2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

Muttley

  • 4923
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1680 on: April 10, 2017, 09:39:07 AM »
N-am zis nicaieri ca e mai buna, e mai slaba  ;D
Dupa simptome, logica mea spune ca urmare a ajustarii relantiului cu +50rpm la ambele regimuri:
- clapeta de acceleratie e mecanica, e in aceeasi pozitie, nu e de acolo problema;
- IACV-ul insa probabil devine activ la TPS zero, "se pregateste" de a tine relantiul nou, mai mare, permitand mai mult aer in admisie. Bingo!

Asa ca, dintre doua rele, anume vibratii la relanti la cuplare/decuplare AC si frana de motor slaba, aleg bucuros primul rau!  :D
Ramane sa vedem cum facem, e clar ca nu ma mai duc o data in vizita la Vali pentru asta.

Daca cineva e tentat sa spuna ca aia +50rpm n-au treaba, sa explic: frana de motor a unui motor pe benzina e datorata depresiunii formate intre piston, pe timpul de admisie, si zona clapetei. Cu cat mai obturata zona clapetei, cu atat frana de motor va fi mai puternica. Daca ai deschis catusi de putin sectiunea, chiar si cu un varf de ac aferent unui +50rpm, vacuumul abia asteapta sa scada. Mult!

In fine, nu-i bai, se rezolva. Insa vine sa demonstreze inca o data ca in cautarea binelui si a perfectiunii ai sanse sa sara iepurele turbat de unde nu te astepti  ;)
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1681 on: April 10, 2017, 10:10:25 AM »
Iti mai dau 2-3 luni sa vina caldura. Si apoi brembo 4 pot scrie pe tine.

Ma bucur ca ai gasit sweet spot la vagoneta impreuna cu Vali.

Muttley

  • 4923
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1682 on: April 10, 2017, 10:19:13 AM »
Nu, exclus. Sunt fanul nr 1 al franei de motor, sorry :)
Cum zicea un coleg de alt forum, cu vibratiile eu mi-am facut-o, cu manuta mea si cu mult poliuretan. Eu credeam ca e easy fix, da' uite ca are efecte adverse  ;D
WRX SW 2002

kkennyy

  • 1763
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1683 on: April 10, 2017, 10:49:52 AM »
Si totusi, care-i logica? In ecu setarea este, if idle, rpm_target = 800. Imi imaginez idle ca fiind fie neutru out of gear, fie in gear, ambreiaj, fara acceleratie. De ce ar afecta si situatia ta?
Forester XT SJ 2018

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1684 on: April 10, 2017, 11:03:41 AM »
probabil ca pozitia IACV influenteaza frana de motor -> se poate testa relative simplu cu pus la loc vechile turatii de relanti (mai mici cu 50rpm)
din pacate pe rom-ul de wrx 2002 nu am acces la tabelele care controleaza comportamentul IACV daaaar poate ca intr-o zi cu soare va dori si Muttley sa treaca pe carberry rom unde printre multe alte features exista si acestea


Muttley

  • 4923
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1685 on: April 10, 2017, 11:08:39 AM »
if idle, rpm_target = 800.

Si probabil ca mai in spate este ceva de genul <<if engine running>> + <<throttle zero>>, then idle  ;)
Iar parametrii astia sunt si la frana de motor, unde ecu e pe idle, doar ca turatia e fortata de transmisie si roti la o turatie mai mare, atata tot.

Analogia simpla - carburatie. Cum reglezi surubul care tine clapeta, asa ai si frana de motor.

Vali, e o certitudine ca IACV influenteaza frana de motor daca e deschis. Intrebarea ar fi: stie el sa se activeze doar la sarcina si clapeta zero, cand turatia scade sub, sa zic 1200 rpm? As zice ca nu, ar fi fost o complicare total inutila a softului.
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1686 on: April 10, 2017, 11:15:46 AM »
Intrebarea ar fi: stie el sa se activeze doar la sarcina si clapeta zero, cand turatia scade sub, sa zic 1200 rpm? As zice ca nu, ar fi fost o complicare total inutila a softului.

pe carberry rom dupa cum se vede si din print screen duty cycle-ul IACVului (sau pozitia lui) este controlat in functie de mai multi parametrii  (de exemplu in tabelul din coltul dreapta jos se vede duty cycle in functie de rpm si presiune)
cu siguranta este similar si pe rom-ul tau doar ca nu am definitiile pt. aceste tabele si pe rom-uri de 16bit nu ma descurc sa caut/gasesc tabele nedefinite

Muttley

  • 4923
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1687 on: April 10, 2017, 11:19:54 AM »
Undo ftw  ;)
Cu scuzele de rigoare, evident. Nici nu mi-a trecut prin cap ca se poate intampla asta  ;D
WRX SW 2002

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1688 on: April 10, 2017, 11:43:57 AM »
muttley si mie mi-a fost putin frica sa trec pe carberry si am mers 2 ani ... pe set-up normal , daaa merita efortul ai foarte multe extra si masina merge altfel
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Muttley

  • 4923
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1689 on: April 10, 2017, 11:47:49 AM »
Stiu, mi-a zis Vali despre avantaje, doar ca mie-mi plac lucrurile cat mai simple, cu functii si butoane putine. Un delco i-as pune daca s-o putea  ;D
WRX SW 2002

malakay

  • *
  • 4767
  • IMPREZA GC8
    • www.proalex.ro
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1690 on: April 10, 2017, 12:11:09 PM »
itb-uri si delco :)
Straights are for fast cars, corners are for fast drivers. - Colin McRae

Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1691 on: April 10, 2017, 12:35:24 PM »
Dacia 1300 vereics ftw   ;D

Muttley

  • 4923
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1692 on: April 10, 2017, 12:36:14 PM »
Neah, le prefer p-ambele, separate.
WRX SW 2002

Muttley

  • 4923
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1693 on: April 13, 2017, 09:23:39 AM »
Am omis un detaliu semnificativ dupa resoftare, l-am resimtit ieri.
- inainte: treapta 4 sau 5, gaz plin, masina ezita discret, accelera usor si nehotarat. Daca voiam sa accelerez mai tare, paradoxal, trebuia sa apas pedala cam un sfert - o treime din cursa si se ducea mai bine;
- acum: treapta 4 sau 5, cat apas pedala fericirii, atat se duce. O apas toata, se duce toata! Perfect!

Aseara, tarziu, inainte de giratoriu, ii zic cumetrei mele, inca neinitiata-n tainele AWD slide: "tine-te bine de ceva". Primesc un "nu, n-am chef, ma doare spatele". I be like...  >:(  Cativa km mai incolo, "tine-te, sau treaba ta". O vad ca se tine, ma bucur malefic in sinea mea, ii dau 2, WOT, scartaiala din pneuri, coloana sonora din motor si evacuare, parte vocala asigurata de d-rica, sub forma de tipete nearticulate, insa oarecum in coerenta cu miscarile cazanului. Contraviraj la iesire, slide scurt cu contrabracaj, ii dau direct 4 pentru croaziera. "Ce ziceam despre...?" o-ntreb, cautand sa reluam subiectul de discutie dinaintea incidentului. Imi raspunde prompt, pe un ton mai ridicat decat necesar, in timp ce-mi iau o ploaie de palme peste ochi... "tampitule si dobitocule si boule!!!!". Apoi zambeste incruntat.

Reversul medaliei - anticipez c-am sa ma plictisesc. Daca nu se strica nimic la ea in perioada urmatoare sunt mancat!  :'(
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4007
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1694 on: April 13, 2017, 09:41:41 AM »
eu cred ca ezitarile anterioare aveau cauza si wastegate-ul ala prea destrans pentru ca in final nu am schimbat nimic semnificativ fata de vers. din Sovata - doar am ajustat partea de boost control in functie de wastegate ... adica shurubul ala strans sau destrans face diferenta :)

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1695 on: April 13, 2017, 09:57:50 AM »
Daca nu se strica nimic la ea in perioada urmatoare sunt mancat!  :'(

Da-i niste iaurt cu prune si poate se strica :D Si poti sa te bucuri de masina singur. Sau vorbeai de... nevermind. Am scris deja ;D

Muttley

  • 4923
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1696 on: April 13, 2017, 10:07:06 AM »
"Auzi, cat stai tu in baie, ma duc sa masor niste trimuri".

Vali, clar de acolo era era.
WRX SW 2002

Muttley

  • 4923
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1697 on: April 15, 2017, 20:00:05 PM »
Imi lipsesc:
- splinturi de 2.5mm latime pentru blocare piulite crenelate capete de bara;

Ironia din ceasul al 13-lea...



Am facut azi o mica revizie bicicletelor de munte si le aveam intr-un dulap de ceva vreme...  :D
Nu stiu pentru ce model sunt, la etrierele mele nu se folosesc, dar erau in kitul de placute de frana. Diametru 2.5mm!
Deci, pont - se gasesc splinturi de capat de bara Subaru la service-urile de biciclete  ;)

Atat. Mini-vacanta de Pasti placuta!  ;)

« Last Edit: April 16, 2017, 14:51:19 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 4923
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1698 on: April 20, 2017, 19:51:24 PM »
Cum colegul kidopy si-a luat STI cu markere albe si le vrea portocalii, iar eu caut de vreun an codurile OEM ale celor albe fara succes (frustrant de-a dreptul!), am hotarat de comun acord sa ne trimitem reciproc mici colete. Iata continutul celui primit de mine.



Ironic, nici pe piesele pr-zise nu e trecut codul din 10 caractere. Asta e, zic mersi ca s-a rezolvat cumva.
Note to self - markerului drept i-am refacut protectia la vopsea de pe lamela metalica, iar geamul i l-am lipit, dupa desfacere si curatare.

Lampile de semnal albe sunt comandate de ieri, ajung si astea-n vreo 2 saptamani maxim.

Asadar, dambla foarte veche, acum in curs de rezolvare.
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #1699 on: April 20, 2017, 20:16:45 PM »
O sa dea bine cu ele. Eu tot cautam fumuriu moderat cum aveam semnalele si gaseam doar negre sau carbon effect.