Levorg sau nu Levorg?
Subaru club Romania

Levorg sau nu Levorg?

Levorg sau nu Levorg?
« on: September 29, 2015, 23:34:47 PM »
Salutare frati pasionati de micutul Subi!

Am nevoie de un sfat de la voi, daca se poate.

Am avut ocazia in weekendul ce a trecut sa fac cunostinta cu noul membru al familiei Subaru, micutul Levorg. Trebuie sa spun ca am fost placut impresionat desi pana acum nu am avut de-a face cu Subaru (din nefericire) si nici multe informatii nu am despre cum este sa conduci un Subaru (in afara de faptul ca Subaru are un renume mondial in raliuri, nu stiu mare lucru).

Inca nu am condus un Levorg dar voi avea ocazia saptamana aceasta cand ma voi duce la un dealer de aici din Germania unde locuiesc momentan. Sunt tare interesat de masina asta, am mers ca si pasager putin cu ea si mi-a placut, pretul este relativ ok si dotarile par a fi peste medie. Ca idea am avut de-a face cu un Levorg 1.6 benzina 170 de cai linia Comfort cutie automata lineatronic cvt, tractiune integrala (momentan asta este singurul motor disponibil in Germania..am inteles prin Japonia si Australia ca a aparut si cu motor de 2 litri..dar mai avem de asteptat).

Ca prima impresie, masina este superba, mai ales varianta Sport arata si mai bine cu piele,  navigatie si jenti de 18 (dar este si cu vreo 5000 de euro mai scumpa). Ca performanta insa am fost putin deziluzionat pentru ca ma gandeam ca 170 de cai turbo se vor resimti puternic insa fie soferul nu era foarte experimentat, fie cutia automata nu il ajuta asa mult, cert este ca nu am simtit vreo acceleratie iesita din comun (oficial se pare ca atinge 100 in 8.9 secunde). In fine, asta este o prima impresie, de-abia astept sa il conduc si eu sa vad exact daca e asa sau nu. Ce mi-a placut este faptul ca exista posibilitatea unui control manual al cutiei de viteze cu schimbare de viteze pe volan si sper ca acolo, sa se vada putina diferenta, mai ales ca exista si un profil de condus Sport.

Cum ziceam asta e doar o prima impresie si de asta sunt aici: voiam sa va intreb care este experienta voastra cu lineartronic cvt si cu subaru per total. Sunt interesat sa cumpar insa as ar fi super daca mi-ati impartasi experientele voastre si ca idee, cam care ar sunt costurile de intretinere ale unui Subaru (sa zicem Legacy al carui descendent pare a fi Levorg-ul)

Momentan oscilez intre un Levorg, un BMW 320i xdrive (cu 30 000 de km la bord) si o Skoda Octavia Scout 1.8 tsi noua. Nu sunt un sofer extraordinar, nu conduc mai mult de 20-30 000 de km pe an insa stiu ce vreau de la o masina...motor pe benzina, kombi, tractiune integrala (desi asta e mai mult o chestie psihologica...in realitate nu conduc suficient de mult sau pe coclauri sa am nevoie neaparat de asta..dar na, piticii sunt pitici) ceva optiuni ca tempomat, asistenta parcare, scaune incalzite, xenon, etc.

Stiu ca in Germania sunt sute de mii de masini bune, bine intretinute insa nu am mult timp la dispozitie sa alerg si trebuie sa iau o decizie saptamana asta.

Va multumesc pentru orice sfat (constructiv) aveti si o sa va tin la curent cu o a doua impresie dupa ce conduc Levorgul.

marr

  • 2208
Răspuns: Levorg sau nu Levorg?
« Reply #1 on: September 30, 2015, 08:49:35 AM »
Din pacate, legat de Levorg nu cred sa gasesti prea multe informatii pe acest forum.
Si asta din simplul motiv ca inca nu cred sa fie cineva care sa fi pipait macar aceasta masina ( nu mai vorbim despre a o conduce). Poate @Sese sa-ti poata da mai multe detalii - asta daca a reusit sa puna mana pe vre-una in Germania.
Referitor la CVT - vezi in sectiunea forumului "Prezentarea Membrilor si a masinilor lor" - sunt cativa colegi ce au acaesta varianta de cutie pe masinile lor - doua pe Forester XT nou-nout - sectiunea Forester SJ (2014-) ( aici le gasesti: http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?board=51.0 ) si un coleg cu un Outback 2.5i CVT ( aici: http://www.subarufanclub.ro/forum/index.php?topic=2337.0 )
Cred ca din lectura acestor prezentari iti poti face o idee despre ce si cum.

Subaru per total .... aici sunt muuulte de povestit !
Sunt masini bune, ce ofera o multime de satisfactii, dar au nevoie de o intretinere corespunzatoare.
In rest: "ONCE SUBARU< ALLWAYS SUBARU !"

PS: Daca vrei o tractiune integrala doar pentru confortul tau psihic, te poti uita la Skoda. Daca vrei una care sa-is faca ireprosabil treaba si sa ofere maximum de siguranta, ai doar varianta solutiilor consacrate: S-AWD ( Subaru), xDrive (BMW) sau Quattro (Audi).
In rest, vorba unui clasic in viata:
" Unii au 4x4, altii cred ca au .... " ;D
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Levorg sau nu Levorg?
« Reply #2 on: September 30, 2015, 09:51:39 AM »
Salut si bine ai venit!

Cutia CVT ii taie mult din senzatia de sportivitate iar cifrele declarate de consum se ating cu totul lasat pe auto/intelligent si sa isi faca singura treaba. Pe cand valorile de acceleratie/performanta se ating doar pe modul Sport si cu launch (tii frana apasata, apesi acceleratie, motorul se tureaza pana pe la 2600RPM, duci acceleratia la podea daca nu e deja acolo si ridici piciorul de pe frana).

Partea buna la generatia asta noua de CVT este ca daca vrei sa faci o depasire si apesi tare acceleratia, trece singura pe modul de schimbat sportiv, unde simuleaza niste trepte de viteza. Deci, poti sa faci depasirile in siguranta fara sa stai inainte sa apesi butoane, tragi de manete etc.

PS: Cred ca trebuie sa pregatesc sectiunea de jurnal de bord pentru Levorg.

Răspuns: Levorg sau nu Levorg?
« Reply #3 on: October 01, 2015, 00:19:12 AM »
Salutare si multumesc frumos pentru raspunsuri, Marr si Mihai :)

Am citit putin mai mult despre CVT si despre Subaru si ma simt din ce in ce mai atras spre Subaru! Maine in jur de 2 o sa am primul test drive cu Levorgul si o sa pot reveni cu impresii ceva mai consistente legata de tinuta de drum si de experienta in sine.
La dealer-ul unde o sa ajung maine am vazut si noul Outback si sincer imi place foarte mult desi era varianta Diesel si intre el si Levorg e o diferenta de aprox 7-8000 de euro (modelul pe care l-am vazut era 2.0D Sport pe la 43000 Euro). Poate cine stie, ma intorc acasa cu un Outback 2.5i :D

Tot asa, la dealer am vazut multe SH-uri care nici ele nu arata rau..momentan ma incanta ideea de a avea o masina noua cu 5 ani garantie si un model nou, dar daca test drive-ul nu ma convinge, probabil ca un Legacy SH va fi alegerea cea mai ...logica  ;D.Dar sa vedem!

Va tin la curent si Doamne ajuta!

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Levorg sau nu Levorg?
« Reply #4 on: October 01, 2015, 09:53:02 AM »
Sa ne spui si noua cum ti se pare Levorgul. Trage de timp si testeaza tot ce poti, inclusiv unitatea multimedia, vezi directia electrica ce zice, poate gasesti niste speed bumps ca sa vezi puntea spate cat de rigida este, si mai ales este interesant de aflat elasticitatea motorului, antifonarea, ruliul, franarea si ce altceva mai puci sa testezi tu pe acolo :) Astept cu interes.

marr

  • 2208
Răspuns: Levorg sau nu Levorg?
« Reply #5 on: October 01, 2015, 11:15:19 AM »
.... Astept cu interes.

IDEM !!!
Ma roade curizitatea de cand am vazut pentru prima data masina asta !!!
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

Răspuns: Levorg sau nu Levorg?
« Reply #6 on: October 01, 2015, 20:54:05 PM »
Sincer incepe sa-mi placa tot mai mult Outback-ul 2016 fata de strutocamila asta de Levorg cu CVT-ul pacii si motorul ala de moto-compactor...
Because Subaru, thats why.

Răspuns: Levorg sau nu Levorg?
« Reply #7 on: October 01, 2015, 23:28:55 PM »
:)

Si in sfarsit am avut ocazia sa am de-a face cu mezinul familiei Subaru!

Astazi am condus masinuta asta :

http://ww3.autoscout24.de/classified/277864539?asrc=st|as

Stiu ca de-abia asteptati impresii si comentarii si sper sa nu va dezamagesc, pentru ca exprimarea mea nu va fi super tehnica.

Sa incepem:

- Linia comfort arata foarte bine, desi este aproape un entry level. Totul este bine finisat, materialele sunt de calitate mai peste tot :) si arata bine inchegat. Ca optiuni standard are o gramada de chestii pentru care, la alte marci, trebuiesc scosi bani sanatosi: incalzire in scaune, oglinzi electrice rabatabile automat, sistem lane assist, tempomat, oglinda retrovizoare cu dimming, camera la parcarea cu spatele, senzori de apropiere, jenti de aliaj de 18 inch, etc.
- Ca tinuta de drum, ce m-a frapat in mod deosebit a fost impresia ca masina asta e lipita de drum...pe unde am fost (si au fost si drumuri mai de tara cu ceva denivelari, rampe, pante, curbe stranse etc.) la 120-130 la ora sau la 80 in curbe, pe drumuri denivelate nu am simtit nici macar o clipa ca imi fuge masina in vreo parte. Vremea a fost insa foarte buna asa ca nu am putut vedea cum se comporta in ploaie sau in alte conditii, dar sincer, masinuta m-a impresionat foarte placut si nu imi fac griji in ea.
- Suspensiile sunt putin mai rigide decat la alte masini, dar cred ca asta e absolut normal pentru un awd insa nu ma pot plange ca am simtit vreun disconfort
- scaunele sunt super faine, au suport lombar si lateral incat chiar si in curbe mai stranse nu am simtit ca ma arunca in vreo parte, ba parca mi se parea ca ma tine cineva in brate  ;D
- cutia de viteze :) no aici am o impresie mixta. Adica desi am descoperit ca plecarea de pe loc chiar si in mod Inteligent, are destula vana (in Sport si mai mult), totusi cat am stat pe automata, era o mica pauza intre momentul apasarii pedalei de acceleratie si acceleratia in sine a masinii. Am incercat si in mod Sport si este o diferenta, insa parca e un urias adormit, care are potential sa traga, insa trebuie sa se dezmeticeasca oleaca pana isi da seama ce are de facut. Insa din fericire exista si un mod "manual" in care poti folosi padelele de pe volan si poti incerca sa iti imaginezi ca ai fi un mic Senna. Diferenta intre "manual" si automat nu este totusi foarte mare, adica computerul este programat in asa fel incat te lasa sa schimbi viteza dar daca vede ca nu te adaptezi la indicatiile lui, va schimba el pentru tine :). Asta e un lucru bun pe de o parte pentru ca stii ca nu ai cum sa o turezi la 8-9000 de ture si sa f... motorul dar parca, iti ia placerea ca din cand in cand sa mergi mai sportiv. In fine, trebuie sa mai conduc putin ca sa ma prind ce poate cu adevarat sa faca Levorgul.
- antifonarea parca prea buna! :)) Adica cu muzica data incet si plecare de pe loc se aude ceva de la motor dar parca e hybrid ceva. Se aude cum se accelereaza motirul, asa infundat si parca imi inchipui un leu care incepe sa raga dar care are o perna peste bot :))) Trebuia sa ascult cu atentie ca sa aud cum se tureaza motorul. La drum lung asta e clar un lucru bun, nu ai treaba sa iti vajaie capul sau sa nu te auzi unul cu altul.
- la franare, trebuie sa spun ca mi s-a parut putin "nerodata", adica trebuia sa apas pana la fund ca sa se simta ca franeaza. Am incercat sa pun o frana mai brusca, insa parca a fost putin in reluare. Sper sa fie doar pentru ca masina are doar 1000 de km si inca nu-s toate la locul lor.
- ca spatiu, no complaints! Am fost cu un prieten de-al meu care are 1.96 si care a stat in spate si mi-a spus ca a ramas impresionat de cat de confortabila este si cat spatiu are si in inaltime, chiar daca de afara pare destul de mica. Portbagajul e incapator 550 de l cu niste compartimente pentru trusa de prim ajutor si extinctor plus inca 2 una pentru roata de rezerva si unul mai mic. Ce imi place este ca are un buton in portbagaj prin care se lasa bancheta din spate, si se lasa la acelasi nivel ca si portbagajul ceea ce e super practic.
- sunet, muzica, electronica sincer nu am avut mult timp sa verific mai in amanunt insa boxele sunt super clare si are potential de volum.

Ca idee, eu sunt interesat de varianta Sport la care dealerul mi-a facut o oferta buna undeva la 34k cu un set de winter tires incluse si cu dobanda de 1% la credit auto si acum stau pe ganduri daca sa o iau sau nu :D. E clar ca masina asta are personalitate si ca marca in sine este diferita de "mainstream" si asta e ceva ce ma atrage. Pe de alta vorbind cu cativa prieteni din germania, mai toti mi-au spus ca 34k pentru o masina care in 1-2 ani isi va pierde 60-70% din valoare, poate e cam mult! Insa ma gandesc ca, daca o fi sa o iau si apoi peste 1 an 2 sa ma gandesc sa o schimb, cu siguranta s-o gasi unul dintre fratiorii de forum sa o ia, ca sa ramana in familie  ;D Dar serios vorbind, cineva spunea mai devreme...once Subaru, always Subaru si conducand Levorgul am inteles putin ce inseamana asta...va fi o casnicie pe viata :) No, tineti-mi pumnii fratilor, in maxim o sapatamana trebuie sa iau o decizie si sper sa ma vedeti la capitolul Noi membri si masinile lor :)
« Last Edit: October 01, 2015, 23:31:23 PM by FuelRO »

marr

  • 2208
Răspuns: Levorg sau nu Levorg?
« Reply #8 on: October 02, 2015, 08:25:18 AM »
Multumesc pentru review !
Din punctul meu de vedere este mult mai relevant decat testele publicate de diferiti "jurnalisti" auto - mai ales cei din UK ....

O singura remarca am - nu sunt de acord cu " o masina care in 1-2 ani isi va pierde 60-70% din valoare" !
Din cate am vazut pe mobile.de, in Germania, Subaru "tine" bine la pret. De exemplu, nu pre am vazut Forester din 2013 sub 20.000 Euro si cele mai ieftine sunt in jur de 19.000 Euro.
Asta e departe de o devalorizare de 60 % !

PS: @MIhai - "baga pe foc" si pregateste o noua sectiune pentru LEVORG !!!

PPS: Eu tot sper ca intr-un an-doi sa-l doteze si cu o cutie manuala !!!
Atunci sigur ar fi prima optiune la achizitie !
ex - Forester Boxer Diesel - MY2008
ex - XV Boxer Diesel - MY2016
ex - Impreza 2.0i CVT - MY2016
XV 2.0i CVT - MY2018
Forester e-Boxer MY2020

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Levorg sau nu Levorg?
« Reply #9 on: October 02, 2015, 08:30:00 AM »
Multumim de impresii. Foarte utile. Pregatesc si sectiunea cu levorg si cred ca trebuie sa mai fac si pentru noua generatie de outback.

Răspuns: Levorg sau nu Levorg?
« Reply #10 on: October 02, 2015, 10:14:05 AM »
Da, aveti dreptate..cu o cutie manuala nu as sta pe ganduri! Motorul e clar puterninc insa este limitat de cutie dar sa vedem ce se mai intampla!
No spor la treaba si ne mai auzim cu vesti!

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Levorg sau nu Levorg?
« Reply #11 on: October 20, 2015, 10:10:11 AM »
Pana la urma ce ai ales?

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: Levorg sau nu Levorg?
« Reply #12 on: November 04, 2015, 12:26:31 PM »
Pana la urma cred ca a ales altceva. Altfel sunt sigur ca ar fi scris pe aici.