2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3020 on: February 14, 2023, 16:44:16 PM »
Cateva dintre micile finisaje de final.

- umplutura reglaje camber spate KW. Am wagon, n-am evazari, am brate lungi, nu tai din caroserie, am anvelope (prea) late, etc, samd, camber maxim de nevoie, deci ce apare-n poze.





- urmarirea obsesiva a unui joc minim in timonerie.



Si mai sunt finisaje, dar asa m-a cuprins un sentiment de implinire, lene, relaxare, incat cred c-am sa le distribui uniform pana-n mai  ^-^
WRX SW 2002

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3021 on: February 16, 2023, 14:14:17 PM »
Am treaba-n uichend  ???



WRX SW 2002

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3022 on: February 17, 2023, 16:24:27 PM »
Totusi, inainte de uichend, diferenta ce-o fac 0.06mm.



Starea finala a timoneriei e cea dintr-a 2-a parte a filmuletului, insa va trebui sa schimb, totusi, bucsele  :laugh:
WRX SW 2002

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3023 on: February 19, 2023, 13:10:17 PM »
Nopti de uichend 😴

WRX SW 2002

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3024 on: February 21, 2023, 13:02:16 PM »
Si au fost, in doar 2 zile, 27 de ore de lucru efectiv pentru a instala un "plug and play" zic ei, controller DCCD.
Highlighturile-n poze.















WRX SW 2002

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3025 on: February 22, 2023, 23:25:29 PM »
Autokino be like: "asta vine din Japonia pe jos, dureaza".
Un prapadit de furtun de ventilatie cutie, dar si cand ajunge, ditai bucuria.



P-asta o tineam "de buna" de vreo 3 ani. Sper ca urmatorul intercooler sa fie putin mai mare, chiar daca garnitura va fi la fel.
Ma rog, vise.



Controlul de final. Dar a dat-o-n apucaturi de itepist, ca incepuse a-mi trage de scaune  ???



Si sosete cu pisici, nu mai stiu ce episod.

WRX SW 2002

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3026 on: February 23, 2023, 17:06:47 PM »
Au iesit bine semilunile de blocare.







Un ultim tur cu dinamometrica pe la articulatiile din spate...



Si o sparcaiala generoasa pe tot ce nu e de WRX.











Acu' nu mai stiu ce sa-i fac  :(

WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3027 on: February 23, 2023, 20:09:22 PM »
Poti incepe prin a merge cu ea. Sigur mai gasesti ceva de facut pe urma :)))  Dicstraxie placuta!

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3028 on: February 23, 2023, 20:54:41 PM »
O ridicasem la fileu fix pentru un reply de genul.
Urmaresc prognoza meteo de 14832 ori pe zi. Maine si sambata ard 2 rezervoare, zdai seama.
WRX SW 2002

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3029 on: February 24, 2023, 19:18:00 PM »
De data asta nu mai merge cu sinteza, dau cu copy.
Daca sunt incoerente, chestii fara sens, ori secvente de cod ce nu merg aici, ignorati-le, n-aveti contextul, stiti de ce.
Pun tot pentru ca, pentru mine, importanta zilei asteia, ce reprezinta rezultatul a 1 an si 1 luna de munca si ~11 mii de euro, e mult prea mare.
E o dorinta pe care mi-am implinit-o dupa 7 ani. Si nah...

Quote
Primele impresii...

Am mers azi... ma uit acum... 77km. Cules coleg, facut plinul, mers la birou, plecat pe ceva autostrada intre Cristian si Rasnov, intors, lasat coleg, mers acasa sa verific mailuri, intors pe centura sa mai verific chestii si de unul singur in masina totusi.

La iesirea de pe alee am dat semnal sa ies in drum, ciuciu semnal. Aia penca butonul de avarii e afara, inca n-am zis nimic despre asta. Il aveam in torpedou, pus special in caz ca raman pe marginea drumului, mufat, aveam semnal.
Bucata de consola cu butoanele, infipta-n maneta de frana de mana, sta binisor.

Primele manevre cu viraj in curte - masina mergea infranat, sesizabil mai infranat fata de cum era WRX. Autoblocante, ncsf. Asta fu prima schimbare sesizabila, la primul dat cu spatele cu bracaj maxim. Mai exact, gaz, deplasare cu 2-3 la ora, iar cand calcam ambreiajul, se simtea de parca franam.

A 2-a chestie notabila, pentru ca intentionat am luat-o pe stradutele din sat, denivelate, valurite, si cu guri de canal puse-n bataie de batgiocura, suspensia. In prima faza am zis ca se simte identic cu originalul. Numai cautati sa intelegeti ce inseamna "identic cu originalul" la un spring rate triplu (!!!). Inseamna arta, inseamna "cum naiba ati facut?!?". Aceeasi reactie am avut-o cu visinia, ce are pe ea KW V3 (eu am V1, fara reglaje, V3 e cu reglaje de revenire, dar si de compresie, cam 1000e in plus parca).
Sar inainte putin - ruliul suspensiei, ca m-am dat in ea pana la urma in giratorii - nu-mi dau seama, ca m-am dezumflat rapid, n-am tras. Deci pe parte de schimbari in stabilitate, inca nu stiu.
Inapoi la confort. Este absolut si total incredibil ca dau in gura de canal, sau traversez cale ferata, sau orice denivelare decenta, si nu scutura absolut nimic. Am repetat, am bagat-o-n gropi voit, senzatia e de "masina e o singura piesa, nu mai multe piese puse laolalta, cu articulatii si jocuri". Nu are voie sa fie o suspensie atat de inchegata, si n-o zic pentru ca e a mea si am dat bani pe ea, am s-o dau si altcuiva s-o conduca, ca poate-s eu prea subiectiv.
Si in majoritatea timpului, pentru ca am atentie distributiva zero, si nu pot fi atent decat la cel mult un singur lucru la un moment dat, la suspensie n-am fost deloc atent. Pentru ca subconstientul meu, probabil, dicta ca nimic nu e schimbat. Cred ca asta e pe locul 1 la bucurii.
Vedeti aici ce scriam in 2020, pasajul asta:

Quote
Confortul e cam acelasi, amortizeaza absolut bine, nu bate nimic, am mers vreo 30km pe toate drumurile. Insa tinuta de drum e greu de exprimat in cuvinte, e la un complet alt nivel, IN SENS POZITIV, lol.
Efectiv n-are sens. Fizic vorbind...

Iar acum, transmisia.
Pe scurt - merge perfect. Acum, detaliat.
Primul lucru - cursa levierului de viteze e semnificativ mai scurta decat la WRX, asta in ciuda faptului ca maneta e semnificativ mai lunga. Iar asta imi creeaza probleme, in sensul ca de (prea) multe ori i-am dat din 2 in 5 fara sa vreau. Asta, in cele din urma, fiind singura (am zis SINGURA) problema a swapului pana la momentul asta, partial de la mine, partial de la masina.
Iata si de ce este partial de la masina.



Stiti ca pe liber, anumite arculete, fac ca levierul sa stea pe directia lui 3-4. La orice masina. Eu, cand merg relaxat, mai am obiceiul de a o impinge afara din 2 cu un deget. Se pune singura pe directia 3-4, apoi o imping in 3 tot cu un deget.
Fenomenul ciudat de aici e ilustrat in poza de mai sus.
Articulatia levierului e foarte jos, maciulia e foaaaaarte sus (am pus poza comparativa de lungime daca va amintiti) si e foarte grea. La fel, daca va amintiti, 100g, fata de 50g la WRX. Si are inertie mare, si se prea pare ca la scoaterea din 2, sub actiunea arcului aluia, se duce putin dincolo de directia lui 3, suficient cat sa intre-n 5, cand eu ii dau un branci spre fata.
Solutii:
- ma uit pe scheme sa vad daca nu e pe undeva vreun arculet extern, cum e la 5 trepte. Arculetul de 5 trepte eu l-am cumparat, l-am montat in 2019, mi-a displacut oribil si l-am dat jos, am ramas cu arcul din cutie. Vedeti arculetul extern de 5 trepte la inceputul postarii asteia. Greu de crezut sa existe, pentru ca n-ar reusi decat sa amplifice problema.
- maciulie mai usoara. Nu prea doresc, cum asta se simte nesimtit de bine in rest. Sa vad daca prind vreuna de diesel, poate are masa de compromis, intre WRX si STI.
- montez burduful de piele de pe schimbator si vad daca se schimba ceva, poate amortizeaza ala din amplitudinea miscarii. Daca nu amortizeaza, fac un burduf din piele mai groasa.
- lucrez la durata de timp dintre scos din 2 si bagat in 3, ca sa prind maneta pe cursa de revenire dinspre 5. Cam dubios, si inca cu riscuri. Cam pica varianta asta.
Daca aveti idei, liber!

In rest, cum se simte levierul... Nu stiu inca, nu ma da pe spate, probabil sub influenta problemei mai sus enuntate fiind. Dar e timp. Cert e ca e precisa maxim, mai ales de cand am matrasit bucsele alea, iar impreuna cu cursa extrem de mica si fata/spate, si lateral, necesita acomodare. Si nush ce fac cu Ignisul dup-aia, ca Ignis si WRX erau cam absolut la fel. Acum am discrepanta.
Ah, e haios cum zdrangane inelul de mers inapoi. Se aude in special incepand cu minutul 22 la linkul asta, in timp ce maimutoiul schimba treptele. E haios, in sensul ca e parte a personalitatii modelului. Momentan ma cam seaca, fiind un zgomot nou, dar ma voi adapta rapid.

Si am ajuns la principalul obiect al swapului... icon_mrgreen.gif
Treptele de viteza, rapoartele lor, etajarea.
E clar cred ca-n 77km, majoritatea cu pasager, nu-s lamurit. D-aia maine doar asta vreau sa fac, sa ma plimb. Problema-i ca nu prea stiu unde sa ma duc, da' o frec unde vad cu ochii.

Mai pun o data diagramele comparative, cu schimbari de treapta civilizate, subturate pentru motorul asta totusi, dar relevante teoretic, la 3000 de ture. Reminsescenta de 1310 probabil.
Sus e STI, jos WRX.



Ce e notabil e ca treapta 2 e mai scurta acum. Si da, se simte clar, dar clar de tot. Daca de exemplu incetinesc pana aproape de oprire la o denivelare, eu patinez orice masina in 2, niciodata nu bag 1 in mers. Ei, fiind 2 mai scurta, acum tre' sa patinez semnificativ mai putin, poate chiar deloc daca aplic intocmai reflexele si deprinderile de la 5 trepte.
De treptele intermediare nu ma prind inca, n-am avut ocazia.
Ba nu, mint! M-am trezit de vreo 2 ori (din nou, reflexele vechi, formate in 7 ani de posesie) ca stau ca boul in treapta 4, supraturat, la coasting. Aia pentru ca la 5 trepte, inca nu puteam sa i-o dau p-ultima. Aici mai am una intermediara inainte de a ajunge in ultima. E funny, dar totodata vine sa demonstreze cat de mare poate fi diferenta, ce rol joaca deprinderile, rutina, memoria gestica.
Si, in sfarsit, cruisingul pe autostrada...
Inainte, in 5, 120 la ora. Si pe ceasuri, si pe GPS la fel, cu cauciucuri de 205/50 (diametru identic 225/45) si aceleasi ceasuri.
Acum... blush.gif





Am diferenta indicat/real de 2%. E foarte, foarte bine. O sa creasca, anvelopele fiind noi. Ma dispera diferentele de 5%, ca intotdeauna incerc sa fac calculul mental, ca sa pot merge cu 59 real, sau cu 109 real. Aici merg cu cat arata ceasul ala cu scala scurta si precizie mare, si e minunat.
Si, evidentul, aia 6-7-8km/h in plus... Vis!
Nici prea mult, ca sa nu faca fata motorul totusi prea mic pentru rapoartele astea si noua masa a masinii, nici prea mult astfel incat etajarea dintre trepte sa fie la fel de tampita ca inainte, nici prea putin, ca sa zic ca n-am rezolvat nimic.
Am incercat, la 139 la ora pe bucatica aia de autostrada, am un foarte rezonabil "ceva peste 3000 de ture". Avand si un Ignis care la viteza aia urla la 5000, e ataaaaat de liniste si confortabil........... Sau visinia, cu 6 trepte de japonia, cu 3000 de ture la fix 100 la ora. Pilaf.

Controllerul...
Am prea putina putere ca sa simt vreo diferenta pe uscat.
Ce simt insa e distributia noua de cuplu. Abia o simt, dar o simt. La iesirea din curba stransa, gaz plin in 2, controllerul pe spate, reminder, are 60% cuplu pe spate. WRX-ul, daca am inteles eu bine, e pe dos, cu 60% pe fata. Si simt cum acum, parca mai mult impinge decat trage. Repet, parca...
Si asta ma aduce la giratoriu. Am incercat, m-am lasat pagubas. Fuge de fund. Fugea si inainte, dar la gaz tragea fata si mi-o-ndrepta. Calc acum gazul, tre' sa compensez cu prea mult contra de volan, deci nu. Nu inca. Practic ajung inapoi in 2015, cand imi era frica de ea si am lasat-o usor vreo 2 ani, pana m-am obisnuit. Ramane de vazut daca procesul e mai rapid de data asta, fiind doar o chestiune de ajustare fina, fata de atunci, trecere brusca de la fwd aspirat la awd turbo.
Desigur, exista si varianta de a da din controller mai multa blocare din central. In giratoriu m-am bagat cu ea o pozitie peste full open.
Sau, Adancata. Desi e o cheltuiala monstru asociata unei vizite acolo.

Am incercat ce face Brian in filmuletul de 23 de secunde de la link. Face fix la fel! Cu o adaugare. De fapt 2.
1) deci dau pe manual, full lock, ma invart, topaie, scutura. Cand dau pe auto, face zdrang! Faza e ca invartitul cu cele patru roti la aceeasi viteza, practic inseamna ca la oprire aduna toate componentele niste tensiuni imense in ele. Iar cand placile se departeaza, tensiunea aia se descarca brusc. Nu, nu e de repetat pe asfalt.
2) spatele lasa 2 urme pe asfalt, omg! Lasa urme pentru ca spatele, ca o consecinta din Ackermann, se invarte cu o viteza mai mare decat ar trebui, practic ii da cu scartz. Dar de ce nu lasa doar o urma? Pentru ca torsenul spate, aflu acum, rupe!!!

Raman putin la punctul 1... Nu mai exista asa ceva in ziua de azi. Sa vinzi o masina pe care oricine ar putea-o abuza in ultimul hal mergand pe asfalt uscat, in manual cu lock. Ar fi catastrofal pentru garantii. Nu stiu cum o fi controllerul OEM, daca are vreun failsafe, dar internetul nu lasa impresia ca ar exista asa ceva.

Si, pentru ca aici nu e mare lucru de zis, franele.
Ieri, cand am fatait-o pe alee putin, am vazut ca contactul placute-disc e pe o urma inelara de pe disc de vreo 3-4mm latime. Adica ciuciu contact placute-disc, pentru ca placute de pe o masina, discuri de pe alta. Apoi, inevitabil, am mai si stropit cu ceara pe interioarele discurilor. Deci la iesirea din curte, sufletu' frane. Oprea, dar slab. De la folosinta, plus cateva franari fortate dupa ce am ramas singur, am sfarsit prin a avea jante o nuanta mai inchisa.
Urmele de deget de pe cercuri sunt intentionate, pentru a ilustra diferenta de nuanta.





O spal? Din pacate, pentru ca vopseaua de pe etriere nu cred ca s-ar bucura deloc de soda caustica de la spalatorie... Nu. Cel mai probabil, niciodata, pana nu le revopsesc. Doar geamurile, la mana, cu solutie din fas-fas. O sa am masina porc, termen necunoscut, dar aia e, atat rau sa fie.
Si ramanand la frane, odata incinse putin, da, logic, rup. Tin comparabil cu franele mici de WRX, dupa ce am pus discuri slotted noi si placute Ferodo Performance. Doar ca aici sunt discuri uzate si placute obisnuite. Compensarea e facuta din dimensiune.
Si, bucurie maxima...
Mai intai explic. Eu am o mica incoerenta de raport hidraulic, pentru ca pompa de frana a ramas de WRX, etrierele sunt mult mai mari.
Adica volumul de lichid de frana cerut de cele 4 etriere pentru a duce placutele de frana la contact cu discurile, acum, e semnificativ mai mare. Pastrand pompa, ce dizloca acelasi volum ca inainte, sa-l numim, "mic", cursa pedalei ar fi trebuit sa se fi marit. Si totusi, nu simt nimic deranjant. Dar e prematur sa ma pronunt.
Ca un efect advers pozitiv, presiunea din circuitul de WRX, aplicata pe suprafetele pistonaselor de frana mult mai mari de STI, ar insemna un F=pxA mult mai mare, ceea ce deja am zis, se intampla.
Si un ultim lucru, scula de vidare se pare c-a facut o super-treaba, desi am zis, am plimbat cu ea preponderent aer. Sunt aerisite absolut perfect, nu am elasticitate de aer in pedala.
Adica, in linii mari, franele sunt peste asteptari, in ciuda faptului ca etrierele erau jalnice, si inca sunt.

Cardanul - am uitat sa verific, sa tin mana pe podea sau ceva. N-am simtit nicio vibratie.

Anvelopele - naiba stie. Probabil le-am tocit deja de le-am nenorocit, ca am convergentele in plop, dar nu am reglat-o pentru ca astept sa se aseze suspensia.

Consumul - 50-60km cu cateva reprize, iar rezervorul e aproape la jumatate, dar asa e modelul. Probabil ca maine voi arde mai mult de 1 rezervor, aia e.

Inca nu simt nimic pe parte de "e masina mai grea cu 60kg, nu mai e atat de zvelta ca inainte". Poate n-am fost eu atent, sau poate noile rapoarte oricum nu permit o comparatie cu ce era.

Am scris cam mult si am de lucru.
Repet, pentru ca pot si vreau - sunt in culmea fericirii. Un vis vechi, indeplinit prin atat amar de munca. Si merge peste asteptari de bine. Gizas...........
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3030 on: February 24, 2023, 22:57:59 PM »
yey :)

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3031 on: February 25, 2023, 07:00:45 AM »
Acum, ca zici, mi-am amintit!  :o

... ECU va crede ca e in viteza cand nu e respectiv invers ... adica dezactivare AVCS daca e cazul, dezactivare cruise control daca e cazul, diverse compensari per gear neaplicate (sunt cateva pe zona de boost control de exemplu ) si potentiale probleme cu idle / return to idle - dar asta nu intotdeauna :)

Am ce am ingrosat, ca parca nu-mi mai iese rev-matchu'.
Ca sa vezi cat sunt de zapacit, uitasem complet!!!  ???

Ma mai dau cu ea azi, ca e cald si bine, apoi vin la Cluj cand se face cald si bine definitiv, ok?
WRX SW 2002

andea79

  • *
  • 4007
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3032 on: February 25, 2023, 12:19:16 PM »
yes yes... of course :)

Re: 2002 WRX SW
« Reply #3033 on: February 27, 2023, 09:33:33 AM »
Hai ca a "iesit" treaba!
Daca vrei sa testezi cu "nuca" de schimbator de diesel, cred ca avem pe cineva care dezmembreaza unul si s-ar putea sa aiba, pt un test.

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3034 on: February 27, 2023, 09:36:59 AM »
E o varianta, da, insa doar daca nu se rezolva prin montarea burdufului din piele, care ar trebui sa amortizeze oscilatia.
Iar montajul ala mai asteapta, ca am bucse de timonerie pe drum.
Inca-s in faza-n care nu inteleg ce se intampla acolo, si i-am dat a 5-a zilele astea in loc de a 3-a de m-am plictisit.
Mersi!
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3035 on: February 27, 2023, 10:30:24 AM »
Asa am patit si eu cand am mers cu a lui Dan, care avea 6MT de 2004, cutia de pe blob-ul negru a lui Tom. Singura explicatie ar fi ca H-ul de la 5MT de WRX este usor batut de vant. H-ul de 6MT pare cumva drept sau gandit pentru japonezul care umbla la schimbator de pe partea cealalta. Am gasit ca pentru a nimeri a 3-a trebuie lasata la punctul mort si apoi impinsa in fata.

Patit la fel si la XT-ul pe care il avea Mihai Stan, cel gri sobolan pe care voiam sa il iau la un moment dat.

Ce vreau sa spun e ca nu cred sa fie ceva aiurea la tine. Cred ca asa sunt toate.

Am mers cu un BRZ prin toamna. Ceva similar si la ala, desi parca nu erau chiar asa apropiate traseele ca la STI.
« Last Edit: February 27, 2023, 10:31:35 AM by MihaiFlorescu »

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3036 on: February 27, 2023, 10:54:56 AM »
Pe liber:
- mijloc - stanga e mai mare decat mijloc - dreapta. Adica cursa 3-1 e mai mare decat cursa 3-5. Asta n-ar fi grav.
- arcul de stanga e mai tare decat arcul de dreapta. Crec-aici e baiul.

Am sa caut sa vad cum e la altele. Pacat ca nu-s pe toate drumurile :)

PS: hatchul lui kkkkeennnnnnnnyy l-am condus 5-6 sute km, nu am patit. Nici cu visinia in care am amestecat 5000km.


« Last Edit: March 09, 2023, 16:50:50 PM by Muttley »
WRX SW 2002

kkennyy

  • 1763
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3037 on: March 01, 2023, 12:48:51 PM »
PS: hatchul lui kkkkeennnnnnnnyy l-am condus 5-6 sute km, nu am patit.
Nici eu, in toti cei multi km cat am avut-o. Nici la a ta n-am simtit acum, ce-i drept, in cele 2 ocazii de a 5-a pe care le-am avut :)
Forester XT SJ 2018

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #3038 on: March 01, 2023, 12:58:40 PM »
Din 2 in 3 e baiul, se duce-n 5. Nu din 4 in 5.
WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #3039 on: March 02, 2023, 08:59:29 AM »
Dar asta nu e o chestiune de obisnuinta?
Adica fiecare masina are setup ul ei in ceea ce priveste locul pe unde "intra" .

Subaru nu este o masina, este un hobby!
Ex: Legacy H6 5EAT VDC 3.0