2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2140 on: December 17, 2017, 21:42:55 PM »
Ca doar nu eu.

Daniel, o fi avand remote pe ECU-urile noastre?
WRX SW 2002

daniel.gugu

  • 1384
  • Forester & Impreza
    • http://www.gg-dc.ro/
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2141 on: December 17, 2017, 22:05:58 PM »
Ca doar nu eu.

Daniel, o fi avand remote pe ECU-urile noastre?

😂😂😂 ouch ...

Subaru Impreza WRX STI '07 - alias "Galeata Albastra"
Subaru Forester 2.0 XT - daily car
Subaru Impreza 2.0 GT 4WD - PLUTO
Subaru Impreza Type R - GOOFY

Re: 2002 WRX SW
« Reply #2142 on: December 17, 2017, 22:18:12 PM »
Doar pe 32 biti ca la 16 nu e loc :))
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2143 on: December 17, 2017, 23:11:03 PM »

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2144 on: December 20, 2017, 16:17:21 PM »
Ma gandeam sa fac un topic nou, dar nu-mi sta in obicei, prefer sa ingramadesc totul aici.
E si un fel de centralizare linkuri.
Motorul troacai mele e bine-mersi, merge, nu tuseste. E pe la 250-260 cai din estimarile mele. Se poate mai mult, dar nu vreau sa pocneasca, ca urmare asa-si va trai restul zilelor.
Candva (estimez peste 2-3 ani, poate si mai mult), va fi inlocuit. Cu ce... aia incerc sa-mi dau seama din timp  :)

Optiuni:

*2.0 sleeved
Habar n-am cum s-ar putea face asa ceva pe un open deck, nu exista aripioarele laterale de sprijin pentru camasi. Vali, de ce spuneai prin alte parti ca e ok bucsarea 205-ului? Ce-mi scapa? E de ajuns presarea la baza in bloc si la varf, in chiulasa? Alternativa ar fi sa caut un semiclosed, dar se pierde din farmec cu alt bloc.
Alta chestie care ma supara e ca nu vad pistoane mai mari de 93mm, desi camasile pot fi alezate pana la 96. Personal, as fi impresionat pana la lacrimi de niste camasi de 92 interior dar cu exteriorul mai mic, care sa permita pereti de centrare mai grosi in aluminiul blocului, ca am vazut ca se cam rup (nu mai gasesc poza, dar e usor de imaginat problema). Poate exista, mai caut.
Problema majora - cine face asa ceva la noi?  :-[

*2.1 (arbore de 2.5 din ce am inteles, cursa mai mare, pistoane speciale).
Ideea nu e rea, cursa mai mare inseamna cuplu sensibil mai bun. Un alt avantaj, personal, e ca mi-as putea pastra motorul (am un fix cu chestia asta, nu e prima oara). Astfel ajung iar la sleeved (lol). O problema, generalizata de altfel, e ca (inca) n-am gasit optiune de pistoane 4032 (dezvolt mai incolo);

*2.5 cu chiulasele de 2.0 ale masinii. Pe asta o prefer acum.
Problema mare e raportul de comprimare (cilindree marita, camera de ardere neschimbata). De fabrica, 2.0 de WRX are 8:1, 2.5 de STI are 8.2:1. Am facut un calcul, iar cu pistoane de 2.5 stock si cu chiulasa de 2.0 iese la raport de comprimare de 9.6:1. Prefer un raport cat mai mic, preferabil de 8:1, care sa faca cinste comportamentului ala superb de subaru la accelerare (mort jos, nebun sus).
Variante de corectare:
- garnituri mai groase (nu-mi place);
- chiulasa prelucrata pe CNC pentru marirea volumului camerei de ardere. Greu de facut si cumva nonsens, ca ai deja chiulase de 2.5 disponibile;
- pistoane scobite. Imi place ideea, dar nu gasesc decat din aliaj 2618.
Pana acum, pentru reducere raport cu pistoane 4032, ar fi alternativa asta, care din calcule imi da un raport de 8.8:1. Departe de 8:1, chiar si de 8.5:1. Poate merge combinat totusi cu o garnitura sensibil mai groasa, eventual putina frezare in camera de ardere... De aprofundat;

*swap. 2.0 sau 2.5, nu conteaza care. Dpmdv merita doar JDM, iar alea-s toate cu AVCS. Iar AVCS-ul pe STI-uri e doar cu drive-by-wire, iar decat sa fac asa ceva, mai bine merg pe jos. Deci pica.
Inca un argument ar fi ca toata frumusetea consta in a-ti modifica singur masina de cusut, bicicleta, mobila, motorul de Subaru. Swapul o fi el cu rezultate sigure si spectaculoase, dar lipsesc provocarile. Pentru mine, astea din urma-s tot farmecul si castigul.
___________________________

Completarea la pistoane... Forjatele au 2 feluri de aliaje, 4032 si 2618. A mai scris andea pe forum in trecut. Diferenta e de coeficient de dilatare termica, mai mare la 2618, ceea ce le face pe astea sa necesite joc la rece mai mare, adica zgomot, uzuri. Cica rezista la detonatie, temperatura, abuz, dar se uzeaza repede. Eu urmaresc fiabilitate si valori de putere rezonabile, deci clar 4032. Mai multe explicatii aici.

Target, ca tot o sa intrebe careva... +/-350 cai la volant, daily si fiabilitate cat incape. D-aia n-am zis nimic de axe cu came  ;D

____________________________

Later...
Am gasit pistoane de stroker 2.1 din aliajul dorit, Mahle. Ce e interesant e ca scobitura din cap e la fel ca la Manley, de 16cmc. Si totusi, Mahle are 8:1, Manley 8.5:1. Te doare mintea  ;D

____________________________

Much later...
Foarte interesant!
Pinned - se deformeaza. Oricum nu-mi inspira incredere nici pana acum din cauza tensiunilor neuniforme pe circumferinta;
Sleeved - se aseaza camasile si "coboara" in blocuri. Asta e informatie noua si cam desfiinteaza varianta;
CDB - cel mai ok;

Stroker 2.1 - cel mai ok.
Axe cu came si portare - okish, dar nu obligatoriu pana in 400 cai. Banuiam deja, cum e vorba de supraalimentare.
« Last Edit: January 12, 2018, 15:15:04 PM by Muttley »
WRX SW 2002

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2145 on: December 20, 2017, 16:25:56 PM »
pt 350 parerea mea este ca te complici mult prea mult, in locul tau, eu as arunca injectoare sti, pompa de bezina, ihi vf34/35, intercooler de sti si soft, poate nu o sa ai fix 350, dar eu cred ca scoti 330-340 fiabil fara boost exagerat, just my 2 cents
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2146 on: December 20, 2017, 16:27:26 PM »
Am zis 350 ca sa nu par infantil din prima :D
Aia-i asa, de inceput.
WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #2147 on: December 20, 2017, 16:59:41 PM »
330 se obtin cum spune STI.

De ce zici ca AVCS e musai cu drive by wire? Important e sa aiba doar senzor de pozitie clapeta.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2148 on: December 20, 2017, 17:11:05 PM »
Swap transmisie plus motor inseamna masina intreaga. Iar Forester STi din 2004, singura masina cu transmisia pe care o vreau, asa e.
Zici ca merge conversie la comanda mecanica? Stii tu ca e usor de facut si fara buguri in comportament? Complicatii aiurea. Fara si gata.

Oricum, AVCS-ul, dupa logica mea, elimina incrucisarea la ture joase, ca sa traga si off-boost, ceea ce, culmea, eu nu vreau. La ture mari cred ca merge nedefazat.
Sunt anormal, si ce daca? Am zis si-o repet, daca as putea i-as pune carburatoare.
« Last Edit: December 20, 2017, 17:14:22 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #2149 on: December 20, 2017, 17:28:46 PM »
Eu cred ca se poate si fara motorase la clapeta, ca doar nu avcs comanda clapeta ci tocmai invers (Vali stie sigur mai bine).
Si mai cred ca strugurii sunt acri si de aia nu vrei AVCS  >:D
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2150 on: December 20, 2017, 17:32:07 PM »
Fara AVCS = Ah! Ce trage masina! Abia am putut sa tin picatura de pipi in mine.

Cu AVCS = Sa-mi bag...! Am dat o picatura de Cola fix pe pantalonii astia buni. Nici nu am vazut cand am plecat de acasa.
« Last Edit: December 20, 2017, 17:33:45 PM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2151 on: December 20, 2017, 17:42:25 PM »
Uat?  ???
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2152 on: December 20, 2017, 17:48:44 PM »
Cand crezi ca ai vazut tot din boost si se termina cu acceleratia nebuna, parca mai intra un turbo pe ultimele ture de pe ceasul de RPM si te baga si mai tare in scaun. Asa e cu AVCS.

Eu asa l-am simtit in STI-urile in care am mers.
« Last Edit: December 20, 2017, 17:50:03 PM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2153 on: December 20, 2017, 17:53:02 PM »
De ce ar lucra la capat de ture? Vtecul cupleaza pe la mijloc de interval, cam cand la Subaru intra turbo.
Am mers cu masina lui kkkkkennnnyyyyy ieri de m-am plictisit si n-am observat nimic de genul. Doar cuplu foarte bun jos, prea bun ca sa fie doar din cilindree.

In fine, struguri acri. Dar sa-mi si torni o galeata de struguri in cap si tot nu ma atrag :D
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2154 on: December 20, 2017, 18:04:33 PM »
Te invit sa dai o tura cu Outback-ul sa vezi ce fac 500cc in plus si un soft gandit sa ofere cuplu total diferit fata de WRX. O sa gasesti aceleasi caracteristici ca la STi-ul lui kenny, desi asta este SOHC, deci nici gand de AVCS.

Dar iti inteleg punctul de vedere. Practic, este un lucru mai putin pe lista de posibile stricaciuni.
« Last Edit: December 20, 2017, 18:06:13 PM by MihaiFlorescu »

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2155 on: December 20, 2017, 18:32:30 PM »
nu am mers cu vreo honda turbo ultima generatie, dar toate vtec-urile cu care am mers eu vtecul cupleaza in ultimele 2k rpm poate la f20 sa fie un pic mai jos...
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2156 on: December 20, 2017, 18:50:17 PM »
exista camasi AEBS cu buza de sus mai mare astfel incat se sprijina direct pe bloc
cu diametrul usor mai mare ca modelul de aici http://www.larryspower.com/engine/Subaru_.html
camasile Darton au buza de sus mai ingusta/diametrul exterior mai mic
alea de care zici ca s-au rupt sunt camasi Darton model vechi care nu aveai deloc buza de sus si erau puse doar in coaja ramasa din camasa originala

nu mai stiu unde ziceam(contextul) de camasi pe 205 dar daca ajungi la camasi eu totusi le-as pune pe un 2.5/2.7

legat de uzura camasi/pistoane/segmenti -> am aceleasi pistoane JE FSR 2618 de pe vremea blocului fara camasi (cred ca de la aprox. 45k km ai masinii  - acum fiind undeva la 125k km cred) , au trecut prin motor imprastiat cu camasi crapate si alte "incercari" -> nu au nici o treaba/sunt ca noi :), camasile de asemenea sunt ok ... tot ce am schimbat de fiecare data au fost segmentii ...

oricum montarea camasilor implica anumite riscuri  si pana in 400hp eu zic ca virgula camasile oem de 2.0 sau 2.5 tin ... conteaza foarte mult temperaturile la care se lucreaza si restul de hardware: turbina mica chinuita care genereaza temp. mari pe admisie si EGT mare, radiatoare apa si ulei adiacente, IC eficient sau mai putin ...

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2157 on: December 20, 2017, 18:55:37 PM »
AVCS-ul este controlat de ECU -> nu are o legatura anume cu DBW sau nu
si carberry-ul stie sa controleze AVCS-ul (parte de admisie ca oricum pe evacuare numai dupa 2007) ca rom, dar din cate stiu ecu-ului de wrx 2002  ii lipseste partea de controller fizic al avcs-ului ...

STI

  • *
  • 2152
  • Uatzi
    • STIShop.ro
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2158 on: December 20, 2017, 18:57:34 PM »
ej207 in forma lui stock edm tine pana la 420, jdm pana la 400 safe, cu pistoane, biele si bolturi 04ej207 tine pana la 500, daca vrei un bloc motor de viitor la care sa nu te doara capul de camasi solutia e ej207 08+ , cel putin asta am observat eu...
iar ca idee ce swapuri se merita edm ej207 04-05 este de fapt motorul ej207 02 spec c type ra ;)
Most sports require only one ball, motorsport requires two...

"STIShop.ro"

Make the forum great again!