la cap.Si daca porneste greu , nu va mai apucati sa schimbati juma de motor...E normal.E ca si cum o bagi nebagata in seama inainte.Nu scartaie?
:D  :D  :D  +10 si de la mine  :D  :D  :D
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

Răspuns:
« Reply #176 on: December 21, 2015, 14:21:40 PM »
Efectul nu e chiar literalmente cum se citește..... Toate pornesc la prima cheie.se manifestă în felul următor(asta e doar experiența mea): la temperaturi mai ridicate pornește ca orice altă mașină, la temperaturi scăzute când țineam cheia pe poziția de demaror să învârtă motorul pornea doar după ce învârtea un ciclu în gol......eu ca să nu omor bateria nu țineam incontinuu până pornea după ce m-am prins de efectul asta.o  lăsam să dea în gol odată și după aia mai dădeam o cheie.
Din experienta proprie :  la temperaturi ridicate porneste la prima invartitura,  la temperaturi scazute sau foarte scazute (aici foarte scazute = -45 Gr.C ) porneste dupa 2-3 invartituri. Bateria  are intre 1 si 4 ani.
.........va asigur ca greselile ortografice, ortoepice, de punctuatie, morfosintactice si folosirea inadecvata a unitatilor lexico-semantice imi apartin, mi le asum, dar la scoala sa stiti ca tot nu ma duc !

Muttley

  • 4922
Răspuns: Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #177 on: December 21, 2015, 16:34:03 PM »
Benzina nu expira, aditivul da.

Nu expira nici aditivul, doar ca fractiunile ce confera CO a benzinei sunt extrem de volatile, si se pot retrage discret in timp. In atmosfera, in canistra carbon, in habitaclu...  ;D
Personal nu cred sa aiba a face vechimea benzinei cu pornitul, da' cine stie... Faptul ca la rece porneste mai greu insa, mi se pare o chestie extraordinar de buna. Inca n-am experimentat pornirile vara, astept cu interes.
WRX SW 2002

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Răspuns: Forester 2.0 XT, MY2015
« Reply #178 on: December 21, 2015, 16:38:49 PM »
Dragii mei, tocmai am purtat o discutie de achizitie combustibil (benzina si motorina) cu reprezentantul unuia dintre cei trei producatori locali de carburanti. In urma discutiei am hotarat sa semnam contractul si din luna ianuarie, 2016 vom beneficia de serviciile acelui procesator de titei.

Atmosfera fiind destinsa, ca urmare a ajungerii la intelegerea contractuala, reprezentantul rafinariei imi marturisea ca el ar folosi doar benzina de 95 intrucat pentru conditiile de trafic din Romania (aglomeratie, drumuri cu limite de viteza si pe alocuri distruse etc.) nu se justifica alta cifra octanica. S-a limitat doar la a-mi spune: "...prietene, faci ce vrei insa sotia mea foloseste 95 iar eu daca as fi in locul tau as alimenta Forester-ul doar cu 95".

Ce pot sa mai zic la o astfel de abordare?

Masina mea porneste imediat ce apas pe butonul de start, nu conduc sportiv (intrucat habar nu am...) insa doresc sa alimentez cu o benzina de calitate si pentru a-mi proteja motorul, pompa de injectie etc. si nicidecum pentru performanta intrucat nu mi-am propus sa intru in competitie cu nimeni.

Alimentand cu benzina de 98 am constatat ca masina are un comportament superior fata de cea de 95 insa dupa cateva zile au aparut acele mici "tremuraturi" la pornirea de dimineata (cca 2-4 grade Celsius in atmosfera), insa tot de la voi am inteles ca masina trebuie sa se recalibreze pe noul tip de benzina si dupa o perioada de timp va disparea simptomul, ceea ce s-a si intamplat. Avand bunul simt de a citi cartea tehnica, la indrumarea voastra si MULTUMESC pentru sfat, am constatat ca Forester acomodeaza benzine de la CO 90 si pana la +100...
Rreprezentantul furnizorului de carburant spune ca el ar alimenta doar cu 95...  

Nu va mai plictisesc cu alte solicitari tehnice pe aceasta tema ci doar v-am comunicat opinia unui benzinar care si-a spus parerea (si cred ca interesul lui este de a vinde ceea ce este mai scump intrucat si comisionul este pe masura, zic eu...).  
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Răspuns:
« Reply #179 on: December 21, 2015, 16:48:42 PM »
Dacă se comporta mai bine și trage mai bine cu 98.....ti-ai dat răspunsul singur.în carte spune cu ce benzine poate merge motorul.....spune și o recomandare? Dacă da mergi pe acea recomandare......
Toți colegii "turbați" spun ca benzinele 98,99,100 etc le functiomerg acaretele mai bine......dacă unu îți zice ca ești beat îl ignori, când zic mai mulți ....du-te și te dormi!