2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1960 on: September 14, 2017, 19:32:16 PM »
M-a lucrat la psihic felu-n care suna evacuarea cetateanului din poza. M-a 'bolnavit cu creierii.



Stau ca ultimu' fraier cu troaca silentioasa...
Nici nu-i mai iau garnitura noua, asa ii pun intermediara silencer-less. Garnitura o iau dupa.
Vecinii? Dure-m-ar capu'. Cand si-or lua cotetarii sa le puna silencere pe bot, atunci am sa ma simt obligat fata de ei  >:(
____________________

1 day later: am facut rocada, am pus intermediara din inox fara silencer in locul intermediarei OEM. Am facut filme comparative, insa telefonul Xiaomi pare a fi varza totala pe parte de sunet, deci nici nu ma obosesc.
Suna... la fel. Singurele diferente ar fi ca mi se va incalzi podeaua mult mai rau si ca acum mi se misca burlanul de sub bara la relanti.
Cam asta fu ultimul experiment cu evacuarea. La primavara pun intermediara OEM la loc.
_____________________

Doo zile leitar: am mers mai mult cu ea, sunetul e la fel. O schimb cat de curand, n-astept primavara.
« Last Edit: September 16, 2017, 19:25:39 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1961 on: September 14, 2017, 23:05:05 PM »
M-a lucrat la psihic felu-n care suna evacuarea cetateanului din poza. M-a 'bolnavit cu creierii.

Stai linistit, sunetul nu vine de la evacuare ci mai degraba de la vibratiile capotei din plastic ce acopera motorul... ;) ;D :)

Despre anxietatea provocata de masina preopinentului din imagine nu cred ca trebuie sa faci prea mult caz intrucat iti poate genera o emotie negativa, disfunctionala. Incearca sa iei un rudotel si tine-ne la curent cu evolutia functiilor vitale  :D :P
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1962 on: September 16, 2017, 20:51:05 PM »
Si am rezolvat o chestie pe care, din lipsa de idei, de timp, de chef, o aman de doi ani! Carenaje spate!!! Ma rog, rezolvat pe jumate, doar pe stanga.
Introductiv... Impreza 2001 - 2007 are carenaje doar pe fata, pe spate n-are nimic. Nu stiu cum e GC-ul, dar banuiesc ca la fel. Incepand cu hatchul si-au revenit si au pus si pe spate. Da' si-au revenit puternic, ca-s alea inchise intr-un mare fel.
Ce se intampla cand nu-s carenaje? In Japonia, probabil ca nimic. Se uda antifonul, rugineste tigaia dupa cateva zeci de ani. Aia n-au zapada. Noi avem zapada. Si avem sare, nisip, jeg ultra-coroziv. Iar Impreza wagon e mare amatoare de a rugini devastator in pasajele rotilor spate am descoperit de curand. Eu intentia de a-i adapta ceva o aveam dinainte de a afla cam cat de nasoala-i treaba.
Ah, mai e o problema fara carenaje, insa minora. Zgomot de criblura. Pe mine nu m-ar deranja zgomotul, insa cand aud sunet de pietricele in tabla fac imediat conexiunea cu sablarea si rugina si incepe a ma deranja.

Deci tutorial. Cat e de mare internetul, eu n-am mai gasit pe nimeni sa fi facut asta. Exclud masinile de raliu unde se fixeaza cu suruburi de 12 presuri mari si groase care sa nu permita bolovanilor din probele de macadam sa rupa tabla.
Rezultatul, in special partea estetica, nu cred sa faca obiectul adaptarii, ideea-i sa nu mai rugineasca taraba, atat. Dar, daca tot am adus vorba, parerea mea: mi-a iesit extrem de frumos!!!  ^-^

Am mai zis, primul plan era sa adaptez carenaje de hatch. Mi le-a dat Wrangler p-ale lui, insa nu-s ce trebuie deloc. Wrangler, multumesc!!!
Planul 2 a fost sa ma duc in dimineata asta la un centru de dezmembrari pe care l-am descoperit intamplator si sa caut... ceva.

Parea sa am de unde alege...  :)



N-am sapat prea mult, nici n-aveam chef sa ajung la fundul gramezii, m-am multumit cu ce am gasit in primele 5 minute...



Criterii de alegere:
- forma cat mai simpla;
- cat mai... sa nu zic mari, cat mai potrivite la ochi cu pasajul de roata de troaca;
- si un criteriu nou avea sa se contureze cand le-am descoperit p-astea: material cat mai gros, carenajele cat mai rigide.

De ce rigide... Ma gandeam eu ca astfel vor cere cat mai putine fixari. Era doar o teorie la momentul ala. Urmeaza.

Carenajele habar n-aveam de la ce sunt, scria pe ele doar ca-s de VW. Urma sa aflu adineauri, dupa o cautare pe net dupa cod, ca-s de Golf 4.
O chestie merita mentionata... sunt absolut imense! Nush ce roti are Golful, adica stiu, da' nu inteleg strategia cu pasajele atat de mari.  O sa se vada intr-o poza mai jos de la ce am plecat si la ce am ajuns.

Am inceput cu partea stanga, unde am considerat ca e mai usor, lipsind gatul de umplere al rezervorului.

Oportunitati de fixare oferite de Impreza... Nu prea!
Intentiile mele, evident ca erau de a nu ma atinge de caroserie cu bormasina. In cazul in care n-aveam de ales insa, eram resemnat si cu a da cateva gauri.
In poze am incercuit chestii de care m-as fi putut lega. Cu rosu e ce nu am folosit, cu galben e ce am folosit.
O precizare... apare in prima poza varful surubului de centura spate. O idee ar fi sa se schimbe cu unul mai lung (exista acces relativ simplu) si sa se foloseasca filetul astfel rezultat... cumva. Dar n-a fost cazul.







Am inceput prin a incerca sa inghesui carenajul. Nicio sansa, mai zic o data, e urias. Am mai ciopartit din partea centrala, de suspensie, unde cred ca Golful are doar amortizorul, nici asa n-a vrut. Baiul mare era ca daca tai si tai prost... Adio. N-aveam decat 2 piese, niciun loc de experimente.
Aici au intervenit carenajele de hatch, care mi-au fost de imens ajutor. Deci Wrangler, efortul n-a fost degeaba. Hai, mai merge un "multumesc"! ;)



Astfel am putut face un sablon, multumita caruia sa tai bucati mari din piesa de vw, fara sa fac prostii.

In sfarsit, iata la ce am ajuns cand a fost, in mare, gata. In poza e cel de stanga, dupa ce l-am ajustat, si cel de dreapta, neatins. A ramas cam jumatate...



M-am uitat indelung la fixarea dinspre fata masinii si iata ce am facut... In spatele pragului este o piesa mica din plastic, un soi de capac, inchide pragul de plastic. Piesa are 2 clipsuri. Piesa a zburat  :D
Eventual fac maine poze mai bune pentru o explicatie mai clara.



In spatiul astfel rezultat aveam sa infig carenajul, care avea sa se propteasca in ornamentul de prag.
M-am uitat, exista traseu de evacuare a apei si in pasajul rotii, si in spatele carenajului. Tensiune nu exista pe ornamentul de prag, ca sa se declipseze, toate bune. Cum se imbina cele doua, ornamentul de prag si carenajul, se vede in cateva din pozele ce vor urma.

Si sa pun si o poza justificativa pentru toata povestioara asta cu carenajele...
Iata ce se ascundea in aceeasi zona, sub antifon si mastic. Vazusem cum aaaaaaabia se intrezarea putina rugina. Am curatat cu un cutit si poftim... Asta inseamna masina japoneza.



Asa arata pasajul rotii la ceea ce credeam eu ca-i finalul.





Aparatoarea / baveta am pus-o-n spatele carenajului, altfel i-ar fi preluat curbura si ar fi aratat ca dracu. Cum am pus-o eu insa, sta ca inainte.
Si a urmat proba suprema... Roata. Si mi-a dat cu virgula rau de tot.



Contact cu anvelopa. Nu rau, nu tensiune, dar suficient incat sa fie departe de bine. Insa cu rotile de iarna, care-s mai mari in diametru, ar fi fost nasol de tot.
Am scos roata, si am inceput sa ma uit dupa solutii. Ma gandeam sa tai din carenaj masiv, sa elimin practic portiunea care atinge. Ca apoi, insotit de un sincer "doh!!!" sa-mi dau seama ca se rezolva mult mai simplu. Mut gaura de pe carenaj din spatele amortizorului, creste bucla.
Ca sa acopar gaura veche am popnituit un petec peste zona. Binevenit in cele din urma "incidentul", astfel realizand ca avand carenajul dublat pe fixare, se clipseaza mult mai robust. Cred c-am sa repet manevra si pentru gaura din fata amortizorului, am sa dublez si acolo.



Ramasese o gaura de fixare "vw" care nu-si avea rostul, am astupat-o in acelasi mod.



Vopseaua neagra are rolul de a masca pop-niturile, asta cat o binevoi sa reziste.

Bun, cam asta fu tot.
Practic carenajul se tine in 2 clipsuri si in tensiunea provocata de propria-i rigiditate. Fixarea de sus nu cred ca are rost sa i-o dezvolt. Am tras de el si vad ca nu misca, eu zic ca rezista si la greutatea ghetii si zapezii, si la jet puternic de spalatorie.
Sus, la muchia aripii, l-am lasat sa "atarne" putin, inspirat fiind de configuratia carenajelor de fabrica de pe fata, unde e cam la fel.
Muchia aripii e expusa, dar n-am ce-i face. Rotile spate nu vireaza, n-ar trebui sa si-o ia sever cu pietre si nisip si oricum, zona e vizibila, exista vopsea, OCD, chef si motivatie pentru retusuri, nicio tragedie.
Conturul e inchis destul de ok, nu e ermetic, in spatele carenajului vor intra zoaie, va intra apa la spalatorie, insa va fi semnificativ mai mica cantitatea, fluxul, debitul, uatevar.

Si cateva poze de ansamblu.
Eu sunt extrem de multumit de ce a iesit. Si imi place si cum arata, nu e deranjant privirii mele, si oricum, cine se uita acolo vreodata?
Repet, incantat sunt!
Sa vad daca maine va merge la fel de bine pe dreapta.



WRX SW 2002

Musiu

  • 1156
    • 2007 Forester XT
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1963 on: September 16, 2017, 21:13:47 PM »
Asta da munca, felicitari pentru rabdare! Sigur n-as fi in stare sa fac asa ceva.
2007 Forester XT

Ex:
2007 Forester 2.0 XS
2003 Impreza WRX wagon

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1964 on: September 16, 2017, 21:20:39 PM »
Dap, trebuie rabdare serioasa. Dar date fiind alternativele, gen caroseria facuta sita de rugina... se gaseste si rabdare ;)
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1965 on: September 16, 2017, 21:37:34 PM »
Ma bucur ca ti-a iesit.  Si a iesit chiar frumos.

BOXER

  • *
  • 2352
  • +
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1966 on: September 16, 2017, 22:04:00 PM »
:) Bine ca s-a rezolvat problema la timp si nu te-a prins iarna fara carenaje.
Felicitari pentru rabdare.
ex. Impreza 2.0D
Forester 2.0MT
ex. Forester 2.5XT


Subaru Da, Lego Nu.

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1967 on: September 16, 2017, 22:15:16 PM »
Cu permisiunea onorabilului preopinent ma incumet a face anumite precizari meteo-geografice si totodata a formula propria-mi teorie despre procedura de protejare a tablei din vecinatatea rotilor:

1. In Japonia, tara cu clima predominant ecuatoriala  ;D, se intampla strict ocazional sa ninga decat iarna ceea ce se poate observa si din urmatoarele imagini surprinse in Aeroportul Narita (Tokyo), la Muntele Fuji (oleaca mai la sud de Tokyo) si in Sendai (mai la deal de Tokyo):





Perete de zapada in inaltime de 18 metri (!)


Cu aceste poze sper ca am reusit sa linistesc opinia publica in ceea ce priveste asocierea dintre zapada, Japonia si Subaru ca nu cumva sa creada colegii ca p-acolo nu se folosesc solutii pentru topirea si indepartarea stratului de nea asa cum ne sugereaza multpreaanaliticul coleg Muttley  ;D >:D :P

2. Mi-a placut ceea ce am vazut la Pfaizzer, mai precis vopseaua protectiva de culoare neagra pe care a administrat-o pe fata externa a tablei cu rol protectiv mecanic si anticoroziv.
Intr-un exercitiu de imaginatie eu as vedea mult mastic rasinos si cauciucat aplicat pe tabla. Pe langa proprietatile anticorozive am certitudinea ca este si insonoriozant. Mai mult, din cate stiu de la socrul meu (fost tinichigiu auto) terosonul are si proprietati antistatice.
Tema apriori: aplicarea in straturi succesive a terosonului impreuna cu un material plastic (e.g. bucati taiate si ajustate dintr-o plasa din plastic si cu ochiuri mici) pe tabla care este expusa actiunii pietricelelor si agentilor chimici. Chiar sunt curios cat de eficient poate fi un astfel de empirism.
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1968 on: September 16, 2017, 22:25:59 PM »
Mihai, Wrangler, mersi.

Heli, din ce stiu eu, la aia ninge rar. Mi-a trecut pe la urechiuje (/ochijori) informatia ca o anumita insula (cand am citit despre asta a durat 23 de secunde si i-am si uitat numele) e de evitat la cumpararea de masini sehaj, ca-s ciuruite toate de rugina. O fi vreo insula unde ninge mai mult ma gandesc.
Sintetizat: in Japonia nu exista rugina pe masini. O fi din cauza ca nu ninge sau o fi si din cauza ca daca ninge, ei deszapezesc cu sare japoneza. Vino cu detalii daca ai.
Si as adauga ca japonezii isi fac / faceau masinile asa cum le trebuie / trebuia lor. Cu 280 CP max, fara scrumiere, cu jante mari si anvelope cu talie joasa, fara tabla rezistenta la coroziune. Apoi le mai vindeau prin america, europa, fara sa le pese ca acolo lucrurile pot diferi. Noah, asa-s ei, neglijenti cu adaptarea la piata. Da' compenseaza cu altele.

Ce a facut Pfaizzzer e excelent. Dar masina lui a fost la tinichigiu, aia au scule si conditii sa curete antifonul vechi si sa-l aplice corect p-ala nou. Eu n-am.

PS: tu ai carenaje pe spate. Cand te mai duci la autokino, cere-le sa le scoata, sa le dea la gunoi, si sa-ti unga padurarul cu antifon. Da' strat gros, sa cada de greu ce e ;)
« Last Edit: September 16, 2017, 23:47:14 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #1969 on: September 17, 2017, 00:59:41 AM »
M'ai pus pe ganduri serios si tu si Pfaizzzer cu rugina aia la oalele spate si cu aparatorile astea de noroi, maine o sa verific daca la Forester exista carenaj sau nu pe spate (pe fata le'am inlocuit deja, acolo stiu ce si cum e)

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1970 on: September 17, 2017, 08:07:03 AM »
Iti cunosti bine masina.
Da, Foresterul, aka Impreza inaltata, are carenaje pe spate. Eu am vrut sa adaptez de vw pentru ca-mi plac provocarile.

Si uite-asa ajungem acusi la 100 pagini.
WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #1971 on: September 17, 2017, 08:31:43 AM »
Antifonul, in mare parte are rol doar insonorizant si protectie mecanica.
Ceara e cea care ofera ptotectie la umiditate!
Ce se vede negru la mine, este un strat gros de ceara.
Si cica rugina din interior vine, asa ca eu am imbalsamat-o prin cavitati de miroase ca la pompe funebre in ea.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Re: 2002 WRX SW
« Reply #1972 on: September 17, 2017, 13:01:01 PM »
Si cica rugina din interior vine, asa ca eu am imbalsamat-o prin cavitati de miroase ca la pompe funebre in ea.

O faci pe toata neagra carbon si obtii cel mai rapid dric!

Re: 2002 WRX SW
« Reply #1973 on: September 17, 2017, 19:53:24 PM »
Da, Foresterul, aka Impreza inaltata, are carenaje pe spate. Eu am vrut sa adaptez de vw pentru ca-mi plac provocarile.

Azi am verificat. La Forester SG nu exista carenaje pe spate, e tabla la vedere (insa la mine nu se vede nici un semn ca stratul protector al tablei ar fi afectat)

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1974 on: September 17, 2017, 20:29:56 PM »
Mersi, stiam, nu trebuia sa verifici.
______________________

Pe cat de bine a mers ala de pe stanga, pe atat de dezastru a fost cel de pe dreapta.
I-am facut ajustarile initiale obligatorii, l-am pus pe masina si lipsea o bucata. Una mare! Probabil ca si Golful are gatul de umplere cu carburant pe dreapta, si e si ala imens. In sfarsit, chestia-i ca era inutilizabil, as fi putut adauga material da' eram convins c-o sa iasa o porcarie. Urma sa merg iar la dezmembrari si sa caut altceva pentru partea dreapta.

Am continuat cu gatul de umplere.
Reamintire...



........ toate, dar absolut toate suruburile s-au rupt, fiind corodate bine in spate............Am sfarsit prin a remonta protectia la loc intr-o singura fixare din cele 3, cea din mijloc. Jos am legat-o cu colier din plastic sa nu vibreze, sus nimic. De stat sta pe masina. Si mai imi sta mie pe creier....

Acum nu-mi mai sta pe creier, ca e piesa noua. Inainte de a o pune am (mai) vopsit-o (si eu) cu ce aveam pe aici, un gri inchis.
I-am facut o poza doar celei vechi si cu fixarile ecranului din plastic rupte.



Dupa ce am terminat m-am intors la carenaj si am reevaluat optiunile. De miercuri ploua, deci as mai fi avut 2 seri la dispozitie ca sa incerc alta piesa, dar ce piesa, ce sanse aveam sa gasesc ceva care sa mearga? Si inca n-am uns tabla cu nimic. Aveam un carenaj din care lipsea o bucata mare langa amortizor, cu ceva probleme si la imbinarea cu bara... Aveam si popnituri, si material de adaos la discretie... Ziua se scurteaza, o sa vina si inghetul, drumarii abia asteapta... Am zis sa nu dau vrabia din mana, asa ca m-am apucat de treaba.

A iesit o porcarie sinistra, de o uratenie maxima. In ciuda esteticii de un grotesc extrem, totusi, functia e bifata.





Neajunsuri:
- arata sa vomiti.

Plusuri:
- face ce trebuie sa faca;
- si la cum vad eu situatia acum, am pe troaca 2 sabloane perfecte pentru a-mi face 2 matrite.

Concluzie: iarna asta sunt ok si acoperit. Ma rog, pasajele de roata sunt. La anul, daca n-am alte urgente, le refac de la zero din fibra de sticla. Sau... nu stiu. Cert e ca atrocitatea asta din dreapta nu ramane pe cazan.
« Last Edit: September 17, 2017, 20:32:13 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Musiu

  • 1156
    • 2007 Forester XT
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1975 on: September 17, 2017, 21:00:23 PM »
Oare poate face ceva mai "fancy" colegu' Pfizzzer? Ca ma bag si eu la suportat costuri, la altele nu ma pricep...
2007 Forester XT

Ex:
2007 Forester 2.0 XS
2003 Impreza WRX wagon

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1976 on: September 17, 2017, 21:03:07 PM »
Fibra de carbon e foarte scumpa, nu-i vad deloc rostul aici.
WRX SW 2002

Re: 2002 WRX SW
« Reply #1977 on: September 17, 2017, 22:01:39 PM »
Pasii pentru a evita problemele sunt urmatorii, atat toamna cat si la inceputul primaverii:

-decontaminare;
-pulverizat ceara din belsug la exterior;
-introducere ceara de cavitati pe oriunde este posibil.

Carenajele, in felul acesta puse, apara doar zonele unde nu sunt probleme cu rugina, deci trageti singuri concluzii.

Hahaha Happy  #100 topic page!!!!!
« Last Edit: September 17, 2017, 22:02:53 PM by Pfaizzzer »
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Heliotropus

  • 2956
  • Do not be ignorant, choose science!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1978 on: September 17, 2017, 22:12:50 PM »
"Pulverizez" si eu un pahar de ghiurghiuliu in cinstea celor 100 de pagini de enciclopedie mecanica asociate cu intrebari si descrieri demne de a fi inramate si expuse pe frontispiciul facultatilor de mecanica, inginerie, arte plastice si medicina (sectia incurabili)   ;D >:D
Doar educatia favorizeaza evolutia umana!

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #1979 on: September 17, 2017, 22:53:58 PM »
2 ani cu 100 pagini. Ok, deci 20 de ani pentru 1000. Se face!  ^-^
WRX SW 2002