2002 WRX SW
Subaru club Romania

2002 WRX SW

MNU

Re: 2002 WRX SW
« Reply #2700 on: June 27, 2020, 14:48:21 PM »
Ai sa razi... si eu m-am gandit sa le schimb, pana am gasit problema. :))
Impreza 2.0R 2005

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2701 on: June 27, 2020, 15:01:43 PM »
Nu rad. E simptom tipic de neintrebat pe forum, atata tot.
WRX SW 2002

MNU

Re: 2002 WRX SW
« Reply #2702 on: June 27, 2020, 15:18:38 PM »
Sincer, credeam ca doar la mine face asa. Cand am descoperit problema, mi-am dat seama ca e ceva aproape general valabil.

Am umblat 2 luni fara plasticul ala... si in deplina liniste.

Dupa ce l-am pus la loc si zgomotul a revenit, mi-a luat un minut sa-mi dau seama de unde venea problema.
« Last Edit: June 27, 2020, 15:19:56 PM by MNU »
Impreza 2.0R 2005

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2703 on: June 27, 2020, 15:25:29 PM »
Ok, ca sa inchei...
Impreza e o masina cult, exista pe internet absolut toate informatiile si toate rezolvarile la toate problemele.
Iar tot volumul asta de informatie e replicat si sintetizat pe forumul asta, in limba romana.
Nici nu vreau sa stiu cat costa 2 centuri OEM.

Primul rezultat e un filmulet de 1 minut care da mura-n gura. Primul.



Nu mai zic de exemplul clasic de la noi, "mi-am cumparat Forester diesel, de ce imi bate motorul?".
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2704 on: June 27, 2020, 16:22:20 PM »
Cred că trebuie să schimb și eu centura de la șofer :))))

MNU

Re: 2002 WRX SW
« Reply #2705 on: June 27, 2020, 16:45:08 PM »
Ok, ca sa inchei...
Impreza e o masina cult, exista pe internet absolut toate informatiile si toate rezolvarile la toate problemele.
Iar tot volumul asta de informatie e replicat si sintetizat pe forumul asta, in limba romana.
Nici nu vreau sa stiu cat costa 2 centuri OEM.

Primul rezultat e un filmulet de 1 minut care da mura-n gura. Primul.
...

Eu mi-s unu' din aia care chiar nu cauta "mura-n gura". :)
Impreza 2.0R 2005

Forester

  • 3068
  • The other right!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2706 on: June 27, 2020, 22:39:12 PM »
De ce, ai mai multe vieti? E o vorba,  invata din greselile altora, ca n-ai tu timp sa le faci pe toate!  ;D ;D
Forester SG 2.5XT 2006
Ex Forester SG 2.0x 2008

AXXI

  • 117
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2707 on: June 28, 2020, 12:55:07 PM »
Cred că am tăiat plasticul ăla în prima lună după ce am luat mașina , adică în 2015 ,tot asa căutand pe google amicul neștiutorului ;D 8)

MNU

Re: 2002 WRX SW
« Reply #2708 on: June 28, 2020, 13:39:16 PM »
Oare japonezii stiu, cati peleti de plastic ar fi economisit daca nu puneau nervura aia acolo?
Impreza 2.0R 2005

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2709 on: July 26, 2020, 15:18:28 PM »
WRX SW 2002

Xander

  • 1249
  • Forester 2.0d ; Xv 2.0ie
    • Forester '09/ XV ‘20
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2710 on: July 26, 2020, 15:37:36 PM »
Nici nu se înclină caroseria pe viraje. Țeapănă mașina.
Drumul este mai spectaculos decât destinația.
Forester Boxer Diesel MY09
XV e-Boxer MY20

Re: 2002 WRX SW
« Reply #2711 on: July 26, 2020, 16:46:00 PM »
Masina nota 10, tu... zgarcit la pedala  >:(

Timp 1:17; daca umblai un pic la schimbator scoteai un 1:10.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2712 on: July 26, 2020, 16:47:20 PM »
Vai, dure-m-ar capu' de timpi.
Pe Adancata, poate. Dar aici e circuit de karturi.
« Last Edit: July 26, 2020, 16:49:10 PM by Muttley »
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2713 on: July 26, 2020, 18:13:57 PM »
Pentru un Subaru break este senzație. Se știe că din fabrica au direcția cea mai înceată, suspensia cea mai moale, ruliul cel mai mare și subvirarea cea mai pronunțată.

Am redescoperit de curând. Dau din mâini ca italienii prin oraș.

Anvelopele au rezistat?

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2714 on: July 26, 2020, 18:28:45 PM »
Anvelopele si-asa erau jumulite. Le-am mai uniformizat eu astazi.
Oricum, m-am dat o singura data, 10min. Si m-am potolit inainte de termen, ca am ramas fara frane si temperatura ulei era cam prea sus.
Adica am omorat-o putin.

Dar nush de ce ponegresti asa tare wagonul. De fabrica e la fel ca berlina, doar 20mm mai putin la ecartamente si 40kg in plus in spate.
WRX SW 2002

MihaiFlorescu

  • *
  • 13899
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2715 on: July 26, 2020, 19:14:20 PM »
Are alt raport în casetă (știu că tu ai de STI acum), alte amortizoare, cred că și altă geometrie, alte bare antiruliu...
E bine, dar e alt animal decât STi când vine vorba de circuit.

De asta spun, la ce ai făcut tu din al tău, e prea bine. Ar trebui să fii mândru.
« Last Edit: July 26, 2020, 19:17:10 PM by MihaiFlorescu »

Re: 2002 WRX SW
« Reply #2716 on: July 26, 2020, 19:56:03 PM »
Vai, dure-m-ar capu' de timpi.
Pe Adancata, poate. Dar aici e circuit de karturi.

Aha. Inteleg.



Pai si ce ai cautat la Prejmer? Ca doar nu e kart.
Track: 2003 Impreza STI JDM
Off-Road&Daily: 2009 Forester 2.0 NA
Ex: 2001Impreza WRX wagon

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2717 on: July 26, 2020, 19:57:36 PM »
Am vrut sa vad cum e cu asta mare.

Ah, si sa vad cum e suspensia asta noua la limita. Raspuns: e neutra, usor spre subviratoare. Masina, acum, e limitata grav doar de anvelope. Ma declar nu mandru, ci absolut incantat de cotineata mea.
« Last Edit: July 27, 2020, 09:13:55 AM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2718 on: June 13, 2021, 13:20:57 PM »
Imi voi tine jurnalul in continuare.

Anul trecut, toata vara, asta mare a fost caraus de biciclete, ca doar ea are bare pe plafon.
Dupa izolarea din primavara, ma ingrasasem ca o vita, apoi am dat-o-n pedalat. Doar ca n-am slabit.

O poza din 27 august 2020.



In 6 septembrie 2020, suparare mare.
Quote din alta parte, asa cum reclamam la momentul ala problema.

Quote
Sa vedeti bucurie astazi cu Sugarul. Rog sfaturi.

Am avut de umblat pe la Dedeman si Hornbach, eu locuind la jumatatea distantei dintre cele doua. Deci un itinerariu relativ lung, dar nu cine stie ce trafic greu, bara la bara sau alte conditii chinuitoare.
Pe drumul de intoarcere, ca de obicei, la intrarea pe centura e o rampa pronuntata si lunga, pe o pasarela. Aici, fara sa trag de ea, intotdeauna ma duc mai sus in ture, din cauza rampei, gen un 3500 ca sa cad apoi pe 2500 si sa nu rotesc cuzinetii. Deci am schimbat azi din 3 in 4 pe la 3500rpm si a carait.
Am mai incercat o data, a carait din nou. Pe un drum de langa casa am repetat, se intampla cam la 1 din 2 manevre. Pe retrogradare 5-4 normala nu face.
Asadar, caraie 3-4 si, pare acum, face figura doar la cald.

Am cautat la americani, si pare a fi o problema raspandita la 5 trepte de Subaru, sa cedeze sincronul de la treapta 4.
Usor de intuit ca n-am chef sa scot iar cutia pe care abia am pus-o-ndarat peste un ambreiaj nou.
In schimb, americanii folosesc un cocktail de uleiuri de transmisie, Redline Lightweight Shockproof si Motul 300 (probabil vascozitatea normala, 75-90) si multi anunta ca au carpit astfel problema.
Amestecul asta costa undeva pe la 600 lei daca ma apuc, ca iau si pentru diful spate.
https://builtnotboughtauto.com/products/sub...ewtech-cocktail

https://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=2896269


Mentionez ca merg de ani buni cu Eneos 75-90 GL5 (norma corecta pentru masina), care e vreo 30 lei litrul, deci ieftin rau.

Alternative:
- dublu ambreiaj si de la mic la mare (bleah);
- carpeala cu alt ulei (tentant rau);
- merg asa si risc sa ajunga vreo bucata de sincron prin pinioane si sa faca poc;
- o scot, o desfac si o repar. Ajuta si la revanzare, ca transmisia asta oricum nu ramane pe masina si ajunge pe olx in cativa ani.

Intrebarea ar fi... Ati avut experiente similare, adica sincron obosit care sa nu mai miorlaie prin folosirea altui ulei?

2 poze faine, 19 septembrie 2020.





22 septembrie, ajungea uleiul de transmisie.





Quote
Bun, am scurs-o cu rabdare, vreo 2h cred, cu cricuri, inclusiv cu pornit si ambreiere la punctul mort 2 secunde.
Vad pe forumul celalalt (n.r.: adica asta) ca la prima umplere, in 2015, au intrat 3l. Astazi au intrat 3.5, deci e minunat. 3l de Redline, 0.5l de Motul.
Pe magnetul busonului era pilitura fina, cam multa avand in vedere cat am mers de la schimbul de ambreiaj, da' eu ce sa-i fac acum... Sa mai reziste 2-3 ani pana gasesc un STI de piese si zic sar'na.

Redline are o culoare imposibila, un verde mat extrem de puternic, limpezime zero. N-am vazut vopsele atat de pigmentate.



Dar si Motul e verde, insa ala inspira ulei auto, macar e transparent. Foarte miscibile n-au parut a fi, precipitau urmele de Redline de pe sticla de umplere in Motul de la final. Ma rog, s-or amesteca intre pinioane. Reteta e veche si incercata de foarte multi, imi pun sperante mari.

Am iesit in proba ca sa vad cum se simt schimbarile de treapta. Caraiala n-am mai avut de cand m-am plans de ea, dar parca nici subconstientul nu ma lasa sa schimb din 3 in 4 altfel decat extrem de grijuliu. Inclusiv acum, abia la a 3-a tentativa, dupa o autoconvingere de genul "da-i, fm mamii ii, ca esti aproape de casa, o impingi" am indraznit 2 schimbari de treapta mai repezite, insa oricum, era racoare, uleiul rece si virgin, deci... nimic anormal.

Totusi, revenind la schimbarile de treapta, par sesizabil mai "pufoase", in toate vitezele. Ceva trebuia sa se schimbe, 5l de Eneos costa 150 lei.

In diferentialul spate nu am umblat, ca urmeaza ITP si viol pe standul de franare. Il schimb dupa, am pastrat un bidon de Redline.

25 septembrie 2020, Brasov - Iasi - Piatra Neamt - Brasov. ~1000km. Dupa o lunga pauza, imi revedeam familia.



Mi-am smuls bara fata la parcarea in spic din Piatra. Probabil pentru ca dupa schimbul de brate si detensionarea bucselor de brat, masina a mai coborat cativa mm.
A 2-a zi...

Quote
Pentru ca am avut multe pachete pentru acasa, am jumulit si celelalte 2 anvelope in aripile spate, am vazut abia acum.
Consum de ulei motor - zero, desi am tras de ea.
Nivelul din cutie e usor peste maxim, deci ramane asa.

M-a mirat feelu' manetei tot drumul, foarte fluffy fata de cum il stiam.
Aproape de casa aseara insa, intr-o depasire in forta, cand i-am dat a 4-a a carait de mi-a sarit levierul din mana. Se poate sa fi fost coincidenta totusi, ca stateam foarte drept in scaun, pe motiv de durere de spate crunta (nu e foarte comfy sa conduci 13 ore masina asta prin toate gropile) si se poate sa fi umblat ciudat la ambreiaj. Nush... Aflu la anu' cred, ca multe si insemnate plimbari nu mai vede pana la inghet.

N-am poza before, s-a rupt o bucata de bara. Atarna a paguba, initial voiam s-o rup, dar am zis ca e easy fix cu superglue. Daca doreste sa cada peste cativa ani, n-are decat. Pana atunci...



Repet conditiile incidentului: bara impanata in bordura, eu dadeam cu spatele sa ies din parcarea spic. Bara a ramas pe loc, masina a plecat. Bara a basculat cu pivotul in bordura, deci s-a tras in jos la capatul dinspre roata.
Rezultat:

2 clipsuri rupte, unul intre bara si aripa, unul mic in carenaj. M-am uitat pe jos in parcare si l-am gasit rupt pe cel mic, altfel nici nu stiam de el.
Clipsul din bara nu stiam ca e rupt pana l-am scos, inca isi ideplinea functia. Alaturi de cel nou:



Urechea aripii, unde se imbina cu bara cu ajutorul clipsului, usor indoita. Am indreptat-o la mana si cu o surubelnita invelita in banda izolatoare.
In poza e indoita.



Rezultatul extrem de deranjant al incidentului, pentru mine cel putin, fu ca imi crescuse luftul cu aripa, probabil in special din cauza urechii indoite a aripii.
Before and after:





Foarte multumit de carpeala, bara e acum cum era inainte. Adica jumulita, dar dreapta, intr-o pozitie perfecta.

Imi notasem pe telefon de ieri o lista de chestii de remediat. Inclusiv un greiere in dreapta spate, undeva prin portbagaj, dar nu l-am gasit. Sa aiba viata lunga.
Apoi, prin Cheile Bicazului am mers ieri la apus. Cu soare din fata eram chior-chior, folia anticriblura, veche de 4 ani deja (mult, si a vazut si iarna, si ploaie), zgariata toata fiind, era un dezastru.
Cum nu doresc sa risc vreo nefacuta pentru un parbriz, fie el si original...



Si pentru ca imi rezoneaza ceva in zona transmisiei in frana de motor pe la sub 2000rpm (ciudat, ca de la cardan incolo, transmisia nu stie ce turatie are motorul), parca la diferentialul spate, am strans fixarile diferentialului, insa toate-s ok din pacate. Nush de unde-i zgomotul, poate rulmentul palier cardan, poate internele difului, poate cu totul altceva. Fie-i de bine si astuia. Dupa ITP ii bag Redline, sunt curios...




Mi-am mai irosit timpul intr-o speta care ma streseaza de ani buni.
Mail trimis la RAR. Fara raspuns.

Quote
Buna ziua,

Detin un autoturism Subaru Impreza din 2002, VIN JF1GGALD32G015155.
Masina are tractiune integrala permanenta si e dotata cu diferential central autoblocant de tip viscocuplaj si diferential spate autoblocant de tip LSD (Limited Slip Differential) cu discuri de frictiune.

Mi s-a atras atentia ca testul de franare pe tamburi imi va distruge in cele din urma transmisia si este necesara utilizarea unui DECELEROMETRU pentru aceste teste.

Logica din spatele acestei obligativitati este justificata, avand in vedere:
- standurile de franare 4x2 cu tamburi cu acelasi sens de rotatie solicita diferentialul central;
- standurile de franare 4x4 cu tamburi cu sensuri de rotatie opuse solicita diferentialul spate.

Va rog sa consultati si captura atasata mai jos, ce atesta cele anterior mentionate, masina mea incadrandu-se la ambele conditii incadrate cu rosu.

Ca urmare va rog sa imi furnizati o lista de statii ITP din Brasov la care imi pot face ITP-ul cu decelerometru pe parte de franare.
Precizez ca ITP-ul imi expira luna viitoare si am nevoie de un raspuns cat mai curand posibil.

Multumesc,
.....................




Nu mi-au raspuns niciodata.

21 octombrie 2020...

Quote
ITP anal, desi am mers cu ea 2 mii km de la anteriorul.



Tine-o pornita, urca-te si coboara-te de jdemii de ori sa rupi scaunul, scoate joja, baga sonda infecta, impinge-o pe stand.
Desigur, eu n-aveam voie sa ma apropii, ca se filmeaza.
Inclusiv la proba de frane, care mi-a topit discurile din LSD-ul spate, bucurie mare, a sarit de pe stand. I-o fi dat capat casetei de directie, dracu stie. Frecat ambreiajul sa iasa, fortat caseta pe loc, cu rotile inclestate in tamburi...
Bai, mi-e o scarba monstru, sa-l futa cainii pe ala care a avut ideea ITP-ului anual!
150 lei dati dampluea, doar ca sa-mi phiuta masina aiurea.

Pe drum inapoi, km rotunzi.



Macar m-am uitat si eu la testul de articulatii, e lemn pe bucsele celor 6 brate de suspensie noi.
Am spalat-o, ca sa se duca praful de pe drumul spre ITP si sa se spele bobarnacele din directie si din diferentialul spate. Cred c-o bag in garaj si o mai scot in aprilie, daca nu mor de ciuda pana atunci.




22 oct.

Quote
Am pomenit ca Sugarul a avut apcident in Italia, zona dreapta spate.
Ieri, dupa spalatorie, am (re)vazut (cred c-am mai vazut-o) o umflatura pe arcul de sub usa al aripii.
Am dat-o la o parte dupa ce am sapat prin chit, am gasit rugina discreta pe suprafata tablei. Am nivelat, am facut cat de cat tranzitia cu chitul ramas, apoi am tratat de ieri pana azi de vreo 5 ori cu Nigrin stop-rugina.




27 octombrie 2020, continuarea cu RAR-ul.



Important: daca aveti ceva de spus pe subiect, o sa va rog sa o faceti in alt topic. Aici e jurnalul (meu si al) masinii mele si atat.

Am mai gasit si ceva prin manualul de WRX 2002...



07 decembrie 2020, mi-am luat un redresor, cum bateria masinii ma supara frecvent. Model ales la recomandarea unora.





30 si 31 decembrie 2020.

Quote
Ma plictiseam tare zilele astea. Bani n-am mai bagat in piese, nu mai aveam nimic nemontat, asa ca imi ramanea doar sa pun piese vechi la loc



Arcuri lowering out...





Arcuri originale inapoi pe cotineata.



Mi-a luat doar 2 zile, fata ieri, spatele astazi. Deci super win pe parte de plictiseala.
Super fail pe parte de cum s-a saltat.



Inainte chiar arata binisor, acum arata oribil. Sau arata rezonabil, dar are roti mici.
___________

Motivele principale ale manevrei:
- anvelopele spate frecau in aripi dupa trecerea la brate lungi;
- era coborata mult fata de original, ~35mm, iar rollcenterul era afectat binisor. Exista kit de corectie, cu pivoti mai lungi, dar vezi p1. Deci ar trebui sa am ruliu mai mic acum, si precizie mai buna in directie.

Motive secundare:
- era lasata mult, si se mai lasase 10mm dupa ce am schimbat bratele si am detensionat bucsele, sau poate doar s-au lasat arcurile. Arata a masina de ricer. Nu ca nu-s, da' arata, si nu-mi placea prea tare;
- incidentul cu bordura si bara smulsa la parcarea in spic la Piatra;
- spalat greoi pe dedesubt;
- acces dificil pe dedesubt;
- dorinta de anvelope mai late si (poate) jante mai mari;
- arcurile OEM sunt ceva mai tari.

Ar fi trebuit sa desfac toate bratele suspensiei ca sa se reaseze flexiblocurile pe noua pozitie. Efectiv ma dor toate, am imbatranit, abia ma misc, si nu stiu daca merita asemenea efort pentru 2 grade pe bucse. Oricum, am in plan poliuretan, deci ar fi inutil.

Maine, geometrie, deci a 3-a zi de distractie. Cu convergenta spate ar trebui sa scap, vad ca bratele laterale sunt egale ca lungime. Pe fata ar trebui sa se fi deschis.

I-am tot dat pe tire size compare pana mi-a crapat tilifonu'.
Intamplator, aveam "pe stoc" echivalentul de diametru exterior pentru 225/45/17 (dimensiune de STI) - adica 205/50/17. Asa ca... le-am pus pe coaja adineauri, intr-o temperatura de 31 decembrie de nu anunta nimic bun.

Mai jos, comparatie de proportii diametru exterior 215/45/17 (carte indentitate) versus 205/50/17 (acelasi diametru cu 225/45/17, dimensiune de STI).





(info complementar, smbp-n ele pertarde...)

Mno, dpmdv, impreuna cu garda la sol (mult) marita, merge un diametru de roata marit. Fara discutie.
Asa ca... 18 inchi se pare. Pending...

Am omis, am verificat paralelismul. Nush cum naiba, dar:
- pe spate zero (aici anticipam deja ca n-ar trebui sa fie probleme);
- pe fata zero (aici ma mir). Nu mai stiu la cat reglasem fix acu' 1 an, dar sigur era deschidere.



Si ca o referire la diametru marit, urmeaza sa fac o plata cu directa legatura cu ideea de 18 inchi. Am mai zis despre ea. You only live once...

*sfarsit 2020*
« Last Edit: June 13, 2021, 19:29:34 PM by Muttley »
WRX SW 2002

Muttley

  • 4923
Re: 2002 WRX SW
« Reply #2719 on: June 13, 2021, 15:15:42 PM »
ANPC-ul a raspuns politically correct, ceea ce nu ma mira deloc, si asa a murit.
Aveam o promisiune de sustinere dar n-am mai auzit nimic, deci e gata.

Mi-am inceput anul 2021 luandu-mi jante.
Pe 3 ianuarie ieseam pe DN1 sa le culeg. A fost poate ingramadeala in trafic de Romania a vietii mele.

Cu concursul si sacrificiul vanzatorului, rotile ajungeau, totusi, rapid la mine.



Apoi acasa.





Inventar greutate:

- 9.2kg rotile de STI cu 17x7.5" care crapa si se indoaie;
- 9.7kg rotile Sparco Drift, cu 17x8", insa cu adevarat solide;
- 10kg Speedline Corse/Turini 18x8".



Incepeau sa se contureze probleme mari de aliniere cu caroseria, mai ales cu anvelopele de le doream.



Iar asta urma sa-mi ocupe tot restul iernii si inceputul primaverii, pana aveam sa ies cu masina din garaj.

13 ianuarie, primeam anvelopele si mergeam la Autokino pentru amestecare cu cea mai incapatoare masina mica.



Dupa un montaj de exceptie, atent, cu banda de protectie si grija ca sa nu-mi fie zgariate jantele noi...



Eram gata pentru prima proba.



Doar ca am avut probleme neasteptate. Nu prea puteam sa ridic roata. Ori cel putin nu la fel de usor ca inainte.
Motivul...







...adica 3kg in plus pe roata, din cauza anvelopelor.

Referitor la spatiu, era rau de tot la momentul ala.





La o preliminara si grabita estimare, pe spate, unde erau problemele, aveam de crescut caderea de la 1*20' la 3* pentru a castiga 18mm la distanta aripa-anvelopa, ceea ce credeam eu la momentul ala a fi suficient.
Si de aici urma chinul.

Pe 14 ianuarie descopeream ca bratele mele fata de STI Spec-C, minuate de altfel pe parte de dinamica, nu mai sunt utilizabile.





Am sa fac o exceptie si n-am sa mut toate detaliile aici, chiar sunt multe, enorm de multe probe, simulari, masuratori si calcule.
Cand imi trebuie informatii, le gasesc altundeva.

Au plecat astea de la mine...



...desi acum regret.

Inapoi la "sa fac loc pentru anvelope sub caroseria de impreza brec".
Ce am facut:
- crescut caderi din amortizoare la toate 4 colturile prin metoda proprie, cu saibe de camber bolts;
- crescut caderi si caster fata cu flanse excentrice;
- schimbat brate fata din Spec-C la brate de STI normal.

Astea sunt saibele.
Am folosit toate cele 4 saibe, cate una pe colt.



Spate...



Fata.



Pentru ca spatele tot nu era ok, am mai adaugat si saibele vechi, recuperate de pe fata, pe celalalt surub de fixare amortizor/portfuzeta.



Crestere colectie brate fata si inlocuire (iar)...





O veste buna fu si faptul ca bara antiruliu de brate cu caster mare nu provoaca contacte nesanatoase, asociata fiind bratelor cu caster normal. Invers era nasol, am detaliat prin 2019.



Si ultimul pas, flanse excentrice care sa dreaga pierderea de caster de la bratele normale si sa creasca camberul si mai mult, pentru a ajuta rotile sa intre unde le este locul.





A urmat o usoara reajustare/scurtare a capetelor de bara de pe caseta de directie 2015+, pentru ca cresterea severa de camber a afectat convergenta. Si o geometrie unde am mers cu zero peste tot, astfel incat anvelopele sa reziste cat de cat.

Sinteza:
- 18x8, ET48 cu semi-s 235/40 (masurat 240 real). Asta fu neinspirata intriga;
- am crescut garda la sol cu arcurile originale;
- am crescut caderile pe spate matrasind amortizoarele la -4*;
- am crescut caderile pe fata matrasind amortizoarele + flanse excentrice la -3*;
- am (re)centrat rotile fata cu aripile cu brate de STI normal;
- am (re)crescut casterul de la 3.5 la 4.3 grade, compromis acceptabil fata de 5-ul dinainte, cu aceleasi flanse excentrice.

Comparatie caderi normale si roti iesite in afara versus caderi crescute si roti bagate sub aripi.



Asta fu varianta extrem de scurta a povestii roti + adaptare roti.
De notat e ca n-am dorit sa roluiesc aripile spate, si inca tot nu vreau. De aici acea cadere de 4 grade, atipica si pentru masinile de circuit.

Ma rog, vad c-au mai fost si niste usoare ajustari pe aparatorile de noroi, dar astea intra la categoria desert.



Si adaugare sticare pe jante, luate de pe ebay, ca nu le aveam, fiind jante accesoriu "original" Subaru.



In 21 aprilie, dupa cateva ploi bune care au spalat sarea, ieseam pentru prima oara cu ea in 2021.
Garda la sol avea sa mai scada 10mm, foarte imbucurator.



Istoricul variatiei de garda la sol de cand e la mine:



Efectele schimbarilor:
- acceleratie off-boost si franare mai slabe, ca-s rotile grele;
- amortizare mai slaba, ca-s anvelopele rigide;
- volanul revine mai greu pe centru si e iar oarecum vag, pentru ca am revenit la caster aproape normal;
- viteza din bord = viteza GPS, pentru ca-s rotile mai mari;
- aderenta in viraje e altceva, gratie caderilor si semi-slickurilor. Totusi, ciudat e ca la limita supravireaza. Subvirare inca n-am avut.

Pe 24 aprilie, baterie Exide, cu 40mm mai ingusta. Diferenta mare la scos/bagat bateria pe masina. A, si cu 500g mai usoara decat vechea Varta.



7 mai, vaselina siliconica in burdufurile de cablaj hayon...

Tot 7 mai, reluare vechi obiceiuri...



21 mai, schimb de ulei anual la 3100km...



30 mai, in garaj, impins de pe rampe ca sa nu uzez portiera, plecat ca vaca, trecut peste ce opritoare i-am pus eu la roti, oprit in perete si ciufulit bara, care dupa spalatorie a cedat de tot.



Carpita ca un artist, ca si-asa era carpita si prin alte parti. E mai buna decat noua acum.



Si daca tot eram acolo, am descoperit ca in 6 ani de cand am masina, niciodata nu mi s-a-nchis hayonul la al 2-lea clic. Dupa cateva ore de reglaje, am reusit s-o fac sa se inchida perfect, netrantit, si cu lufturi impecabile.



De vreo luna ploua, deci sta in garaj, unde se joaca matza cu ea.



Si cu asta am ajuns la zi.
Astept sa scada preturile la STI-uri busite.

« Last Edit: June 13, 2021, 19:39:44 PM by Muttley »
WRX SW 2002