2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2020 on: September 27, 2017, 15:56:01 PM »
Apreciez hotararea, da' da-i linistit direct destinatia ;)
WRX SW 2002

Muttley

  • 4923
Re: Răspuns: 2002 WRX SW
« Reply #2021 on: September 27, 2017, 19:27:41 PM »
De curand, uitandu-ma la ruatele Sparco, am avut un moment de revelatie. Spitele sunt plate, nu curbate ca la jantele originale, butucul are niste depresiuni intre spite, cauciucurile stau intins... Absolut perfecte pentru ce vreau sa fac!...

Sau... hai s-o iau cu inceputul, ca dupa o rasfoire a topicului constat ca n-am pus aici o anumita poza   :laugh:



Asta-vara, cand eram cu rotile indoite in casa si cu cele de iarna pe masina, am cumparat chestiile de mai sus. Un echer si un profil din aluminiu cu sectiune patrata.

Sau s-o iau si cu inceputul inceputului. V-am tot plictisit pe aici cu amortizoarele de sedan, caderi pozitive, dorinta mea de a corecta problema, mai mult, de a-mi face toata geometria in regie proprie, nu doar convergenta, ca acolo e super-simplu.
Imi faceam eu planuri de abordare si m-am lovit de o mare piedica. Sfoara cu greutate la capat e ok, super precisa, dar cere o "podea" perfect orizontala, iar asa ceva nu prea exista. Mi-am amintit la momentul ala de nu stiu ce aplicatii android gratuite cu nivela. Am descarcat una, am incercat-o si am constatat ca e foarte-foarte precisa. La modul ca pot replica citirile, calibram telefonul la zero pe o suprafata oarecare, gen birou, il zapaceam, il agitam, iar la reasezarea pe aceeasi suprafata, valoarea afisata era tot zero! Deci senzorul de inclinatie din telefon, desi multi spun ca e varza, la chinezaria mea... merge corect  :)

Iata o captura de ecran cu aplicatia. Am indicat acolo valoarea de inclinatie orizontala si butonul de reset la valoarea de referinta (zero, desigur). Absolut simplu!



Deci rationamentul ar fi:
- calibrare la zero a nivelei/telefonului;
- asezare latura lunga echer pe janta;
- asezare telefon pe latura scurta a echerului, citit valoare unghi cadere.

Dar cum sa parcurg pasul 1... pe ce sa calibrez? Pe capota, in portbagaj, pe intercooler (  ;D )...? Imi trebuia o suprafata de referinta dreapta, paralela cu axele puntilor si n-o gaseam. Imi amintesc ca am deschis o poza cu masina, si imediat am descoperit solutia mult cautata! Barele de plafon! Alea longitudinale, de fabrica, care, in mod normal, ar trebui sa fie pozitionate destul de precis. Mai trebuia o punte de legatura transversala intre ele (evident ca barele de carat instalate deja nu erau bune, au abateri si mai ales sunt curbate), asa ca am cumparat profilul drept din poza de mai sus. Si astazi l-am asezat pentru prima oara pe masina.



Din motive evidente, gen foloseam telefonul ca sa fac poza, nu prea am avut cum sa-l imortalizez asezat pe bara  :D
Deci asta e calibrarea la zero, indiferent de inclinatia drumului, fie ea panta sau rampa, rambleu sau debleu, sau combinatie de doua dintre astea.

Cu telefonul astfel setat la zero, urmeaza asezarea pe roata si citirea valorii unghiului de cadere. Din nou, simplu!  ^-^



Si asta spuneam la inceputul postarii despre jantele astea noi. Permit asezarea perfecta a echerului, DOAR in 2 puncte, diametral opus, pe muchia jantei. Echerul nu atinge in spite, nici in butucul jantei, nici in anvelopa. Apropo, mazgaliturile alea cu marker albastru de pe echer reprezinta semne pentru cum ar trebui sa-l tai si decupez. Nu mai este nevoie!  :)

Din nou, referitor la precizia aplicatiei. Am calibrat sus prin resetare la zero, am masurat jos, am reasezat sus. De fiecare data a afisat zero sus, si am repetat manevra de cateva zeci de ori. Deci precizie maxima.

Ce am aflat...
Dreapta spate are caderea usor mai mare decat pe stanga, la fel cu ce arata standul AK. Ca valori, -0.5* fata de -0.8* pe stanga. Oricat de OCD as fi, merge linistit lasata asa.
Dreapta fata la fel, o idee mai mare, lucru tradat si de faptul ca roata iese usor din gabaritul aripii. Am uitat valorile  ^-^
Ambele de pe fata sunt pe foarte usor pozitiv, la fel cu ce arata standul AK.
Si ultimul lucru pe care l-am aflat, metoda de masurare functioneaza!  8)

Notita personala...
...caderea... stanga, acolo e surubul de reglaj pe minim ...
Adica pe dreapta permite deja trecere in negativ, pe stanga trebuie ovalizare.

Si inca ceva, vad prin pozele din arhiva ca suruburile de fixare amortizor pe portfuzeta in fata sunt cam scurte. Aveam de gand sa ovalizez gaurile de jos de pe amortizoare in sensul cracanarii rotilor si sa sudez saibe plate peste, ca sa readuc gaurile la rotund in noua pozitie, ajustata. Asta ar fi readucerea bruta a valorilor la normal, reglajul fin facandu-se in continuare cu suruburile de sus, cu excentric.
Nu prea se poate, ca-s suruburile scurte si nu se mai infileteaza piulitele cat trebuie dupa ce adaug grosimile saibelor. Chestie care ma bucura nespus, chiar n-aveam chef sa scot amortizoarele iar, sa le duc in spinare la sudor, etc. Am sa le ovalizez si atat, oricum, la multe masini cu McPherson se regleaza caderea astfel.

Cred ca ma ocup sambata!  >:D
« Last Edit: September 27, 2017, 19:29:31 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #2022 on: September 27, 2017, 19:57:56 PM »
Bine ca ti'ai gasit de lucru si ptr weekend'ul asta  ;D

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2023 on: September 28, 2017, 19:55:45 PM »
Zilele astea am verificat nivelul uleiului si m-am mirat, a scazut subit 1-2 mm sub maxim. Stiam ca incepe sa scada dupa fix 4000km, asa ca m-am uitat in caietul din torpedou, apoi in bord... Se pare ca am plimbat-o cam mult de la ultimul schimb si are aproape 5k.
Asa ca astazi am luat 9l de ulei dintr-ala de nu-l intelegeti voi  :P

Ceream pareri despre barele antiruliu mai in urma... Aveam de ales, fata-spate, intre 25-25mm si 22-20.
Saptamana trecuta am mers la Piatra Neamt. Am luat-o pe maica-mea s-o plimb prin targ cu limou' si, pe o strada de-i zice Calea Romanului, saream prin masina cu trosnituri pe dedesubt de nu-mi venea sa cred. Ala a fost momentul... sa nu-i zic decisiv, ci macar de mare insemnatate. Ma mananca sa zic de mers la alegeri locale si parlamentare vs stat acasa la caldurica, de pasare versus durere-n dos, spirit civic contra spirit liber si boem, da' ma abtin.
Apoi, reintors la calculatorul din Brasov, m-am pus pe cautat reviewuri pentru barele Perrin (alea 25-25). Si a devenit clar ce am de facut...



Comanda plasata!
- Whiteline de 22mm ajustabil, adica 22.5/21.5;
- bielete d-alea de nu flexeaza si nu se rup;
- suporti palier spate d-aia de nu flexeaza si nu se rup;
- coliere de nu lasa barele sa se plimbe stanga-dreapta inainte de a se torsiona.
Bara spate ramane cea de 20mm care a inlocuit-o pe cea de 17 relativ recent.

In uichend, daca nu ploua, modificarile mult asteptate pe geometrie.
Zvad ce iese.

A, ca fapt divers si neimportant, de vreo saptamana sau doua, dimineata la 7, cand plec la travaliu, nu vad nimic, am folia de parbriz aburita toata. I-am tras adineauri un "tratament" cu spuma de ras, d-aia de tine oglinda din baie dezaburita . E prima oara cand incerc asa ceva, atat in baie cat si pe vreo masina. Aflu maine daca am facut vreo treaba.
WRX SW 2002

MNU

Re: 2002 WRX SW
« Reply #2024 on: September 28, 2017, 20:02:07 PM »
Si eu am avut problema asta... ciudat, la Subaru se abureste mai rau si tine mai mult decat la masinile ce le-am avut (in general VAG).

Rezolvarea, la mine... granule absorbante pentru pisici. Puse intr-un saculet (sau o soseta veche) si amplasata "strategic" in habitaclu. Sezonul rece trecut a facut minuni.
« Last Edit: September 28, 2017, 20:03:50 PM by MNU »
Impreza 2.0R 2005

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2025 on: September 28, 2017, 20:07:39 PM »
Nu nu, interiorul e ok. La mine se abureste exteriorul.
O fi din cauza foliei anticriblura, nu stiu, da' daca dau cu stergatoarele, in 5 secunde se abureste la loc, merg la munca ca liliacul.
In apararea foliei... Sambata am luat o ditai piatra, a sunat sinistru. M-am oprit imediat ce s-a putut, am iesit, am cautat si am gasit: folia jumulita binisor, parbrizul intreg. Best-buy!

Dar tu ai Impreza? Are topic pe aici?  Nevermind!  ;D
« Last Edit: September 28, 2017, 20:16:37 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Musiu

  • 1156
    • 2007 Forester XT
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2026 on: September 28, 2017, 20:12:30 PM »

Asa ca astazi am luat 9l de ulei dintr-ala de nu-l intelegeti voi  :P


Ce ulei ai luat?
2007 Forester XT

Ex:
2007 Forester 2.0 XS
2003 Impreza WRX wagon

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2027 on: September 28, 2017, 20:14:08 PM »
Acelasi ulei de care primeste de cand e a mea. Nu mai zic o data, ca iar ma critica toata lumea :P
WRX SW 2002

Musiu

  • 1156
    • 2007 Forester XT
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2028 on: September 28, 2017, 20:19:35 PM »
Da-mi pe privat, ca sa nu trezim spirite adormite  8)
2007 Forester XT

Ex:
2007 Forester 2.0 XS
2003 Impreza WRX wagon

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2029 on: September 28, 2017, 20:20:25 PM »
 >:( >:( >:(
Ti-am dat de juma' de ora!!!!!!!!!!!!!
WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #2030 on: September 28, 2017, 20:37:11 PM »
Eneos  ;D

Re: 2002 WRX SW
« Reply #2031 on: September 28, 2017, 21:02:34 PM »
Decat Motul sau Mobil sau altele din surse dubioase, mai bine unu "dubios" ca nume, dar cinstit!

Piesele ptr suspensie fac parte dintr'un kit? Ca poza vad ca e una sg ...
« Last Edit: September 28, 2017, 21:03:36 PM by andrei0241 »

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2032 on: September 28, 2017, 21:12:13 PM »
Cu uleiul ne oprim va rog.

Poza e asamblata de mine. Nu, nu e kit. Bara e specifica wagon si vine impreuna cu bucsele de palier. Bieletele ar fi dupa majoritatea cele mai rasarite, Kartboy. Colierele... sunt coliere si atat. Suportii spate ar fi trebuit sa fie Perrin dar nu erau in stoc si contin bucsele de palier lipsa, bucse pe care la montajul barei OEM groase le-am ajustat la diametru plecand de la cele vechi.
Dupa aprecierile mele, ar fi reteta cea mai completa pe parte de ARB ce se poate pune pe masina asta. Cu rezerve mari, ce-i drept, pe diametre.
Daca la primavara apar pe olx, va dau link :D
WRX SW 2002

MNU

Re: 2002 WRX SW
« Reply #2033 on: September 28, 2017, 21:33:31 PM »
Nu nu, interiorul e ok. La mine se abureste exteriorul.
...

Si exteriorul se abureste... fara folie. Pana prind ceva viteza :)... curentul de aer zvanta suprafata. Glumesc... se dezabureste in 1-2 minute. In timpul asta merg cu stergatoarele pe temporizare.
Impreza 2.0R 2005

Musiu

  • 1156
    • 2007 Forester XT
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2034 on: September 28, 2017, 21:47:45 PM »
Nu nu, interiorul e ok. La mine se abureste exteriorul.


Pune granule absorbante pentru pisici
2007 Forester XT

Ex:
2007 Forester 2.0 XS
2003 Impreza WRX wagon

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2035 on: September 28, 2017, 22:01:13 PM »
E puzderie de matze aici. Am sa am parbrizul maro-galbui.
WRX SW 2002

UXE

  • 1731
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2036 on: September 29, 2017, 10:27:28 AM »
Si eu am problema asta la forestier, nu totdeauna . Probabil se intampla cand ajung prin zone d-astea  cu umezeala ridicata ( pe langa o balta, un rau , o dunare). Dau cu stergatoru si  se abureste instant la loc.   Cauza?  Nu-sh, poate lichidul de parbriz pe care il folosesc sau poate spuma activa pentru geamuri de la W5 cu care mai curat din cand in cand parbrizul.   

Se abureste in zona de jos a parbrizului si ma gandesc ca poate caldura de la motor eliminata prin si pe langa capota coroborata cu umezeala ridicata din mediul ambient si cu grasimea de pe parbriz  duce la o aburire partiala.    :P

Eu o sa incerc sa curat mai des parbrizul cu ceva bazat pe alcool si o sa vad daca se va mai aburi.

Musiu

  • 1156
    • 2007 Forester XT
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2037 on: September 29, 2017, 10:36:34 AM »
Pune granule absorbante pentru pisici sau na, acum ca mergi la Bran, pune granule absorbante pentru oi ravasite  ;D ;D
2007 Forester XT

Ex:
2007 Forester 2.0 XS
2003 Impreza WRX wagon

Re: 2002 WRX SW
« Reply #2038 on: September 29, 2017, 11:57:57 AM »
Se abureste in zona de jos a parbrizului si ma gandesc ca poate caldura de la motor eliminata prin si pe langa capota coroborata cu umezeala ridicata din mediul ambient si cu grasimea de pe parbriz  duce la o aburire partiala.    :P

In partea de jos a parbrizului bate direct aerul conditionat si condenseaza umezeala din aer, pe exterior, nu e vreun defect si nici solutie permanenta nu prea exista

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2039 on: September 30, 2017, 19:17:11 PM »
Am inceput ziua inghetand la 5 grade si masurand caderile si convergentele actuale.
Continuarea a constat in ovalizarea gaurilor de jos de la amortizoarele fata. Mai intai insa, calcul pentru a afla cat trebuie alungite.

Sus - valorile initiale si cele finale.
Jos - exemplu de calcul, trigonometrie elementara, plecand de la distanta dintre gaurile de fixare ale amortizorului pe portfuzeta.



Cam asa am ovalizat:



Prima intentie, reamintesc, era sa ovalizez si sa sudez saibe peste. De lene si din alte motive care-mi scapa momentan, am renuntat la varianta asta. Dar mi-a venit o idee... Wrangler mi-a facut cadou mai demult doua camber bolts, cu care aveam de gand sa repar caderile spate inegale (inegale conform multelor masuratori facute la AK). Orice surub excentric AM vine cu o saiba speciala, de constructie unica, ce prezinta un pinten perpendicular pe planul saibei. Rolul acestui pinten ar fi de a umple golul din dreptul camei si de a nu permite surubului sa se roteasca.
Eu am avut o tentativa de a pune un camber bolt pe spate insa mi-a displacut total solutia si am renuntat (am scris pe aici). Acum, multe luni mai tarziu, saibele pareau a fi ce trebuie pentru a umple partile nefolosite ale ovalizarilor cu acei pinteni si de a nu permite fugirea (putin probabila oricum) a surubului.
Totusi, din calcul mi-a dat ca vreau sa ovalizez cu ~1mm, iar pintenii au 3mm. Nimic ce dremelul nu putea rezolva. In poza, rosu e original, verde e subtiat.



Asa arata saibele pe pozitie. Pintenul limitator e in planul indepartat.



Wrangler, multumesc!

Alungirile stanga/dreapta le-am estimat in asa fel incat sa-mi dea caderi egale stanga/dreapta in conditiile in care suruburile de sus, cele cu excentric, sa fie pe camber negativ maxim. Am alungit cam 1.2mm in stanga si 1mm in dreapta. Cu mult noroc, mi-a iesit la fix. Am caderi egale, fara nevoia reglajului fin  ^-^
Ce nu mi-a iesit insa, si nu stiu de ce, e valoarea caderii. Calculul da cam 1* de cadere pentru 1mm polizat. Dar mi-a iesit cam juma' de grad pentru 1mm. Da, am sprijinit semipuntile cand am strans. Ma rog, tot "raul" spre bine, detaliez mai incolo, ceva cu uzura pneuri.

Inca o chestie m-a intrigat si inca ma intriga si nu inteleg de ce s-a intamplat asa. Si anume...
- la prima masuratoare aveam convergenta deschisa 3mm.
- am polizat, astfel impingand portfuzetele spre exteriorul masinii.
- caseta de directie e in fata puntii (!!!)
Logic era sa se inchida convergenta. Chiar ma bucuram ca o sa ajung pe zero dupa ajustare, dar... s-a deschis si mai mult!  ???
Pe bune c-am stat si m-am gandit si-am intors-o pe toate partile dar nu inteleg...

Bun, am terminat treaba, am masurat caderile, egale, -0.6* ambele, sau aprox -0*40'.
Ambele convergente partiale au sarit mult, le-am reglat si p-astea, cu masina pe jos, nesaltata deloc. A mers, este acces.
Doua poze cu masina mutata in drum pentru verificarile finale, partea de convergenta  :)





Rezultat, valori si concluzii:

Convergenta
- fata cu deschidere totala de 2-3mm. Nu merg pe 0 din doua motive, o data ca pe accelerare convergenta se inchide, apoi ca o usoara deschidere ajuta virajele stranse, preferatele mele. Daca o sa-mi manance anvelopele, asta e. N-ar trebui sa faca ciudat pe franare, ca asa era si pana astazi si nu mi s-a parut nimic dubios.
- spate cu deschidere mica rau, poate 1mm. Iese bine convergenta la AK, ceea ce-i minunat, asta ar fi fost groaznic de reglat. O sa se inchida pe accelerare. Sau nu, n-are importanta, e perfect aici.

Caderea...fata, spate, -0.6* peeeeeeste tot!!!
Prospectul zice -0.3* fata si -1.3* spatele. Adica Subaru a prevazut aderenta maxima pe spate in timp ce fata se duce-n sant.
Eu doream sa-mi iasa fix -1* pe fata, sa iau mult din subvirare, da' nu mi-a iesit, asta e. Ma consolez cu faptul ca uzura tuturor pneurilor va fi identica.
Urmeaza sa vina bara antiruliu fata mai groasa care va ajuta la mentinerea anvelopelor fata in pozitie verticala in viraj, inca un ingredient anti-subvirare.

P-o chestie ar merge insistat... Caderea, stiam eu, inegala de pe spate. Ultima geometrie pe stand. Am masurat si remasurat de 20 de ori, si in curte, si afara, pe asfalt cat de cat drept. Caderile-s cam la fel, cu diferenta de maxim 0.1 grade. Credibil, cum in 2015 i-am facut o citire la o reprezentanta reno-dacia si acolo, caderile spate erau... foarte bune  :-\
Deci o chestie extrem de imbucuratoare. Mai ales ca voiam sa-mi cumpar sau confectionez brate laterale spate reglabile. Nu mai trebuie.

In incheiere, de parca n-as fi palavragit suficient, mai incerc o formulare...
Caderile fata sunt mai pronuntate decat prevede constructorul, caderile spate mai "verticalizate" decat prevede acelasi constructor. Tinuta de drum ar trebui sa fie mai buna, insa nu intr-atat de "buna" incat sa fuga de fund in mod periculos. Daca mi-e teama de ceva la masina asta fara ESP, e rotatie la viteza mare. Si cred ca e inca safe.
De consolare, uzurile anvelopelor ar trebui sa fie uniforme (sper eu).

Si astfel am rezolvat o restanta ce trena de atat de mult timp. Sunt foarte, foarte multumit de rezultat!

____________________________________


Later: pentru ca maine vreau s-o caut de rugina si s-o pasivizez, am fost s-o spal. Ocolit...
DECI...!!!! Eu banuiam, sa nu zic ca stiam ca acele caderi proaste de pe fata ii afecteaza prestatia artistica, da' NU ma asteptam la asa o schimbare!!! Daca era lumina cred ca-mi lua o ora drumul pana la spalatorie. Asa, pe intuneric, am apucat s-o chinui in 2 giratorii (in primul am ametit realmente, ca l-am mai facut o data) si-ntr-un ac de par de pe o iesire. Juma' de grad de cadere = Dumnezeul Subaru... Oare ce-o fi un grad intreg ma-ntreb...
Hai sa mentionez o chestie, ca sa se inteleaga ceva... A 2-a, viraj strans, gaz plin, turatia sare in rosu, ies din viraj, revine. Deci ridica un piciorus. Manifestare la care inainte nu se ajungea, ca subvira inainte de apucaturi de genul.
Ah, sa zic si ca-n giratoriu fuge fundul parca mai tare decat inainte, insa oricum, trebuie insistat serios pana-l arunca.

As fi maxim de tentat s-o mai polizez pana la 1 grad de cadere, dar... Sa zicem c-am s-o iau treptat, am o viata inainte sa tot fac experimente  ^-^
Superba masina!
« Last Edit: October 02, 2017, 18:07:44 PM by Muttley »
WRX SW 2002